keskiviikkona, heinäkuuta 16, 2008

Naisiin kohdistuva väkivalta

YK:n komitea: Suomessa väkivaltaa naisia kohtaan:
YK:n alainen naisten syrjinnän vastainen komitea ehdottaa pääministerivetoisen työryhmän perustamista naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseksi Suomessa. Komitean mukaan Suomessa esiintyy laajalti naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, vaikka tasa-arvo maassamme onkin monessa suhteessa edistyksellistä.
Kunnallisvaalit 2008:
Seuraavat kunnallisvaalit ovat lokakuussa 2008. Syksyn kuntavaaleissa Amnesty kampanjoi, jotta naisiin kohdistuvan väkivallan ihmisoikeusulottuvuus huomioitaisiin entistä paremmin niin paikallisella kuin valtakunnallisella tasolla.
Koko ajan uutta hakemassa?

50 kommenttia:

  1. Entäs miehiin kohdistuvan väkivallan ihmioikeusulottuvuus? Missä se on? Onko sellaista Amnestyn mielestä olemassakaan? Mitä ilmeisimmin ei, kun koskaan ei asiasta mitään mainita missään.

    VastaaPoista
  2. Tuo YK:n väite naisiin laajasti kohdistuvasti väkivallasta Suomessa perustuu tietenkin suomalaisten feministien "tutkimuksiin". Tosiasiassa ylivoimainen enemmistö väkivallasta Suomessa kohdistuu miehiin, mutta tätä ei pidetä ongelmana.

    VastaaPoista
  3. Nelonen klo 20:00 -
    Poikamiehen valinta - 20 vai 40:

    Lähtölaukaus. UUSI SARJA. Onko rakkaus sokea? Miten käy, jos kolmekymppinen mies joutuu valitsemaan naisen kahdesta joukosta, joista toisessa on parikymppisiä tyttöjä ja toisessa nelkyt-ja-risat-ikäisiä aikuisia naisia? Tämän haasteen eteen joutuu uudessa tosi-tv-sarjassa maailman tennishuippuihin kuuluva Mark Philippoussis, 190-senttinen, komea australialaissyntyinen Wimbledon-finalisti. Ensimmäisessä jaksossa Mark yllättyy huomatessaan kaikkien ehdokkaiden olevan häntä huomattavasti vanhempia. Lisää yllätyksiä on kuitenkin vielä luvassa.

    Onkohan parikymppiset transuja vai mitäköhän yllätyksiä on luvassa. Jod jotain suuria yllätyksiä ei ole luvassa, niin heikosti evoluutio on toiminut, jos nuori mis ei yleensä preferoi hedelmällisessä iässä olevia naisia suunnilleen vaihdevuosi-ikäisten naisten sijaan.

    VastaaPoista
  4. heh heh, homo, haluaako seksiä vai lapsia, siinäpä kysymys.
    Itse ehkä ottaisin seksin. Hyvän kokeneen seksikumppanin. Nam.

    Alla oleva uutinen muuten paljastaa, että feministien salaliitto on historiallinen. Aivan selvästi feministit ovat alistaneet kivikauden ATM:n sosiaalipolitiikallaan ja kurjistaneet sen olot mahdottomaksi.

    ;-D

    " Tutkimus: Neandertal ei kelvannut seksiseuraksi ihmiselle
    16.7.2008 18:29
    Italialainen tutkimus tarkasteli nykyihmisen varhaisimpien esi-isien DNA:ta.

    Aiemmin on ollut epäilyksiä, että neandertalinihmiset olisivat olleet intiimissä kanssakäymisessä, nykyihmislajin ensimmäisten edustajien, Cro-Magnonin ihmisten kanssa.

    Nyt italialaisessa Ferreran yliopistossa valmistunut tutkimus vie pohjan väitteiltä.
    - Lajien risteytymistä ei tapahtunut, sanoi tutkimusta johtanut antropologi Guido Barbujani Newscientist.com-verkkouutisille.
    Ryhmä analysoi Cro-Magnonin DNA:ta, jota oli löydetty luolasta Etelä-Italiasta.
    Cro-Magnonin ihmiset elivät Euroopassa 10 000-45 000 vuotta sitten. Neandertalinihmiset hävisivät 28 000 vuotta sitten. "

    VastaaPoista
  5. Anonyymi kommentoija taitaa olla nainen, kun ei valitsisi mieluummin 20-vuotiasta seksikumppania vaan 40-vuotiaan. Nuoret miehet, jotka ottaisivat mieluummin 40-vuotiaan kuin 20-vuotiaan, ovat varsin harvinainen ilmiö, muta tietenkin kaikenlaisia poikkeusyksilöitä on aina olemassa.

    VastaaPoista
  6. Minkähänlainen taulapää ottaisi tuossa tilanteessa nelikymppisen naisen? Ei tuossa ole mitään järkeä noilla tiedoilla. Sen kolmikymppisen äijän pitäisi olla joku perseaukinen velkavankeudessa elävä, nelikymppisten eukkojen miljonäärejä ja kakskymppisten eukkojen kaikkien ylipainoisia niin tossa olis jo jotain järkeä ;)

    - Syltty

    VastaaPoista
  7. Syltty, etenkin kun ainakin osalla noista nelikymppisistä luuskista on jo kersoja (ja oletettavasti ihanaa uusperhe-elämää tiedossa) jo omasta takaa. Ja käsittääkseni useimmille heteromiehille naisten kokeneisuus (eli suomeksi sanottuna käytetty kiertopalkinto, jolla on ties mitä parantumattomia visvasyyliä, herpeksiä yms jo kerättynä) ei ole mikään valtti, ja suoranainen neitsyen korkkaus on suoranainen bonus.

