maanantaina, maaliskuuta 03, 2008

Vallankäyttöä

Valta avioliitossa: (pdf)
Lukemattomat television sketsiohjelmat pureutuvat siihen parisuhdedynamiikkaan, joka kulttuurissamme vallitsee. Näissä ohjelmissa naiset paheksuvat miehiä, jotka eivät ole oppineet naisten tapaa olla. Näissä laitetaan halvalla sekä miehiä että naisia. Naisten on pakko hyväksyä osansa nalkuttavana naisena. Nuoret miehet odottavat jo parisuhteen alkaessa hetkeä jolloin nalkutus alkaa ja yhtä paljon hetkeä, jolloin pääsevät sitä pakoon: riita tehdään vaikka väkisin (näinhän omilta vanhemmilta on opittu). Vaimolta ja äidiltä - jotka tässä tapauksessa ovat sama asia - salaa tekeminen on kaikista hauskinta. Omituinen on esimerkiksi se mies, joka vapaaehtoisesti raahaa tyttöystäväänsä mukanaan niin sanottuihin "poikien iltoihin".

Näissä stereotypioissa nalkuttava nainen vaatii mieheltään asioita, jotka vaikuttavat miehen näkökulmasta turhilta, vääriltä tai ainakin väärään aikaan vaadituilta. Nainen haluaa puhua parisuhteesta keskellä yötä, nainen haluaa miehen näyttävän hyvältä, tienaavaan paljon ja joka tapauksessa tekevän jotain muuta kuin tämä tekee: makaa sohvalla juoden olutta ja katsoen jalkapalloa. Tämä stereotypia miehestä on kulunut, mutta kaikesta huolimatta tunnistettava. Naisen epäkiitollinen (joillekuille innostava) tehtävä on – halusi tai ei, kasvattaa miestä, ohjata tähän naisen sisäsiistiin elämään – kesyttää mies. Miehen rooli tässä kuviossa on laittaa hanttiin parhaansa mukaan. Onnistuneessa avioliitossa mies on lopulta kesytetty ja naisen valtaan alistettu. Ainakin hän on oppinut pitämään suunsa kiinni – etenkin naisväen läsnä ollessa.
Nuoret ihmettelivät Kampissa järkyttyneinä teinien seksinmyyntiä.

31 kommenttia:

  1. Anonyymi3/3/08 08:43

    "Tämä stereotypia miehestä on kulunut, mutta kaikesta huolimatta tunnistettava."

    Nuo ohjelmat kuvaavat todellisuutta aika lailla sellaisena kuin se on. Koomisuus syntyy juuri siitä, että niissä, kärjistetysti toki, muutta kuitenkin, kuvataan tilanteita, jotka suurin osa meistä tunnistaa. Se on kuin katsoisi sellaiseen huvipuistoista tuttuun peiliin, joka venyttää, mutta jonka kuvasta kuitenkin tunnistaa itsensä.

    Mitä viihdeohjelmien sitten pitäisi olla, jotain valistus- ja uudelleenkasvatusohjelmiako? Ketä sellainen muka naurattaisi?

    VastaaPoista
  2. Anonyymi3/3/08 11:40

    Uikuttava mies tappaa halun seksiin

    On näemmä Kaisa Ruokamo ehtinyt kommentoimaan naisten seksuaalista valtaa, totuttuun tyyliinsä, tietysti. Tunnustaa jopa lukevansa tätä blogia. Itse asiasta hän ei tietenkään ymmärrä mitään.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi3/3/08 12:04

    Voimala 3.3.2008
    TV1 klo 21.55

    Kauneus on valtaa. Plastiikkakirurgiasta ja seksuaalisesta vallasta keskustelevat tutkijat Taina Kinnunen ja Henry Laasanen, toimittaja Kirsi Virtanen ja plastiikkakirurgi Asko Salmi.

    VastaaPoista
  4. Anonyymi3/3/08 13:10

    Turkulaisnainen voitti vittuilun SM-kisat

    Kisassa olisi saanut olla erikseen naisten ja miesten sarjat. Eihän tässä ole miehillä mitään jakoa.

    Puhumattakaan, jos järjestettäisiin vittumaisuuden SM-kilpailut. Feministithän ovat siinä lajissa ammattilaisia.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi3/3/08 13:19

    Nörtti on joka viidennen unelmapuoliso

    "Miehiä diplomi-insinöörit eivät kiehdo."

