Mainoksesta valittaneet kansalaiset ihmettelivät, että mainoksesta ei selviä, mihin nuorukainen juuri sillä hetkellä tarvitsee rohkeutta. Tarvitseeko hän sitä uskaltaakseen loukata naista? Vai tarvitseeko hän rohkeutta käyttääkseen naista hyväkseen?
HS-keskustelu:
-Mainoksessa hyväksikäyttöä ja loukkaamista näkevät taitavat kertoa enemmän itsestään kuin mainoksesta.
- Mainostaja on selvästi hakenut mielikuvaa tilanteesta, jossa nainen kysyy klassisesti esimerkiksi Fast Show -komediasarjasta tuttuun tyyliin "Näyttääkö pyllyni isolta tässä mekossa?" Rohkeutta mies tarvitsee ko. tilanteessa vastatakseen rehellisesti. Viittaus ei vain valitettavasti ole kaikille auennut.
'Take Courage' beer ad banned
En pikaisesti hakien onnistunut mainosta YouTubesta löytämään.
VastaaPoistaToinen kielletty olutmainos tosin löytyi : )
http://www.youtube.com/watch?v=L11fQ6-QTIc&NR=1
Viime vuonna kohuttiin Ginekselle tehdystä koemainoksesta.
VastaaPoista