lauantaina, marraskuuta 14, 2009

Ääriliikkeitä

Sukupuoli edellä vaikka heikoille jäille
Viime vuosina naisliikkeen rinnalle on alkanut nousta miesliike. Aluksi sovinistiselta huumorilta kuulostanut hanke on nostanut esiin asioita, jotka osoittavat, ettei kurjuus ole naisten yksinoikeus. Kun vaikkapa naisten euro on 80 senttiä, miehet sen sijaan kuolevat nuorempina ja näin heidän elämänsä on vain 92 prosenttia naisten elämästä.

Kuitenkin se, että ääriliikkeen rinnalle perustetaan toinen ääriliike, ei välttämättä kuulosta muulta kuin kinastelun jatkamiselta.

Vihreän feminismin linjapaperi

Clinton, Merkel and me.

Is Climate Change a Feminist Issue?

Työelämän tasa-arvo ontuu

20 kommenttia:

  1. Yksi erittäin tärkeä asia kaikille, jonka toivottavasti tiedostattekin jo - kaikki tämä tällainen yhtäkkiä noussut uutisointi "toinen ääriliike toisen rinnalle, huumoriahan tuon pitäisi vain olla" tai "netissä miehet huutelevat tai netissä vaativat sitä tai tätä" on vain eräänlainen toivottomuuden ja pelon ilmaisu näiltä feministeiltä ja profeministeiltä ,jotka pelkäävät nyt ISMINSÄ valta-aseman horjumisen puolesta. He joutuvat siis reagoimaan jo pakosta miesasian voimakkaaseen nousuun ja yrittävät joko vähätellä sitä, tehdä siitä naurettavaa tai vastaavaa ”ääriliikkeiden hommaa” …

    Jokainen käsittää, että esimerkiksi tämä YLEN 1 porukan kirjoitukset ovat enemmän kuin absurdia jostain ”ääriliikkeistä” , kun itsellä pyörii meidän pakotetuilla lupamaksuilla virallisella kanavallamme ”tulta munille” ja ”bensaa liekkeihin” … jonka juontajien julkisten txt ”me ryöstämme ja tapamme kaikki heterokulttuuristen näytelmän näyttelijät” rinnalla me näytämme rippikoulupojilta.

    Aivan samanlaista hätääntymistä ja alkeellista psykologista puolustusmekanismia oli vaikkapa nämä IL Kaarina Harakirin ja HS Anne Silfverbergin avuttomat yritykset saada nettikirjoittelua ”heidän valitsemalleen viralliselle linjalle”… eli takaisin sinne jonkinlaiselle suomettumis/feministi maamme hegemoniselle linjalle …

    Eli tämä on ihan tyypillinen feministien ynm propagandistien tapa toimia. Siihen ei kannata kyllä lähteä lainkaan mukaan, eikä antaa heille pienintäkään myöntymisen merkkiä.
    Huono esimerkki, mutta taktiikkahan on aika sama mitä vaikka Tri Halla-Ahon kohdalla – ja tosiasiahan on että Halla-Aho ja PS ynm on yhtäkkiset valtavat kannatusluvut ottaen huomioon, että heillä ei ole ollut muuten juuri mitään asemaa julkisisessa mediassa … jos ymmärrätte vertauksen, en siis tod ole mikään halla-aholainen koska olen armeijankin alas ajaja jne … mutta logiikassa on jotain samaa … tällainen sosialistifeministi pelkää oman hegemoniansa heilumisen puolesta ; ) ”perskutan yhdistuvapaus ja perskutan sananvapaus ja nuo uudet vapaat median muodot” kiroo jo varmaan maamme feministinen päämieskin linnassaan ; )

    VastaaPoista
  2. "Huono esimerkki, mutta taktiikkahan on aika sama mitä vaikka Tri Halla-Ahon kohdalla – ja tosiasiahan on että Halla-Aho ja PS ynm on yhtäkkiset valtavat kannatusluvut ottaen huomioon, että heillä ei ole ollut muuten juuri mitään asemaa julkisisessa mediassa …"

    Ei se huono esimerkki ole. Halla-aho sai valtavan mediahuomion sillä, että hän kirjoitti niin taidokkaasti, että hän sai lukuisia faneja, jotka pitävät häntä loogisen retoriikan mestarina. Toisena maahanmuuttokriitikkona voidaan mainita Seppo Lehto, jota lähes kaikki pitävät pellenä ja asiattoma öykkärinä.

