maanantaina, elokuuta 10, 2009

Sodinin naisviha?

Men’s Rights Activists, Anti-Feminists, And Other Misogynists Comment On George Sodini

Misogyny and loneliness
The problem is, our feminized society has given every woman the power to hold out for higher quality men than they deserve. This creates an imbalance that leads to tragedies like the one in PA.

A decent looking man who earns a good living and does not abuse women DESERVES to get laid. Period. The fact that so many do not, is a crime. And in a just society, all crimes are eventually punished.

Women at Risk

Misogyny at its Worst: George Sodini a "Hero"

Pennsylvania shooter targeted women

Women weren't to blame for George Sodini's spree

Gunman Murders Gym-Going Women; Misogynists Approve

60 kommenttia:

  1. "A decent looking man who earns a good living and does not abuse women DESERVES to get laid. Period. The fact that so many do not, is a crime. And in a just society, all crimes are eventually punished."

    Kyllä seksi on puhtaasti etuoikeus. Kyllä varmasti suurella osalla murhaajista on taustalla traumaattisia kokemuksia, mutta niin on valtavan monella muullakin, jotka eivät murhia tee.

    Sodini = hirviö ja k*sipää

    VastaaPoista
  2. MikkoAP,
    Kiitos! Olinkin jo aikeissa kirjoittaa tänne ja kysyä, miksi miehet täällä eivät tuomitse massamurhaajaa.

    Miksi ihmeessä tätä Sodinia täällä ylipäätänsä vatvotaan?

    VastaaPoista
  3. "A decent looking man who earns a good living and does not abuse women DESERVES to get laid. Period. The fact that so many do not, is a crime. And in a just society, all crimes are eventually punished."

    Ehkä ansaitsee, ehkä ei. Jos väittää, että mies ansaitsee saada seksiä, pitäisi myös määritellä keneltä sitä seksiä pitäisi "ansaitusti" saada, ja miksi.

    VastaaPoista
  4. "miksi miehet täällä eivät tuomitse massamurhaajaa."

    Minua ei ylipäätään kiinnosta tuomitsemis-keskustelut tai moralistikeskustelut.

    "Miksi ihmeessä tätä Sodinia täällä ylipäätänsä vatvotaan?"

    Eikö se ole juuri ma-teorian ydinaluetta? Yhdysvaltalaisissa blogeissa yms. on poikkeuksellisen valtavat keskustelut aiheesta. Kateeksi käy.

    VastaaPoista
  5. Jos pitää valita tuomitsemisen ja hyväksymisen väliltä, äänestän tyhjää, koska feministien toimien johdosta kuolee vuosittain huomattavasti enemmän miehiä. Kun tarpeeksi miehiä painostetaan nurkkaan, kusetetaan ja heille syötetään paskaa vuosikymmeniä, jostakin täytyy pakostakin revetä. Siksi en ihmettele tätä ja kouluampumisia yhtään.

    VastaaPoista
  6. No kaikki varmaan tietää mitä minä ajattelen massamurhaajista. Jenkkilä lienee niitä harvoja paikkoja länsimaailmassa, jossa niitä osataan käsitellä oikein, eli kuula kalloon tai minimissään life without parole.

    Suomessahan nyt pääsee siinä 12-14v istuttuaan kokeilemaan uudelleen.

    - Syltty

    VastaaPoista
  7. "No kaikki varmaan tietää mitä minä ajattelen massamurhaajista. Jenkkilä lienee niitä harvoja paikkoja länsimaailmassa, jossa niitä osataan käsitellä oikein, eli kuula kalloon tai minimissään life without parole."

    Jep. Olen periaatteessa kuolemanrangaistuksen kannalla, mutta käytännössä sitä vastaan. Mielestäni on ihan järkevä periaate, että on rikoksia, joita tekemällä menettää oikeutensa hengittää tämän planeetan ilmaa. Mutta, kuten jenkkilästäkin näkyy, ihmisten tyhmyys ja korruptuneisuus johtaa viattomiin uhreihin sitä käytettäessä. Kuitenkin joukkomurha on aika suoraviivainen rikos ja helppo todistaa pitävästi. Eli toivottavasti Sodinin osavaltiossa on kuolemanrangaistus.

    VastaaPoista
  8. Eihän näiden itsemurhateurastajien jälkikäteinen tuomitseminen auta mitään. Pitää etsiä keinoja tekojen ennaltaehkäisyyn, koska jälkituomion mahdollisuutta ei ole.

    VastaaPoista
  9. ""A decent looking man who earns a good living and does not abuse women DESERVES to get laid. Period. The fact that so many do not, is a crime. And in a just society, all crimes are eventually punished.""

    Ja rumat ja köyhät miehetkö eivät ansaitse seksiä?

    Jos rikos on tapahtunut, kuka sen rikoksen on tehnyt?

    Millä lailla tämä massamurha on ma-teorian ytimessä? Kysehän taisi olla henkisestä häiriintyneestä yksittäistapauksesta, eikä mistään at-miehen yleisestä toimintatavasta. Vai ollaanko tässä hakemassa jotain toimintatapasuositusta at-miehille?

    - x

    ps. "Jos väittää, että mies ansaitsee saada seksiä, pitäisi myös määritellä keneltä sitä seksiä pitäisi "ansaitusti" saada, ja miksi."