    Seuraavista linkeistä voi malttamaton selvittää miten TV-sarjan edetessä tulee käymään:
    Linkki 1
    Linkki 2

    Hupaisaa kuinka vanhoille naisille tuntui olevan niin tärkeää todistella, etteivät näytä ikäisiltään, vaan ovat nuorekkaita. Ja vaivaantuneen miehen täytyi yrittää vakuuttaa, että kaikki ovat ihan kauniita, sillä vaihtoehtohan on naisen muuttuminen raivottareksi, josta Shakespeare käyttää ilmaisua "hell has no fury like a woman scorned".

    VastaaPoista
  8. Mitenhän hyvin nuo järjestöt ja YK oikein haluavat, että 'naisiin kohdistuva väkivalta' huomioidaan? Siis aina vaan halutaan, että se huomiodaan paremmin. Paremmin kuin mikä? Eihän koko maailmassa kohta ole mitään asiaa, joka huomioitaisiin paremmin kuin 'naisiin kohdistuva väkivalta'! Sitä toitotetaan joka tuutista ja on toitotettu niin kauan kuin jaksan muistaa.

    Miehiin kohdistuvaa väkivaltaa sensijaan ei ilmeisestikään haluta huomioida ollenkaan, niinkuin täälläkin moni jo totesi. Muutenhan sekin oltaisiin mainittu.

    Hassuinta on tässä tilanteessa, että eniten kärsivien kärsimyksellä ei ole merkitystä, mutta uhri-showta vetävät oikeasti ylellistä elämää elävät paljon vähemmän kärsivät tahot nostetaan tapetille ja kaiken kansan tietoisuuteen karmivasti kärsivinä, samalla kun oikeat kärsimykset jatkuvat kenenkään mistään välittämättä. Tämä on todella perverssiä, ja yksi niistä monista tämän planeetan omituisuuksista ja epäoikeudenmukaisuuksista ja epäloogisuuksista, joita en vain millään jaksa käsittää.

    - Vortac

    VastaaPoista
  9. Kyllähän ihan kaikkien kohtaamaa väkivaltaa pitää pyrkiä vähentämään, mutta en tajua miksei sitä voida tehdä tasapuolisesti? Esimerkiksi tasaisesi kovemmat rangaistukset väkivallanteoista vähentää aivan varmasti väkivallantekoja, etenkin naistenhakkaamisia kun se vaimo ei kumminkaan tajua lähteä mihinkään ellei äijä istu linnassa.

    Itse olen lyönyt minua lyönyttä ihmistä vain siksi että oikeuteen on ihan turha mennä kun ei sieltä tekijälle mitään tule. Mielummin hoitelee itse kalavelat samantien kuin soittaa poliisille (mikäli tämä vain on fyysisesti mahdollista).

    - Syltty

    VastaaPoista
  10. "Tämä on todella perverssiä, ja yksi niistä monista tämän planeetan omituisuuksista ja epäoikeudenmukaisuuksista ja epäloogisuuksista, joita en vain millään jaksa käsittää."

    Sinäpä sen sanoit, Vortac, ja hyvin sanoitkin.

    Hallitukselta huomiota naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämiseen

    "Väkivaltaa ehkäisevä työ on samanpalkkaisuuden ja naisten työmarkkina-aseman parantamisen ohella yksi hallituksen torstaina julkistettavan tasa-arvo-ohjelman painopistealueita. Lisäksi vuosille 2008 - 2011 tehdyssä ohjelmassa esitetään toimia tasa-arvotietoisuuden lisäämiseksi kouluissa."

    Eli suomeksi sanottuna: mitään tasa-arvo-ohjelmaa ei edes ole olemassa, on vain, jälleen kerran, pelkkä naisasiaohjelma.

    Samasta työstä saa Suomessa saman palkan, sukupuolesta riippumatta. Miksi se ei riitä?

    Tasa-arvotietoisuuden lisääminen tarkoittaa käytännössä tietenkin tämän ohjelman perusteella feminististen valheiden ja naistutkimuksen pseudotieteellisen propagandan pakkosyöttämistä viattomille ja pahaa-aavistamattomille lapsille. Ja tietysti lisärahaa feministien kotkotuksiin.

    Itse asiassa tämä ohjelma vähentää tasa-arvoa, kun taas kerran väkivalta sukupuolitetaan ja vain naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastustetaan (vaikka suurin osa väkivallan uhreista on siis miehiä). Ja tämä tehdään näiden kovasti (ja syystä) kritisoitujen feministitutkimusten perusteella. Miehiin kohdistuvaa perheväkivaltaa ei Suomessa ole koskaan kunnolla tutkittu, joten sen yleisyydestä ei voi edes sanoa mitään.

    Käytännössä siis niukat resurssit tullaan suuntaamaan siten, että feministeille ja naistutkimuksen tekijöille saataisiin rakennettua jotain suojatyöpaikkoja, joissa he voisivat "asiantuntija"-asemansa perusteella taas kehitellä uusia naisten "tasa-arvo-ongelmia", joihin pitäisi taas upottaa lisää rahaa. Eräänlainen ikiliikkuja, joka lisää epätasa-arvoa, siis. Miehiin kohdistuvalle väkivallalle ei sitä vastoin aiota edelleenkään tehdä yhtään mitään, vaan sitä tullaan jatkossakin vähättelemään. Ja näin siis toimitaan, jotta "tasa-arvo" muka edistyisi.

    Yllätyksenä ei tietenkään tule se, ettei ohjelmassa tulla mainitsemaankaan miesten tasa-arvo-ongelmia, saatikka että niiden korjaamiseksi tultaisiin tekemään yhtään mitään.