    Eli jos miesasian ajamisessa halutaan ottaa mallia, niin pitää kirjoittaa yhtä taidokkaasti kuin Halla-aho, eikä niin kuin Seppo Lehto. Aika monet miesasiamiehet valitettavasti kuitenkin kirjoittavat kuin Seppo Lehto.

    PS: sellaista lyhennettä kuin "ynm." ei ole olemassa. Sen sijaan on olemassa ym./tms./yms./jne.
    http://sokl.joensuu.fi/aineistot/Aidinkieli/kielenhuolto/lyhentee.html

    VastaaPoista
  3. Epävirallinen FAS todellisuutemme14/11/09 10:55

    Eiköhän me tiedetä, että ei tuollaista termiä ole "virallisesti", mutta ei ne Halla-Ahonkaan txt tai Akuliina Saarikosen tai Moilasen txt ihan niin hiottuja ole ; ) Soininkin huikea kannatus nousu voi jopa johtua kansanomaisesta epävirallisesta linjasta ja letkautuksista ; ) ...eikä nuo vihreittenkään johtajan Anne Sinnemäenkään "keskisormea eduskunnassa" tyylit ihan virallisimmista päästä ole ... kyllä suurinta osaa huvittaa nämä liioitellut "netin äidinkielen opettajat" Henry yleisesti ... emme me täällä sentään ole tekemässä mitään virallista väitöskirjaa - katso nyt vaikka miten jopa IL KOLUMNISTIT vetelevät miljoonan ihmisen eteen painetussa sanomalehdessä joka vkl jossa kait pitäisi vielä olla oikolukijakin ... tai miten Nina Mikkonen vetelee samalla tapaa ... ; )

    Txt kannattaa olla virallisen nörttityylin ja nettimorlokin välimaastossa ... sanotaanko sellaisen Aarno loka Laitisen tyyliä, joka tunnetusti puree laajaan massaan ... ja joka on kyllä ihan kova äijä tyylistään riippumatta, sillä onhan hänkin Henry peräti YTM ja peräti vielä HS polittisen toimituksen ex JOHTAJA YNM, joten hän varmaan tietää mikä tyyli Suomessa puree ja vaikuttaa ; )

    Tuollaiset ym ynm ovat sivuseikkoja ja ne eivät ole mikään ongelma mutta kuin naistutkimuksen laitoksella kun taas kuukautisten aikaan liiallinen lapsuuden siisteyskasvatus nousee pintaan ... toisaalta täällä ym on kyllä välillä jo aika sekopäistä tämä txt ja tämä on myös se toinen, valitettava huono ääripää ...

    ----

    ”Aikamme vähä-älyisyyden pahin merkki on poliittinen korrektius”

    Raskaan sarjan proffamme Timo Vihavainen

    ELI OLEN OSITTAIN KYLLÄ IHAN SAMAA MIELTÄ HENRY KANSSASI, MUTTA TUOLLAISET YNM EIVÄT OLE SE ONGELMA, VAAN SE KUN KOKO TXT MENEE IHAN JÄRJETTÖMÄKSI HEITTELYKSI 20 ERILAISEN HYMIÖN KANSSA...

    VastaaPoista
  4. FAS lapsi tulevaisuudesta14/11/09 11:09

    Eli olimme taas kerran samaa mieltä - kenenkään miesaktiivin ei pitäisi kannattaa sentään niin epävirallista linjaa julkisesti, että menee johonkin täysin vaihtoehtoliikemaiseen vihreisiin kettutyttö terroristien sekaan ja vielä avoimesti kannattaa johtajakseen virallisessa poliitiikassa nuorta radikaalifeministi naista, joka kulkee kirppis lumput päällä pitkin kunnioitettavaa eduskuntataloamme keskari pystyssä ;)

    http://www.vihreamiesliike.fi/?cat=1

    Vihreä miesliike ilmoittaa, että on miehekästä lähteä Vihreän liiton puheenjohtajakisaan ja Vihreän miesliikkeen hallitus asettuu yksimielisesti tukemaan Anni Sinnemäkeä puolueen puheenjohtajaksi.

