perjantaina, marraskuuta 09, 2007

Miehet ilmaston lämpenemisen syyllisiä

Are men to blame for global warming?
EVEN climate change cannot escape the gender wars. Now Swedish men are being blamed for having a disproportionately large impact on global warming.

The finger is squarely pointed at men in "A study on gender equality as a prerequisite for sustainable development" by Gerd Johnsson-Latham of the Swedish Ministry of Sustainable Development. She concludes: "The fact that women travel less than men, measured in person-kilometres per car, plane, boat and motorcycle - means that women cause considerably fewer carbon dioxide emissions than men, and thus considerably less climate change." She notes that 60 per cent of car emissions are created by the 10 per cent of drivers who use roads the most, and that men account for three-quarters of car driving in Sweden.
A study on gender equality as a prerequisite for sustainable development (pdf)

11 kommenttia:

  1. Naurettavaa. Eipä tuohon muuta voi sanoa.

    VastaaPoista
  2. Tyypillistä feministituohua.

    VastaaPoista
  3. Feministithän ovat hybridiautojen kehittämisen terävimmässä kärjessä.

    VastaaPoista
  4. Feministi nyt ei edes erota autoa avokadosta.

    VastaaPoista
  5. Tyhmä, tyhmempi, feministi.
    Turha, turhempi, feministi.
    Hullu, hullumpi, feministi.
    Jne.

    VastaaPoista
  6. Jos naiset ajaisivat yhtä paljon kuin miehet, niin ilmastonmuutoksen uhka siis vähenisi.

    Naisen ajokilometri on 800 metriä. Näin ei voi jatkua. Missä kiintiöt? Myös liikenneministeriöön tarvitaan välittömästi tasa-arvoyksikkö, jonka työntekijät värvätään naistutkimuksen maistereista.

    VastaaPoista
  7. Mikähän tuon päästötasevertailun tarkoitus oikein oli? Olisihan siihen vielä voinut ottaa mukaan myös sen, että miehet ovat fyysisesti isompia, jolloin ruokaa ja päästöjä syntyy paljon enemmän.

    Eiköhän se miestenkin edestakaisin huristelu usein liity naisiin, tavalla tai toisella: Autottoman miehen pitäisi löytää tavallista ymmärtäväisempi tyttöystävä, jota ei tarvitsisi jatkuvasti kuskailla edestakaisin. Perheellisen miehen taas pitää kuskata jälkikasvua jäähallille, kerhoihin, kaupungille, puuhamaihin ja kukaties minne. Jossain vaiheessa vaimoke vielä kitisee, että pitäisi etelänmatkalle päästä kun ei koskaan missään muutoin käydä. Jne. jne.

    Ruotsalainen feministi tuottaa varmasti enemmän päästöjä kuin tilastot suoraan osoittavat. Vaikka en minä vieläkään ymmärrä, että mikä tässä syyttelyssä oli tarkoituksena ja mitä sitten, vaikka toinen sukupuoli päästelisikin enemmän? Tilanne voitaisiin korjata esim. suurella miestentuhoamisleirillä, mutta sen hiilidioksidi- ja hiukkaspäästöt olisivat sen verran suuria, että naisten tuottamat päästöt ylittäisivät nykyarvot välittömästi.

    VastaaPoista
  8. "Tilanne voitaisiin korjata esim. suurella miestentuhoamisleirillä, mutta sen hiilidioksidi- ja hiukkaspäästöt olisivat sen verran suuria, että naisten tuottamat päästöt ylittäisivät nykyarvot välittömästi."

    Miten niin? Miehistähän voitaisiin tehdä biodieseliä?

    VastaaPoista
  9. Tuo on totta, vanhakantainen ajatteluni vain esti minua näkemästä nenäni edessä olevaa ratkaisua. Minä kun vielä luulin, ettei miehistä olisi kertakaikkiaan mitään hyötyä, mutta biodieselin muodossa miehet kiistatta tekisivät maailmasta paremman paikan.

    VastaaPoista
  10. Miehet matkustavat naisten vuoksi. Alkusyy on siis nainen.

    VastaaPoista
  11. ihanaa syyn vierittämistä toisaalle. yhtä kypsää kuin bloggauksen aiheena oleva tutkimus.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".