lauantaina, kesäkuuta 07, 2008

Terho Pursiainen

17.4.2008 Miehen feminismi
- Naisten syrjinnästä käytännön elämässä hyötyvät vain ne muutamat miehet, jotka naisten syrjinnän tähden pääsevät kipuamaan tehtäviin, joihin heidän kykynsä eivät aidosti riitä. Kaikki muut ja kokonaisuus kärsivät. Kun miehet oivaltavat tämän, heidänkin on helppo muuttaa perinteisiä asenteitaan.”

- Minä kutsun feminismiksi eksistentiaalista paneutumista niihin laiminlyötyihin ihmisyyden mahdollisuuksiin, jotka vain naiset ja miehet yhdessä voivat oivaltaa ja toteuttaa.

- Feminismin ideologista sisältöä ei siis voi määritellä. Määritellä voi vain sen, miten etsimiseen suhtaudutaan. Etsiminen on uskoa, ojentautumista sen mukaan, mitä ei vielä näy, eli uuden Raamatun käännöksen mukaan: ”Usko on sen todellisuutta, mitä toivotaan, sen näkemistä, mitä ei nähdä.” (Hepr. 11:1.)

- Minä toivon, että yhteinen feministinen etsintä voi johtaa sellaisten ihmisyyden tähän asti laiminlyötyjen mahdollisuuksien löytämiseen, jotka mullistavat kulttuurin.
Kalle juo, Kalle joi, Kalle on kohta ympäripäissään
”Tuo humalainen mies häiritsee minua” on suomen kielen alkeita opiskelevalle mitä käyttökelpoisin lause. Ainakin jos on uskomista Suomi sujuvaksi 1 - oppikirjaan.
Häh, missä on sukupuolisensitiivisyys?

Näin voi käydä.

46 kommenttia:

  1. Anonyymi7/6/08 20:43

    Pursiaisen totaalisen tyhjänpäiväinen ja täysin sisällytyksetön liirum-laarum on jo kohtuullisen huvittavaa. Terho vaan taitaa olla ihan vakavissaan. No, pihallahan se on ollut aina.

    VastaaPoista
  2. "- Minä kutsun feminismiksi eksistentiaalista paneutumista niihin laiminlyötyihin ihmisyyden mahdollisuuksiin, jotka vain naiset ja miehet yhdessä voivat oivaltaa ja toteuttaa."

    Itsehän olen edelleenkin täydessä kännissä ja kutsun puhdasta idiotismia feminismiksi. Jos pihalle tulee yksikään kyseisen aatteen edustaja, niin näytän punaista korttia. Julistankin täten sodan suomalaista naista - joka on sekä ruma, että tyhmä idän herkkien lumoojattarien rinnalla, vittu lentokentilläkin saa hävetä kaiken maailman persjalkaisia moilasia, jotka luulevat omistavansa koko maailman - vastaan, enkä enää katso, että maanpuolustusvelvollisuus koskisi naisten puolustamista.

    Let´s Rock, krapulassa on aikaa katua :tuoppi:

    VastaaPoista
  3. Anonyymi7/6/08 22:51

    Julistankin täten sodan suomalaista naista - joka on sekä ruma, että tyhmä idän herkkien lumoojattarien rinnalla,

    Vitun rotupetturi! Tiedän missä asut!

    VastaaPoista
  4. Sen kun. Et kuitenkaan uskalla tulla kylään. Tervetuloa kuitenkin, jos uskallat, turpaan tulee niin että kolisee.

    Onhan se nyt vain niin, että idän nainen on herkkä ja älykäs verrattuna suomalaiseen, televisiosta tuttuun junttiämmään. Itse suosittelisin jokaiselle nuorelle miehelle iskulausetta: Mene Itään, nuori mies.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi7/6/08 23:00

    Itäkin on muuttumassa. Itä oli aikoinaan suorastaan tavattoman kaunis ja viisas.

    Mutta itämaiset naiset kieltämättä voittavat länsimaiset karmivat pirihuorat 100-0 kaikessa, mitä tulee naiseuteen, herkkyyteen, lumoavuuteen tai naiselliseen haluttavuuteen.

    - Vortac

    VastaaPoista
  6. "Mutta itämaiset naiset kieltämättä voittavat länsimaiset karmivat pirihuorat 100-0 kaikessa, mitä tulee naiseuteen, herkkyyteen, lumoavuuteen tai naiselliseen haluttavuuteen."

    Tämä on ehdottoman totta. Ainoa vika mikä niissä on on musta tukka, mutta senkin ne kääntävät voitokseen. Itse ainakin rakastan itämaisia naisia. Älykkäitä, naisellisia ja miestä ymmärtäviä ne ovat. Ihan toisin kuin suomalaiset, lammasmaiset, ämmät.