    NO, EI TÄMÄ MINUA OIKEASTI NIIN PALJON HAITTAA – HYVIÄ VAIHTOEHTO MIEHIÄ SIELTÄ SILTI LÖYTYY, KUNHAN EIVÄT NYT KUITENKAAN LÄHDE ANNEN KANSSA NIILLE KETTUTARHOILLE SPRAY PULLO MUKANAAN …


    ---

    Lähden katsastamaan kaaran ja jätän teidät rauhaan ... relax

    VastaaPoista
  5. "Soininkin huikea kannatus nousu voi jopa johtua kansanomaisesta epävirallisesta linjasta ja letkautuksista ; )"

    Soinin kannatus johtuu populismista, eli hän sanoo sitä, mitä kansa haluaa kuulla. Suosiota hakeva poliitiikko ei voi ryhtyä ajamaan asioita, joille ei löydy valmista kannatusta kansan parista. Soini on retorisesti taitava ja kansaan vetoava poliitikko. Ei sellaisia henkilöitä ole miesasian parissa juuri ketään.

    VastaaPoista
  6. "Aarno loka Laitisen tyyliä, joka tunnetusti puree laajaan massaan ..."

    Aarno Laitinen kirjoittaa tosiaan taitavasti, mutta valitettavasti miesasian parissa tulee harvoin vastaan yhtä hyvin kirjoittavia henkilöitä, jotka osaavat piikikkään sarkasmin.

    VastaaPoista
  7. Onkohan tällä millaisia yhteyksiä narttujen tupperware yms krääsäshoppailun kanssa:

    Yleinen muoviyhdiste aiheuttaa erektiohäiriöitä

    Homo

    VastaaPoista
  8. Mielenkiintoisesti muistelen joidenkin antiikin ajan kirjoittajienkin valitelleen sitä kuinka naiset vain tuhlaavat loputtomasti rahaa kaiken maailman typeryyksien osteluun.

    Narttujen loputon shoppailuhimo ja lasten synnyttäminen (aivan niin kuin Linkolakin juuri sanoi) ovat ympäristötuhon pääsyy.

    Homo

    VastaaPoista
  9. "Narttujen loputon shoppailuhimo ja lasten synnyttäminen (aivan niin kuin Linkolakin juuri sanoi) ovat ympäristötuhon pääsyy."

    Ja mihinkähän stereotyyppiset homot käyttävät kaikki rahansa? ;)))

    VastaaPoista
  10. "Is Climate Change a Feminist Issue?"

    Tosta jutusta sen verran, että ei kannata uskoa kohtaa köyhien maiden naisten voimaannuttamisen hyödyttömyydestä. Ei tehtaat paljon auta, jos kulttuuri kieltää naisilta työnteon kodin ulkopuolella tai jos ei ole saanut opiskella esim. lukemaan tai muuta modernin työelämän kannalta välttämätöntä. Tällaista menoa on tunnetusti siellä täällä erään uskonnon alueella ja jälki on sitten sen mukaista eli paikalleen pysähtynyttä kurjuutta.

    Ei se argumentointi siinä kirjoituksessa muutenkaan mene ihan nappiin. Jos nimittäin haluaa napakasti vastata väitteeseen miesten suuremmasta syyllisyydestä ilmastonmuutokseen yms, kannattaa ehkä kertoa, kumpi sukupuoli kuluttaa selvästi enemmän. Kai kuluttaja on yhtä suuressa vastuussa kuin tuottaja ja suuremmassakin. Konservatiiviseen käsitykseen perheen sisäisistä rooleista sen sijaan tuskin kannattaa vedota.

    VastaaPoista
  11. "Kun vaikkapa naisten euro on 80 senttiä, miehet sen sijaan kuolevat nuorempina ja näin heidän elämänsä on vain 92 prosenttia naisten elämästä."

    Naisen euro ei ole 80 senttiä. Vain täydellinen idiootti voi väittää moista.

    Miesten elämä ei ole edes 92 prosenttia naisten elämästä.