    Tähänkin olisi kiva saada vastaus.

    VastaaPoista
  10. Alla aika hauska uutisointi. Huomaa: "Naiset olivat pukeutuneet kansallispukuihin."

    Naiset tunkeutuivat vanhuksen kotiin

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009081010057265_uu.shtml

    Luulenpa, että tiedot iäkkäiden ja puolustuskyvyttömien osoitteista ovat peräisin joistain terveydenhuollon rekistereistä. Kuka näitä tietoja rosvoille välittää? Vai työskenteleekö toinen rosvoista terveydenhuollon palveluksessa?

    VastaaPoista
  11. Miehet ovat ilmaisseet mielipiteensä: Hedelmöityshoitolaki karkotti suomalaiset luovuttajat - tanskalaisia tilalle

    Naiselle tuomio humalassa imettämisestä

    Varo, vibraattori voi viedä tunnon

    Yleensä hieromasauvojen käyttö on yhdistetty aktiiviseen ja toimivaan seksielämään tai itsestään huolehtimiseen.

    Voi hellanlettas sentään. Miehellä seksilelut ovat iso ei-ei. Olisi mukava tietää naisten suhtautuminen miehen tekovaginaan, jota käytetään itsekseen tai puolison kanssa.

    VastaaPoista
  12. "Yleensä hieromasauvojen käyttö on yhdistetty aktiiviseen ja toimivaan seksielämään tai itsestään huolehtimiseen."

    Ville: "Voi hellanlettas sentään. Miehellä seksilelut ovat iso ei-ei. Olisi mukava tietää naisten suhtautuminen miehen tekovaginaan, jota käytetään itsekseen"

    niin, tämä onkin mielnkiintoinen kysymys...

    Eräs nainen, johon tutustuin netin välityksellä, ja jonka kanssa piti mennä treffeille (ei menty lopulta sitten, se kariutui...) oli hurahatnut useiden naisten tapaan "hyvinvointi ja hyväolo" -teemaan. Hän luki ahkerasti erialisia hyvinvointilehtiä ja kirjallisuutta ja sitten hänellä oli oikein intialainen guru, jonka oppeja hän ammensi. Tuo nainen diagnosoi minut ihan sähköpostiviestien peruteella ja sanoi, että sinä Jape et huolehdi itsestäsi.
    Hän ehdotti aluksi "puhdistautumseen" mehupaastoa joka olisi pitänyt aloittaa itsensä puhdistamisella kuonaaineista (mehupaasto olisi finalisoinut tuon puhdistautumisen) mm. peräruiskeilla ja muulla mukavalla...

    Ihmettelen, miksi tuo nainen ei suositellut minulle pimperoa aktiiviseen itsestään huolehtimiseen? :)

    VastaaPoista
  13. Nimimerkitön: "Kiitos! Olinkin jo aikeissa kirjoittaa tänne ja kysyä, miksi miehet täällä eivät tuomitse massamurhaajaa."

    Oletitko että monikin hyväksyisi tuollaisen teon? Miksi?

    Mikä tarkalleen ottaen edes on se minut Sodiniin yhdistävä tekijä, jonka vuoksi minun pitäisi erikseen tuomita hänen tekonsa kaikkien muiden murhien joukosta?


    Nimimerkki x: "Millä lailla tämä massamurha on ma-teorian ytimessä? Kysehän taisi olla henkisestä häiriintyneestä yksittäistapauksesta, eikä mistään at-miehen yleisestä toimintatavasta."

    Olen samaa mieltä. Kaveri jolle tappaminen on helpompaa kuin naisseuran saaminen ei mielestäni ole mikään hyvä lähtökohta minkäänlaisten psykopatologian alaan kuulumattomien yleistysten tekemiselle. Koko ajatuskin on mielestäni täysin absurdi.

    Minun mielestäni muuten kukaan normaali ja täysjärkinen ei ole oikeutettu seksiin, aivan kuten kukaan akateemisesti koulutettu ei ole oikeutettu kolmen(kaan) tonnin kuukausipalkkaan. Nämä entitlement-kysymykset tuntuvat olevan jokin amerikkalaisten femukirjoittajien tämän(?) hetken in-juttu.

    VastaaPoista
  14. "Mikä tarkalleen ottaen edes on se minut Sodiniin yhdistävä tekijä, jonka vuoksi minun pitäisi erikseen tuomita hänen tekonsa kaikkien muiden murhien joukosta?"

    Katsos miesten väkivallasta saa syyllistää vain meitä atm-nössöjä, jotka eivät sitä väkivaltaa harjoita. Ne ytm-öyhöt kun ovat vaan niin ihania (naisten mielestä). Niissä on sitä särmää!

    VastaaPoista
  15. "Katsos miesten väkivallasta saa syyllistää vain meitä atm-nössöjä, jotka eivät sitä väkivaltaa harjoita."

    Itse irvileukana ajattelin jotain tähän tapaan: "KAIKKIEN, JOTKA EIVÄT SAA PILLUA, ON PYYDETTÄVÄ TÄTÄ ANTEEKSI!"

    (Pahoittelen makaaberia huumorintajuani. Henkirikos on vakava ja ikävä asia.)

    VastaaPoista
  16. Jaa enpä tiennytkään että runkkaaminen onkin "itsestään huolehtemista". Paarissakin voi tästä lähtien sanoa, että huolehdin itsestäni kaksi kertaa päivässä!