    Eli todella ala-arvoista, täysin moraalitonta, järjetöntä, törkeää ja tasa-arvon vastaista toimintaa, kuten aina.

    VastaaPoista
  11. "Tosiasiassa ylivoimainen enemmistö väkivallasta Suomessa kohdistuu miehiin, mutta tätä ei pidetä ongelmana."

    Piittaamattomuus johtuu siitä, että suurin osa miehiin kohdistuvasta väkivallasta on toisten miesten harjoittamaa. Miesten väliset erot ja miesten keskinäinen epätasa-arvo ovat miesaktivisteille liian vaikea asia käsiteltäväksi. Helpompaa on linkittää tänne iltapäivälehtien juttuja naisten harjoittamasta väkivallasta ympäri maailmaa ja valittaa kun ei saa 20-vuotiaan tiukkaa pesää kuin pohtia vakavasti miesten asemaa suomalaisen yhteiskunnan huipulla ja pohjalla.

    VastaaPoista
  12. "Piittaamattomuus johtuu siitä, että suurin osa miehiin kohdistuvasta väkivallasta on toisten miesten harjoittamaa."

    Mitä väliä sillä on? Sattuuko se vähämmän, jos mies lyö miestä, eikä naista? Ihan yhtä lailla se on ihmisoikeuskysymys ja tasa-arvo-ongelma, ihan riippumatta väkivallantekijän ja uhrin sukupuolesta.

    Eihän tässä feministien touhussa ole taas järjen hiventäkään mukana.

    Häpeä, jos osaat!

    VastaaPoista
  13. SA prostitution plans condemned

    "Plans to legalise prostitution for the 2010 football World Cup in South Africa have been criticised by religious groups and opposition parties."

    VastaaPoista
  14. "Mitä väliä sillä on? Sattuuko se vähämmän, jos mies lyö miestä, eikä naista? Ihan yhtä lailla se on ihmisoikeuskysymys ja tasa-arvo-ongelma, ihan riippumatta väkivallantekijän ja uhrin sukupuolesta."

    Jorkki, lue tarkkaan mitä anonyymi kirjoitti. Kritiikin kärki osui tähän palstaan ja mm. sinuun, joka mesoaa femakoista, postaa iltapäivälehtien skandaalijuttuja ja paheksuu sitä, että naisiin kohdistuvasta väkivallasta puhutaan. Milloin sinä, jortekki, olet tällä palstalla kirjoittanut mitään miesten miehiin kohdistamasta väkivallasta ja miesten keskinäisestä epätasa-arvosta? Milloin olet postannut tänne uutisen siitä, kuinka mies puukotti toisen miehen kuoliaaksi viinapullon takia?

    VastaaPoista
  15. Mielenkiintoista kuinka lapsiin kohdistuvassa väkivallassa feministit ovat onnistuneet kääntämään asian päälaelleen ja uskottelemaan, että lapsiin kohdistuva väkivalta olisi pääosin miehen tekemää, vaikka tosiasiassa naiset niitä lapsia pieksevät ja tappavat enemmän.

    Tämä ilmenee esimerkiksi niputtamalla yhteen naisiin ja lapsiin kohdistuva väkivalta. Samoin neuvoloissa kysytään vain naisilta, että pahoinpiteleekö mies sinua tai lasta.

    VastaaPoista
  16. "Jorkki, lue tarkkaan mitä anonyymi kirjoitti."

    Nimi on kylläkin Jorma, mutta sama se. Mitään sisältöä tai järkeä ei tuossa anonyymissa postauksessa ole.

    Se, että vain naisiin kohdistuvaa väkivaltaa vastustetaan on todellinen tasa-arvo-ongelma, johon ovat syyllisiä feministit.

    VastaaPoista
  17. Jokainen miehiin kohdistuva väkivallanteko on näiden väkivallan sukupuolittamista ja miehiin kohdistuvan väkivallan täydellistä sivuuttamista kannattavien feministien omallatunnolla. Teillä on verta käsissänne.

    VastaaPoista
  18. Kadonneeksi luultu mies murjottikin pihapiirinsä vajassa
    Julkaistu: 16.7.2008 16:47
    STT

    TURKU. Kadonneeksi luullun miehen löytämiseksi käynnistettiin mittavat etsinnät maanantain ja tiistain välisenä yönä Turunmaan saaristossa. Mies kuitenkin löytyi kotinsa pihapiiristä.

    Ilmoitus kadonneeksi oletetusta miehestä tehtiin Iniön saaristokunnassa sijaitsevalla saarella maanantaina kello 22. Mies oli puolenpäivän aikaan riidellyt vaimonsa kanssa ja poistunut asunnostaan. Omaiset etsivät miestä saarelta päivän aikana, mutteivät löytäneet häntä. Miehellä ei ollut mukanaan puhelinta eikä avaimia.

    Hälytyksen saatuaan viranomaiset lähettivät saarelle etsintöihin pelastushelikopterin sekä kaksi poliisipartiota. Mies löytyi kello kahden jälkeen yöllä, kun hän käveli piharakennuksesta ulos. Hän sanoi yöpyneensä venevajassa. Mies kertoi kuulleensa vaimonsa kutsuhuudot, muttei ollut vastannut niihin.

    Asiasta keskiviikkona tiedottanut Turunmaan poliisi huomauttaa, että turhiksi osoittautuneet etsinnät ovat kustannuksiltaan kalliit.

    VastaaPoista
  19. Jorkelo, kysyin sinulta kaksi kysymystä: "Milloin sinä, jortekki, olet tällä palstalla kirjoittanut mitään miesten miehiin kohdistamasta väkivallasta ja miesten keskinäisestä epätasa-arvosta? Milloin olet postannut tänne uutisen siitä, kuinka mies puukotti toisen miehen kuoliaaksi viinapullon takia?"