    "Jokainen käsittää, että esimerkiksi tämä YLEN 1 porukan kirjoitukset ovat enemmän kuin absurdia jostain ”ääriliikkeistä” , kun itsellä pyörii meidän pakotetuilla lupamaksuilla virallisella kanavallamme ”tulta munille” ja ”bensaa liekkeihin”"

    Niin juuri. On vain feministinen ääriliike, jota YLE on avoimesti tukenut. Miesten tasa-arvo-ongelmia nostavat tasa-arvon kannattajat ovat kaikkea muuta kuin ääriliike. He ovat järjen ääni suomalaisen tasa-arvopolitiikan erämaassa.

    VastaaPoista
  12. suolihuuhtelu14/11/09 19:03

    "Miesliike" on ääriliike. Tietenkään kukaan ei myönnä sitä, sillä eiväthän feministitkään myönnä että feminismi on ääriliike.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi, en minä ainakaan tiedä mihin stereotyyppiset homot tuhlaavat rahansa, mutta veikkaan ettei se ole ainakaan tupperware-kipot. Mieluummin varmaan pikemminkin johonkin kulutukseen, kuten hajusteisiin, matkoihin yms.

    Itse pidän hyödyllisenä pistää rahaa myös "sukanvarteen", jos sellaiseksi lasketaan esimerkiksi ETF:iin ja helposti realisoitavissa olevaan reaaliomaisuuteen sijoittaminen. Ja samaa tuntuu harravastavan riittävän hyvätuloisista tuttavistani aika moni. Eläkerahastoista yms huijauksista en ole kiinnostunut, enkä kyllä myöskään tupperwaresta tai vaikkapa PartyLiteistä.

    Ja muutenkin olen alkanut kallistua sille kannalle, ett joko kannattaa sisustuksessa suosia halvinta IKEAn lastulevyhirvityksiä, sillä niissä on usein hintalaatusuhde melko hyvin kohdallaan - tai sitten kannattaa ihan suosiolla ostaa tyylihuonekaluja, antiikkia tms. Useamman ihmisen eliniän kestänyt mööpeli kestää luultavasti omankin eliniän ja on usein huomattavasti laadukkaampi, lujempi, kauniimpi ja muutenkin parempi kuin monet ylihinnoitellut kalvopinnoitetut kalustelevyt tai mitä muita korjauskelvottomia kertakäyttökammotuksia sitä nykypäivänä nyt harrastetaankaan.

    Homo

    VastaaPoista
  14. http://alvanista.wordpress.com/2009/10/28/quick-thoughts-on-the-bitch-shield/

    I’m frankly sick of the phrase “bitch shield”. Let me offer an analogy. A man of inherited wealth and privilege is exceedingly arrogant and rude to other people. He treats waiters and doormen like garbage, calls people of less means “plebs”, “proles”, and “poors”, and he holds and expresses the attitude that those of less means are subhuman, lazy, and cowardly. He is either blind to the fact that he has had an atypical and easy life, or justifies the fact on the grounds that he is simply better.

    It’s not difficult to imagine a person like this. There are a lot of rich assholes like him out there. Let’s go ahead and further assume that he can “flip the switch” on his obnoxiousness. Around his father (who has the power to “cut him off” from his trust fund) he’s polite and seems outright submissive. When trying to impress a girl, he’s charming. Around the three or four friends he has, people he’s known since prep school of similar backgrounds, he’s fairly down-to-earth.

    Let’s go further and assume that you’re of average means, and that this guy has just treated you like dirt. Understandably, you dislike him. One of his friends excuses his behavior. “He’s not really such a bad guy. The obnoxiousness is just an act. That’s just his rich shield. If you can prove your status to him, he’s actually a decent guy.” How would you respond?

    If you’re like me, your response would be something like the following: “What? I have to prove my status to this prick? No thanks. ‘Rich shield’ or none, he’s shown himself to be an unlikeable asshole.”

    The same goes for the bitch shield. A woman with a “bitch shield” is not a nice person who happens to carry a miserable demeanor around, as if it were some sort of tactical accessory. She’s a contemptible bitch, plain and simple, and she deserves to be called such, to her face and behind her back. No excuses. So let’s retire the concept and excuse of the “bitch shield” right now.