    VastaaPoista
  17. Tuo, että voimakkaiden vibrojen käyttö voi heikentää tuntemuksia seksissä ihmisen kanssa, on varmasti ollut jo pitkään seksuaalisesti aktiivisten naisten tiedossa. Samanlainen ilmiö on olemassa myös miehillä, eli liiallisella käteenvedolla aikaansaatu laukeamisen vaikeus, kun kyse on yhdynnästä (vakituisen) naisen kanssa. Tämä vaiva on kovin tuttu pitkissä parisuhteissa eläville pareille, joissa mies kuluttaa paljon aikaa "pitäen itsestään huolta". Käsituntuma kun on usein tiukempi kuin mihin perusemättimellä on mahdollisuuksia.

    VastaaPoista
  18. "Nimimerkitön: "Kiitos! Olinkin jo aikeissa kirjoittaa tänne ja kysyä, miksi miehet täällä eivät tuomitse massamurhaajaa."

    Oletitko että monikin hyväksyisi tuollaisen teon? Miksi?"



    Siksi, että tässä blogissa on ajoittain esiintynyt samantapaisia äänenpainoja kuin tuossa Henryn linkkaamassa "atm-sankari"-linkissä:

    http://www.amplifyyourvoice.org/u/Mahayana/2009/8/9/Misogyny-at-its-Worst-George-Sodini-a-Hero

    VastaaPoista
  19. tympeäNörttö10/8/09 18:18

    Villen linkki sanoo:
    "Varo, vibraattori voi viedä tunnon"

    Tuo on sama juttu, josta itse puhuin joskus, eli kuinka ATM voi ihan vaan kädellään runkata itsensä samanlaiseen tilaan. Siitä on mainittu näin: "Asiantuntijat varoittavat miehiä siitä, että itsetyytydys, joka aiheuttaa hyvin erilaisen tunteen kuin rakastelu, voi johtaa ongelmiin yhteisissä petipuuhissa. Jos mies esimerkiksi nauttii masturboidessaan voimakkaasta kitkasta ja puristuksesta tai erittäin nopeasta rytmistä, voi laukeaminen yhdynnässä naisen kanssa olla vaikeaa, koska tunne on niin erilainen."

    Eli kun ei ole oppinut tuntemaan oikeaa seksiä, menee ehkä väkisinkin piloille... plööh.

    Ja siitä jumppasaliampujasta: vaikka sivullisten ihmisten ampuminen onkin vähemmän kehittävä tapa muuttaa maailmaa, on mielestäni täysin ymmärrettävää, että yksinäisyys voi viedä masennukseen ja katkeruuteen. Se, miksei useampi ATM ole ammuskelemassa turuilla ja toreilla, liittyy tietty siihen, ettei heillä ole ns. pokkaa. Oikein mihinkään.

    VastaaPoista
  20. "Tuo, että voimakkaiden vibrojen käyttö voi heikentää tuntemuksia seksissä ihmisen kanssa, on varmasti ollut jo pitkään seksuaalisesti aktiivisten naisten tiedossa. "

    Se voisi ehkä osaltaan selittää, miksi useimmat naiset suosivat isomunaisia. Isolla kun saa vähän puutuneemmallekin tuntoaitimuksia.


    "Samanlainen ilmiö on olemassa myös miehillä, eli liiallisella käteenvedolla aikaansaatu laukeamisen vaikeus, kun kyse on yhdynnästä (vakituisen) naisen kanssa. Tämä vaiva on kovin tuttu pitkissä parisuhteissa eläville pareille, joissa mies kuluttaa paljon aikaa "pitäen itsestään huolta". Käsituntuma kun on usein tiukempi kuin mihin perusemättimellä on mahdollisuuksia."

    Noh, eiköhän se vaiva ole kuitenkin aika marginaalinen. Nykyaikana naisen saavat vain yt-miehet, joten me muut runkut runkkaamme, koska muuhun ei ole,tai tule olemaankaan mahdollisuutta.

    VastaaPoista
  21. "Siksi, että tässä blogissa on ajoittain esiintynyt samantapaisia äänenpainoja kuin tuossa Henryn linkkaamassa "atm-sankari"-linkissä:"

    Ai että oikein äänenpainoja?

    Huomautan, että linkissäsi esitetyt "miesaktivistien näkökannat" ovat -- kuinkas ollakaan -- artikkelin kirjoittajan (feministinainen) itse olkinukeiksi muotoilemia. Näytäpä minulle ihminen, joka oikeasti ajattelee näin:

    "Any woman who sees herself as equal to men needs to be put in her place, even if it means killing her to get her there."

    "We men buy women stuff all the time. To balance things out, some women have to die."

    "If only we could buy our women like cattle, we wouldn’t have to shoot the women who refuse to be treated like dogs."

    Voit myös etsiä noita fraaseja Googlella ja huomaat, että ainoa sivu josta ne löytyvät on juuri tuo linkkaamasi. Kuitenkin esimerkiksi tuo viimeisin poimimani lainaus pohjaa varmaankin supertrolli-Roissyn kommenttipalstaan, joka on tunnetusti mitä suurin auktoriteetti siinä, mitä äänenpainoja suomalaisen tasa-arvokeskustelun miesnäkökulmissa esiintyy.

