perjantaina, elokuuta 07, 2009

10 asiaa

Ei femakoille hyi!

10 asiaa, joita sinun ei koskaan tule sanoa naiselle

Women Take Revenge On Philanderer By Gluing His Penis To His Stomach

Women in the U.S. are drinking more, and drunken-driving arrests among women are rising rapidly while falling among men.

57 kommenttia:

  1. Miksiköhän Henry on vaivautunut laittamaan linkin tuohon Myytinmurtajan vihablogiin? Samaa miesvihaista sopaa kun löytyy mistä vaan , eikä Myytinmurtaja mitään uutta sano.

    VastaaPoista
  2. "Jos olet sitä mieltä, että naisetkin ovat ihmisiä, olet feministi."

    Ei pidä paikkaansa.

    "Jos vastustat feminismiä jonkun yksittäisen itseään feministiksi kutsuvan vääräsuun takia, se on yhtä rehellistä kuin jos vastustaisit demokratiaa siksi, että muinaisessa Kreikassahan "demokraatit hyväksyivät orjien pitämisen!""

    En yksittäisen, vaan lukuisien feministien, feministijärjestöjen, feminististen naistutkijoiden ja feminististen tasa-arvoviranomaisten näkemysten ja tekojen, jotka todistavat feminismin olevan miesvihamielinen ja tasa-arvon vastainen liike.

    En minä antiikin kreikan demokratiaa myöskään kannata, nykyaikaista, länsimaista demokratiaa vain. Se ei olekaan mikään tukahduttava ismi.

    VastaaPoista
  3. Anonyymi7/8/09 12:23

    Toi iltalehden askmen-lista pätee ainoastaan ihan alkuvaiheessa vaikka iltsikka kirjoittaa "miehen ei koskaan kannata päästää suustaan.

    Esimerkiksi kohta

    Jätä sanomatta
    3. Mitään tulevaisuuteen viittaavaa

    -------------

    En suosittele. Kokeilkaapa seurusteltaessa jättää kaikki tulevaisuudeen viittaavat jutut sanomatta. Tulee ongelmia, jos nainen haluaa sitoutua.

    - Syltty

    VastaaPoista
  4. "10 asiaa, joita sinun ei koskaan tule sanoa naiselle"

    Poimitaanpa mielenkiintoisimmat kohdat jos lista olisi tarkoitettu sellaisenaan naisille ja otsikko olisi "10 asiaa, joita sinun ei koskaan tule sanoa miehelle".

    1. Mitään pahaa miehen naispuolisista ystävistä

    Mies tulkitsee tämän vain epävarmuutena, eikä se ole koskaan ollut kenenkään mielestä kiihottavaa.

    4. "Kuinka monen naisen kanssa olet ollut sängyssä?"

    Paha virhe. Ja oikeasti, haluatko edes tietää? Myös tämä kysymys kielii epävarmuudesta. Tässä keskustelussa ei voi kuin hävitä.

    5. "Tekstasin sinulle eilen, mutta et koskaan vastannut. Mitä tapahtui?"

    Jälleen kerran: epävarmuus. AskWomen.com neuvoo kanssanaisia jatkamaan elämäänsä ja suhdettaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Ja toivomaan, että mies vastaa seuraavaan viestiin.

    6. "Pidätkö minusta?"

    Parempiin tuloksiin pääset, kun vain oletat, että mies pitää sinusta. Tämä kysymys kun saattaa sammuttaa ne jo heränneet pienet tunteet.

    7. "Mitä sinä haluaisit meidän tekevän tänään?"

    Usko pois, mies pitää siitä, että sinulla on ehdottaa tekemistä samalla, kun ehdotat tapaamista. Et voi olla kovin huonoissa asemissa, jos onnistut järjestämään miehelle hauskan illan.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi7/8/09 13:12

    Nais"tutkimus"listalta poimittu mainos:

    "THL hakee parhaillaan kehittämispäällikön nimikkeellä asiantuntijaa
    sukupuolittuneen väkivallan ehkäisyyn kolmen vuoden määräaikaiseen
    työsuhteeseen. Eli ainakin tämä resurssi on kesän aikana vahvistettu THL:een!