    VastaaPoista
  15. Eturauhassyöpää voitaisiin estää edullisella lääkkeellä, jonka hyötyihin kuuluu myös useimmilla miehillä kaljuuntumisen pysähtyminen/olennainen hidastuminen:

    Medicines to Deter Some Cancers Are Not Taken

    Suomessa tuota lääkettä saa ainakin 16 sentillä per tabletti (ellei jotain toista merkkiä halvemmallakin).

    Mielenkiintoisesti samaa ainetta myydään selvästi kalliimpaan hintaan (noin 2 euroa per tabletti), mutta vain viidesosan vahvuudella kaljuuntumisen ehkäisyyn, koska tähän käyttöön patentti on vielä voimassa jonkin aikaa.

    Kaikkien miesten (ja narttujen myös) kannattaisi myös ainakin syödä vähintään 20 mikrogrammaa D-vitamiinia päivässä muiden terveyshyötyjen vuoksi. Virallisestikin nykyään myönnetään, että ruuasta ei käytännössä saa riittävästi D-vitamiinia, vaikka sitä on lisätty joihin ruokiin pikkaisen. Ja suomessa D-vitamiinin suositustasot ovat huomattavan alhaisia muutenkin.

    Homo

    VastaaPoista
  16. Tohon 'bitch shield'-juttuun voisin mainita pari näkökulmaa.

    Ensinnäkin, jos 'rich shield'in tajuaminen auttaisi saamaan rikkailta esimerkiksi huomattavia summia, heittämällä parit negit sinne sun tänne, ja jos ihmiset epätoivoisesti koettaisivat saada 'iskettyä' heiltä sitä rahaa, ja jotkut osaisivat sen, ja jotkut eivät, niin varmasti tuollainen termi olisi kuin 'rich shield'.

    Nythän on niin, että miehet haluavat naisilta pillua, ja bitch shield-konseptin ymmärtäminen on olennainen osa tähän tavoitteeseen pääsemistä.

    Ei tavallisen tyypin, joka ei edes halua joltakulta akalta pillua, tietenkään mistään syystä tarvitse sellaista ymmärtää, ja hän on täysin vapaa pitämään sitä lutkaa bitchinä, eikä kukaan sitä estä.

    Tuo 'bitch shield' nyt vain on koodisana, joka kuuluu PUA-skeneen, jonka tavoitteisiin kuuluu 'pelin oppiminen'.

    Kyllä, peli toimii naisten säännöillä, kaikki on aina miehen vika, mikään ei ole naisen vika, naista ei saa vastuuttaa yhtään mistään, eikä saa pientäkään negatiivisuutta ilmentää (tyyliin 'cut the negative threads immediately'), ja muutenkin öglöttävää naisten mielistelyä koko skene. En kyllä pillun takia ryhdy tollaiseen touhuun, jossa naisen annetaan pitää kaikki valta, eikä mitään hänen typeryyttään kyseenalaisteta laajassa mittakaavassa jne.

    Mutta jos sellaista haluaa, niin on ehdottoman tärkeä tietää, mikä 'bitch shield' on, ja miten se saadaan poistettua, jolloin naisesta sukeutuu paljon ihmismäisempi ja helpompi jutella.

    Eli termi on ihan tärkeä. Tuskin on kuitenkaan olemassa PUA-skeneä, joka tähtäisi rahojen 'viettelemiseen' rikkailta, joten koko termi 'rich shield' olisi älytön.

    Eli PUA-skene on ihan hyvä kyseenalaistaa, koska siinä on paljon älyttömyyttä, johon rehellinen ja aitoa tasa-arvoa ajava ihminen ei voi koskaan alistua (ja alistumista se nimenomaan monessa mielessä on, sekä myötäilyä). Mutta 'bitch shield' ei ole hyvä kohde siihen kritiikkiin, koska se on vain funktionaalinen termi, ei sen enempää. Ei siinä puututa arvoihin tai moraaliin, eikä siinä väitetä, että bitch shield-naiset ovat oikeasti maailman enkelimpiä yksilöitä, ja vain se shieldi tekee heistä vittumaisia.