    Mitä vastaat?

    VastaaPoista
  20. "Mitä vastaat?"

    Kuka kysyy?

    Miehiin kohdistuvasta väkivallasta olen kirjoittanut useinkin, sitähän ei, feministien painostuksen vuoksi, Suomessa huomioida lainkaan. Koska minusta kaikki väkivalta on aina tuomittavaa (toisin kuin feministeistä), niin en näe mitään syytä jaotella väkivaltaa sen tekijöiden tai uhrien sukupuolen perusteella. On valtiovallan velvollisuus vastustaa kaikkea väkivaltaa yhtä lailla, sillä kaikilla meillä on samat ihmisisoikeudet, sanoivatpa feministit asiasta mitä tahansa.

    Sinulta voisin kysyä, että miten saat öisin nukuttua, kun sinunlaisiesi täysin moraalittomien ihmisten vuoksi miehiin kohdistuva väkivalta lakaistaan maton alle, eikä sille tehdä yhtään mitään? Tuottavatko toisten kärsimykset sinulle jotain sairasta nautintoa?

    VastaaPoista
  21. Jorkki, et vastannut kysymykseeni: milloin olet tällä palstalla kirjoittanut MIESTEN TOISIIN MIEHIIN kohdistamasta väkivallasta?

    Jos väkivallan uhrin ja tekijän sukupuolella ei ole merkitystä, miksi sitten kiinnität huomiota ainoastaan NAISTEN harjoittamaan väkivaltaan?

    Yöni saan nukuttua oikein hyvin.

    VastaaPoista
  22. "Jorkki, et vastannut kysymykseeni"

    Kuka kysyy? Jos et uskalla kirjoittaa edes nimimerkillä, niin älä odota saavasi arvostusta kirjoittajana.

    Mutta vastaus on tietenkin, että usein. Minä en näet väkisin sukupuolita väkivaltaa, vaan vastustan sitä sen kaikissa ilmenemismuodoissa yhtä paljon. Ei ole minun ongelmani, jos sinä et osaa lukea.

    "Jos väkivallan uhrin ja tekijän sukupuolella ei ole merkitystä, miksi sitten kiinnität huomiota ainoastaan NAISTEN harjoittamaan väkivaltaan?"

    En ole kiinnittänyt huomiota ainoastaan siihen, joten kysymyksesi on täysin perusteeton. Naisten väkivaltaisuudesta on syytä kirjoittaa paljon siksi, että kukaan muu sitä ei tee missään. Eivät edes viranomaiset, joiden tehtävänä ja lakisääteisenä velvollisuutena olisi huomioida sekin. Tässäkin tasa-arvo-ohjelmassa siitä vaietaan täysin, ikäänkuin väkivaltaan syyllistyisivät vain miehet, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Naisten väkivaltaisuus on yhä edelleen tabu, mikä on täysin feministien syytä.

    "Yöni saan nukuttua oikein hyvin."

    Vaikka sinulla on verta käsissäsi. Olet siis täysin paatunut ihmishirviö, eli toisin sanoen tyypillinen feministi.

    VastaaPoista
  23. Tämä naisiin kohdistuvan väkivallan käsittely on ihmeellistä räpistelyä. Mikään ei ole muuttunut vaikka asiasta on puhuttu ja puhuttu jo vuosikausia. Alkaa tuntua siltä, että ongelman esillä pitäminen on naisasialiikkeelle arvokkaampaa kuin ongelman ratkaiseminen.

    Sen sijaan, että vaaditaan epämääräisiä toimia ja vielä epämääräisempiä resursseja, voitaisiin ensin tutkia mitä oikeasti kannattaa tehdä.

    Toisin sanoen, tehkää nyt ihmeessä jo joku tutkimus tästä aiheesta, johon nojautuen päätöksiä ja toimintatapoja voidaan laatia! Ei mitään puolivillaisia kyselytutkimuksia tai yhteiskunnan rakenteita pohtivaa sanamagiaa, vaan kylmän puolueetonta tieteellistä tutkimusta kaksoissokkotutkimuksineen kaikkineen.

    On paljon mahdollista, että väkivallan sukupuolittaminen ainoastaan lisää naisiin kohdistuvaa väkivaltaa. On myös mahdollista, että ongelman laajuus on jotain muuta kuin nykyisellään uskotellaan. Sekin mahdollisuus on olemassa, että oikeilla toimilla ongelman ratkaisuun kuluneet resurssit maksavat itse itsensä takaisin hyvinkin lyhyellä aikavälillä.

    Nykyisellään tämä väkivaltateeman käsittely haiskahtaa samanlaiselta mutu-moraalin kasaamalta kehitelmältä kuin jenkkilän seksistä pidättäytymisen kamppanja nuorille. Kamppanian tavoitteethan ovat ylevät, opetustavat kaikkien taiteensääntöjen mukaiset, ja valtiolta saadut resurssitkin varsin huomattavia. Ainoa huono puoli tässä on se, että homma ei toimi: kamppanian kohteena olleet nuoret ovat nykyään seksuaalisesti aktiivisempia kuin ikinä.

    VastaaPoista
  24. "Alkaa tuntua siltä, että ongelman esillä pitäminen on naisasialiikkeelle arvokkaampaa kuin ongelman ratkaiseminen."

    Niin tietenkin. Jos esim. perheväkivaltaa haluttaisiin oikeasti vähentää, niin siihen pitäisi puuttua kokonaisuutena, henkinen väkivalta mukaanlukien. Nyt vain naisiin kohdistuvaan väkivaltaan kiinnitetään huomiota, ei miehiin tai edes lapsiin kohdistuvaan. Ja niin väkivalta vain jatkuu.