    VastaaPoista
  7. Anonyymi7/6/08 23:32

    Miesliikettä tarvitaan. Kuka muukaan nostaisi miesten ongelmia esille, elleivät miehet itse sitä tee? Mikä oikeus naisliikkeellä on aseella uhaten kieltää miesaktivistien toiminta? Aina tarvitaan eturyhmiä. Ei kukaan nosta eläkeläisten asioita esiin elleivät eläkeläiset itse, vammaisten asioita hoitamaan tarvitaan vammaisjärjestöjä jne. Jos kukaan ei puhu miesten ongelmista, niin sitten näitä ongelmia ei virallisen totuuden mukaan ole olemassakaan. Toivottavasti miesliike ja naisliike pystyvät tulevaisuudessa järkevään ja rakentavaan vuoropuheluun.

    VastaaPoista
  8. "Toivottavasti miesliike ja naisliike pystyvät tulevaisuudessa järkevään ja rakentavaan vuoropuheluun."

    No joo. Itse olen kyllä sitä mieltä, että naisille pitää antaa selkään, jos ne rupeavat kukkoilemaan. Eivät ne mikään vähemmistö ole: Tyhmempi sukupuoli vain.

    VastaaPoista
  9. Anonyymi8/6/08 00:23

    Toivottavasti miesliike ja naisliike pystyvät tulevaisuudessa järkevään ja rakentavaan vuoropuheluun.

    Näkisin, ettei tätä tule tapahtumaan, ei ainakaan pitkään aikaan. Syitä on moninaisia, ottaisin tässä vaikka pari tärkeää niistä esille:

    1) Miehet ovat liian paljon joutuneet kokemaan nöyryytystä ja vitutusta voidakseen yhtäkkiä tehdä enää tässä vaiheessa myönnytyksiä noinvain

    2) Naiset ovat liian tiukasti kiinnipitäviä ylimielisyydestään ja -vallastaan. Heitä kauhistuttaa ajatuskin, että elämä ei olisi taivaallisen helppoa ruusuilla tanssimista enää yhtäkkiä, vaan he joutuisivatkin tasa-arvoisen IHMISEN osaan, jossa he joutuisivat puurtamaan elämässään ilman etuisuuksia niinkuin miehetkin ovat kautta aikojen joutuneet.

    Nämä kaksi asiaa pitävät aika pitkään mahdottomana sen, että mies- ja naisaktivistit pystyisivät pidemmällä tähtäimellä harmoniseen yhteistyöhön ja rakentavaan keskusteluun.

    Sen kyllä sanoisin, että se on enimmäkseen naisista kiinni. Jos naiset lopettaisivat sen solvaamisen, homottelun ja miesten oikeuksien tasa-arvoistamisen estämisyritykset, miehilläkin olisi helpompaa koettaa kuunnella, mitä naisilla on sanottavaa. Mutta niin kauan, kuin miehen lisääntymiselimet nähdään naisten silmillä pistoolin tähtäimen läpi, on itsestäänselvää, että rakentavaa keskustelua ei tule tapahtumaan.

    - Vortac

    VastaaPoista
  10. Anonyymi8/6/08 02:28

    "Miesliikettä tarvitaan. Kuka muukaan nostaisi miesten ongelmia esille, elleivät miehet itse sitä tee?"

    Vastaan vielä omaan viestiini. Miesliikkeen ei välttämättä tarvitse olla virallinen rekisteröity yhdistys, eikä nimitystä "miesliike" ole pakko käyttää. Tarvitaan ns. miesaktivisteja, jotka ottavat miesten ongelmia esiin. Nämä aktivistit voivat olla esim. tutkijoita, jotka paneutuvat miesten ongelmiin ja osallistuvat yhteiskunnalliseen keskusteluun.

    VastaaPoista
  11. Anonyymi8/6/08 04:21

    IDA:
    "No joo. Itse olen kyllä sitä mieltä, että naisille pitää antaa selkään, jos ne rupeavat kukkoilemaan. Eivät ne mikään vähemmistö ole: Tyhmempi sukupuoli vain."

    Minä olen monta kertaa puuttunut naisen totaaliseen nyreyteen ryhtymällä silminnähden
    aggressiviseksi (en nyt ihan väkivaltaiseksi kuitenkaan).

    Seurauksena on ollut naisen voimakas shokkireaktio: nainen, joka oli juuri olettanut minun olevan täydellinen antisankari on joutunutkin yhtäkkiä palvomaan minun miehisiä
    piirteitäni. Mutta mikä valitettavaa en ole ollut enää siinä vaiheessa, naisesta hiukkaakaan kiinnostunut ja nainen on saanut hiippailla häntä koipien välissä pois
    :(

    Vähän aikaa sitten ajoin pois
    yhden profeministisen mies ääliön, joka yritti ilmeisestikin vakuuttaa seurassa olleelle naiselleen, etten ole tosimies. Lopputulos: molemmat menivät shokkitilaan ja poistuivat paikalta häntä koipien
    välissä. Varmaan vika kerta, kun ko. mies vähään aikaan vittuili ATM-miehelle.

