sunnuntaina, maaliskuuta 08, 2009

Naistenpäivä

Sirpa Pietikäinen: Hyvää kansainvälistä naistenpäivää
Sukupuolikiintiöt tasoittavat sukupuolten välistä edustuksellisuutta. Toisin kuin kiintiöiden vastustajat argumentoivat, ei kyse ole siitä, että heikompilahjaiset nostettaisiin ”keinotekoisesti” paikoille, joihin he eivät muuten yltäisi. Kyse ei ole pätevien naisten puutteesta. Kyse on siitä, että rakenteista johtuen parhaat kyvyt eivät valitettavasti ilman apua useinkaan pääse heille kuuluville paikoille.

Naistenpäivää vietetään 8.3.
Vaikka Naistenpäivänä miesten tulee muistaa naisia erilaisten lahjojen muodossa ja osoittaa tasa-arvoa tekemällä ns. perinteisiä naisten töitä, ei miesten pidä odottaa saavansa vastalahjaksi erityistä hellyyttä ja läheisyyttä, sillä jo muinoin antiikin kreikassa naiset ryhtyivät Lysistraten johdolla seksilakkoon lopettaakseen miesten sotimisen. Tästäkin huolimatta, kukka tai kortti on vähintä, millä voi naisen huomioida.
WTF?

Naisasialiitto Unioni: "Ei kiitos" naisten kutsunnoille

Ira Blomberg-Kantsila: Mies pystyy jättämään isyyden narikkaan, Sääliä pitäisi moista miesraukkaa, Joululahjat koettelevat suhdetta, Älä sano minua äitini kaltaiseksi.

18 kommenttia:

  1. Anonyymi8/3/09 13:24

    Tänään oli Keskisuomalaisessa puolen sivun artikkeli parisuhdeväkivallasta. ARtikkelissa käytiin läpi lapsiin ja naisiin kohdistuvaa väkivaltaa, mutta ei sanallakaan mainittu naisten väkivaltaisuudesta. Tämä oli varsin kummalista, koska artikkelissa yksi osuus keskittyi lapsiin, joita tunnettujen tilastojen mukaan pahoinpitelee todennäköisemmin äiti kuin isä.

    Lisäksi käytettiin hatusta revittyjä ja tarkoituksenhakuisia prosentteja.

    - Syltty

    VastaaPoista
  2. Anonyymi8/3/09 15:24

    Moniko teistä on tullut akan hakkaamaksi? Niin, että sairaalaan olette päätyneet?

    VastaaPoista
  3. Anonyymi8/3/09 15:42

    Noin 40% parisuhteessa tehdyistä törkeistä pahoinpitelyistä on naisten tekemiä. Nämä ovat juurikin niitä pahoinpitelyitä, joissa päädytään sairaalaan saakka vähän pidemmäksi aikaa.

    Jos 40% törkeistä pahoinpitelyistä ja 60% lapsien pahoinpitelyistä on naisten tekemiä, niin on kyllä täysin toimittajan ammattitaidottomuutta jättää asia kokonaan mainitsematta artikkelissa.

    Sen vielä jotenkuten ymmärtäisi jos aiheena olisi naistenpäivän kunniaksi nimenomaan naisiin kohdistuva väkivalta. Sensijaan ei ole mitenkään hyväksyttävissä että jätetään suurin tekijäporukka pois, kun käsitellään lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa.

    - Syltty

    VastaaPoista
  4. Anonyymi8/3/09 15:48

    Ja mikäköhän osa seksuaalirikoksista on miesten tekemiä? Raiskaus on väkivaltaa pahimmillaan.

    VastaaPoista
  5. Ano,

    mua on tikattu päivystyksessä naisen heiluttaman leipäveitsen jäljiltä.

    Mitä sä tällä tiedolla teet?

    VastaaPoista
  6. Anonyymi8/3/09 19:23

    se on tosi ku vesi, että kyllä nainen joutuu enempi miestä pelkäämään. useimmat miehet kun kuitenkin ovat naista fyysisesti vahvempia.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi8/3/09 22:04

    Tosi kuin vesi? Vaikka tutkimusten mukaan miehet pelkäävät enemmän?

    Ai niin, mitäpä suotta tutkimuksista, nehän perustuvat faktoihin...

    VastaaPoista
  8. Anonyymi9/3/09 06:19

    "Toisin kuin kiintiöiden vastustajat argumentoivat, ei kyse ole siitä, että heikompilahjaiset nostettaisiin ”keinotekoisesti” paikoille, joihin he eivät muuten yltäisi."

    Miten niin ei ole? Siitä juuri on kyse, kun sukupuoli nostetaan kyvykkyyden edelle valinnoissa.

    Kannattako Pietikäinen mieskiintiöitä korkeakoulujen oipiskelijavalintoihin ja tasa-arvoelimiin?

    VastaaPoista
  9. Anonyymi9/3/09 06:20

    "Naisasialiitto Unioni: "Ei kiitos" naisten kutsunnoille"

    Eihän naisilta voida vaatia tasa-arvoisesti samaa kuin miehiltä. Rusinat pullasta-meno jatkuu.