    VastaaPoista
  6. Anonyymi3/3/08 13:58

    Jorma Jorma Jorma Jorma Jorma.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi3/3/08 14:05

    "Jorma Jorma Jorma Jorma Jorma."

    Kutsuitteko?

    Olen kirjoittanut viisi eri viestiä, joissa jokaisessa on oma sisältönsä. Laaja-alaista yhteiskunnallista havainnointia. Sopii ottaa kantaa.

    Mikäs se sinun viestisi sisältö oli? Oliko mitään sanottavaa? Ei tuolla ainakaan vittuilun SM-kisoissa olisi menestytty.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi3/3/08 14:25

    Onko tikka turusta?

    VastaaPoista
  9. Anonyymi3/3/08 15:36

    Henry on kuumaa kamaa.. radiohaastatteluja, tv-esiintymisiä, ja kirjaa joutuu erikseen tilaamaan kirjakaupoista, kun he eivät ole ikinä varautuneet menekkiin, eivätkä siten ole ostaneet koskaan tarpeeksi suuria eriä..

    Sanoisin, ettei kovin kauan mene, niin Henryn YTM-statusta ei enää saa romahdutettua millään konsteilla :) Julkisuus ja rahavirrat, jotka kirjoista vuolaana ryöppyävät Henryn taskuun.. luulisi kyllä naisia alkavan tursuta ympärillä pikkuhiljaa vähän paremmistakin piireistä.. :)

    - Vortac

    VastaaPoista
  10. Anonyymi3/3/08 16:11

    Haluaisin tosin vieläkin saada nuo nimet muutetuksi.. tuo sana "TASO" ei mielestäni oikein sovi.

    Siis NAM voisi olla Naisten Arvostama Mies (koska tässähän on kyse nimenomaan NAISTEN arvioinnista, eikä miehen TASOSTA miehenä tai ihmisenä)..

    Ja Naisia Yököttävä Heppu ..

    NAM ja NYH .. ne olisi helppo ihan psykologisestikin muistaa :)

    KTM voisi sitten olla vaikkapa ASE, Akkonen Sietämä Epeli..? :-)

    - Vortac

    VastaaPoista
  11. Mitä, onko Henkan kirja oikeasti loppunut kirjakaupoista yllättävän suuren menekin vuoksi? Erinomaista! Lisäpainosta vaan kehiin. En tiedä, miten Henry itse suhtautuu tähän mediapyöritykseen, mutta omasta puolestani se on hyvin mielenkiintoista seurattavaa.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi3/3/08 18:29

    vortac, miksei atm olisi HYH eli huoria yököttävä herrasmies? niinhän atm:t tuntuvat näkevän naiset ja itsensä.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi3/3/08 18:47

    jorma: "Puhumattakaan, jos järjestettäisiin vittumaisuuden SM-kilpailut. Feministithän ovat siinä lajissa ammattilaisia."

    Feministiystävämme tikka olisi tuossa lajissa ykköspallilla epäilemättä...

    VastaaPoista
  14. Anonyymi3/3/08 19:09

    pitäisiköhän lähteä vinoilemaan ykköspallista.. eeen taida jaksaa.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi3/3/08 22:26

    heh heh hee - tikka, mun piti lihavoida tuo pallilla jo tuohon viestiinin, mutta aattelin jättää hiukan "havainnoitavaa" sinullekin... :)

    VastaaPoista
  16. Anonyymi3/3/08 22:35

    hehhee, ainakin meillä on yhtä kypsä hjyymorin ja nyanssien taju. ;)

    VastaaPoista
  17. Anonyymi3/3/08 23:10

    Juu, tikka, välillä tuntuu jokin natsaavan, vaikka useimmiten ei... ;)

    VastaaPoista
  18. Anonyymi3/3/08 23:39

    Onko kisoissa osa-alueena puusilmäinen inttäminen ja venkoilu? tikka on taatusti palkintokorokkeella tämän enempää treenaamatta.

    Ovatko tikka luontaiselta vaikuttavat kykysi geeneissä vai onko se kulttuurin tuotosta?

