torstaina, toukokuuta 31, 2007

Linkkejä

Rakkaus , Kamalan ihanaa.

Man wrongly jailed for three years charged £7,000 by Home Office for 'board and lodging'

Invasion of the Russian gold diggers.

18 kommenttia:

  1. Kannattaa lukaista Birdyn uusin räpellys tuon artikkelin tiimoilta. Mopo keulii taas melko pahasti... :-D

    VastaaPoista
  2. noiden venakoiden tilanne on siitä karmea, että venäjällä on miehiä paljon vähemmän kuin naisia, siitä huolimatta venäläiset naiset eivät jää hartiavoimin rakentamaan maata, vaan tähtäävät ulkomaille.

    VastaaPoista
  3. Enpä olekaan aikoihin vilkaissut pöödin ankeita nurinoita. Kieltämättä mopo keulii; onhan se ymmärrettävää, kun Manselaisessa lehdessä kehdataan julkaista tutkimus, jonka tulokset noinkin kovasti sotivat pöödin maailmankuvaa vastaan.

    Varsin mielenkiintoiset linkit kerta kaikkiaan!

    VastaaPoista
  4. Anonyymi1/6/07 16:07

    Pöödin tämänkertaisesta nurinasta tulee hassusti mieleen feministien kollektiivinen reaktio Könskriget -dokumenttiin...

    VastaaPoista
  5. Nähdäkseni Birdyn perussanoma kuitenkin oli, että miehet ovat yhtä vaativia parisuhteissaan kuin naisetkin - mahdollisesti vain vaativat eri asioita.

    Onko tämä nyt sitä "mopon pahasti keulimista", josta olette eri mieltä vai onko kyse yksityiskohdista?

    VastaaPoista
  6. Anonyymi1/6/07 17:58

    No minä en käytännössä ole tämän Pöödin juttuja lukenut ennen ollenkaan mutta tuo näyttää vahvasti kilahtaneen tyypin avautumiselta. Kaikki asiat mitä miehet muka ovat häneltä suhteissa suorasanaisesti vaatineet... en vain usko. Luulen että hän on näistä vaatimuksista valtaosan katkerana kuvitellut kun suhde on epäonnistunut.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi: No, meillä on toki Birdyn sana. Itse en ole vielä kokenut häntä valehtelijaksi, mutta eihän hänen sanaansa ole pakko uskoa.

    Silti jutun pääpointti ei mielestäni ollut se, että nyt on Birdyä kohdeltu kaltoin vaan se, että miehetkin esittävät vaatimuksia ja osaavat olla inhoja suhteissa.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi1/6/07 23:52

    Mielestäni pöödin pointti oli siinä, että pöödin mielestä hänen kokemansa miehen häneen kohdistetut vaatimukset (todelliset tai itse kuvitellut ja väritetyt) todistavat tuon tutkimuksen tulokset vääräksi.

    VastaaPoista
  9. Aaateeämmä: Ja ero esim. Panun "koska minun kokemukseni sanovat X, se on totta eikä mikään muu" -teksteihin on siinä, että...?

    Sitä paitsi, minusta osa pointista oli siinä, että eihän tuo mikään tutkimus ollut, ainakaan tieteellisessä mielessä. Aamulehti läyskäisi jonkun kyselyn, johon porukka vastasi ja sitten kiskaistiin jostain tyyppejä tulkitsemaan ja kommentoimaan tuloksia. Ihan turhia kommentoijat eivät toki ole, väestöliiton tutkija tietää varmasti jotain, mutta juttu antoi ymmärtää, että hän heittää jokseenkin samanlaista mutu-juttua kuin Birdykin: pohdinpahan tässä näin, miksi X ja Y.

    Erityisesti Aamulehden jutun naisten kriittisyyttä käsittelevä kohta näytti olevan puhtaasti toimittajan pohdintaa - kyselyssähän kävi ilmi, että miehet ovat tyytymättömämpiä! Joten itse asiassa kyselyn tulos EI sodi Birdyn näkemystä vastaan, toisin kuin joku anonyymi täällä väittä. Toimittajan lavea pohdinta sen sijaan soti.