    Ei näitä ihmisiä kiinnosta minkään ongelma ratkaiseminen, vaan ainoastaan oma elintaso, raha ja valta. Itsekeskeisempää, itsekkäämpää, vastenmielisempää ja sairaampaa porukkaa saa hakea. Rahastavat toisten kärsimyksillä. Ja vielä hurkastelevat sekä valehtelevat päälle.

    "Ei mitään puolivillaisia kyselytutkimuksia tai yhteiskunnan rakenteita pohtivaa sanamagiaa, vaan kylmän puolueetonta tieteellistä tutkimusta kaksoissokkotutkimuksineen kaikkineen."

    Näinhän sen pitäisi olla, mutta varsinkaan miehiin kohdistuvasta perheväkivallasta ei edes haluta tietää totuutta. Se kun olisi ikävällä tavalla ristiriidassa uhrifeminismin perusperiaatteen (mies=paha tekijä ja nainen=viaton uhri) kanssa.

    VastaaPoista
  25. (Jorma)
    "On valtiovallan velvollisuus vastustaa kaikkea väkivaltaa yhtä lailla, sillä kaikilla meillä on samat ihmisisoikeudet, sanoivatpa feministit asiasta mitä tahansa."

    Tasa-arvokeskustelu velloo
    jotenkin paikallaan. Uhkaa jopa lopahtaa.

    Ihmiset jatkavat tätä samaa paskaa, että jos et pärjää miehenä niin vika löytyy aina itsestäsi. Ei voida puhua yhteiskunnan ja naisten osoittamista epäreiluista vaatimuksista miehiä kohtaan.
    Vittumainen suo rämpiä, kun olisi muutakin tekemistä...


    Bmad

    VastaaPoista
  26. "Vaikka sinulla on verta käsissäsi. Olet siis täysin paatunut ihmishirviö, eli toisin sanoen tyypillinen feministi."

    Ja tämän tiedät vaikka et edes tiedä kuka olen. Uskaltaisitko kutsua minua paatuneeksi ihmishirviöksi, jos kirjoittaisin omalla nimelläni, Jorma Sukunimetön?

    VastaaPoista
  27. "Ja tämän tiedät vaikka et edes tiedä kuka olen."

    Tiedän mielipiteesi, se riittää.

    "Uskaltaisitko kutsua minua paatuneeksi ihmishirviöksi, jos kirjoittaisin omalla nimelläni, Jorma Sukunimetön?"

    Kokeile.

    VastaaPoista
  28. "MTV3:n vaaliasiantuntija Kimmo Grönlundin mukaan Suomi Areenan eilisessä puheenjohtajatentissä oli nähtävissä SDP:n Jutta Urpilaisen vähättelyä."

    Ettei vain olisi "asiantuntija" Grönlund itse demari? Kovasti sille vaikuttaa.

    Muutenhan tämä on sitä samaa vanhaa itkua: jos et miehenä ole kaikessa samaa mieltä naisen kanssa ja myötäile häntä mukisematta ja kiltisti, niin sitten käytöksesi on jotenkin epäasiallista. Käy siinä sitten avointa ja kriittistä poliittista keskustelua, kun toinen osapuoli, tai sen edustajat, on liikenteessä tällaisella marttyyriasenteella.

    VastaaPoista
  29. "MTV3:n vaaliasiantuntija Kimmo Grönlundin mukaan Suomi Areenan eilisessä puheenjohtajatentissä oli nähtävissä SDP:n Jutta Urpilaisen vähättelyä."

    Oppositiopuoleet puhuivat paskaa aiheen ohi jatkuvasti. Erityisesti Urpiainen oli niin jäykkänä paska housussa, että vaikutti siltä että hänellä oli valmiiksi opeteltu puhe jota hän halusi "keskustelussa" esittää.

    Ei mikään ihme, että tuollaiset "keskustelukumppanit" turhauttavat.

    VastaaPoista
  30. Jorma, rauhoitu.

    Nämä "verta käsissä" ja "ihmishirviö" ja "tyypillinen feministi" -jutut eivät millään tavalla edistä asiaasi Vastaa vain kysymyksiin, se riittää.

    VastaaPoista
  31. "Nämä "verta käsissä" ja "ihmishirviö" ja "tyypillinen feministi" -jutut eivät millään tavalla edistä asiaasi"

    Totta kai totuuden kertominen edistää asiaa.

    VastaaPoista
  32. Totta on ainoastaan tarpeettoman vihamielinen asenteesi nimimerkki "anonyymia" kohtaan.

    VastaaPoista
  33. Jorma, anna vielä esimerkki siitä, milloin olet kirjoittanut/kommentoinut miesten toisiin miehiin kohdistamasta väkivallasta.

    Nyt sinulla on tilaisuus todistaa väitteesi todeksi, edistää totuutta.

    VastaaPoista
  34. "Totta on ainoastaan tarpeettoman vihamielinen asenteesi nimimerkki "anonyymia" kohtaan."

    Totta on se, että henkilöt, jotka nykyistä väkivallansukupuolittamiskampanjaa tukevat, kuten tämä anonyymi tekee, ovat itse osaltaan epäsuorasti vastuussa kaiken sen väkivallan, johon ei sitten seurauksena kiinnitetä huomiota, seurauksista. Heidän takiaan asioihin, joihin voitaisiin puuttua ja joihin pitäisi puuttua, ei puututa. Heillä on verta käsissään.

    Ei ole mitään syytä olla sanomatta tätä ihan suoraan.

    VastaaPoista
  35. "anna vielä esimerkki siitä, milloin olet kirjoittanut/kommentoinut miesten toisiin miehiin kohdistamasta väkivallasta."