    VastaaPoista
  19. Anonyymi4/3/08 00:32

    wtf, luultavasti geenit ovat ainakin auttaneet asiaa - vanhempani ovat kovin verbaalisia kumpikin. lienee kuitenkin vain eettisten arvojen puutetta (eli kulttuuria) että käytän vittuilukykyäni näin häikäilemättömästi teitä ja jaloa aatettanne vastaan. hassua kyllä saan aina myönteisempää palautetta mielenterveydellisestä tilastani ja kognitiivisista kyvyistäni kun en silitä teitä vastakarvaan eli kun en ole kanssanne eri mieltä.

    VastaaPoista
  20. Anonyymi4/3/08 00:56

    hassua kyllä saan aina myönteisempää palautetta mielenterveydellisestä tilastani ja kognitiivisista kyvyistäni kun en silitä teitä vastakarvaan eli kun en ole kanssanne eri mieltä.

    Ahaa. Tämä taustoitti ja selvitti paljon. Olen nyt lähes pahoillani joistakin kommenteistani sinulle - mutta vain lähes. Onko joku alan ammatti-ihminen erityisesti suositellut sinulle vittuilua tähän blogiin kirjoittaville miehille osana terapiaasi? Oletko sen avulla pystynyt vähentämään lääkitystäsi?

    VastaaPoista
  21. Anonyymi4/3/08 07:59

    "Mitä, onko Henkan kirja oikeasti loppunut kirjakaupoista yllättävän suuren menekin vuoksi? Erinomaista! Lisäpainosta vaan kehiin. En tiedä, miten Henry itse suhtautuu tähän mediapyöritykseen, mutta omasta puolestani se on hyvin mielenkiintoista seurattavaa."

    Siis painos ei ollu loppunu, mutta se kyseinen kirjakaupan haarakonttorin osastotoimistomyymälä ei vaan ollu älynny tilata niitä kerralla tarpeeksi, vaan liian pienen erän olivat aluksi tilanneet, se oli menny käsistä, ja joutui siksi tilaamaan kirjan että sen sai. Kaitpa ne seuraavalla kerralla on viksumpia. :)

    - Vortac

    VastaaPoista
  22. "En tiedä, miten Henry itse suhtautuu tähän mediapyöritykseen, mutta omasta puolestani se on hyvin mielenkiintoista seurattavaa."

    Kun status ja tulot ovat olleet lähellä nollaa, niin eivät ne julkisuudella ainakaan siitä huonone. Ja nykyajan huomiotaloudessahan ihmisen arvo on pitkälti kiinni siitä, onko hän julkkis tai ei. Sillä ei edes ole paljoa väliä, miksi joku on julkkis - onko ollut Big Brotherissa, Maajusseissa vai missä.

    Tässä vastarannankiisken osassa ei ole käytössä mitään maltillista vaihtoehtoa, eli on vain pidettävä tiukasti kiinni omista ajatuksista ja toivottava, että ne herättävät vastakaikua. Yleensähän kerettiläisiä ajatuksia arvostetaan parhaiten 50 vuotta esittäjän kuoleman jälkeen.

    Minua ei häiritse, jos miltei kaikki ovat vastaan, koska tiedän olevani faktisella tasolla oikeassa. Se varmaan häiritsisi, jos joutuisin jonkin ideologian tai bisneksieni takia puhumaan puuta heinää.

    Aikaahan tässä menee joutavanpäiväiseen, kun junailee itsenäs eestaas Pasilaan ja takaisin. Mutta kun ei tähdellisempääkään tekemistä ole, niin mikäs siinä.

    VastaaPoista
  23. Anonyymi4/3/08 16:13

    henry: "on vain pidettävä tiukasti kiinni omista ajatuksista ja toivottava, että ne herättävät vastakaikua."

    tästä tuli vähän sellainen passiivinen kuva. ehkä se on tietoinen strategia tai sopii parhaiten persoonaasi, mutta voisi sitä nyt vähän jotain muutakin tehdä asiansa edistämiseksi kuin toivoa parasta.

    VastaaPoista
  24. Anonyymi4/3/08 17:01

    tikka: "mutta voisi sitä nyt vähän jotain muutakin tehdä asiansa edistämiseksi kuin toivoa parasta."

    Onko sulla tikka mitään muuta tyyliä olemassa kuin V-tyyli?

    Eikös Henry esiintymällä julkisuudessa TV:ssä ja muissa medioissa omalla nimellään ole juurikin tehnyt "vähän jotain muutakin asiansa edistämiseksi"?