    Ja ylipäätään tuossakaan ei perustella tuota "yleensä naiset ovat tyytymättömämpiä" -heittoa millään. Se otetaan jo annettuna faktana: asia nyt vaan on näin. Ja kun kyselystä ilmenee muuta ollaankin äimän käkenä: mitä, eikö annettu fakta pitänytkään paikkaansa!

    Summa summarum: Birdyn kokemuksethan todistivat "tutkimuksen" nimenomaan oikeassaolevaksi. ;)

    VastaaPoista
  10. Anonyymi2/6/07 02:29

    Ero Panun teksteihin on siinä, että täältä katsoen Panu on huomattavasti vähemmän väärässä kuin Pöödi, ja sitä paitsi Panu ajaa antifeminismin jaloa tasa-arvoa edistävää kannatettavaa aatetta :)

    Kyselyhän tuo toki on eikä tutkimus, aivan kuten surullisenkuuluisa feministien vain yhdelle sukupuolelle läyskäisemä UTH, jonka aiheuttamia vaurioita ei ilmeisesti saada koskaan korjatuksi.

    Osmo Kontulan tulkintoja (jotka voin itse allekirjoittaa) en luonnehtisi mutu-jutuiksi samana päivänä kuin Pöödin asenteellisia mutu-nurinoita.

    Kun nyt tartuit tuohon tyytymättömyys -osuuteen, niin onhan tuon kyselyn tuloksissa muutakin mielenkiintoista. Ja faktahan on, että naiset lähtevät parisuhteesta miehiä helpommin, vaikka eivät kyselyssä vastanneetkaan olevansa yhtä tyytymättömiä kuin miehet. Spekuloida tietysti sopii, mistä se johtuu. Oma mutuni asiasta on uskoakseni aika lailla erilainen kuin Pöödin.

    Artikkelissa lukee muuten näin: "Asioiden kyselyn mukaan miehet ovat naisia useammin tyytymättömiä suhteeseensa. Tutkijan tämä yllätti, sillä yleensä naiset ovat kriittisempiä ja tyytymättömämpiä kumppaniaan kohtaan sekä aloitteentekijöitä eroissa."
    Tutkijalla tarkoitetaan siis ymmärtääkseni O. Kontulaa eli kyseessä ei ole toimittajan spekulaatio.

    Summa summarum: Taidamme olla eri mieltä. Lyhyt kommunikaatiohistoriamme muistaen se ei mitenkään poikkeavaa olekaan, joskaan ei tosin sääntökään ;)
    Tätä voisi jatkaa, mutta sen sijaan jatkan heti aamusta hyvään vauhtiin päässeitä pihahommia, ennen kuin taas narahdan tänne kiinni. Ilma on kerrassaan upea; ei malttaisi edes mennä nukkumaan.

    VastaaPoista
  11. Aateeämmä: "Osmo Kontulan tulkintoja (jotka voin itse allekirjoittaa) en luonnehtisi mutu-jutuiksi samana päivänä kuin Pöödin asenteellisia mutu-nurinoita."

    Mutta nähdäkseni ainakin Panun kanssa Birdy on samalla viivalla. Ero onkin vain siinä, että koska olet samaa mieltä kuin Panu, Panun tekstit tuntuvat lähinnä oikeamielisiltä ja järkeviltä. Silti, kyllä Kontulankin tulkinnat olivat siinä mielessä mutua, että kyseessä ei ollut mikään tutkimus, jonka tuloksista Birdy kiukutteli vaan joukko yhden tutkijan kommentteja liittyen kyselytutkimukseen, jota hän ei edes itse tehnyt. Ja vaikka Kontula on väestöliiton tutkija, artikkelissa ei sanota, mitä hän tarkalleen on tutkinut.

    "Tutkijalla tarkoitetaan siis ymmärtääkseni O. Kontulaa eli kyseessä ei ole toimittajan spekulaatio."