    Suoraan sanottuna: Sinä valehtelet, ja tarkoituksenasi on joko pelkästään mustamaalata tai sitten vaientaa ihmisiä yrittämällä liittää heidät täysin keinotekoisesti järjettömään veritekoon.

    VastaaPoista
  22. "tuo viimeisin poimimani lainaus pohjaa varmaankin supertrolli-Roissyn kommenttipalstaan, joka on tunnetusti mitä suurin auktoriteetti siinä, mitä äänenpainoja suomalaisen tasa-arvokeskustelun miesnäkökulmissa esiintyy."

    roissyn blogi on nimimerkki mies.asian tänne usein linkkaama, ja ilmeisesti siksi myös ainakin osittain kannattama. Ja eikös Vortackin hae innoituksensa sieltä, ainakin PUA-jutut?

    "Suoraan sanottuna: Sinä valehtelet, ja tarkoituksenasi on joko pelkästään mustamaalata tai sitten vaientaa ihmisiä yrittämällä liittää heidät täysin keinotekoisesti järjettömään veritekoon."

    Siksi onkin hyvä, jos tämän blogin järkevämmät miehet irtisanoutuvat veritoista, jotta heitä ei assosioitaisi veritekoihin ja niitä innokkaasti kannattaviin miesasiamiehiin rapakon takana. Pyydän saada myös huomauttaa, että miesasaliikkeen yhdistäminen veritekoihin tapahtui jo kun ne liitettiin ma-teoriaan tällä palstalla.

    VastaaPoista
  23. "Pyydän saada myös huomauttaa, että miesasaliikkeen yhdistäminen veritekoihin tapahtui jo kun ne liitettiin ma-teoriaan tällä palstalla."

    Ketään ei kiinnosta, mitä kaltaisesi anonyymit miestenvihaajat ja tasa-arvon vastustajat tahallisesti väärinymmärtävät.

    VastaaPoista
  24. "roissyn blogi on nimimerkki mies.asian tänne usein linkkaama, ja ilmeisesti siksi myös ainakin osittain kannattama. Ja eikös Vortackin hae innoituksensa sieltä, ainakin PUA-jutut?"

    Ok, tämä palsta on Vortac ja feminismi on Andrea Dworkin. Linkkaaminen ja pidättäytyminen sensuurista tarkoittavat kaikkien mielipiteiden allekirjoittamista.

    Eikö ole aika kyynistä käyttää ilmeisen viattomien ihmisten kuolemaa tuolla tavalla poliittisena lyömäaseena?

    Sinä valehtelet, ja tarkoituksenasi on joko pelkästään mustamaalata tai sitten vaientaa ihmisiä yrittämällä liittää heidät täysin keinotekoisesti järjettömään veritekoon.

    VastaaPoista
  25. Ihan asiallista kysyä, että pitääkö irtisanoutua ja kenestä.

    Ihan asiallista ei ole kysyä, irtisanoutuuko massamurhaajasta tai häntä puolustavista.

    Entäs feministien puolella? Sielläkin on ihan täysnatseja, Suomessa Moilanen pääsee vähintään lähelle. Moilanen on kuitenkin feministien tärkeä johtohahmo eikä satunnainen mielipuoli. Sitä huolimatta feministit eivät hänestä irtisanoudu. Keskeinen feministijärjestö maksaa hänelle jopa palkkaa.

    Missä tästä asiasta voisi keskustella? Asiallisesti ja ilman kaiken muuna alleen hautaavaa miesvihaa?

    Ei missään ja se on huolestuttavaa.

    VastaaPoista
  26. "Entäs feministien puolella? Sielläkin on ihan täysnatseja, Suomessa Moilanen pääsee vähintään lähelle. Moilanen on kuitenkin feministien tärkeä johtohahmo eikä satunnainen mielipuoli. Sitä huolimatta feministit eivät hänestä irtisanoudu. Keskeinen feministijärjestö maksaa hänelle jopa palkkaa.

    Missä tästä asiasta voisi keskustella? Asiallisesti ja ilman kaiken muuna alleen hautaavaa miesvihaa?

    Ei missään ja se on huolestuttavaa"

    Niin on. Ja mielenterveydeltään epävakaita väkivaltaisia ihmisiä löytyy varmasti kaikkien poliittisten suuntausten kannattajista.

    Ja toisekseen Sodini on vain yksi hullu mies. Moilanen on ideologisen liikkeen äänitorvi, jonka näkemyksistä feministit eivät koskaan ole yrittäneet irtisanoutua. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että Moilasen näkemykset ovat feminististä valtavirtaa.

    VastaaPoista
  27. Miksi suomalaiset feministit eivät ole irtisanoutuneet Akuliina Saarikoskesta?

    VastaaPoista
  28. "Miksi suomalaiset feministit eivät ole irtisanoutuneet Akuliina Saarikoskesta?"

    Koska he ovat samaa mieltä Akuliinan kanssa.

    VastaaPoista
  29. "Miksi suomalaiset feministit eivät ole irtisanoutuneet Akuliina Saarikoskesta?"

    "Koska he ovat samaa mieltä Akuliinan kanssa."

    Olisiko kyse pikemmin siitä, että feminismin nimissä -- "monien feminismien" nimissä -- voi esittää melkein mitä vain? Suvaitsevaisuus on uskonto, kunhan muistaa patriarkaatin tuhoavan voiman ja ehkä pari muuta raja-arvoa.