    Vortac kirjoitti:
    "Sen kyllä sanoisin, että se on enimmäkseen naisista kiinni. Jos naiset lopettaisivat sen solvaamisen, homottelun ja miesten oikeuksien tasa-arvoistamisen estämisyritykset, miehilläkin olisi helpompaa koettaa kuunnella, mitä naisilla on sanottavaa. "

    Sukupuoli ei anna oikeutta
    roskapuheisiin. Naisilla on vaan tämä, että kun heillä on pillu ja sensemmoista hyvää, niin he voivat sitten hinnoitella sen miten
    tykkäävät. Ei kuitenkaan osoita kovin hyvää makua tehdä omasta kropasta kauppatavaraa. Ja siksihän meille ihmisille on annettu mahdollisuus opiskella filosofiaa ja aitoa rajatieteellistä esoteriikkaa, että oppisimme menettelemään viisaasti elämään liittyvissä
    asioissa.

    BMAD

    VastaaPoista
  12. Anonyymi8/6/08 06:18

    Seurauksena on ollut naisen voimakas shokkireaktio: nainen, joka oli juuri olettanut minun olevan täydellinen antisankari on joutunutkin yhtäkkiä palvomaan minun miehisiä
    piirteitäni.


    Tämä todistaa, ettet kuulu ATM/nörtti/neutri-kategoriaan ollenkaan. Olet itsekin mitä ilmeisimmin alpha, mutta vain ehkä hiukan enempi ajatteleva sellainen kuin useimmat.

    Eivät nörtit uskalla räjähtää tollatavalla naiselle, etenkään nyky-yhteiskunnassa.

    - Vortac

    VastaaPoista
  13. Anonyymi8/6/08 06:24

    Sukupuoli ei anna oikeutta
    roskapuheisiin.


    Me ilmeisesti nyt puhutaan eri asioista hivenen. Tarkoitin, että ei ole MIESTEN vika, että sukupuolet eivät kohtaa, vaan se on naisista kiinni. Jos naiset ryhtyvät nöyriksi ja mukaviksi, miestenkni on helpompi päästää irti raivostaan ja turhautuneisuudestaan, jonka vuosisatainen vittuilu ja latistaminen ja homottelu on miehille aiheuttanut.

    Siis tämän 'sukupuolet eivät kohtaa'-ongelman ratkaisun avain on naisten käsissä, mutta näkisin, että he eivät kylläkään sitä ihan heti tule käyttämään. Ja se, se on minusta perin surullista. Silloin joudumme katsomaan asiat katkeraan päätökseen.

    On kuin nainen ohjaisi laivaa, ja matkustajien pyynnöistä huolimatta ohjaisi sen päin jäävuorta, jolloin sekä miehet että naiset joutuvat kaaokseen, kriisiin ja merihätään sekä voivat lopulta hukkua siihen myräkkään.

    Sensijaan jos nainen päästäisi irti ja antaisi jonkun osaavan määrittää kurssi, onnettomuudelta voitaisiin välttyä. Mutta tässä tilanteessa se vaatii naiselta nöyryyttä ja epäreilusti saavutetuista ei-ansaituista oikeuksista ja ylimääräisistä sukupuoli-etuuksista luopumista.

    Tosin tässä sitten taas toisaalta kyllä tarvittaisiin miestenkin apua, mutta se olisi hyödytöntä ennen kuin naiset päättävät, että lopetetaan se miesten alistaminen ja niin edelleen.

    Miehet voisivat kuitenkin koettaa vähän hienovaraisesti tuupata naisia siihen suuntaan lopettamalla pillun nostaminen jalustalle ja alkamaan boikotoida naisia heidän liian korkean hintansa vuoksi. Ehkä silloin naiset putoaisivat automaattisesti hivenen lähemmäksi maanpintaa, ja oivaltaisivat vääryytensä ja haluaisivat oikaista sen..

    Jaah, ei pysy taas näin väsyneenä ajatus oikein koossa (tai muussakaan kirjaimessa), joten lopetan tältä erää tähän.

    - Vortac

    VastaaPoista
  14. Anonyymi8/6/08 06:58

    Vortac kirjoitti... :
    "Olet itsekin mitä ilmeisimmin alpha, mutta vain ehkä hiukan enempi ajatteleva sellainen kuin useimmat. "

    Ei. En ole alpha, enkä
    haluaisikaan. Kyllä minulle on nuorempana useinkin naisten taholta ehdotettu, että pysyn sivussa, kun he hoitelevat alfakavereita. Olen kuitenkin ollut tekemisissä alfojen kanssa niin paljon, että minuun on imeytynyt ehkä jotain
    alfakäyttäytymismalleja. Se, että olen ajautunut/päässyt alfojen kanssa tekemisiin selittyy lähinnä rajatiedeteorioin.