    Työpaikasta on ilmoitus www.valtiolle.fi -sivustolla. Haku loppuu 10.8.
    mennessä. Mikäli tunnet/tiedät sopivia henkilöitä, jotka olisivat halukkaita
    tätä paikkaa hakemaan, niin viekää viestiä eteepäin. Hakijan peruskoulutuksena
    olisi hyvä olla tohtorin tutkinto, mutta ylempi korkeakoulututkinto käy myös.
    Alla suora linkki tehtävään.

    http://heli.valtiolle.fi/JobsDescription.
    asp?ID=4631&LANGUAGE=&L=1&IE=2&LOCATION=&DURATION_ID=&TYPE_ID=&UNIT_ID=550561001
    &JOBKEY=&LAN_ID=&FREE_TEXT="

    Kertoisiko joku muuten mitä tämä paljon puhuttu ns. sukupuolittunut väkivalta oikein on? Onko kyseessä joku eufemistinen ilmaisu miesten naisteen kohdistamalle väkivalallle, jossa yritetään häivyttää taas kerran se seikka, että miesuhrit jätetään täysin huomiotta? Vai onko esimerkiksi miehiin kohdistuvat nakkijonopahoinpitelyt sukupuolittunutta väkivaltaa kun miessukupuoilella on paljon suurempi riski joutua pahoinpidellyksi? Tai onko miehiin kohdistuva parisuhdeväkivalta sukupuolittunutta väkivaltaa, kun sen tekijöinä on pääsääntöisesti vastakkainen sukupuoli?

    Hieman samantapaista muotisanoilla kikkailua ja todellisen tarkoituksen häivyttämistä on mm. nais- tai ihmiskaupasta puhuminen. Käytännössä tällä usein tarkoitetaan naisten vapaaehtoistakin prostituutiota, mutta samalla unohdetaan että oikeasta ihmiskaupan uhreista suuri ellei monessa maassa jopa suurin osa ei ole missään tekemisessä maksullisen seksin kanssa.

    Homo

    VastaaPoista
  6. Anonyymi7/8/09 13:13

    Olen feministi siinä vaiheessa kun feministit alkavat oikeasti kannattaa tasa-arvoa, eli yleisesti vaativat mm. naisiakin asevelvollisiksi, miesten aseman tasa-arvoista huoltajuusasioissa, terveysasioissa yms.

    Homo

    VastaaPoista
  7. "Onko kyseessä joku eufemistinen ilmaisu miesten naisteen kohdistamalle väkivalallle, jossa yritetään häivyttää taas kerran se seikka, että miesuhrit jätetään täysin huomiotta?"

    On.

    VastaaPoista
  8. Anonyymi7/8/09 14:26

    En muista, että onko tätä mainittu vielä täällä:

    Anna Kontula: Punainen eksodus

    Homo

    VastaaPoista
  9. Anonyymi7/8/09 14:46

    "Teurastakoot kyrvät toisiaan, jos kokevat sen välttämättömäksi."

    Niin, me kaikki kyrvän omistavathan ollaan yäysiä kyrpiä suorastaan hingumme pääsemään sotimaan ja kuolemaan mitä karmeimmalla tavalla taistelukentällä.

    Kertoo taas aika hyvin tuon tekstin kirjoittajasta. Jos tuollaista tekstiä pystyy latomaanaivan pokkana puolesta maailman väestöstä, niin voidaan kyllä unohtaa että maailma olisi yhtään sen sympaattisempi, empaattisempi tai rauhallisempi...

    VastaaPoista
  10. "Viran/tehtävän kuvaus: Haemme kehittämispäällikköä Lasten, nuorten ja perheiden palveluyksikköömme.

    Kehittämispäällikkö toimii vaativissa asiantuntijatehtävissä, jotka liittyvät sukupuolittuneen väkivallan ehkäisyyn.

    Vaativan asiantuntijan ensisijaisena tehtävänä on laaja-alaisesti tutkia ja kehittää sukupuolittuneen väkivallan vastaista toimintaa. Työhön kuuluu koordinoida kansallinen poikkihallinnollinen naisiin kohdistuvan väkivallan vähentämisen toimintaohjelman valmistelu, toimeenpano ja seuranta."

    Vaativa asiantuntija? Siinä on yksi ikiliikkujan tehtävä perustettu. On aika läpinäkyvää kenelle tuo tehtävä on perustettu, ei puuttunut kuin naisoikeuden opinnot vaatimus... siis odotuslistalta, tohtorintutkinnon lisäksi ja tiedämmehän millä alalla heitä riittää.