    En ole asiantuntija, mutta olisi mielenkiintoista tutkia feminismiä toiseuden kannalta. Kuten kaikki tietää -- tai on ainakin tietävinään -- me määrittelemme käsitteiden rajoja, ei totuuden vaan, toiseuden kautta.

    Feministit sen tietävät erityisen tarkkaan, koska naisilla erityisesti on feministien mukaan kokemus "toiseudesta". He ovat aina olevinaan raja, jonka taakse patriarkaatti ja sen mukana yhteiskunta, perhe, parisuhde ja mikä milloinkin heidät marginalisoi.

    En pidä tuota ihan paskan jauhamisena. Joku nurkka tieteessä ja yleisessä tietoisuudessa voisi tuonkin näkökulman muistaa.

    Mutta nykyinen tilanne on tragikoominen.

    VastaaPoista
  30. tympeäNörttö11/8/09 02:20

    Tuossa Guardianin artikkelissa "Women weren't to blame for George Sodini's spree" pohditaan: "It makes you wonder what these raging males want – a mass apology from womankind for being assertive and for not particularly fancying them?"

    Kyllä! Olisi ainakin kiva alku, höhö.

    VastaaPoista
  31. Mistäs te tiedätte, ovatko he? Tässäkin tapauksessa jokunen irtisanoutuminen Soidinista tapahtui yhden tyypin blogin kommenttiosastolla. Ehkäpä jokunen feministi on jonkun "jossain tuolla ulkona" olevan blogin kommenttiosastolla sanoutunut irti Akuliina Saarikoskesta?

    Kai te aiotte sanoutua oikein julkisesti mielenosoituksen, lentolehtisten ja kaupunkikuulutusten kera Soidinista ennen kuin alatte vaatia femakoilta julkista irtisanoutumista Saarikoskesta & al.?

    Mä voin kyllä sanoutua irti Saarikoskesta milloin tahansa. Tai Moilasesta. Tai muutenkin useimmista ihmislajin edustajista.

    TN: Jos noin, siinä tapauksessa minäkin haluan massa-anteeksipyynnön naisilta sen vuoksi, etten kelpaa heille ystäväksi. Minulla on OIKEUS! Minä ANSAITSEN naisystäviä, sillä olenhan sievä, mukava ja luotettava. On väärin, ettei minusta pidetä ja jonkun pitäisi korvata tämä minulle. Naisten on alettava kavereikseni tai menen ampumaan ne, niinq!

    VastaaPoista
  32. (Toimisikohan tää muuten? Aina uuden ihmisen tavasessani heitän lentävän lauseen: "Jos et ala ystäväkseni, ammun sinut & läheisesi"?)

    VastaaPoista
  33. "Kai te aiotte sanoutua oikein julkisesti mielenosoituksen, lentolehtisten ja kaupunkikuulutusten kera Soidinista ennen kuin alatte vaatia femakoilta julkista irtisanoutumista Saarikoskesta & al.?"

    Nuo kaksi tapausta eivät mitenkään vertaudu toisiinsa. Sodini on yksittäinen hullu. Saarikoski ja Moilanen taas ovat julkisin varoin julkisilla kanavilla levittäneet sanomaansa feminismin nimissä ja feminismin pohjalta taas tehdään politiikkaa.

    VastaaPoista
  34. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  35. Kumpikohan oli ensin, Sodinin seksinpuute, vai hänen aggressiivisuutensa? Jotkut miehet ovat esittäneet, että Sodinin murhanhimo olisi seurausta hänen seksinpuutteestaan, mutta asia voi olla myös päinvastoin - yliaggressiiviset miehet karkoittavat normaalijärjellä ja normaalivaistoilla varustetut naiset.

    http://www.edge.org/3rd_culture/wrangham/wrangham_index.html#vid

    "People who are anti-social, for example, have their breeding opportunities reduced. They may be executed, they may be imprisoned, or they may be punished so badly that they're kept out of the breeding pool. Just as there is selection for tameness in the domestication process of wild animals, or just as in bonobos there was a natural selection against aggressiveness, here there's a sort of social selection against excessively aggressive people within communities. This puts humans in a picture of now undergoing a process of becoming increasingly a peaceful form of a more aggressive ancestor."

    x

    VastaaPoista
  36. Arawn: "Mistäs te tiedätte, ovatko he?"

    Sympatiseeraatko sinä Akuliina Saarikoskea?

    Aivan järkyttävää!

    VastaaPoista
  37. Nimimerkki x:n lainaama pätkä on kyökkipsykologiaa ... harvinaisen inhottavaa kyökkipsykologiaa, kun lukee jutun siitä ympäriltä. Wrangham on selvästi sen sortin evoluutiopsykologeja, jotka eivät tarvitse kunnon todistelua. Riittää kun asiat pukahtelevat päähän.

    Onko mies sitten peto, jota nainen on onnistunut hiukan kesyttämään? Ehkä, mutta ei se tuollaisella löpinällä tule todistetuksi.

    The Economistissa referoitiin joku aika sitten tutkimusta, jonka mukaan sota (ja siten miehet) on synnyttänyt altruismin (ja siten sivilisaation). Wranghamin löysiin puheisiin verrattuna tuon tutkimuksen hyvä puoli oli, että asia oli edes yritetty kvantifioida ja siten todistaa tieteellisesti.