    Mitä asiallista sinä tikka olet tehnyt asiasi edistämiseksi? Et mitään! Olet terrorisoinut palstaa ja tänne kirjoittavia maltillisia ja tosiasillaista tasa-arvoa ajavia miehiä erilaisilla homostelufantasioillasi ja kehoituksillasi. Häpeäisitkö jos osaisit, tikka?

    VastaaPoista
  25. "mutta voisi sitä nyt vähän jotain muutakin tehdä asiansa edistämiseksi kuin toivoa parasta."

    Ensimmäinen vaihe on yrittää olla oikeassa ja osallistua mediaan, toinen vaihe on yrittää käännyttää ihmisiä omalle kannalleen ja kolmantena voisi olla oman aktivismiliikkeen perustaminen.

    Itse olen lähinnä tieteilijä, eli yritän olla oikeassa, jos joku ei usko, niin käännyttäminen on oma taiteenalansa, johon minulla ei riitä intressiä. Puhumattakaan organisoidusta liikkeestä.

    Eli kai se oman asini edistäminen on "oikeassa olemisen yrittämistä". Johtaako se sitten mihinkään kuin muutamiin mediaesiintymisiin, jää avoimeksi. Yleensä oikeassa oleminen ei riitä paljon mihinkään, jos vastassa on ideologia ja poliittinen korrektius.

    VastaaPoista
  26. Anonyymi4/3/08 22:54

    Henry - kirja on kyllä hyvä keino vaikuttaa! Olethan tehnyt muutakin kuin 'ollut oikeassa', olet tehnyt mittavan urakan, johon meikäläisen voimat eivät olisi ikuna riittäneet!

    Mediaesiintymisesi tekee monta hyvää asiaa samalla kertaa.. Sehän

    1) Antaa paljon (ilmaista?) mainosta kirjalle, jossa kerrankin kerrotaan totuus (joskin hivenen raskaassa muodossa lukemisen kannalta ajatellen)asioista, joista miehet ovat turhautuneet tuhansia vuosia, mutta eivät ole voineet koskaan kenellekään puhua, vaan ovat tehneet itsareita ja ryhtyneet alkoholisteiksi yms.

    2) Kritisoi nykyistä miesten demonisointia ja tuo esiin, että miehetkin voivat olla hyviä ihmisiä, ja usein ovatkin. (nähdäkseni useammin kuin naiset, mutta syynä on valta, joka turmelee, niinkuin sananlasku sanoo)

    3) Näyttää muille miehille, miten yksi ainoa ihminen voi kohauttaa kokonaista kansakuntaa kun vain tietää mikä on totta, luottaa omiin kykyihinsä, pitää pintansa ja tuo asiansa sitkeästi esille vastustuksesta huolimatta

    4) Saa ihmiset ajattelemaan asioita kerrankin perspektiivistä, josta useimmat naiset eivät ole olleet edes tietoisia koko elämänsä aikana

    5) Kyseenalaistaa monta miehiä sortavaa yhteiskunnallista rakennetta, lakia, käytäntöä ja saattaa vaikuttaa siihen, millaista porukkaa noihin tasa-arvo-valiokuntiin yms. tulevaisuudessa valitaan

    6) Helpottaa monen miehen syyllistä oloa, kun heille on vuosikaudet toitotettu, miten pahoja he ovat kun kehtaavatkin himoita naisia ja tuntea värinää kasseissaan .. se onkin täysin normaalia ja hyväksyttävää reaktiota mieheltä!

    Näitä on paljonkin lisää, mutta en tällä hetkellä saa niitä pääkopastani ulostettua juuri nyt.. Mutta varmasti muut pystyvät jatkamaan listaa.

    Kommentoisin sitä toista televisioesiintymistä (näin vain sen ensimmäisen, ja täytyy sanoa, että siinä olit ilmeisen hermostuneen oloinen ja melko hymytön ja katsekontaktia hivenen pakoileva (tosin ei kovin paljon!), et ainakaan vaikuttanut alfaurokselta siinä :) Tosin kravatti oli hieno! Pinkki puku olisi tehnyt terää, man :)), mutta en ole nähnyt sitä, joten voin vain kertoa, että äitini tykkäsi siitä ja esiintymisestäsi kovasti, sekä kirjoitti joitain asioita ylös, joita kerroit .. Laitoit kuulemma hyvin vähän jauhoja suuhun sille plastiselle kirurgille tms.. joka puhui jotain aivan järjettömiä.