    On myös katsottu tarpeelliseksi painottaa vain naisiin kohdistuvan väkivallan ehkäisevää toimintaa. Varsin käsittämätöntä valtion virastolta. Toisaalta selvä peli. Jokainen tietää nyt, että muut marginaalissa. Lienee turhaa edes kysyä onko THL:ssä tehtävää, jonka painotus on sen toisen sukupuolittuneen väkivallan tutkimisessa ja sen vastaisen toiminnan kehittämisessä.

    "Tehtäviin kuuluu myös antaa asiantuntija-apua kansainvälisten sopimusten ja velvoitteiden seurannassa ja raportoinnissa, sekä osallistua lähisuhde- ja perheväkivallan ehkäisytyöhön kansallisella ja kansainvälisellä tasolla."

    Antaa asiantuntija-apua silloin kun kyse on naisiin kohdistuvasta väkivallasta lähisuhde- ja perheväkivallassa?

    Ennuste: Mitään ei tulla saamaan aikaan paitsi köyhiä ja hyödyttömiä ohjelmia itseään toistavaa em. ohjelmiin perustuvaa tutkimusta ja määräaikaista tehtävää ehdotetaan jatkettavaksi taas uudella kolmella vuodella.

    VastaaPoista
  11. Ai niin unohtui.

    "Hakijan peruskoulutuksena
    olisi hyvä olla tohtorin tutkinto, mutta ylempi korkeakoulututkinto käy myös."

    Tämä oli mainio heitto, vaan taisi olla ihan tosissaan kirjoitettu tuonne nais"tutkimus"listalle. Peruskoulutuksena tohtorintutkinto :D

    VastaaPoista
  12. http://www.dailymail.co.uk/news/article-1204848/One-long-term-young-jobless-dead-years.html#comments

    Lisää hyviä uutisia Britanniasta! NEETSien sukupuolijakaumaa ei mainita, muttei liene vaikea arvata!

    VastaaPoista
  13. Anonyymi7/8/09 17:10

    Greek 'heroine' who 'set fire to drunk Briton's genitals' with a flaming Sambuca to stand trial

    Suhtaudun hyvin skeptisesti nartun väitteisiin siitä, että uhri itse olisi sytyttänyt alkoholijuoman tuleen tupakalla. Jo ihan siitä syystä, että oman kokemukseni mukaan edes bensan, joka on uskoakseni selvästi helpommin syttyvä, sytyttäminen ilman avotulta tarkoituksella, mutta pelkällä hehkuvalla savukkeella ei onnistu kovin helpolla, vaikka jenkkielokuvista saakin toisen vaikutelman. Joskus hurjassa lapsuudessani kokeilimme tätäkin.

    Homo

    VastaaPoista
  14. Anonyymi7/8/09 17:14

    Näissä lähteissä lisää bensan sytyttämisestä tupakalla:

    Cigarettes + gasoline = explosion?

    What is the temperature at the tip of a lit cigarette?

    Homo

    VastaaPoista
  15. Anonyymi7/8/09 17:17

    Tuo Iltalehden lista kaiketi oli vinkiksi naisen valloittamiseen eikä "käytösneuvoiksi" pidemmällä tähtäimellä.

    Takerrun kohtiin 7, 9 ja 10. SAMAA MIELTÄ. Miehen itsetunnon ei tarvitse olla terästä, mutta on hyvin suotavaa, että hänellä on sen verran itseluottamusta että hän pystyy tekemään päätöksiä kysymättä naiselta.

    Itse en mene treffeille toista kertaa miehen kanssa, joka kyselee joka käänteeessä mielipidettäni treffien kulusta. Jos mies on suunnitellut jotakin valmiiksi, se antaa tunteen, että hän hallitsee tilanteen ja on nähnyt sen verran vaivaa, että on miettinyt asioita valmiiksi.

    Jos mies kysyisi, että saako hän suudella, niin mahtaisiko saada?

    Riitta

    VastaaPoista
  16. Anonyymi7/8/09 17:18

    Ja tämän perusteella vaikuttaisi siltä, että alkoholin vaatisi selvästi bensaa korkeampia lämpötiloja.

    Homo

    VastaaPoista
  17. "Jos mies kysyisi, että saako hän suudella, niin mahtaisiko saada?

    Riitta"

    Niin, tosimies suutelee kyselemättä. Ja joutuu sitten siitä putkaan. Naisilla on näköjään loputtoman paljon ristiriitaisia vaatimuksia miehelle. Pitää olla päättäväinen oman tien kulkija, joka kuitenkin tottelee naista kaikessa. Ei saa olla materialistinen, mutta silti varakas jne.

