Eläimiin sekaantuminen ei ole rikos
"Suomen rikoslaista eläimiinsekaantuminen poistui vuonna 1971. Eduskunta hyväksyi lain muutoksen suurella äänten enemmistöllä." kerrotaan Pekka Kilpisen artikkelissa. Päinvastoin kuin jotkut luulevat, eläimiin sekaantujalta ei saa hakata paskoja pihalle eikä häntä saa syöttää koirille, sillä se on rikos.Feministit ovat korostaneet miehille, että mikään ei oikeuta lyömistä - ei, vaikka nainen nalkuttaisi ja käyttäytyisi kuinka sietämättömästi tahansa, koska lyöminen on rikos. Analogisesti mikään ei oikeuta eläimiin sekaantujan väkivaltaista kohtelemista tai edes siitä haaveilemista. Ei feministejäkään saa lyödä vain siksi, että joku inhoaa heitä ja se on aivan oikein. Inho ei oikeuta väkivaltaan. Ahdasmielisten ihmisten tulisi kehittää itseään suvaitsevimmiksi erilaisia laillisia käytöstapoja kohtaan. Lakien kunnioitus on sivistyneen ihmisen merkki.
Pekka Kilpinen käsittelee artikkelissaan eläimiin sekaantumisen historiaa: "Eläimiinsekaantuminen koettiin niin pahaksi ongelmaksi, että siihen oli toistuvasti puututtava kiristyvillä säädöksillä. Varjellakseen nuorisoa kiusaukselta kielsi kuninkaallinen asetus käyttämästä poikia karjapaimenina...Lisäpiinaa aiheutti pelko epäsikiöistä. Monet eläimiinsekaantujat pyrkivät siksi estämään ei-toivotun raskauden."
Artikkeli Sodomia ja suomalainen kansankulttuuri kertoo eläimiin sekaantumisesta seuraavasti: "Eläimiin sekaantuminen on keskiajalta 1800-luvulle saakka luokiteltu Ruotsi-Suomen laissa suureksi rikokseksi... Itse teosta tavattu tapettiin oitis, usein ilman oikeudenkäyntiä, joko elävältä hautaamalla yhdessä eläimen kanssa tai ensin tappamalla ja sitten polttamalla sekä tekijä että eläinpartneri."
"Oli yleisesti tiedossa, että Jukolan ravintolan navetassa kävi mies nimeltä "Laiska-Lipponen" sikoja naimassa. Niinpä nurmekselaisilla oli tapana sanoa ravintolan pihvejä maistaessaan: "Nyt syyvvään Laiska-Lipposen morsiinta.""
"Sekaantujat ovat folkloressa yleensä miehiä. Poikkeuksellisista naisista huomattavin on keisarinna Katariina Suuri. Hänen kerrotaan kuolleen yhtyessään oriiseen. Jotkut tavalliset naiset nauttivat kaskujen mukaan siitä, että lehmä nuolee heidän sukuelintään; jotkut onnettomat taas synnyttävät, seurauksena koiran kanssa olosta, sekasikiön. Miespuolisista korkeinta säätyä edustaa sadun kuningas, jonka viekas paimenpoika pakottaa naimaan tammaa ja jolta hän saman tien - kuninkaan pelätessä että häpeä paljastuu - kiristää vaimokseen tyttären."
"Yleisimmät partnerit ovat tamma ja lehmä. Erään kaskun mukaan venäläisten ja suomalaisten ero on se, että venäläiset naivat tammaa, suomalaiset lehmää. Aineistossa kuitenkin molemmat ovat vahvasti edustettuja. Seuraavaksi tulevat lammas, sika ja koira, jonka partnerina on aina nainen. Yhdessä tarinassa venäläisten seksikumppaneita ovat sudet. Absurdeissa vitseissä puhutaan poroista ja hirvistä (nyt meikäläistä alkoi porottaa tai hirvittää), kissoista ja linnuista."
Voiko oikeasti ihmiselle ja koiralle mitenkään päin syntyä sekasikiöitä?? Tuo on kyllä melko sairasta hommaa, itselläni se käsitys että eri eläinlajit eivät voisi lisääntyä keskenään..
VastaaPoistaVain saduissa ja kansantarinoissa voi syntyä sekasikiöitä eläinsuhteiden seurauksena. En sitten tiedä, voivatko ihmiset ja apinat saada jälkeläisiä, niinkuin esim. hevoset ja aasit tai koirat ja sudet?
VastaaPoistaLuulisin sen olevan kenties mahdollista.