    Olen huomannut, että taistelutaidottomalle naiselle on pienemmänkin miehen helppo räjähtää. Kun ventovieras nainen
    tulee kuolanokare kielen kärjessä tarjoamaan kunnon tuomiota, on aika todennäköistä, ettei seksiä ole sinä hetkenä tiedossa. Useimmiten naisen voi kuitenkin lähettää yhden jalan varassa kotiin miettimään
    asiaa. :)

    "Eivät nörtit uskalla räjähtää tollatavalla naiselle, etenkään nyky-yhteiskunnassa. "

    En minäkään aina, mutta jos
    sopivan väylän löydän, mielelläni tuikkaan takaisin. Aika uusi
    tapa tämä on minullakin ollut. Monet alphaystävänikin ovat hihittäneet, kun tulen pikkuhiljaa
    vihaiseksi ja rupean latelemaan törkeyksiä ja leikkimään
    tosimiestä. Ei siihen kovin paljon lihaksia tarvita, että pystyy onnetonta naista
    heittelemään.

    "Me ilmeisesti nyt puhutaan eri asioista hivenen. Tarkoitin, että ei ole MIESTEN vika, että sukupuolet eivät kohtaa, vaan se on naisista kiinni."

    Se on totta, että se on
    naisista kiinni. Mutta mikään ei ole sen pahempi ongelma, kuin että niin monet miehet ostavat markkinoilta nykyehdoilla, eivätkä näinollen kyseenalaista asioita pätkän vertaa.

    Feminismi yhteiskunnan rakenteissa on saanut meidät kuuntelemaan naisia silloinkin, kun sieltä tulee herkkyyden kaapuun verhottua vainoharhaista kimitystä. Koko yhteiskunta on altis naisen kehittämille - haitallisillekin lakimuutoksille.
    Sukupuolimarkkinat perustuvat nats... rodunjalostusoppiin, jossa tökerösti elelevä
    puukonheiluttajakalju on automaattisesti ajattelevan ja täyspäisen miehen edellä (ellei
    tällä ole rahaa tai muita
    sellaisia omi.. omituisuuksia :)

    "On kuin nainen ohjaisi laivaa, ja matkustajien pyynnöistä huolimatta ohjaisi sen päin jäävuorta, jolloin sekä miehet että naiset joutuvat kaaokseen, kriisiin ja merihätään sekä voivat lopulta hukkua siihen myräkkään. "

    On käsittämätöntä ajatella,
    miten sivistyneessä yhteiskunnassa, jossa kaikenlaiset natsisymbolitkin voivat olla kiellettyjä voidaan
    hyväksyä näinkin voimakas seksuaalinen pahoinvointi ja kapeakatseisuus ja sukupuolten väliset ... no lähdetään joskus sinne Thaimaaseen.

    BMAD

    VastaaPoista
  15. Anonyymi8/6/08 11:04

    "Mutta itämaiset naiset kieltämättä voittavat länsimaiset karmivat pirihuorat 100-0 kaikessa, mitä tulee naiseuteen, herkkyyteen, lumoavuuteen tai naiselliseen haluttavuuteen."

    Voihan se noinkin olla, mutta tuostakin ilosta pääsee nauttimaan ainoastaan jos on rahaa ja paljon. Idän naiset ovat tunnettuja siitä että heissä on paljon täysin puhdasverisiä kullankaivajia.

    - Syltty

    VastaaPoista
  16. Anonyymi8/6/08 18:29

    Kaverin ranskalainen vaimo on ollut tuon Kenttälän opetettavana, ja hänen mielipiteensä tästä oli että nainenhan on hullu.

    VastaaPoista
  17. Idän naiset ovat tunnettuja siitä että heissä on paljon täysin puhdasverisiä kullankaivajia.

    Ja lännen naiset siitä, että jos he eivät ole kullankaivajia, he ovat kullinkaivajia.

    HAH HAH HAH HAH HAH HAH HAH!

    Ei pentele, täytyy skarpata. Kun nauraa itse omille puujalkavitseilleen, on hoidon tarpeessa, tai ainakin kahvikupillisen. :)

    VastaaPoista
  18. Anonyymi9/6/08 13:51

    Täällähän ei ole naisvihaa: se on feministien panettelua:

    Tai ehkä sittenkin: otteita tästä keskustelusta:

    Ida: "vittu lentokentilläkin saa hävetä kaiken maailman persjalkaisia moilasia, jotka luulevat omistavansa koko maailman"

    "No joo. Itse olen kyllä sitä mieltä, että naisille pitää antaa selkään, jos ne rupeavat kukkoilemaan. Eivät ne mikään vähemmistö ole: Tyhmempi sukupuoli vain."

    Vortac: "länsimaiset karmivat pirihuorat" ja "Jos naiset lopettaisivat sen solvaamisen, homottelun ja miesten oikeuksien tasa-arvoistamisen estämisyritykset, miehilläkin olisi helpompaa koettaa kuunnella, mitä naisilla on sanottavaa"

    Ida "Ihan toisin kuin suomalaiset, lammasmaiset, ämmät."