    Todella yököttävää miesten demonisointia vailla todisteen häivää. Miten Wrangham on päätynyt tuollaiseen näkemykseen itsestään ja miten hän voi elää itsensä kanssa noilla asenteilla?

    Minä aion jatkossakin olla sitä mieltä, että en nauti sukupuoleni takia toisten ihmisten tappamisesta.

    VastaaPoista
  38. Jape: Älä nyt jaksa.

    VastaaPoista
  39. Arawn: "Älä nyt jaksa."

    No okei, kun noin kauniisti pyysit.

    VastaaPoista
  40. Jape: Jos hetkenkään kuvittelet, että symppaisin sellaista ihmistä kuin Akuliina Saarikoski yhtään missään... :P

    VastaaPoista
  41. Arawn: "Jos hetkenkään kuvittelet, että symppaisin sellaista ihmistä kuin Akuliina Saarikoski yhtään missään... :P"

    Niin sitten mitä? :)
    Kostat kenties...? ;)

    VastaaPoista
  42. Mies ajattelee seksiä useita kertoja päivässä. Mies haluaa seksiä useammin kuin ruokaa. Seksi on miehelle nukkumisen kaltainen perustarve. Jos nainen ei anna miehelle seksiä, mies sekoaa. Joskus sekoaminen johtaa väkivaltaan.

    VastaaPoista
  43. Henry: "Eihän näiden itsemurhateurastajien jälkikäteinen tuomitseminen auta mitään. Pitää etsiä keinoja tekojen ennaltaehkäisyyn, koska jälkituomion mahdollisuutta ei ole."

    Miksi ihmeessä itsemurhateurastuksia pitäisi ennaltaehkäistä? Itsemurhateurastuksiin kuolee vuosittain mitättömän vähän ihmisiä. Sodinikin tappoi vain 3 ihmistä. Se on pieni hinta tuhansien naisten valinnanvapaudesta. Ne kuolleet naisetkin ehtivät nauttia tyydyttävästä seksistä YT-miesten kanssa. Kuolema vai ATM? Luulenpa, että suuri osa naisista valitsisi kuoleman.

    On äärettömän epätodennäköistä joutua itsemurhateurastuksen uhriksi. Naisten kannattaa siis jatkossakin pidättäytyä seksistä alemman tason miesten kanssa.

    VastaaPoista
  44. "Jos nainen ei anna miehelle seksiä, mies sekoaa. Joskus sekoaminen johtaa väkivaltaan."

    Kaikki eivät sekoa, esimerkiksi kaikki sinkut, jotka elävät puutteessa, vain pieni osa sekoaa, ja näistäkin vain osa turvautuu väkivaltaan (niin kuin se jotain ratkaisisi).

    Jos seksinpuute uhkaa johtaa väkivaltaan, on jotain todella pahasti vialla, ja silloin pitää hakeutua hoitoon. Hopihopi jarrua hakemaan siitä.

    VastaaPoista
  45. "Miksi ihmeessä itsemurhateurastuksia pitäisi ennaltaehkäistä? Itsemurhateurastuksiin kuolee vuosittain mitättömän vähän ihmisiä. Sodinikin tappoi vain 3 ihmistä. Se on pieni hinta tuhansien naisten valinnanvapaudesta."

    Totta helvetissä kaikkia väkivallan muotoja pitää yrittää ehkäistä. Kyllä naisilla pitää valinnanvapaus toki olla silti.

    " Ne kuolleet naisetkin ehtivät nauttia tyydyttävästä seksistä YT-miesten kanssa. Kuolema vai ATM? Luulenpa, että suuri osa naisista valitsisi kuoleman."

    Tuo kyllä pitää paikkansa, mutta vaihtoehtoja on kyllä aika lailla enemmän ja parempia kuin nuo 2.

    VastaaPoista
  46. Jape: Ehkä! Menen Seiskaan kertomaan, että sinulla on pieni pippeli!! ;)

    Sinänsä olen anonyymin kanssa samaa mieltä, että massamurhien estäminen ei ehkä ole aivan ykkösprioriteetti (vaikkei mikään merkityksetön juttu, tietenkään). Loppujen lopuksi paljon enemmän ihmisiä kuolee esimerkiksi liikenteessä, mutta se ei ole mediaseksikästä. Silti paljon enemmän henkiä säästettäisiin esimerkiksi rattijuoppojen määrää vähentämällä.

    VastaaPoista
  47. Henkiä säästyisi, jos perheväkivaltaa ehkäistäisiin tosiasioiden eikä feministein hihhuloinnin perusteella.

    VastaaPoista
  48. Tomi: "The Economistissa referoitiin joku aika sitten tutkimusta, jonka mukaan sota (ja siten miehet) on synnyttänyt altruismin (ja siten sivilisaation)."

    Altruismin syistä on monia hypoteeseja, tuo mainitsemasi on yksi monien joukossa. Ihminen ei ole mitenkään erityisasemassa, eläimilläkin esiintyy sukulaisvalintaa, vastavuoroista altruismia jne..

    Eräs toinen hypoteesi on muistaakseni ihmisen seksuaalivalinta, jonka seurauksena naiset valitsevat miehiä, jotka todennäköisesti kykenevät huolehtimaan jälkeläisistä yhdessä naisen kanssa. Altruistiset miehet pystyvät käisttääkseni siihen paremmin.