    VastaaPoista
  10. Monet miehet (varsinkin akateemiset) kestävät hämmentyneinä naisen purskahtelevaa fyysistä väkivaltaa vuodesta vuoteen vaikka ovat vahvempia - mutta he valitsevat olematta väkivaltaisia. Aivan samalla tavalla pitkäpinnaisia rakkautta tekohengittääkseen kuin monet naiset.

    VastaaPoista
  11. Anonyymi9/3/09 10:49

    Arhi

    Olet oikeassa...siinä on vain se ero että naisten tekemä väkivalta on MARGINAALISTA verrattuna miesten tekemään..kuten on sekin että mies valitsee olla käyttämättä väkivaltaa..se on Arhi rakas kuule ihan täysi totuus..joka tulee myöntää ja siinä on vielä se seikka että mies TODELLA valitsee sen..ja nainen joka käyttäytyy miest äkohtaan väkivaltaisesti myöskin tietää sen...joten sellaisten miesten tulisi valita toisenlaisia naisia..se on totuus..itse en ole IKINÄ hakannut miestä enkä mitään muutakaan, koska siihen ei ole ollut mitään halua...sillä todella uskon ihmisten väliseen tasa-arvoon ja tasa-veroisuuteen ihmisinä-

    VastaaPoista
  12. Anonyymi9/3/09 10:53

    ja anonyymille tutkimukisista..kannattaa käydä lukemassa tuo Laasasen kirja niin huomaa kuinka hanurista ne tukimukset saattaa olla tässä partiarkkaaiseen maailmankuvaan perustuvassa maailmassa. Se pitää kuitenkin lukea hartaudella ja ajatuksella jotta tajuaa sen olevan ihan lähtökohdiltaankin jo ainvan metsässä. Mitenkähän kukaan on julkaissut moista edes..no kaikenlaista roskaa sitä julkaistaankin tänä päivänä..

    VastaaPoista
  13. Anonyymi9/3/09 11:59

    "no kaikenlaista roskaa sitä julkaistaankin tänä päivänä."

    Tätä tapahtuu nimenomaan epätieteellisen feministisen naistutkimuksen piirissä. Ne paperit ei kelpaa edes vessapaperiksi on niin heikkolaatuisia höttöä...

    VastaaPoista
  14. Anonyymi9/3/09 14:44

    Kuule kekkosen lasit..tämän bloginpitäjä on ns. epätieteellisen ja vähintäänkin kiistellyn alan miehiä...joten kun sanot noin haukut samalla tämän blogin pitäjää eli idoliasi...kannattaisi ottaa selvää ensin asioista ennen kuin alkaa väittelemään.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi9/3/09 16:54

    "tämän bloginpitäjä on ns. epätieteellisen ja vähintäänkin kiistellyn alan miehiä..."

    Minusta tämän blgin pitäjä on alan miehiä. Ala, jolla YTM, sosiologi Henry on, noudattaa tieteen objektiivisuus sääntöjä ja kritiikkiä. Se on näet todellista tiedettä, jossa lähteet ja viitteet löytyy muualta kun naistutkimuksessa, jossa "tutkijan" "lähde" on viereisen sermin takana istuvan siskon miesvihatuherrus, jota ei pidä kasassa minkään näköinen totuus objetiivisuudesta puhumattakaan...

    "joten kun sanot noin haukut samalla tämän blogin pitäjää eli idoliasi"

    En millään muotoa. Kaikki tuki Henrylle ja hänen miesten tasa-arvoa käittlevälle väitöstukimukselle. Totuus tulee esiin, sisko hyvä!

    VastaaPoista
  16. Anonyymi9/3/09 17:20

    "Olet oikeassa...siinä on vain se ero että naisten tekemä väkivalta on MARGINAALISTA verrattuna miesten tekemään.."

    Ihan täyttä roskaa.

    Kuten jo sanoin, lasta pahoinpitelee usemamin äiti kuin isä. Siispä jos tämä on marginaalista, on myös isien lapsia kohtaan aiheuttama uhka marginaalista. Niksi ihmeessä tästä marginaalisesta asiasta edes kirjoitellaan lehtiin?

    "sillä todella uskon ihmisten väliseen tasa-arvoon ja tasa-veroisuuteen ihmisinä"

    Ja samaan aikaan olet sitä mieltä että naisten väkivaltaisuus on marginaali-ilmiö...

    Oletko yksinkertaisesti vain tyhmä vai tietämätön?

    - Syltty

    VastaaPoista
  17. Japanissakin osataan ottaa naiset huomioon. Miehet on kodittomina naisten puolesta. Ollaan me miehet tosi kilttejä naisille!

    http://www.japanprobe.com/?p=9168

    VastaaPoista
  18. On kyllä aika outoa, että matriarkaatti myöntää, että naisten seksilakolla on historiassa ollut merkittäviä seurauksia, ja samaan aikaan on sitä mieltä, ettei naisilla ole mitään seksuaalista valtaa..

    - Vortac

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".