The Violence Against Women Act of 1994 (VAWA) is a United States federal law. It provided $1.6 billion to enhance investigation and prosecution of the violent crime perpetrated against women, increased pre-trial detention of the accused, provided for automatic and mandatory restitution of those convicted, and allowed civil redress in cases prosecutors chose to leave nprosecuted.Time to Defund Feminist Pork — the Hate-Men Law:
A woman seeking help from a VAWA-funded center is not offered any options except to leave her husband, divorce him, accuse him of being a criminal, and have her sons targeted as suspects in future crimes. VAWA ideology rejects joint counseling, reconciliation, and saving marriages.
VAWA forces Soviet-style psychological re-education on men and teenage boys. The accused men are not given treatment for real problems, but are assigned to classes where feminists teach shame and guilt because of a vast male conspiracy to subjugate women.
VAWA funds the re-education of judges and law enforcement personnel to teach them feminist stereotypes about male abusers and female victims, how to game the system to empower women, and how to ride roughshod over the constitutional rights of men.
VAWA encourages women to make false allegations and then petition for full child custody and a denial of fathers' rights to see their own children. VAWA promotes the unrestrained use of restraining orders, which family courts issue on the woman's say-so.
When a woman appeals to a VAWA-funded shelter, she is immediately told she must file for divorce and accuse her husband/boy friend of domestic violence so that a restraining order can be issued against him.
A Culture of False Allegations: How VAWA Harms Families and Children (pdf):
Lisa Ortiz attacked her boyfriend, Baltimore Orioles pitcher Scott Erickson, by throwing objects at him. To protect himself, Erickson carried Ortiz out of his apartment. Even though Ortiz suffered no injuries, the police arrested Erickson. Ortiz later admitted that Erickson has never been physically abusive toward me, and in no way do I feel threatened or have I felt fear from Scott.
Sally of Vallejo, California, had been ordered by the court to vacate the family home. But the day she was supposed to move out, she accused her husband Joe of pushing her. Joe spent the night in jail.The judge later dismissed the charges. Even the cop was apologetic, said Joe. She told me she didn’t believe (my wife), but that she had to arrest me because the accusation had been made.
My ex-wife used a domestic violence charge against me so that she could take the children out of state. It worked great for her. The judge automatically granted a restraining order so that I had to stay away from her and my children (no more visits with my children). My ex-wife had no proof and actually told the judge that I was OK but she didn’t like my [new] wife.
Googleen * nytkis naisrauha *. Pitäisi löytyä mm. seuraava pdf:
VastaaPoistawww.om.fi/uploads/ojywqehtdlh5b_1.pdf
Kyseessä on kansallinen väkivallan vähentämisen ohjelmasta annetut lausunnot. Laskekaapa kuinka monta kertaa tekstissä on maininta "erityisesti naisiin".
Kokonaisuutena lausunnoissa ei erityisesti painoteta mitään, vaan pidetään tärkeänä kaikenlaisen väkivallan vähentämistä ja uhrien ja tekijän auttamista. Muutamassa korostetaan lasten asemaa ja tarvetta katkaista ylisukupolvinen väkivallan kierre ja parissa muistutetaan miehestä uhrina. Sen sijaan useammassakin lausunnoissa pidetään tärkeimpänä asiana vain naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämistä ja naisuhrien auttamista, eikä edes tämän väkivallan vähentämiseen toivota mitään toimenpiteitä, ylseisesti väkivallan vähentämisestä puhumattakaan.
Näitä asenteellisen yksipuolisia ja väkivallan kokonaisuuden unohtavia lausuntoja on koottuna alla. Lisäksi on VAWAn kaltaiseen järjestelmään johtavia vaatimuksia.
Tehyn lausunto on mielestäni järkevä ja yksi parhaista:
- Tehyn mielestä väkivallan vähentämistoimia on melko vaikeaa asettaa tärkeysjärjestykseen, koska jonkun ehkäisevän toiminnan jättäminen vähemmälle huomiolle voi näyttäytyä jossain muulla yhteiskunnan alueella väkivallan lisääntymisenä.
Jaksosta 2:
- Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia ry: Ehdotuksista tärkeimpinä pidetään [...] naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämistä.
- Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kirkkohallituksen mielestä miesten kokema väkivalta jää ohjelmassa hyvin vähälle huomiolle ja on toivottavaa, että jatkossa kiinnitetään enemmän huomiota väkivallasta kärsivien miesten auttamiseen. Mm. Rikosuhripäivystyksen asiakasseurannasta ilmenee, että miehet eivät kovin paljon ohjaudu uhrien tukipalveluiden asiakkaiksi. Ohjelmassa esitetään hyvin kannatettava tavoite kehittää keinoja väkivaltaa käyttävien miesten auttamiseen. Toinen katvealue ohjelmassa on naisten tekemä väkivalta, miltä osin ohjelmaa olisi syytä kehittää. [Nämä kirkon huomiot ovat oikeastaan ainoat mitä tulee ohjelman vähäiseen huomioon miehiin kohdistuvaan väkivaltaan sekä naisten tekemän väkivaltaan.] Toisalla Miessakit kirkon tavoin huomio miehet ja katsoo:
- että väheksymättä lainkaan naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämistarvetta ja joitakin sen erityispiirteitä, on pidettävä esillä myös miehiin kohdistuvan väkivallan ennaltaehkäisyn tarvetta ja erityisesti miespuolisten väkivallan kohteiden asemaa. Se, että mies on väkivallan tekijä, ei pitäisi tehdä hänen uhristaan sukupuolen perusteella eriarvoista.