    BMAD: "Naisilla on vaan tämä, että kun heillä on pillu ja sensemmoista hyvää, niin he voivat sitten hinnoitella sen miten
    tykkäävät. Ei kuitenkaan osoita kovin hyvää makua tehdä omasta kropasta kauppatavaraa."

    Vortac: "ei ole MIESTEN vika, että sukupuolet eivät kohtaa, vaan se on naisista kiinni. Jos naiset ryhtyvät nöyriksi ja mukaviksi, miestenkni on helpompi päästää irti raivostaan ja turhautuneisuudestaan, jonka vuosisatainen vittuilu ja latistaminen ja homottelu on miehille aiheuttanut." ja "On kuin nainen ohjaisi laivaa, ja matkustajien pyynnöistä huolimatta ohjaisi sen päin jäävuorta, jolloin sekä miehet että naiset joutuvat kaaokseen, kriisiin ja merihätään sekä voivat lopulta hukkua siihen myräkkään."


    Anonyymi: "Olen huomannut, että taistelutaidottomalle naiselle on pienemmänkin miehen helppo räjähtää." ja"Ei siihen kovin paljon lihaksia tarvita, että pystyy onnetonta naista
    heittelemään."


    Juu näillä vitun seksikkäillä asenteilla naistahan kaatuu kuin heinää, eikö niin, pojat. Myöntäkää nyt, haluatte vain viettää laatuaikaa keskenänne, teitä mitkään naiset koskaan ole kiinnostaneetkaan.

    VastaaPoista
  19. Anonyymi9/6/08 14:59

    "Juu näillä vitun seksikkäillä asenteilla naistahan kaatuu kuin heinää, eikö niin, pojat. Myöntäkää nyt, haluatte vain viettää laatuaikaa keskenänne, teitä mitkään naiset koskaan ole kiinnostaneetkaan."

    Höh, no nyt me paljastuttiin. Homojahan tässä kaikki ollaan.

    VastaaPoista
  20. Anonyymi9/6/08 15:17

    En minä homoilusta puhunut. Laatuajasta. Sun tulkintasi, ja väärä.

    VastaaPoista
  21. Anonyymi9/6/08 16:06

    "Juu näillä vitun seksikkäillä asenteilla naistahan kaatuu kuin heinää, eikö niin, pojat."

    Kyllä. Naiset eivät nauti nöyristelijöistä.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi9/6/08 16:16

    "En minä homoilusta puhunut. Laatuajasta. Sun tulkintasi, ja väärä."

    No, voimmehan me silti olla homoja. :D

    VastaaPoista
  23. Anonyymi9/6/08 17:30

    Mulla mitään sitä vastaan ole, tpjs...suinkaan, päinvastoin, moni hyvä nainen saa olla rauhassa ja te onnellisia. Se kai tässä on itsekullaki tavoite.
    ;-)

    VastaaPoista
  24. Anonyymi9/6/08 18:21

    Joku antiikin filosofi taisi sanoa, että suhteessa miehen kanssa ja suhteessa naisen kanssa on vain yksi ero - miehen kanssa on rauhallisempaa. ;)

    VastaaPoista
  25. Anonyymi9/6/08 18:30

    Heh, täällä kyllä törmää varsinaiseen pohjasakkaan:)

    Surkeaa pillutonta elämää vaan kaikille teille säälittäville ruikuttajille.

    VastaaPoista
  26. Anonyymi9/6/08 18:36

    "Surkeaa pillutonta elämää vaan kaikille teille säälittäville ruikuttajille."

    Siinähän se kaikkien argumenttien äiti taas tuli. Koetapa vaikka ensin lukea Henryn kirja, jos ymmärrys ja keskittymiskyky riittää.

    VastaaPoista
  27. Anonyymi9/6/08 18:48

    Hih, tässä onkin nyt nähty kaikki tyypillisimmät profeministimiesten vasta-argumentit. Ensin homotellaan miesaktivisteja, sitten rehennellään omalla pillunsaannilla. Ja molemmat tietysti huudellaan anonyymina puskasta.

    Olette te vaan aika velikultia. :)

    VastaaPoista
  28. Anonyymi9/6/08 20:15

    Vielä kerran, en homotellut, päinvastoin. Minusta olisi hurjan kiva, jos te huomaisitte, miten tärkeää tämä keskinäinen naisten panettelu tälläpalstalla on, ja kuinka hienon yhteishengen olette löytäneet (ja tämä kaikki ihan ilman minkäänlaista vittuilua).

    (tämä sitten kieli poskessa) Olisi kuitenkin kiva, jos löytäisitte kenties toisenlaisen kohteen, johon voisite suunnata kaiken maailmantuskan. Esimerkiksi siilit. Tai koivut. Tai maantieverkoston heikkous.