    Minä en ole väkivaltaa sukupuolittanut. Olen jatkuvasti todennut, että suurin osa väkivallan uhreista tässä maassa on miehiä. Ja tätä väkivaltaa miehiä kohtaan harjoittavat niin miehet kuin naisetkin. Miesten tekemästä väkivallasta puhutaan paljonkin, mutta naisten tekemä on edelleen täysin tabu. Siitä ei puhuta (tätä palstaa ehkä lukuunottamatta), sitä ei tutkita, eikä sen vähentämiseksi tai torjumiseksi ole ryhdytty mihinkään erityistoimiin.

    Jokaisen väkivallanteon on oltava yhtä lailla tuomittava, ihan uhrin tai tekijän sukupuolesta riippumatta. Vain täydellinen ihmishirviö, voi vaatia, että valtiovalta panostaisi vain naisiin kohdistuvan väkivallan torjuntaan ja jättäisi väkivallan uhreiksi joutuneet tai joutuvat miehet huomiotta. Ja juuri sitä tässä epätasa-arvoa lisäävässä ohjelmassa esitetään.

    VastaaPoista
  36. En minä ollut huomaavani mitään sen ihmeempää vähättelyä tuossa vaalitentissä.

    Urpilainen ensin hyökkäsi varsin hyvin hallituspuolueita vastaan ja sitten Jykke ja Masa takoivat kaksissa tuumin Urpilaisen maan rakoon (sen näki myös Jutan ilmeestä). Mutta aika hyvin demarijohtaja kokosi itsensä myllytyksen jälkeen ja sai ihan hyvin lauottua takaisin, vaikka isot pojat saivatkin erävoiton.

    - Syltty

    VastaaPoista
  37. Onhan täällä vähän väliä puhuttu siitä, että suurin osa väkivallasta kohdistuu Suomessa miehiin, ja esimerkkinä on käytetty juuri miesten nakkikioskitappeluita, kadulla sattuvia pahoinpitelyjä jne. Myös Jorma (ja varsinkin hän) on kirjoittanut aiheesta monta kertaa. En nyt jaksa kaivaa aihetta koskevia kommentteja esiin, kun en muista missä kaikissa kirjoituksissa niitä on ollut, mutta kyllä niitä on ollut ja paljon onkin. Pitää lukea aika valikoiden, jos ei sitä ole huomannut.

    VastaaPoista
  38. Jorma on oikeassa, samoin tpjs ja argh. Kiitoksia muuten tunnustuksesta, Jorma - näin miehen kehossa elävänä sellaista saa äärimmäisen harvoin, ja siten se kyllä tosiaan vaikuttaa kun kerrankin joku ikäänkuin kiittää, minä kun en koskaan koeta mielistellä ketään enkä mitään ja pulikoin vahvasti vastavirtaan monessakin asiassa.. jos silti saa pientä kannustusta niin voi kyllä tietää tehneensä edes jotain oikein.

    Jorma - olet muuten kunnostautunut itse melko tavalla kirjoittamalla hyvin laajasti ja paljon asiaa, sekä erittäin tärkeistä aiheista suoraan itse asian ytimeen. Moni kirjoittaa hivenen ympäripyöreämmin ja 'sovittelevammin', mikä tietenkin vesittää koko asian helposti. Mutta sinä uskallat sanoa asiat niinkuin ne ovat, suoraan ja reilusti, ja mitä olen tekstejäsi lukenut, niin täytyy sanoa että kyllä ne ovat suurimmaksi osaksi pelkkää totuutta ja rehellisesti ilmaistua totuutta, vieläpä.

    (tietenkin meilläkin on erimielisyytemme siitä, miten naisia esim. isketään jne. mutta ne nyt eivät liene tärkeimpiä asioita maailmassa verrattuna todelliseen tasa-arvoon ihmiskunnan kesken, hehe)

    Juu, on kyllä mielenkiintoista, miten koko maailmassa vallitsee feministinen diskurssi ja hegemonia niin pitkälle, että kaikki valtamediat vaikenevat miesten ongelmat lähes kuoliaiksi, ellei silloin tällöin hassuna piristyksenä jotain tuoda esiin. Hesarissa tosin on välillä ollut yllättävän paljonkin esim. Henryn kirjasta artikkeleita, sekä mielipidekirjoituksia, joihin on päästetty jopa järkevätkin ihmiset ääneen.

    Koko tämä 'miehillä ei ole ongelmia'-mantra, joka on aivopesty juuriharjalla jokaisen maapallon kansalaisen aivoihin niin syvälle, että jopa miesaktivistit tunnistanevat tuon mantran aivoissaan lilluvan jossain (mutta onneksi tietävät, ettei se ole totuus), on niin systemaattista ja niin 'hajoita ja hallitse'-tyyppistä toimintaa, että pistää miettimään mistä hitosta se on alunperin tullut - miten tämä on saatu aikaiseksi.. annettu hitosti valtaa puolelle ihmiskunnasta, ja otettu toisilta sitä hitosti pois, ja sitten vaietaan näiden vähempivaltaisten uhriudesta, sekä aivopestään heidät olemaan edes itsekään puhumatta omasta uhristatuksestaan, koska se veisi viimeisenkin vallan roposen..

    Tämä on kuin saatanallisesti suunniteltu ja toteutettu järjestelmä, niin omnipresent (kaikkialla vaikuttava) se on.

    En tiedä asiasta kovin tarkasti, mutta pistää tosiaan ihmetyttämään, miten se on levinnyt joka paikkaan niin pitkälle.. ja miten tähän on saatu lisättyä näitä "if men complain then goto äläruikuta"-alalisäkkeitä niin paljon, että miehen kehossa on todella tukala olla senkin takia, että siitä tukaluudesta ei voi koskaan kenellekään puhua, ilman että tulee automaattista vastareaktiota sekä itseltä että siltä toiselta.

