lauantaina, joulukuuta 22, 2007

Naiset rattiin

Antakaa naisten ajaa joululiikenteessä.
Ruotsin tieturvallisuuden edistämisyhdistys vaatii naisia rattiin joululiikenteessä. Naisille sattuu Ruotsissa, kuten Suomessakin, vähemmän onnettomuuksia kuin miehille ja he ottavat liikenteessä vähemmän riskejä.

Jan Sandberg Ruotsin tieturvallisuusyhdistyksestä sanoo maan TV-uutisten haastattelussa, että 180 ihmishenkeä vuodessa säästyisi Ruotsissa, jos autoja ajaisivat vain naiset.
Akateemiset miehet ja siwan kassat.
Kylläpä suuttuttaa vieläkin tämä firman pikkujouluista lähtien..eikä ole ensimmäinen kerta tästä asiasta!

Firman pikkujouluissa juttelin osastopäälikköni vaimon kanssa. Hän oli hädintuskin lukion käynyt, tehnyt senjälkeen erillaisia siwaan kassaan verrattavia töitä ja nyt oli kotiäitinä. Mies on osastomme päälikkö ja vaimo on tyyliin siwan kassa.. voi herran Jumala!! Miehet hei eikö vaimo olisi parempi olla sivystynyt ja fiksu eikä tyyliin mikään "siwan kassa"??

Ei ihme ettei tälläinen akateeminen ja ihan kaunis nainen löydä tasoistaan miestä kun kaikenmaailman "siwan kassat" hyppii silmille. Hei te "siwan kassat" ja alemmin koulutut naiset, akateeminen mies on aivan liian fiksua seuraa teille, hakekaa tasoistanne seuraa! Akateemiset miehet on varattu akateemisille naisille, piste.

15 kommenttia:

  1. Taitaapa olla aikamoinen provo kyseessä tuossa siwan kassa-jutussa, ja vaikka tuo kirjoittaja olisi alussa kirjoitellutkin ihan asiaa, niin ainakin tuo viimeinen kappale menee jo puhtaan trollaamisen puolelle.

    VastaaPoista
  2. P("X kolaroi" | "X on sukupuolta Y")
    != P("X kolaroi" | "X on joukkoliikennekuski" ja "X on sukupuolta Y")

    ja vastaavasti

    P("X on soveltuva tehtävään Y" | "X on rotua Y")
    != P("X on soveltuva tehtävään Y" | "X on suorittanut tutkinnon Z" ja "X on rotua Y")

    Marginalisointi on natsismia.

    VastaaPoista
  3. Pahoittelen virhettä

    P("X on soveltuva tehtävään Y" | "X on rotua Z") != P("X on soveltuva tehtävään Y" | "X on suorittanut tutkinnon W" ja "X on rotua Z")

    VastaaPoista
  4. Asian vierestä:

    Miten on mahdollista, että selvä YTN joutuu työskentelemään postinjakajana?

    http://www.iltalehti.fi/viihde/200712146979124_vi.shtml

    VastaaPoista
  5. Naisille sattuu Ruotsissa, kuten Suomessakin, vähemmän onnettomuuksia kuin miehille ja he ottavat liikenteessä vähemmän riskejä.

    Voisi selvemmin sanoa, että naisille sattuu vähemmän onnettomuuksia, KOSKA he ottavat liikenteessä vähemmän riskejä.

    Miehet kyllä hallitsevat auton paremmin, lähinnä siksi, että he kokeilevat rajoja ja harjaantuvat riskitilanteissa.

    Mutta tottahan se on, että paremmin pysyy hengissä keskinkertaisilla taidoilla ja varovaisuudella kuin hyvillä taidoilla ja riskinotolla.

    VastaaPoista
  6. Hyvillä taidoilla pysyy paremmin hengissä kuin keskinkertaisilla.

    Kun olin suorittamassa kakkosvaihetta, siellä kysyttiin kuinka monen autossa on ABS:t. Jokaisen naisen autossa oli, miehistä yhdellä. Yksi nainen oli ajanut vanhempien citymaasturilla, ja saanut omien sanojensa mukaan sen jo kerran poikittainkin.

    Uskon että yksi syy on se, että nuoret miehet ostavat keskimäärin useammin auton omalla budjetilla, joka tarkoittaa usein vanhaa autoa. Kunnes taas naiset ajavat vanhempien autolla ja sitten hankkivat jonkun pienen harmittoman japanilaisen, jota ajetaan sitten siihen malliin että moottori pääsee karstoittumaan.

    Taloudellinen ajo sujui luokan miehiltä, naisia huomattavasti paremmin kun sitä mitattiin. Kyse ei ole välttämättä ajotyylistä, vaan auton hallinnasta. Miehet eivät siis välttämättä aja taloudellisemmin, mutta jos heille antaa ohjeet ajaa jotenkin, heiltä onnistuu se koska he hallitsevat auton paremmin ja heillä on parempi käsitys sen käyttäytymisestä. Kunnes taas naisille on keskimäärin enemmän, se yksi varovainen tyyli mihin he itsensä rajoittavat.