    Joo, elämme kieltämättä mielenkiintoisia aikoja - en muista milloin oltaisiin miesten tasa-arvonäkökantaa otettu esille yhtään missään valtamediassa kunnolla tätä ennen!

    Ai, se vielä piti kertoa tuosta kirjasta nyt muistaessani .. että nettikeskustelu on vain nettikeskustelua, se on niinsanottua "puhe on halpaa"-tavaraa..

    Sitä voi suoltaa niin paljon kuin jaksaa, jos vain omistaan toimivan näppäimistön (no, tietokone ja nettiyhteys toki auttavat kanssa, heh)..

    Mutta KIRJA! .. Sen voi ottaa käteen, se on niin virallisen oloinen - mustaa valkoisella, tai kansilehdillä valkoista pinkillä (tms) tai oliskos tuo ny hiukan purppurahtavaa tai jotain ..

    Pointti on siinä, että kirjalla on aivan eri painoarvo psykologisella ja tunnetasolla kuin nettikirjoituksilla tai blogeilla.

    Huonokin kirja jotenkin vain 'tuntuu' paljon konkreettisemmalta ja arvokkaammalta tekstiltä kuin hyväkin nettikirjoitus, jolla on niin 'katoavainen' luonne, koska se tavallaan on vain jotain fotoneja tanssimassa ruudulla ja muistirekisteriarvoja tai magneettipolariteetteja tietokoneiden muistipiireillä ja kovalevyillä ..

    Siitä ei saa otetta.. modernina aikanakin ihminen lopulta arvostaa eniten asioita, joita voi koskettaa, selailla sormilla, haistaa, tuntea jne..

    Arvostamisella tässä yhteydessä oikeastaan tarkoitan ennemminkin sitä, että sellaista tekstiä kunnioitetaan paljon enemmän, joka on painettu, koska se kertoo, että se on jonkin arvoista.. kenen tahansa pissiksen typerät siiderikokeilukertomukset pääsevät blogeihin ja muualle nettiin - mutta kirjaan päätyvä teksti - siinä täytyy todella olla jotain arvokasta, jotta sen joku painotalo on vaivautunut painamaan kirjaksi asti!

    No, ehkä vähän jankutin vahingossa, mutta se on vaikeaa olla monisanainen yksilö, kun sanat eivät koskaan tunnu riittävän mihinkään eikä mitään saa koskaan ilmaistua mitenkään, vaikka kuinka yrittää erilaisilla tavoilla tavoitella sitä samaa asiaa, aina jotakin karkaa - tarkoitan, ettei pysty ikäänkuin koskaan pureutumaan siihen ytimeen - tai ainakaan minä en tunnu osaavan - niin tulee sitten laverreltua umpia ja lampia mistä sattuu aiheen ympäriltä..

    Paljon mieluummin tiivistäisin toki asiat ytimekkäis-nerokkaisiin lotkautuksiin, kuten esimerkiksi Panu tekee, tai suoraan asian keskiöön pureutuviin järeisiin kommentteihin Jorman tyyliin.

    Haluaisin vielä käyttää tämän tilaisuuden hyväkseni ihaillakseni Japen tahdikasta mutta nerokasta huumorinkäyttöä sekä hyviä vastakommentteja 'vastapuolen' älyttömyyksille!

    Olen lukenut kirjasta nyt yli puolet, ja luulen että muutamassa päivässä se on luettu. On kyllä paksumpi kuin kuvittelin (-8

    Voinen sen jälkeen koettaa suorittaa jonkinlaisen täydemmän kritisoinnin ja arvioinnin kirjasta ja koettaa kertoa hyvät ja huonot puolet sellaisina kuin minä ne koen.

    Joka tapauksessa - HYVÄ, HENRY!! Hienoa työtä ja valtavan suuri askel miessukupuolelle! :)

    - Vortac

    VastaaPoista
  27. Anonyymi5/3/08 00:15

    jape: "Onko sulla tikka mitään muuta tyyliä olemassa kuin V-tyyli?"

    jape, ei sinun varmaan tarvitse ottaa tehtäväksesi puolustaa henryä. jokaiselle voi antaa mahdollisuuden itse nähdä kysymykseni sellaisina kuin oman pään sisäiset pirut sallivat. henry tulkitsikin kysymykseni ihan neutraaliksi vastauksesta päätellen.