    VastaaPoista
  18. Jaa en tiennytkään, mutta ilmeisesti naisia on jotenkin sorrettu viimeiset 2k vuotta, kun minä hölmö luulin että pikemminkin yritetty suojella siltä. Vaikka näin olisikin, mitä hemmetin väliä sillä on nykytilanteeseen? Koska naisia on sorrettu 2k vuotta nyt on aika kostaa miehille, jotka elävät nyt. Ihan vesikirkasta feministin logiikkaa ei siinä mitään.

    VastaaPoista
  19. Jepjep

    http://www.dailymail.co.uk/news/worldnews/article-1205033/Crocodile-tears-newly-wed-took-hit-husband--got-caught-police-sting-operation.html

    VastaaPoista
  20. Anonyymi7/8/09 18:24

    "Myytinmurtaja" kirjoittaa niin huonosti, että jo sen perusteella arvelen iäksi jotain vähän yli parikymppistä. Vihaa ja varmuutta omasta moraalisesta paremmuudesta ja oikeassaolosta on sen verran, että se vahvistaa käsityksen. Tosin feminstit kehittyvät ihmistä hitaammin, että ihan varma ei voi olla.

    VastaaPoista
  21. Anonyymi7/8/09 19:45

    "Niin, tosimies suutelee kyselemättä."

    Jos mies ei ole ihan pönttö, hän kyllä huomaa, milloin on kyseessä halukas suutelukumppani, ja milloin ei. Ja tosipönttö suutelee väkisin.

    x

    VastaaPoista
  22. Anonyymi7/8/09 19:50

    Aika karseaa, että tuo miehensä palkkamurhan tilannut narttu pääsee takuita vastaan vapaaksi.

    Homo

    VastaaPoista
  23. Anonyymi7/8/09 19:53

    Samoin näkyy hyvin kuinka naisilla valehtelu ja tekoitku on verissä ja yleinen ase miehiä vastaan. Eiköhän ämmä oikeudenkäynnissäkin nyyhki ja kerro olevansa itse pelkkä uhri ja ah niin uupunut ja varmaan vielä toistuvan perheväkivallan ja raiskausten uhri. Tietenkin vielä paremmin tuollainen pajunköysi uppoaisi, jos narttu olisi saanut miehensä hengiltä, eikä voisi puolustautua vastaan.

    Homo

    VastaaPoista
  24. Anonyymi7/8/09 20:23

    >>Riitta
    >>Jos mies kysyisi, että saako hän suudella, niin mahtaisiko saada?

    > MikkoAP
    > Niin, tosimies suutelee kyselemättä. Ja joutuu sitten siitä putkaan. Naisilla on näköjään loputtoman paljon ristiriitaisia vaatimuksia miehelle

    No täyttä höpöhöpöä ja roskaa.

    Kyllä sen näkee, milloin on paikka suudella. Ihan oikeasti. Se hommahan on treffeillä sellaista vuorotellen etenemistä. Eihän se tietenkään niin mene, että mies tulee ja suutelee jotain satunnaista naista tuosta vain, vaan toinen istuu ensin samalle sohvalle, sitten toinen siirtyy tavalla tai toisella lähemmäs ja niin edelleen. Tai vaikka hitailla ensin haetaan käsillä pikkuhiljaa otetta, jos nainen ei hätistele pois niin voidaan ottaa takapuolesta, sitten mennään asiaan jne.

    Ei todellakaan oo vaikeeta jos toinenkin on mukana. Jos se ei ole niin sitten sitä ei kiinnosta.

    Ongelmia tulee lähinnä jos toinen on hirvittävän ujo, silloin ei oikein tiedä onko se vain ujo vai eikö sitä huvita.

    - Syltty

    VastaaPoista
  25. Prinsessaleikit on haitaksi myöhemmin työelämässä:

    http://www.iltalehti.fi/perhe/2009080710046071_pr.shtml

    VastaaPoista
  26. Anonyymi7/8/09 21:52

    "Disneyn prinsessasadut ovat toki vuosien saatossa muuttuneet sisällöltään modernimmiksi, mutta prinsessojen ulkonäkö ja etenkin niistä tehdyt nuket tuntuvat aina markkinoivan samanlaista imagoa: virheetön iho, hoikka vartalo ja suuri povi."