    (ja nyt ihan tosissaan) TAI voisitte pohtia, miksi perinteiset miesten työt menevät halpamaihin ja miesaloja valtaa työttömyys, miksi miehenkin täytyy mielistellä pomoa ja olla pirtskka ja terhakka niinkuin vain naisten piti ennen olla, voisitte pohtia, miksi miehen palkka ei ole enää niin iso että sillä voi hankkia sekä vaimon, rakastajattaren, ruokkolapsen että piian - mutta yritysjohtajienpa onkin, tai voisitte suunnata raivonne siihen, kuinka sijoittelemalla ihmisiä koppiin, joissa perinteiset lehmihaat ja rantasaunat ovat vain unelma, on hävitetty kauneimmat ihmisen parittelu- ja parinhakupaikat.

    Tämä maailma ON paska, mutta ei se nyt ihan ole vain naisista ja naisten tekemistä päätöksista kyse.

    Enkä anna nimeä, profeministiksi voin esittäytyä ilman että luen solvauksia tältä palstalta ihan nimelläni varustettuna.

    Nahkapetteri

    VastaaPoista
  29. Anonyymi9/6/08 20:37

    Anonymous:
    "Juu näillä vitun seksikkäillä asenteilla naistahan kaatuu kuin heinää, eikö niin, pojat. Myöntäkää nyt, haluatte vain viettää laatuaikaa keskenänne, teitä mitkään naiset koskaan ole kiinnostaneetkaan."

    No, todettakoon nyt tähän,
    kun suuri paljastuskirja on kerran avattu, että minä ainakin menetin neitsyyden HOMOILEMALLA - jo ollessani alaikäinen.

    Motiivini homoiluun oli melko yksinkertainen: sopivaa naistakaan ei hetimiten ollut, tai ehkä halusin vain kokeilla miltä se tuntuu. Ensimmäinen alfauros ystäväni halusi kovasti ottaa minulta suihin, ja suostuttelun myötä annoin tehdä sen. Ja
    niinpä minäkin lutkutin kyrpää aamuin illoin. Miettikääpä miten hyvältä se mahtoi tuntua
    pienessä suussani.

    Homoilun merkeissä ei
    kuitenkaan pitkää aikaa jatkettu, koska koimme sen turmiolliseksi toiminnaksi. Tai ehkä meillä oli hiukkasen väärä asenne homoiluun, kun emme siihen ihastuneet. Joka tapauksessa naiset olivat meille tärkeämpiä ja tiedän edelleen, että pelkästään homoilemalla ei pitkälle pötkitä.

    Minäkin etsin naisia ja sellaisen (heti) löydyttyä seksi luontaisesti muuttui heteropainotteiseen suuntaan.
    Olenkin jakanut tähänastista elämääni jo useiden upeiden naisten kanssa, joista suuri osa saa minulta pelkkää kiitosta arvosanakseen. Toisekseen olen myös asettanut naiselle selkeän vaatimuksen: hänen tulee olla sukupuolesta huolimatta neutraali ihminen ja hänen on oltava
    itsenäinen ja selväjärkinen ja samoin hänen tulee olla myöskin huomattavasti muita naisia älykkäämpi ansaitakseen minulta
    arvostusta. Naisen tulee palvella minua siinä missä minäkin palvelen häntä kykyjeni mukaan. Näihin kriteereihin olen hiki
    hatussa päässyt sovittamaan jo useita naisia.
    Monen kauniinkin naisen, jonka olisin sinällään saanut naitavaksi, ja josta moni muu mies on nähnyt unta olen heivannut
    ulos riittämättömien älynlahojen vuoksi. Minua ei ole koskaan kiinnostanut panna pelkän panemisen takia. Suhtaudun naiseen aina kunnioittavasti, mutta jos nainen käyttäytyy kuin sähkönallilla varustettu roskapönttö arvostukseni häntä kohtaan laskee merkittävästi.

    Näin ollen sanon ja sanon
    suoraan, että
    te sellaiset miehet, profeministit, joilla on kokemusta keskivertonaisista ja näistä minäkeskeisistä kusipäistä siis ei ole mitään tietoa naiseudesta tai naisista ylipäätään, kuten minulla. Te tälläkin palstalla vaahtoavat profeministit voitte kuola suussa
    puolustella eukkojanne, jotka hakevat teistä itselleen pelastavaa karnevaalisankaria. Olkaa hyvä vaan, viihdyttäkää ja ostakaa naisillenne joka viikko uudet tutit. Meillä päin se nainen on sankari siinä missä mieskin, mutta se
    edellyttää naiselta vähän enemmän otetta elämään ja sellaista ei feministeiltä löydy.

    Homoterveisin,

    BMAD

    VastaaPoista
  30. Anonyymi9/6/08 20:40

    Olen tainnut ennenkin sanoa, että minusta yhteiskunnalliset ongelmat eivät periaatteessa ole sukupuolikysymys. Suurin osa epäkohdista ei nähdäkseni ole varsinaisesti sukupuolisidonnaisia, vaikka ne ehkä ilmenevätkin miehillä ja naisilla vähän eri tavalla ja eri asioissa.