    Ei tekisi mieli myöntää, että on heikoilla, koska sellainen mies ei ole kenenkään silmissä hyväksytty ihmisenäkään. Ja jos sitten onnistuu voittamaan tämän oman psykologisen esteensä, niinkuin Jorma esimerkillisesti on selvästikin onnistunut, niin sitten vastareaktio MUILTA on kuitenkin samaa luokkaa - miehen ei pidä valittaa, tai se on ruikutusta ja velliä housussa. Miehen pitää vain mukisematta kestää kaikki kärsimys, koska kunnia se korkein on ..

    Miehen oikeuksia on viety niin paljon ja annettu naisille, että jopa oikeus valittaa oikeuksien puutteesta puuttuu miehiltä!

    Tämä on todella outo tilanne, jota on juuri näiden monimutkaisten valtarakenteiden ja sosiaalisten 'kirjoittamattomien sääntöjen' yms. vuoksi hirvittävän vaikeata lähteä purkamaan, eikä sitä voi mitenkään tehdäkään sivistyneesti tällaisessa maailmassa (näköjään). Vaan miesten ongelmista kertominen johtaa heti kauheaan aggressiiviseen vastareaktioon toisilta ihmisiltä.

    On kuin ihmiset oltaisiin melkeinpä ohjelmoitu tiettyihin reaktoihin.. kaikki menee niin kauan hyvin kuin asiat ovat ennalta-arvattavia ja status quo säilyy. Mutta jos tapahtuu jotain täysin ennakoimatonta, joka uhkaa rikkoa status quota, käynnistyy aggressiivinen, eläimellinen vastareaktio-ohjelma, ja status quo yritetään palauttaa vaikka väkivalloin.

    Tämä tilanne on täysin kestämätön miesten kannalta, mutta naiset tuskin edes huomaavat sitä, koska he näkevät vain YTM-miehet, joilla tietenkin 'menee hyvin', koska ovat niin ronskeja tai rikkaita - ja koska naisilla itsellään ei ole vastaavia paineita; nainen saa ja voi itkeä, ruikuttaa, valittaa, ja hän saa vain sympatiaa. Nainen voi helposti manipuloida miehiä seksillä, emootioilla yms., mies ei voi naista manipuloida samoin. Naiselle kaikki on sallittua ja vapaata, velvollisuudet on työroboteilla, elikkä miehillä..

    Näin tässä päivänä muutamana muuten mielenkiintoisen elävän esimerkin tästä tyypillisen miehen ja tyypillisen naisen erosta; kaksi roskakuski-miestä teki raavasta työtä tyhjentäen roskiksia samalla kun ovesta pelmahti joku blondattu akka koiransa kanssa - eukko käveli niin nenä pystyssä kuin mahdollista, ja hädin tuskin vilkaisi roskakuskimiehiin, jotka toisaalta katselivat kyllä tätä naista hetken aikaa ennenkuin tunnollisesti jatkoivat raavasta työtään.

    Veikkaanpa, että se eukko, jolla oli kalliin näköiset vaatteet ja meikit ja isohko koira - ei varmasti ole joutunut vastaavalla urakoinnilla asemaansa ansaitsemaan. Sillävälin kun miehet tekevät töitä, naiset kävelevät kadulla kopeina koiriensa kanssa.

    No, pointti on siinä, että yhteiskunta tietää miesten kärsivän, mutta ei koskaan myönnä sitä virallisesti - naiset eivät joko tajua miesten kärsivän tai eivät ole kiinnostuneita asiasta, koska he eivät koskaan sitä varsinaisesti näe (koska eivät hengaile 'tavallisten miesten' kanssa muuta kuin ystävinä, ja sellaisissa tilanteissa 'tavalliset miehet' toki 'panevat parastaan', niinkuin siitä normikaveri-sarjakuvasta huomaa), poliitikkoja asia ei kiinnosta, koska heillä asiat on järjestetty hyviksi ja heitä muutenkin kiinnostaa enemmän oma menestyksensä kuin kansan todellinen edustaminen, ja presidenttiä asia tuskin kiinnostaa millään tasolla, koska varsinkin kun se olisi niin 'poliittisesti epäkorrektia' edes vihjata, että naisilla voisi joskus mennä mukamas hyvin, kun nainen nyt vain on sanakirjamäärityksen mukaan pysyvästi UHRI, ja se siitä.

    Ja kärsimys jatkuu.. eikä siitä voi kenellekään kertoa (mikä lisää kärsimystä), ilman että kärsimystä lisätään psykologisesti ja kenties fyysisestikin, ja ainakin emotionaalisesti - sekä oman itsen että muiden ihmisten taholta..

    Mihin siis kääntyä, mitä tehdä, kuinka avata asia kaikkien tietoisuuteen, kun kukaan ei halua asiasta kuullakaan?

    Ehkä jokin yleislakko miesvaltaisilla aloilla olisi paikallaan, kunnes asia otetaan pöydälle kuultavaksi ja oikeasti käsiteltäväksi eikä vain pilkunnussittavaksi ja pyöriteltäväksi epämääräiseen "jotain pitäs tehdä"-tyyliin ilman aitoja tekoja.

    - Vortac

    VastaaPoista
  39. Jännää muuten, miten patriarkaatissa on naispresidentti..

    - Vortac

    VastaaPoista
  40. "Jännää muuten, miten patriarkaatissa on naispresidentti.."

    Mikä ihmeen Dingo?

    Halonen on taas ajan hermolla, eli siis vain reilut 20 vuotta muuta maailmaa jäljessä.