    "Mitä asiallista sinä tikka olet tehnyt asiasi edistämiseksi? Et mitään!"

    mikä on minun asiani? ja mistä sinä ylipäätään tiedät sen kun en ole sitä täällä kenellekään kertonut?


    henry: "Itse olen lähinnä tieteilijä, eli yritän olla oikeassa, jos joku ei usko, niin käännyttäminen on oma taiteenalansa, johon minulla ei riitä intressiä. Puhumattakaan organisoidusta liikkeestä."

    saattaisit siis tarvita aisapariksesi jonkun jolla on enemmän kykyä ja halua poliittiseen vaikuttamiseen?

    "Yleensä oikeassa oleminen ei riitä paljon mihinkään, jos vastassa on ideologia ja poliittinen korrektius."

    niinpä, vastassasi on voimakas koneisto, jolla on kykyä ja halua haudata ajatuksesi äänekkäämmän propagandansa alle. sääli jos pitkällinen työ ei sen takia kanna hedelmää, ainakaan ennen laajempaa paradigman muutosta. se vain on niin että jonkun/joidenkin täytyy luoda se muutos; odottelemalla se ei tule vaan ainoastaan sitä tarpeeksi tahtovien ihmisten tekemänä.


    vortac: "sellaista tekstiä kunnioitetaan paljon enemmän, joka on painettu, koska se kertoo, että se on jonkin arvoista.. kenen tahansa pissiksen typerät siiderikokeilukertomukset pääsevät blogeihin ja muualle nettiin - mutta kirjaan päätyvä teksti - siinä täytyy todella olla jotain arvokasta, jotta sen joku painotalo on vaivautunut painamaan kirjaksi asti!"

    ai kuten selibaattipäiväkirjat? (..ja katsomme kuinka kurssi kääntyy.)

    VastaaPoista
  28. Anonyymi5/3/08 00:47

    tikka: "jape, ei sinun varmaan tarvitse ottaa tehtäväksesi puolustaa henryä."

    Ai, nytkö olet, tikka, rajaamassa ja määrittämässä minun perustuslain turvaamaan mielipiteen muodostamisen ja ilmaisun oikeutani ja sanomassa mitä minä saan ja en saa tehdä? Ilmaisenhan kuitenkin itseäni rauhallisesti ja maltillisesti.

    tikka: "mikä on minun asiani? ja mistä sinä ylipäätään tiedät sen kun en ole sitä täällä kenellekään kertonut?"

    Haloo, KOP KOP tikka, eikö riittäisi nakutuksesi jo?
    Agendasi näkyy päivän selvänä täällä suorittamiesi manööverien muodossa. Keskustelun suistaminen raitelitaan ja häiriköinti ja mellakointi, se on selvästi nähtävissä. Sitä ei tarvitse erikseen kuulla sinulta sitä asiaasi...se tiedetään!

    VastaaPoista
  29. Anonyymi5/3/08 21:29

    Lenin (ei, en ole kommunisti) puhui hyödyllisistä idiooteista. Täältä löytyy pelkästään hyödyttömiä.

    Tiedätte, keitä tarkoitan. Nyt kun Henry on julkisuudessa, näihin blogehin todennäköisesti tutustuu uusi joukko asiasta kiinnostuneita. Ei päästetä heitä karkaamaan muutamien vakio-öyhöttäjien vuoksi.

    Hävetkää, saatana.

    VastaaPoista
  30. Anonyymi5/3/08 22:20

    Väärien ajatusten kirurgi tokaisi:
    "Nyt kun Henry on julkisuudessa, näihin blogehin todennäköisesti tutustuu uusi joukko asiasta kiinnostuneita. Ei päästetä heitä karkaamaan muutamien vakio-öyhöttäjien vuoksi."

    Jos sä tarkoitat Jormaa ja Vortacia, mikset vaan sanoa sitä suoraan?-)

    Oli miten oli, tuo voi olla totta, että uusia lukijoita, ehkä kommentoijiakin saapuu. En tiedä onko juuri tätä blogia linkattu minnekään, mutta se toinen on. (Ja sitä en ole vielä oikein ehtinyt lukeamaan, hmm.) Olisi tosiaan kiva, jos viihtyisivät ja jäisivät!

    PS: Olen kommunisti.

    VastaaPoista
  31. Anonyymi6/3/08 08:34

    "Hävetkää, saatana."

    Tasa-arvon vaatiminenko on häpeällistä? Miksi? Häpeällisempää on alistua toisen luokan kansalaisen asemaan.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".