    Ratkaisu:

    New homely doll to improve self-image of young girls

    http://www.theonion.com/content/news/new_homely_doll_to_improve_self

    VastaaPoista
  27. Anonyymi7/8/09 21:54

    Prinsessa osaa ulosmitata suurimman hyödyn seksuaalisuudestaan ja hänelle kelpaa vain prinssi.

    VastaaPoista
  28. Anonyymi7/8/09 22:35

    Mikko AP ja muut: Tosiaan, jos synkkaa, niin asiat etenevät treffeillä luonnostaan ilman että tarvitsee koko ajan kysellä yhtä ja toista. Mies voi varmasti lukea naisen eleistä että hän haluaa tulla suudelluksi.

    Vähän sama asia kuin lasten kanssa: asiat menevät hankalaksi, jos joka käänteessä kysyy lasten mielipidettä.

    Riitta

    VastaaPoista
  29. x: "Jos mies ei ole ihan pönttö, hän kyllä huomaa, milloin on kyseessä halukas suutelukumppani, ja milloin ei. Ja tosipönttö suutelee väkisin."

    Onko sulla lisää vaatimuksia, lähes ajatustenlukijaan verrattavia kykyjä, miehille?

    VastaaPoista
  30. Myytinmurtaja tykkää vedota historiaan, mutta ei tiedä edes sitä jokaisesta filosofian historian yliopistotasoisesta oppikirjasta löytyvää tosiseikkaa, että antiikin ateenalaiset eivät eläneet eivätkä halunneetkaan demokratiassa. Demokratia tarkoitti sekä Platonin että Aristoteleen teksteissä samaa kuin sivistymättömän enemmistön diktatuuri.

    Taitaa olla joku pikkuvanha 17-vuotias Helsingin, Turun tai Tampereen hippilukiosta. Kiihkeimpiä sotureitahan ovat aina ne totuuden vasta äskettäin löytäneet.

    AD HOMINEM!!!!!!

    VastaaPoista
  31. Myös Homon poimima lainaus edustaa kyllä järkyttävän yksinkertaista käsitystä sotien syistä, seurauksista ja hyötyjistä. Aseistakieltäytyjäkin pyörittelee päätään.

    VastaaPoista
  32. mara-katti8/8/09 00:24

    Vähän sama asia kuin lasten kanssa: asiat menevät hankalaksi, jos joka käänteessä kysyy lasten mielipidettä.

    Riitta


    Siinäpä se totuus tuli, naisen omasta suusta: naiset ovat kuin lapsia - liika valta turmelee heidät.

    VastaaPoista
  33. suolihuuhtelu8/8/09 06:07

    Onpa taas iso yllätys että Myytinmurtaja moderoi bloginsa.

    VastaaPoista
  34. http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1205106/The-REAL-gender-gap-scandal-Why-boys-true-victims-discrimination.html

    Taas hyvä artikkeli Daily Mailista.

    VastaaPoista
  35. Anonyymi8/8/09 08:04

    "x: "Jos mies ei ole ihan pönttö, hän kyllä huomaa, milloin on kyseessä halukas suutelukumppani, ja milloin ei. Ja tosipönttö suutelee väkisin."

    Onko sulla lisää vaatimuksia, lähes ajatustenlukijaan verrattavia kykyjä, miehille?"



    No ei kai se mitään rakettitiedettä ole? Ihan normaalia toisen ihmisen eleiden ja ilmeiden tulkintaa vain.

    Tosin elekielen tulkinta on joillekin vaikeaa, esimerkiksi autisteille. Mutta kai me tässä sentään puhutaan normaaleista ihmisistä?



    x

    VastaaPoista
  36. Anonyymi8/8/09 09:20

    mara-katti: kuka sanoi että naiset ovat kuin lapsia?

    Tunnetaitoinen mies pystyy lukemaan naista sen verran että hän tietää milloin toimia. Niinpä hänen ei tarvitse kysellä kaikenlaista niin kuin lapsi.

    Riitta

    VastaaPoista
  37. Anonyymi8/8/09 15:34

    ""x: "Jos mies ei ole ihan pönttö, hän kyllä huomaa, milloin on kyseessä halukas suutelukumppani, ja milloin ei. Ja tosipönttö suutelee väkisin."

    Onko sulla lisää vaatimuksia, lähes ajatustenlukijaan verrattavia kykyjä, miehille?"