    VastaaPoista
  41. No, itseasiassa tarkoitin lähinnä huomauttaa, miten omituista ajattelua edustaa sellainen näkökulma, että elämme patriarkaatissa vaikka meillä on naispresidentti (puhumattakaan kaikenmaailman naiskiintiöistä ja naistutkimuslaitoksista, vaikka miehillä ei ole mitään vastaavaa).. kuinkahan feministit perustelevat patriarkaatti+naispresidentti-yhdistelmän..

    Eivätkö he todellakaan näe mitään ristiriitaa siinä ajattelussa, että patriarkaatti hallitsee koko suomea, ja siinä, että ruma lepakkoakka istuu presidentinPallilla..?

    - Vortac

    VastaaPoista
  42. jorma:
    "Halonen on taas ajan hermolla, eli siis vain reilut 20 vuotta muuta maailmaa jäljessä."

    20v sitten Halonen on ollut nelikymppinen. Itse en näin kolmikymppisenä ole juurikaan selvillä elastisista, steeneistä tai muista lökärikulttuurin ikoneista. Nelikymppisen en varmaan itsekään tiedä mikä on sen ajan suomirokin/popin/räpin ykkösnimi.

    - Syltty

    VastaaPoista
  43. Vortac:
    "Jännää muuten, miten patriarkaatissa on naispresidentti.."

    Miten niin on?

    VastaaPoista
  44. Vortac kirjoitti:
    "Ehkä jokin yleislakko miesvaltaisilla aloilla olisi paikallaan, kunnes asia otetaan pöydälle kuultavaksi ja oikeasti käsiteltäväksi eikä vain pilkunnussittavaksi ja pyöriteltäväksi epämääräiseen "jotain pitäs tehdä"-tyyliin ilman aitoja tekoja. "

    Mainio kirjoitus, joka
    omalta osaltaan edistää tasa-arvo kehitystä.

    Lakon toteutus vaan ei
    onnistuisi senkään takia, etteivät miehet uskaltaisi nykyarvojen vallitessa puhua edes itsestään ja omista tarpeistaan.

    Keskivertomiehet keskivertotyöpaikkoineen ovat liian munattomia ja jatkavat häveliäiden pillu-pippeli-vitsien
    kertomista (erityisesti
    toisilleen), kunnes rupsahtavat
    itsekin.

    Keskivertomiehet on totutettu
    siihen, ettei heidän tykö naisia tule, kuin korkeintaan se
    yksi kompromissi jossain vaiheessa. Illalla nämä ehkä katsovat TV:stä pornahtavia amerikkalaiselokuvia ja nukahtavat kaljatuopin ääreen, mahdollisen pihtarivaimon mentyä
    nukkumaan.

    Heille tasa-arvo on jotain saavuttamatonta, joka on jo aikoja sitten menetetty. Eivät he osaa sitä haikailla ja pelkäävät ottaa asiaa esiin, koska eivät halua kuulla olevansa epäkelpoja Paljon kivempi vaihtaa aihetta, sellaista josta puhuessa ei tarvitse tietää olevansa itse kelvoton ja
    täysin mitätön.

    Tasa-arvo-ongelman voi
    murtaa ainoastaan jakamalla tietoa miehistä tekojensa ja statustensa ulkopuolella, eikä vain alfauroksista (heidätkin toki tulee ottaa huomioon sellaisina kuin ovat).

    Yleisestä keskustelusta puuttuu miesasiamiehen näkökulma,
    jolloinka tämä materiaali ei pääse arkipäivän tasolle vaikuttamaan juuri lainkaan.

    Kuinka moni keskivertosuomalaismummo ja keskivertosuomalaistytär saa tätä keskustelua eteensä valtamedian
    kautta, siitä on loppujen lopuksi kysymys.

    Eivät he tule tänne lukemaan ja vaikka tulisivatkin, ei se heihin paljon vaikuta, koska yleiset arvot ovat edelleen tiukan feministiset ja he jatkavat valtansa käyttöä miettimättä sen kummemmion. Luonnonlakeja ei voida muuttaa, mutta sukupuolielämää voidaan kehittää siten, ettei statukselliset arvot nouse liian korkeiksi ihannekumppania
    valittaessa.


    BMAD

    VastaaPoista
  45. "Nelikymppisen en varmaan itsekään tiedä mikä on sen ajan suomirokin/popin/räpin ykkösnimi."

    Eivät nämä ole mitenkään verrannollisia asioita. Dingo herätti kyllä sen verran laajaa huomiota 1980-luvulla (syystä tai syyttä), että jos ei bändistä ole tuolloin muka mitään kuullut, niin melkoisessa tynnyrissä on Halosen täytynyt 1980-luvulla elää.

    No, vanhuus ei tule yksin.

    VastaaPoista
  46. Juha "Watt" Vainio teki jopa aikanaan Dingo-ilmiöstä oman kappaleensa:

    Mies joka tapasi Dingon

    ja kyseisen bändin musiikki levisi ulkomaillekin, mikä oli vielä 1980-luvulla todella poikkeuksellista suomalaisille yhtyeille:

    Rahutu tuhkatriinu

    Lisäksi muistan itse oikein hyvin nähneeni tuolloin kohtuullisen hysteerisiä raportteja Dingon keikoista, ja jopa lehdistötilaisuuksista, Ylen pääuutislähetyksissä. Ja niiltähän ei oikein voinut silloin välttyä, sattuneesta syystä.

    Eli sangen ainutlaatuisesta ilmiöstä (olipa itse musiikista mitä mieltä hyvänsä, ja siitähän voi olla montaa eri mieltä) Suomen musiikkihistoriassa on kysymys. Kuuluu selvästi nykyisin yleissivistykseen.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".