    Ei vielä tuossa kohtaa vaan myöhemmin. Siinä seuraa pitkä pätkä, jossa ei mainita Kontulaa kertaakaan. Siitä johtuu mielikuvani, että kyse on toimittajan pohdinnoista.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi3/6/07 18:56

    Arawn, jos pidät pödin tekstiä jotenkin tasapainoisena ja normaalina, olet lievästi sanoen päästäsi sekaisin.

    VastaaPoista
  13. Jaaha: En luullakseni ole sanonut, pidinkö Birdyn tekstiä tasapainoisena ja normaalina vai en - tarkoitukseni ei ole ollut kommentoida hänen tekstiään tältä kannalta.

    Aiheesta "tasapainoinen ja normaali teksti" voisi kai jaaritella kauankin, mutta se lienee turhaa. Kommenttisi oikeastaan kertoo kaiken tarvittavan eikä minulla ole siihen mitään lisättävää.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi4/6/07 11:58

    Girl please. Pödi veisaa samaa virttä jota on veisannut jo yli kymmenen vuotta:

    1) Miehet ovat reppana sikoja, paitsi tietysti tämänhetkinen poikaystäväni ja isäni.

    2) Minä olen Viisas, Reilu ja Hyvä.

    Siinä sulla Pödin sanoma tiivistettynä. Nytkin tyyppi vaipui hysteriaan, kun joku uskalsi esittää miestenkin voivan olla tyytymättömiä parisuhteeseen (Jumalauta, kuinka ne kehtaavat!! Saisivat olla kiitollisia!!!).

    Jos haluat uhrata aikaasi näihin aivoripuleihin niin siittä vaan. Älä nyt herranjumala lähde kuitenkaan sotkemaan Pödiä oikeasti lahjakkaisiin ja monipuolisiin kirjoittajiin kuten nyt esim. Panu.

    VastaaPoista
  15. Olemme nähtävästi eri mieltä Panun ja Birdyn kirjoituskyvyistä (mikä ei tarkoita, että pidän Panua huonona kirjoittajana - en lainkaan).

    VastaaPoista
  16. Anonyymi4/6/07 14:26

    No, kuten sanottua, jos olet sitä mieltä että pödi osaa kirjoittaa, ei voi muuta kuin ihmetellä. Kai se on sit se sukupuoli, jonka perusteella näin väität.

    VastaaPoista
  17. Jaaha: Itse saatan pitää ihmistä hyvänä kirjoittajana, vaikka en olisikaan asioista tai johtopäätöksistä hänen kanssaan samaa mieltä. On mielenkiintoista, että katsot minun pitävän Birdyä hyvänä kirjoittajana sukupuolen vuoksi - ehkä sitten yksikään mies ei voisi pitää hänen tekstejään hyvinä? Jotenkin kommentistasi jää myös vaikutelma, että et tee eroa kirjoittajan persoonan, aiheen ja itse tekstin muotoseikkojen (tyyli, rakenne jne) välillä.

    Tämä ei toki tarkoita, etteikö Birdyn tekstejä voisi pitää huonoina ihan muotoseikkojenkin kannalta - makuasiahan siinä on kyseessä. Itse asiassa minun näkökulmastani sinä kiellät näiden makuasioiden olemassaolon: jos joku pitää hyvänä sellaista, mitä sinä et pidä, hän on sekaisin tai vähintäänkin hänen syynsä pitämiseen ovat kyseenalaiset ja puolueelliset (sukupuoli tässä tapauksessa). En itse oikein osaa arvostaa tällaista näkökulmaa, minkä vuoksi keskustelustamme tuskin tulisi kovin hedelmällistä.

    VastaaPoista
  18. Wow that was odd. I just wrote an incredibly long comment but
    after I clicked submit my comment didn't show up. Grrrr... well I'm not writing all that over again.
    Anyway, just wanted to say excellent blog!

    Feel free to visit my webpage: Http://Wiki.austriacraft.at/

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".