    Ovatko at-miehet nörttejä, ja ovatko nörtit Asperger-autisteja, jotka eivät osaa lukea elekieltä eivätkä ymmärrä sanatonta viestintää? Siitäkö se kenkä puristaa?

    VastaaPoista
  38. "Tunnetaitoinen mies pystyy lukemaan naista sen verran että hän tietää milloin toimia. Niinpä hänen ei tarvitse kysellä kaikenlaista niin kuin lapsi.

    Riitta"

    Tunnetaitoinen mies on mies, jolla on ollut vähintään kohtuullista menestystä vastakkaisen sukupuolen kanssa teini-iästä lähtien. Meillä muilla on aika turha yrittää. Sillä nainen voi kyllä lähettää positiivisia signaaleja tarkoituksenaan pelkästään käyttää hyväkseen nyhverömiestä, jolle hänellä ei ole aikomustakaan antaa läheisyyttä.

    VastaaPoista
  39. "Ovatko at-miehet nörttejä, ja ovatko nörtit Asperger-autisteja, jotka eivät osaa lukea elekieltä eivätkä ymmärrä sanatonta viestintää? Siitäkö se kenkä puristaa?"

    No jos kerran naisetkaan eivät pysty lukemaan toisten naisten elekieltä, niin miksi miesten siihen pitäisi pystyä? Eikös tästä ollut tutkimus jokunen aika sitten? En nyt tähän hätään muista missä sen näin...

    -Teme-

    VastaaPoista
  40. Mahtavin8/8/09 16:04

    Tarkoititkohan tätä?

    http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/200903039178917_lz.shtml

    VastaaPoista
  41. Anonyymi8/8/09 18:44

    No hei, tuossa oli kyse pikatreffeistä. Ei kai kukaan nyt pikatreffeillä ala suutelemaan kahden minuutin tapaamisen jälkeen...

    Se on eri asia kuin parin tunnin treffit. Jos naisen mielestä läheisyys ok, jos hän ei torju esimerkiksi kädestä pitämistä, halausta yms., hän jopa "vahingossa" koskettaa miestä. Jos mies ei tajua tällaisia merkkejä kiinnostuksesta, hänessä on jotain pielessä.

    VastaaPoista
  42. Anonyymi8/8/09 18:46

    ... ja vastaavasti jos nainen väistää tai työntää miestä pois tämän yrittäessä lähempää kontaktia, pitää tosiaan olla aivan juntti, jos ei tajua mitä se merkitsee.

    VastaaPoista
  43. Anonyymi8/8/09 18:56

    "Jos naisen mielestä läheisyys ok, jos hän ei torju esimerkiksi kädestä pitämistä, halausta yms., hän jopa "vahingossa" koskettaa miestä. Jos mies ei tajua tällaisia merkkejä kiinnostuksesta, hänessä on jotain pielessä."

    Yllä olevan on selvästi kirjoittanut nainen. Miehen pitää yrittää arvioida ottaako viestit tosissaan. Joskus kun ottaa, nainen jakaa "suosiotaan" hetken ja vaihtaa sitten seuraa, ihan vain huvikseen. Silloin kiroaa paitsi naista myös omaa typeryyttään: "että pitikin ottaa tosissaan!" Ja mikäs siinä, kyllä minäkin saattaisi pienessä sievässä vaihtaa partneria, jos se tuosta vain kävisi. Tai ehkä en sittenkään.

    VastaaPoista
  44. "Tarkoititkohan tätä?

    http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/200903039178917_lz.shtml"

    En ole varma oliko se juurikin tuo uutinen. No jotain tuon suuntaista siinä kyllä oli.

    "Se on eri asia kuin parin tunnin treffit."

    No joka tapauksessa esim. baarissa ei voi olla varma onko nainen oikeasti kiinnostunut vai ei.

    -Teme-

    VastaaPoista
  45. mara-katti8/8/09 22:53

    Riitta kirjoitti: kuka sanoi että naiset ovat kuin lapsia?

    Itsehän annoit juuri edellisessä kirjoituksessasi ymmärtää, että naisen mielipiteen tai tahdon kyseleminen vaikeuttaa asioiden hoitumista ja vertasit tilannetta lasten kanssa pärjäämiseen. Eikö tämä juuri tarkoita, että naiset ovat kuin lapsia?

    Riitta kirjoitti: Tunnetaitoinen mies pystyy lukemaan naista sen verran että hän tietää milloin toimia.