    Vastavuoroisesta altruismista on teoretisoitu paljonkin, esimerkiksi peliteoreettisesti.

    x

    VastaaPoista
  49. Arawn: "Menen Seiskaan kertomaan, että sinulla on pieni pippeli!! ;)"

    Jotain tällaista aavistelin ja pelkäsinkin! 8-S

    Täytyy vissiin lopettaa ääneen kuvittelut sinun Akuliina sympatioista...olla ihan silleen hiljaksiin vain... ja kuvitella...äänettömästi :)

    VastaaPoista
  50. "Silti paljon enemmän henkiä säästettäisiin esimerkiksi rattijuoppojen määrää vähentämällä."

    Alkoholi kalliimmaksi ja saanti vaikeammaksi. Sillä hoituisi monet ongelmat.

    VastaaPoista
  51. tympeäNörttö11/8/09 17:11

    Joku veisteli:
    "Jos seksinpuute uhkaa johtaa väkivaltaan, on jotain todella pahasti vialla, ja silloin pitää hakeutua hoitoon. Hopihopi jarrua hakemaan siitä."

    Ovatko "muut syyt" parempia oikeutuksia väkivaltaan? Vai miksi juuri seksinpuutteiset haluaisit turruttaa lääketokkuraan...? Voi kuinka vihaan tätä medikalisaation ihannointia. Pilleri kaikkeen, vittu. Ryöpsähtänyt lääketeollisuuskin taitaa olla naisten luoma ja ylläpitämä kusetus.


    Arawn visioi:
    "Naisten on alettava kavereikseni tai menen ampumaan ne, niinq!"

    Kun rampagesi alkaa, kutsu mut mukaan! Kaksin aina tuhoisampi.

    VastaaPoista
  52. tympeäNörttö:

    "Ryöpsähtänyt lääketeollisuuskin taitaa olla naisten luoma ja ylläpitämä kusetus."

    Tämä on, jos joku ei tajua, täysin sarkastinen kommentti.

    Kukas sitä Lääketeollisuus ry:tä johtaakaan, hmm...

    Vastaus. Suvi-Anne Siimes.

    VastaaPoista
  53. suolihuuhtelu12/8/09 02:05

    Anonyymi:
    Seksi on miehelle nukkumisen kaltainen perustarve.

    Ihminen pystyy ihan helposti elämään ilman seksiä vaikka koko elämänsä. Unenpuute johtaa tietääkseni ennenpitkää kuolemaan.

    VastaaPoista
  54. Se, miksei useampi ATM ole ammuskelemassa turuilla ja toreilla, liittyy tietty siihen, ettei heillä ole ns. pokkaa. Oikein mihinkään.

    Eli hyvyyshän ei taaskaan ole mahdollinen faktori..

    Eihän ATM voi mitenkään olla sydämestään ja sielustaan niinsanottu 'hyvä ihminen', joka ei tekisi toiselle ihmiselle pahaa, saati tappaisi tätä. Ovatko jopa sinunkin mielestäsi ATM:t jotenkin niin pahoja ihmisiä, että jos vain olisi pokkaa, näkisimme hirveän määrän massamurhia joka päivä?

    Mielestäni ATM:t nimenomaan ovat niitä 'kilttejä ihmisiä', jotka eivät halua olla edes epäkunnioittavia naisia kohtaan tekemällä mitään hänen tahtonsa vastaista. Eli jos he eivät voi edes osoittaa pientä epäkunnioitusta, kuinka ihmeessä kuvittelet heidän voivan murhata?

    Alkaa kyllästyttää tämä puhe, jonka mukaan kaikenmaailman kouluammuskelijat ja muut vastaavat niputetaan aina tavallisten ATM:ien kanssa yhteen nippuun, vaikka todistettavasti juuri ATM-ryhmä on kaikista väkivallattominta ja kilteintä porukkaa, ja voisi otaksua, että suurin osa heistä pyrkii hyvyyteen kanssaihmistensä kohtelussa.

    Tottakai myös ATM-poppoosta löytyy pahuutta ja itsekkyyttä aivan kuten mistä hyvänsä tarpeeksi suuresta ryhmästä tämän planeetan ihmisiä. Mutta että jotenkin niputetaan aina ATM ja ammuskelu, ikäänkuin kuka hyvänsä ATM on vain aikapommi, joka odottaa räjähtämistään, on todella tympäisevästi ja epärealistisesti ajateltu, ja moinen lyödyn lyöminen alkaa tosissaan kyllästyttää.

    Ei riitä, että ATM:t jäävät ilman läheisyyttä, römpsää jne., mutta lisäksi heitä sitten syytetään kaikista maailman ongelmista siihen päälle. Hoh.

    - Vortac

    VastaaPoista
  55. roissyn blogi on nimimerkki mies.asian tänne usein linkkaama, ja ilmeisesti siksi myös ainakin osittain kannattama. Ja eikös Vortackin hae innoituksensa sieltä, ainakin PUA-jutut..

    (En tykkää vastailla anonyymeihin, mutta koska tämä kommentti nyt sentään ylitti normaalin 'vellihousu'-tyyppisen solvaustason, vastaan tähän poikkeuksellisesti- mutta HANKKIKAA NIMIMERKIT!)