    Sukupuolet koko asiaan vedetään mukaan siksi, että feminismillä on keskeinen asema nyky-yhteiskunnassa ja feminismi näkee miesten olevan kollektiivisesti syypäitä kaikkeen pahaan (ja naisten kollektiivisesti uhreja). Tätä näkemystä vastaanhan täällä enimmäkseen purnataan.

    Onhan täällä välillä myös naisvihamielisiä kommentteja, kenties se on sitten juuri sitä paineiden purkamista. Toisaalta täällä haukutaan paljon myös miehiä (lähinnä näitä ns. ylemmän tason miehiä), mutta jostain syystä se ei haittaa ketään. :)

    Naisissa ja miehissä on molemmissa yhtä lailla mukavia ja vähemmän mukavia yksilöitä, eiköhän tästä vallitse pitkälti yksimielisyys.

    VastaaPoista
  31. Anonyymi9/6/08 20:49

    Nahkapetteri:
    "Tämä maailma ON paska, mutta ei se nyt ihan ole vain naisista ja naisten tekemistä päätöksista kyse."

    Mistäs sinä tiedät, mikä
    tämä maailma minulle on? Saattaa olla jopa parempi kuin sinulle. PASKA:kin on niin moniulotteinen termi, ettei mitään rajaa. Jos tarkoitat sillä, että totuus löytyy usein maasta ja sen
    mullasta istuttamalla, tallaamalla, lapioimalla tai potkimalla niin paskasta voi löytyä vaikka mitä. Paskan tuoksu joka leijailee sinitaivasta vasten pohjoisen pallonpuoliskon aamussa on minulle pelkkää onnea. Ihmisten, onnettomien ihmisten, profeministien ja heidän suojattiensa skitsoilut ovat oma lukunsa, varsinkin kun he tuntuvat länsimaista kulttuuria hallitsevan ja tunkevan tielle joka mutkassa ja käänteessä.

    Maailma on ainakin minulle
    kyllin
    monipuolinen paikka. Nautin joka hetkestä eläessäni ja saan itsestäni irti niin uskomattomia asioita, että samaan päästäkseen saa keskivertonainen taistella elinikänsä. Nautin yliluonnollisista ilmiöistä, auringonlaskusta, purppurakiehkuroista, lentävistä objekteista, auringonnoususta, kävelystä, voimakävelystä, kuutamosta ja hyvästä seurasta. Ja naisistakin nautin, jos ne eivät aiheuta luotaantyöntäviä reaktioita käyttäytymällä kuin sähkönallilla varustetut
    jäteastiat.


    BMAD

    VastaaPoista
  32. Anonyymi9/6/08 20:58

    "Suurin osa epäkohdista ei nähdäkseni ole varsinaisesti sukupuolisidonnaisia, vaikka ne ehkä ilmenevätkin miehillä ja naisilla vähän eri tavalla ja eri asioissa."

    Se mistä ongelmat ovat lähtöisin
    on kysymysmerkki, eikä syyllistäminen ratkaise mitään. Jokaisen tulee tuntea vastuunsa ja tehdä omalta osaltaan
    muutoksia, eikä mennä virran mukana (ja kuvitella, että se vie oikeaan suuntaan).

    Joka tapauksessa tutkimalla herramiesten ja useimpien naisten käyttäytymistä voidaan vetää näistä suoria syy-seuraus-yhteyksiä esimerkiksi sellaisiin ilmiöihin kuin valtiot sotalaitoksineen, sosiaaliset käyttäytymiskuviot ja liikakansoitus tai sen tukeminen. Tällä palstalla kirjoittavia
    miesasiamiehiä tuskin voi herrasmiehiksi sanoa, mutta jos nainen aikoo parantaa taktiikkaansa, ei hän voi herrasmiesmäistä käytöstä mieheltä odottaakaan (samalla kun itse käyttäytyy sähkönallilla varustetun arvaamattoman roskapöntön tapaan).


    BMAD

    VastaaPoista
  33. Idän naiset ovat tunnettuja siitä että heissä on paljon täysin puhdasverisiä kullankaivajia.

    Ketkä naiset ovat tunnettuja ja kuka heidät tuntee? Passiivimuodossa on helppo laittaa tällaisia lötkäytyksiä, mutta oletko itse tutustunut asiaan oikeasti? Montako aasialaista naista tunnet?

    Olen tavannut kyllä yhden kullankaivaja-naisenkin, joka oli aasialainen - mutta se paistoi hänestä metrien päähän. ('kilometrien' olisi liioittelua)

    Etupäässä olen kyllä tavannut varsin fiksuja aasialaisnaisia, jotka eivät ole kaivaneet kultaa, kaivanneet vain hyvää miestä, joka pitäisi heistä huolta ja rakastaisi, ja josta he samoin saisivat pitää huolta oikein mielellänsä.