    Eli aivan samalla tavalla kuin vanhemman pitää pystyä lapsen alkavasta kiukuttelusta tulkitsemaan, että tämä on nälkäinen ja väsynyt, pitää miesten myös tulkita naisten toilailua?

    Näinpä juuri.

    VastaaPoista
  46. Anonyymi9/8/09 00:38

    mara-katti: kuka puhui toilailusta? Hymyileminen, toisen mielipiteiden myötäileminen, pieni kiusoitteleminen, ehkä pieni kosketus; ovatko ne toilailua?

    Viiden pisteen vinkki: jos nainen käyttäytyy tuolla tavalla treffeillä, niin hän on ainakin jossakin määrin kiinnostunut.

    Jos sanot tuollaista tosissasi toilailuksi, niin olet joko a) harvinaisen tylsä tyyppi (epäsosiaalinen nörtti?) tai b) naisvihaaja

    Riitta

    VastaaPoista
  47. Jos olet sitä mieltä, että miehetkin ovat ihmisiä, et ole feministi.

    - Vortac

    VastaaPoista
  48. mara-katti9/8/09 15:07

    Riitta kirjoitti: mara-katti: kuka puhui toilailusta? Hymyileminen, toisen mielipiteiden myötäileminen, pieni kiusoitteleminen, ehkä pieni kosketus; ovatko ne toilailua?

    Viiden pisteen vinkki: jos nainen käyttäytyy tuolla tavalla treffeillä, niin hän on ainakin jossakin määrin kiinnostunut.

    Jos sanot tuollaista tosissasi toilailuksi, niin olet joko a) harvinaisen tylsä tyyppi (epäsosiaalinen nörtti?) tai b) naisvihaaja


    Olen sosiaalisesti lahjakas mutta epäsosiaalinen naisvihaaja, jota ns. vituttaa se perusasetelma, jossa miehet yrittävät meteorologin tavoin ennustaa naisen käytöksestä tämän ajatuksenkulkua ja ajatuksenlukijan tavoin järjestää naiselle tämän hiljaa mielessään toivomaa ohjelmaa.

    Ymmärrän kyllä hyvin, että soidinmenojen yhteydessä tunteita ja kaikkia toiveita ei useimmiten - ainakaan alkuvaiheessa - lausuta ääneen, vaan "pelin" kumpikin osapuoli pyrkii hienovaraisia vihjeitä käyttämällä pitämään mukana mahdollisuuden takavasemmalle poistumiseen ja oman kunniansa säilyttämiseen myös siinä tapauksessa, että vastapuoli ei lopulta tarjoisikaan kaikupohjaa omille tunteille ja innostuisi yhteisestä jatkosta.

    Rajansa silti kaikella.

    Suomalaisnaisten joukossa on aivan liikaa niitä tapauksia, jotka lähettävät ristiriitaisia viestejä ja nauttivan nähdessään miehen kiemurtelevan hämmentyneenä ja epätietoisena. Lisäksi keskivertonaisen mielestä miehen pitää valita ravintola, viini, leffa, baari ja järjestää yhteistä toimintaa ja naisen rooliksi (ja suureksi "velvollisuudeksi") jää hänen eteensä tarjottimella tuotujen vaihtoehtojen punnitseminen samalla, kun kaikkensa antanut mies voi vain toivoa parasta. Jos mies kuitenkin naisen mutinoista välittämättä pysyy tekemässään päätöksessä on hän "jääräpäinen pomottaja".

    Miehen tehtävänä on siis pyrkiä arvaamaan, mitä nainen mahdollisesti haluaa - ja toisin kuin saattaisi kuvitella, tämä ei ole satiiria Naisen kanssa -sarjakuvasta, vaan totisinta totta.

    Naiset ovat kuin pikkulapsia, joille ei pitäisi antaa valtaa, koska he käyttävät sitä väärin ja turmeltuvat siitä. Ongelmana vain on se, että kun mies naisen näennäistä toivetta noudattaen toimii johtajana ja unohtaa demokraattisen päätöksenteon, jää hän lopulta kuitenkin naisen mielivallan armoille.

    Minne unohtuikaan tasa-arvo, eikö asioista päätetäkään ja kanneta vastuuta tasavertaisina? (Ai niin, naisethan haluavat tuntea itsensä treffeillä ja sängyssä Naisiksi ja olla miehen "vietävissä" - kunhan suunta on se, jota nainen haluaa.)