    Innoitusta? Ei minulla mitään 'innoitusta' ole. Toisekseen, jos olisikin, ei minun tarvitsisi sitä nyt mistään hiton blogista erikseen hakea. Kolmannekseen, enpä ole kovin paljon roissyä tsekkaillut, koska hän vaikuttaisi melko nihilistiseltä ja ahtaalta maailmankatsomukseltaan, ja sellaiset ihmiset tympäisevät minua.

    Neljännekseen, PUA-skene ei vaadi roissyä ollakseen olemassa - tällainen lausahtelu vain kuvastaa ennemminkin omaa tiedon puutettasi PUA-skenestä jne.

    Olen hankkinut tietoni PUA-skenestä useista eri lähteistä monien vuosien aikana, mukaanlukien ystäväpiirini, heidän kokemuksensa sekä omat kokemukseni ja jopa 'kokeeni'.

    Olen lukenut Neil Straussin kirjan 'The Game', mutta jo kauan ennen sen lukemista olin perehtynyt tuohon skeneen melko syvällisesti, ja tehnyt johtopäätökseni asioista.

    'Innoitukseni', jos sellaista voidaan katsoa olevan, tulee siis täysin totuudesta ja siitä miten asiat ovat, ei mistään yhdestä blogista, jota olen ehkä lukenut kolme tai neljä kertaa.

    Mutta eipä yllätä, että femakkoleiristä ammutaan olkinukkea olkinuken perään.. heillä kun ei ole tietoisuutta, pitää tehdä virhepäätelmiä ja keksiä itse asioita ja sitten halveksua ihmisiä niiden keksittyjen juttujen perusteella.

    - Vortac

    VastaaPoista
  56. Ok, tämä palsta on Vortac ja feminismi on Andrea Dworkin.

    Hmm, tästä rinnastuksesta voisi melkein loukkaantua, mutta jos tarkemmin miettii, toisaalta ilahduttaa ajatella, että olen jonkinlainen vastavoima Andrea Dworkinin käsittämättömälle miesvihalle ja poskettomalle hulluudelle.

    - Vortac

    VastaaPoista
  57. Miksi suomalaiset feministit eivät ole irtisanoutuneet Akuliina Saarikoskesta?

    Koska helvetissä on erityinen paikka siskoille, jotka pettävät aatteen.

    - Vortac

    VastaaPoista
  58. "Hmm, tästä rinnastuksesta voisi melkein loukkaantua, mutta jos tarkemmin miettii, toisaalta ilahduttaa ajatella, että olen jonkinlainen vastavoima Andrea Dworkinin käsittämättömälle miesvihalle ja poskettomalle hulluudelle."

    Hyvä, hyvä, noin sitä itsetuntoa rakennetaan, tulkitsemalla musertava palaute itsen kannalta positiivisesti.

    VastaaPoista
  59. "Ihminen pystyy ihan helposti elämään ilman seksiä vaikka koko elämänsä. Unenpuute johtaa tietääkseni ennenpitkää kuolemaan."

    Ihmisiä on moneen lähtöön, kaikki eivät välttämättä pysy tolkuissaan kuka minkäkin puutostilan seurauksena.

    En ihmettelisi, vaikka kohtuullisen suurikin osa ihmisistä ei kykene näkemään elämälleen tarkoitusta, ellei seksuaalisia ja muita sosiaalisia tarpeitaan pääse toteuttamaan.

    Seksin pitäminen varsinaisena perustarpeena saattaa olla liioittelua, mutta toisaalta mikä tahansa kroonista stressiä aiheuttava asia tappaa lopulta yhtä varmasti kuin unenkin puute.

    Asian ohittaminen pelkällä olankohautuksella ei ole tervettä, vaikka sitä varsinkin naisten taholta tehdään jatkuvalla syötöllä. Pitäisi osata ajatella asioita toistenkin ihmisten näkökannalta, ja samalla muistaa, etteivät muut ihmiset ole oman itsen kopioita.

    VastaaPoista
  60. tympeäNörttö12/8/09 23:44

    Vortac ihmetteli:
    "Ovatko jopa sinunkin mielestäsi ATM:t jotenkin niin pahoja ihmisiä, että jos vain olisi pokkaa, näkisimme hirveän määrän massamurhia joka päivä?"

    Kaikki ihmiset ovat tuolla tapaa pahoja, kyllä. Modernit aseet auttavat paljon: pull the triggah, kill a niggah, kuten siinä räpissä sanotaan. Ainoa mikä estelee on opitut sosiaaliset normit, lasken tähän niin "tappaminen on syntiä" -painostamisen kuin lainmukaisen "tappamisesta saa kakkua" -tyyppisenkin meiningin. Jokainen voi omassa päässään miettiä onko tekoihin ryhtyminen kannattavaa, tuottaako se enemmän yksilön itse arvioimaa hyötyä hänelle verrattuna haittoihin. Sodini varmasti kelasi että on parempi ampua muutama nainen, olla joku, kuin vain jäädä toimettomaksi. Ja varsinkin jos tappaa itsensä vielä päätteeksi, ei paljoa muiden ihmisten mielipiteet tai lait haittaa.

    "ikäänkuin kuka hyvänsä ATM on vain aikapommi, joka odottaa räjähtämistään, on todella tympäisevästi ja epärealistisesti ajateltu"

    No rest for the wicked ja no respect for the wussies. ;)

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".