    Mutta ota huomioon, että naisia koetetaan koko ajan iskeä, etenkin viehkeämmät naiset saavat hätistellä miehiä pois kimpustaan joka ikinen päivä. Vähemmästäkin sitä kehittää jonkinlaisen toimivan ja tehokkaan, nopeasti miehet muualle toimittavan keinon, jota voi aina käyttää. Se sitten helposti varmastikin jää päälle.

    Onko kuitenkaan rikkailla sama ongelma? Suurin osa ihmisistä tuskin on koko ajan koettamassa sanoa rikkaille "Hei, beibe. Aika siisti paita. Lähetkö mun kaa tänään tonne diskoon?"..

    Eli tuo rinnastus ei oikein toimi kunnolla. Rinnastus rikkaisiin ja köyhiin on parempi silloin kun puhutaan seksin jakautumista ja verrataan sitä rahojen jakautumiseen, ja tätä kautta sitten vertaillaan ihmisten asenteita, ja vaikeuksia ymmärtää köyhiä tai seksuaalisessa puutteessa olevia.

    Ei rikkaan toki tarvitse olla läpeensä vittumainen, mutta eipä köyhänkään tarvitse ymmärtää rikkaan vittumaisuutta. PUA:n taas täytyy ymmärtää naisen bitchiys, jotta pääsee tavoitteeseensa. Mikä onkaan sitten köyhän tavoite? Saada pari euroa tippiä rikkaalta tms.? Tuskin sellaista varten mitään shieldejä rakennellaan.

    - Vortac

    VastaaPoista
  17. Tässäpä hieman omalaatuisempi video tasa-arvosta..

    http://www.youtube.com/watch?v=70I6S_nBSyI

    - Vortac

    VastaaPoista
  18. No miten olis pienet naispappeudet?

    http://www.youtube.com/watch?v=YF_eY5A9RyE&feature=related

    - Vortac

    VastaaPoista
  19. Järki jättää kun rakkaus herää. Vartija sai lapsen vangin kanssa

    Joitakin naisia ei todellakaan voi käsittää. Jo se, että jotkut naiset jopa avioituvat vankilassa istuvien murhaajien kanssa, mutta että 31-vuotias vartija ryhtyy suhteeseen 21-vuotiaan vangin kanssa. Ammatti-ihminen, siis entinen.

    - Saamasi koulutuksen perusteella hälytyskellojen olisi pitänyt soida silloin, kun tunteesi häntä kohtaan ylittivät sopivuuden rajan. Rakkaus ei ole mikään puolustus.

    Tuomioistuin langetti naiselle yhteensä 30 kuukauden vankeustuomion.

    VastaaPoista
  20. "Tietenkään kukaan ei myönnä sitä, sillä eiväthän feministitkään myönnä että feminismi on ääriliike."

    Missä miesliike on esittänyt tappouhkauksia? Milloin? Kenen toimesta? Onko miesliike vastustanut miesten väkivaltaisuuden tutkimusta? Ovatko miesliikkeen edustajat väiitäneet naisten olevan yksiaivosoluisia viettiolentoja, jotka tappavat miehiä ja lapsia rutiininomaisesti? Onko miesliike esittänyt, että naisilla ei pitäisi olla oikeutta lailliseen oikeudenkäyntiin, vaan heidät pitäisi tuomita aina vain esitetyn syytöksen perusteella? Onko miesliike tasa-arvoa edistämään määrätyn viranomaisen ominaisuudessa vähätellyt naisiin kohdistuvaa sukupuolisyrjintää ja naisten tasa-arvo-ongelmia ja esittänyt naisiin kohdistuvan sukupuolisorron lisäämisätä?

    Anonyymit nettisitaatit eivät kelpaa esimerkeiksi, kun feministit ovat edellämainittujen kaltaisia näkemyksiä esittäneet ihan valtamedioissa, omalla nimellään ja viranomaisvastuulla ilman mitään seuraamuksia tai kriittikkiä (paitsi maltillisten miesaktivistien toimesta tietysti).

    Jos ihminen ei kykene näkemään eroa feminismin kaltaisen ihmiskunnalle tuhoisan ääriliikken ja maltillisesti julkisuudessa esiintyneen miesliikkeen välillä, hänellä on ongelmia. Todella suuria ongelmia.

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".