    P.S. Näin miehen näkökulmasta monet epäsosiaaliset nörttimiehet ovat huomattavasti kiinnostavampaa ja miellyttävämpää seuraa kuin useimmat naiset, koska epäsosiaaliset nörttimiehet ovat kiinnostuneita varsin laaja-alaisesti eri asioista - siinä missä keskivertonaisen elämään kuuluu työnteko/opiskelu ja jokin liikuntaharrastus, useimmiten jokin trendikkäällä nimellä varustettu jumppa/aerobic -johdannainen.

    VastaaPoista
  49. Anonyymi9/8/09 17:46

    mara-katti: epäsosiaalisuus ja sosiaalinen lahjakkuus ovat vastakohtia.

    Kun kerran tunnustaudut naisvihaajaksi, niin mitäpä naisten (joista jokainen on yksilö) "toilailut" sinua liikuttavat?

    Riitta

    VastaaPoista
  50. "mara-katti: epäsosiaalisuus ja sosiaalinen lahjakkuus ovat vastakohtia."

    Eivät välttämättä: ihminen voi hyvinkin olla seurassa kohtelias ja mukava, kun ihmisseuraan joutuu, mutta silti viihtyä mieluummin itsekseen.

    VastaaPoista
  51. mara-katti10/8/09 03:31

    Riitta kirjoitti: Kun kerran tunnustaudut naisvihaajaksi, niin mitäpä naisten (joista jokainen on yksilö) "toilailut" sinua liikuttavat?

    Eivätpä juuri mitään, pl. satunnaiset ja varsin harvinaiset kommenttipalsta-avautumiset.

    MikkoAP kommentoi: Eivät välttämättä: ihminen voi hyvinkin olla seurassa kohtelias ja mukava, kun ihmisseuraan joutuu, mutta silti viihtyä mieluummin itsekseen.

    Nimenomaan näin. Tosin en ihmettele, että tällainen määritelmä näyttäytyi nimenomaan Riitan silmissä oksymoronina.

    Tulen halutessani hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa, olen hyvä sopeutumaan vaihteleviin sosiaalisiin tilanteisiin ja hallitsen sujuvat käytöstavat. Olen hyvä esittämään kiinnostunutta ja saan keskustelukumppanini viihtymään seurassani. Opiskelen ja teen töitä menestyksekkäästi aloilla, joilla sosiaalinen kyvykkyys on täysin ehdoton perusedellytys.

    Useimpina päivinä sysäisin silti - täysin hypoteettisessa tilanteessa tietenkin - minulle tuntemattoman tai puolitutun ihmisen mieluummin jätepuristimeen kuin vaivautuisin vaihtamaan tavuakaan hänen kanssaan.

    Lisättäköön vielä, että naisia enemmän vihaan vain niitä miehiä, jotka suostuvat marionetin tavoin naisten hyppyytettäviksi.

    VastaaPoista
  52. mara-katti: epäsosiaalisen ihminen, joka pystyy näyttelemään sosiaalista (=sosiaalisesti lahjakas) kuullostaa narsistilta.

    Kai tiedät kuka kärsii naisvihastasi?
    (En minä, vaan...?)

    Riitta

    VastaaPoista
  53. mara-katti: en halua v-tuilla sinulle tällä kirjoituksellani.

    Edellisen kommenttisi toiseksi viimeinen (ja viimeinenkin) kappale kertoo, että sinussa tosiaan on paljon vihaa. Ymmärrän, että vieraat tai puolivieraat ihmiset ovat - meille jokaiselle - eri asemassa kuin läheiset. Mutta eikö olisi itselle helpompaa jos pystyisi suhtautumaan heihin neutraalisti? Se, että vieras ihminen aiheuttaa niin voimakkaan tunnereaktion, "syö miestä".

    Toivon sinulle kaikkea hyvää!

    Riitta

    VastaaPoista
  54. "
    Ovatko at-miehet nörttejä, ja ovatko nörtit Asperger-autisteja, jotka eivät osaa lukea elekieltä eivätkä ymmärrä sanatonta viestintää? Siitäkö se kenkä puristaa?"


    Tämä palstan at-miehille:
    jos sinusta tuntuu, että sinun on vaikea ymmärtää ihmisten elekieltä, kannattaa sinun tehdä Wired-lehden Asperger-testi:

    http://www.wired.com/wired/archive/9.12/aqtest.html

    Suosittelen erityisesti Temelle (liittyen tähän keskusteluun, miten tulkita naisten elekieltä).

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".