    Villi arvaus muuten kummalle sukupuolelle perheessä nakitetaan kuskivuoro huonolla kelillä?. En minä ainakaan usko, että naiskuskit keskimäärin ovat innostuneita ajamaan huonolla kelillä, vaan jos sen voi nakittaa toiselle, niin se todennäköisesti nakitetaan. Ei ne katso onnettomuustilastoja ja totea "jaahas parempi että mä ajan". Ylipäätään en olisi kovin optimistinen miehenä, että voisin siirtää kuskin hommia naiselle kun sää näyttää ikävältä.

    Tällä en nyt tarkoita että miesten onnettomuudet ovat naisten syytä, kun "pakottavat" miehet ratteihin, lähinnä sitä ajan takaa että jos naiset ajaisivat nekin kelit, onnettomuustilastot näyttäisivät kenties hieman toiselta.

    VastaaPoista
  7. Kun puhutaan näistä auto-onnettomuuksien suhteellisista osuuksista miesten ja naisten välillä, niin onko näissä otettu huomioon se, kuinka paljon miehiä ja kuinka paljon naisia rattien takaa löytyy. Ja kuinka paljon kilometrejä naiset ja miehet keskimäärin ajavat. Sattuuko miehille kovinkin paljon enemmän auto-onnettomuuksia per ajettu kilometri kuin naisille?

    Kuka tietää kertokoot

    VastaaPoista
  8. Turo, tuosta julkaistiin ihan vastikään taas uusi tutkimus: kyllä, vaikka otetaan ajetut kilometrit huomioon, miehille sattuu huomattavasti enemmän liikenneonnettomuuksia kuin naisille. Miestenkin joukossa kyllä on melkoista hajontaa: onnettomuusalttiita ovat nimen omaan nuoret miehet.

    Ken jaksaa googlatkoon sen tutkimuksen.

    VastaaPoista
  9. Juu, ja jos naiset olisivat hallinneet maailmaa, maailmassa olisi ollut vähemmän sotaa ja kärsimystä. Ja jos naiset olisivat olleet ilmasto, se ei olisi lämmennyt. On ne jaloja.

    VastaaPoista
  10. eufemia, annapa vähän vinkkiä tuosta tutkimuksesta, kiitos.

    Vakavat (kuolemaan johtavat auto-onnettomuudet) ovat tiettävästi miesten heiniä, mutta onko näin kaikki onnettomuudet huomioiden. Käsittääkseni naisten osaamattomuus ratissa tulee esille mm. pysäköinnin yhteydessä ja tällöin pelti rytisee. Vai ovatko tällaiset auto-onnettomuuksia laisinkaan?

    VastaaPoista
  11. Turo: Olen ymmärtänyt, että naisille sattuu jonkin verran enemmän näitä pieniä kolhuja.

    Henk. koht kolaroisin silti mieluummin naisen kuin miehen kanssa. Ennemmin pelti rutussa kuin henki tuonpuoleisessa.

    VastaaPoista
  12. "Akateemiset miehet on varattu akateemisille naisille".
    Hah.
    Kieltämättä kuulostaa vähän provolta:) Voisikohan se olla akateemista naista vaille jääneen akateemisen miehen kirjoittama? Vaiko miehen, jonka mielest akateemiset naiset ovat kaikki katkeria ja koppavia femakkoja, jotka eivä pärjää siwan kassoille (joista moni muuten on tulevaisuuden akateeminen nainen, opiskelija siis.)

    Mutta jos se jostain syystä ei sitä olisikaan, niin ompa kyll' v_itun tyhmä ja epäviehättävä akateeminen nainen. Oikein hävettäisi meidän akateemisten anisten puolesta, jos tuo juttu olisi totta.

    VastaaPoista
  13. Akateemiset miehet on varattu akateemisille naisille

    Entä jollei akateeminen mies saa akateemista naista? Saako sitten anoa Tätikomitealta erillisluvan mennä naimisiin hoitsun kanssa?

    No, leikki sikseen. Veikkaan, että Orange seeds on oikeassa. Provo tuo on ja vieläpä huono provo.

    VastaaPoista
  14. "Women drive only 30% of miles driven but are in 37% of the fatal accidents"
    http://christianparty.net/womendrivers.htm

    Uskoo ken tahtoo.

    VastaaPoista
  15. "Women drive only 30% of miles driven but are in 37% of the fatal accidents"
    Tämä on mielenkiintoinen poiminta. Käsittääkseni useasta asiasta ollaan valmiita kaivamaan esille lukuja, joissa miehet näyttäytyvät jossain sellaisessa valossa, että korjaamisen varaa olisi. Sellaisia lukuja ei olla kovinkaan kiinnostuneita esittelemään, jossa naiset näyttäytyisivät jotenkin ei-suotavassa valossa käyttäytymisensä takia. Kuka esim. muistaa näinä lihomista kauhistelevina aikoina lukeneensa siitä, kuinka suuri osa irtokarkkikaupan asiakkaista on nuoria naisia tai kuinka moni nainen on täysin hurahtanut joihinkin uskomuslääkinnän kuvioihin.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".