- Oikeuspoliittinen yhdistys Demla ry: kannattaa, että ohjelman painopistealueeksi valitaan naisiin kohdistuvan väkivallan [...] vähentäminen. [Väkivaltatilastojen perusteella tämä on vähintäänkin outo vaatimus, vaikkakin tärkeä sinänsä. Suurin osa väkivallasta on miehiin kohdistuvaa väkivaltaa.]
- Porvoonseudun perheasiain neuvottelukeskuksen mukaan [...] väkivaltaa [...] olisi pitänyt eritellä ja määritellä siten, että pari- ja lähisuhdeväkivallan erityispiirteet olisivat tulleet selkeästi näkyviin. [Lausunnon antajan olisi voinut kuvitella painottavan perheessä tapahtuvan väkivallan ehkäisemisen tärkeyttä. Sen sijaan pidettiin tärkeämpänä korostaa yksipuolista kuvaa väkivallasta.]
Mitä tulee VAWA kaltaiseen systeemiin niin samaisesta ohjelmasta on luettavissa, että sellaista kovasti tavoitellaan joiden lausunnonantajien toimesta. Lausuntopalautteessa 16. luvussa on mm. seuraavaa:
- Sosiaalialan korkeakoulutettujen ammattijärjestö Talentia ry: Erityisesti naisia ja lapsia koskevia suosituksia tulee kirjata auki ja konkretisoida.
- Tasa-arvovaltuutettu kannattaa suositusta koordinaatiokeskuksen perustamisesta. Koordinaatiokeskuksen riittävän painoarvon takaamiseksi tulisi sillä olla itsenäinen asema sekä riittävä asiantuntemus. Erityisesti tasa-arvovaltuutettu korostaa naisiin kohdistuvan väkivallan vahvan asiantuntemuksen tarvetta.
- Ensi- ja turvakotien liitto [poiketen yleisestä. linjasta]): liitto painottaa, että tässä keskuksessa ja mahdollisessa väkivaltaneuvostossa tulee olla riittävä asiantuntemus liittyen kaikkiin väkivallan osapuoliin, ei siis pelkästään naisiin kohdistuvan väkivallan osalta.
- Tasa-arvoasiain neuvottelukunta TANE ehdottaa, että "väkivaltainstituutti" perustetaan joko oikeusministeriöön tai sisäasianministeriöön. On huolehdittava, että siinä on sukupuolten tasa-arvon asiantuntijoita. [jokainen vähänkään asioita seuraava tietää mitä tämä tarkoittaa] Jos naisiin kohdistuvalle väkivallalle perustetaan oma yksikkö, se olisi sijoitettava hallituksen tasa-arvoyksikön yhteyteen.
- Amnesty Internationalin Suomen osasto vaatii Suomen viranomaisilta edelleen kattavan, kansallisen, poikkihallinnollisen toimintaohjelman laatimista naisiin kohdistuvan väkivallan estämiseksi [AI ei siis ole huolissaan muusta väkivallasta, joka on Suomessa huomattavasti laajempaa ...] paras vaihtoehto naisiin kohdistuvan väkivallan vastaisen työn tehokkuuden varmistamiseksi olisi ilmiön erityispiirteet huomioiva oma toimintaohjelma ja ohjelman oma pysyvä koordinaatio.
- Naisjärjestöt Yhteistyössä NYTKIS ry katsoo, että ehdotetun väkivallantorjunnan verkoston ja koordinaatiokeskuksen perustaminen on tärkeää ja se painottaa ohjelman mukaisesti, että verkostossa ja koordinaatiokeskuksessa "on oltava riittävä asiantuntemus naisiin kohdistuvan väkivallan erityiskysymyksissä" [edelleen jokainen tietää mitä tämä käytännössä tarkoittaa].
- Unioni, Naisasialiitto Suomessa ry katsoo, että se ei voi tukea [...] koska ohjelman valmistelussa on puutteita ja esitetty ohjelmaluonnos on heikko tasoltaan. Koordinaatiovastuu on harkittava uudestaan niin, että ohjelman toimeenpano, sen koordinointi ja arviointi tapahtuvat riittävän laadukkaasti ja tehokkaasti. Koordinaatiokeskuksen ja väkivaltaneuvoston asiantuntemus etenkin naisiin kohdistuvassa väkivallasta on varmistettava laaja-alaisella kokoonpanolla, jossa kansalaisjärjestöillä on riittävä edustus [kts. ed.].
Mielenkiintoisena yksityiskohtana lausunnonantajien joukosta paistaa professori Johanna Niemi-Kiesiläinen Uumajan yliopistosta. Kaikki muut ovat valtion laitoksia, virastoja, oppilaitoksia, yhdistyksiä, järjestöjä jne.
Vielä VAWAan ja naisrauha-"lakiin" liittyen ed. kommentin linkistä luku 8 ja kohta 8.d on kiintoisaa luettavaa.
VastaaPoistaLöytyy naisrauharikos, naisrauhalainsäädäntö, naisrauhasäännös, naisrauhapykälä...
Kiitos kattavasta selvityksestä!
VastaaPoista