    Aasialaisnaisten maailmaa ja ajatustyyliä on vaikea ymmärtää, jos ei ole käynyt aasiassa. On siis vaikea kuvitella, että jokin naislaji voisi poiketa länsimaisista kotkista niin suuresti ja että heidän hyvyytensä todella olisi aitoa. Mutta niin se vain on, ja se on selvää jokaiselle tarpeeksi aasiassa matkustelleelle.

    Lisäksi, miten 'kullankaivaja' määritellään? Länsimaisessa naisessa se on eittämättä rikkaisiin miljonäärinaimisiin pyrkivä lutka, mutta aasialaisessa naisessa, katsotaanko 'hyvään elämään' pyrkivä nainen kullankaivajaksi, jos hän suostuu miehen matkaan muuttamaan vaikkapa eurooppaan, parempiin oloihin? Mitäpä jos tämä nainen rakastaakin miestä aidosti ja asuisi tämän kanssa vaikka luolassa jos niikseen tulee?

    Onko näitä asioita tutkittu, mistä voit tietää, jne. .haluaisin tietää tarkemmin asiasta, koska mulle on oikeastaan uutinen, että nimenomaan AASIALAISET olisivat kullankaivajia, kun totuus näyttäisi minun näkövinkkelistäni siltä, että nimenomaan länsimaiset akat sitä kultaa diggeröivät, mutta aasialaiset naiset ovat nöyrempiä.

    Tokihan ajat muuttuvat, ja maailmassamme tyhmyys ja nuoret sielut vain lisääntyvät, niin että onhan se selvää ettei näissä olosuhteissa mikään ole täysin varmaa näissä asioissa. Mutta siltikin otaksuisin, että aasiassa on vielä jäljellä enemmän oikeata viisautta kuin länsimaissa, vaikka onhan se sieltäkin paljolti kadonnut ja tuhoutunut.

    Kiitos länsimaiden.

    - Vortac

    VastaaPoista
  34. Tätä näkemystä vastaanhan täällä enimmäkseen purnataan.

    Onhan täällä välillä myös naisvihamielisiä kommentteja, kenties se on sitten juuri sitä paineiden purkamista.


    Olet kunnon mies, tj.. tp.. tohtori! Mutta tämä taas osoittaa hivenen alisteista asennetta.

    Siis ensinnäkin, miten niin PURNATAAN? Mielestäni täällä käsitellään varsin fiksusti ja älykkäästi totuutta monimuotoisella, polveilevalla ja mieltäkiehtovalla, dynaamisella keskustelulla, johon mahtuu niin dialogia kuin monologiakin, anekdootteja, kertomuksia elävästä elämästä sekä laajempaa katsantaa, joka yleensäkin ihmiseltä lähes joka asiasta puuttuu.
    Aika nirkosesti olen nähnyt täällä mitään purnaamiseen liittyvää, ellei anonyymeja oteta lukuun, sekä toki femakkoja ja muita idiootteja akkoja, mutta kuka heitä kuuntelee anyway. Korjaa, jos olen väärässä, mutta olisi mukava nähdä tälle väitteellesi rippunen todisteita.

    Ja sitten tuo naisvihamielisyys -- täh? Eikai kukaan täällä vihamielinen ole kaikkia naisia kohtaan - itsekin olen lähinnä ollut joskus vihainen 'naisille' joistakin heidän yleisesti harjoittamistaan jutuista, mutta en nyt sentään kaikille naisille.

    Tarkoitan, että 'naisvihamielisyys' kuvastaisi asennetta, jonka mukaan ollaan koko ajan pelkästään vihaisia naisille kaikesta (samoin kuin feministit ovat vihaisia miehille, sekä vihaavat miehiä), tai vihattaisiin naisia.

    Tällaisesta ei täällä käsittääkseni ollut kenenkään kohdalla kysymys. Henrylläkin tiettävästi on naispuolinen kumppani, samoin monella muulla, ja useat, joilla ei sitä ole, kuitenkin ylläpitävät selvästi ihan kunnioittavaa asennetta naisia kohtaan.

    Se on feministien valehtelu ja käytös, jota täällä vihataan, sekä myös se idiotismi, jota tänne tuutataan jatkuvasti anonyymien ja feministien toimesta (voivat olla sama asiakin usein), voi ehkä olla vihan kohteena.

    Mutta mitään 'naisvihamieliseksi' yksiselitteisesti leimattavaa en kyllä menisi sanomaan täällä nähneeni. Olisi tästäkin mukava saada esimerkkejä.

    Ei kannata alistua, jos joku nainen väittää jotain. Naiset väittävät mitä sattuu, mikä nyt sattuu olemaan heidän sen-sekuntisen-agendansa mukaista. Jos joku akka väittää että täällä on naisvihaa niin ei kannata heti alistua myöntämään sitä, ikäänkuin se eukko puhuisi totta, jos et ole ihan henkilökohtaisesti aiemmin todennut ihan samaa itseksesi.

    Muuten kirjoituksesi ovat hyviä, mutta tämä alisteisuus hivenen häiritsee. Annat ikäänkuin naisten määrittää itsesi sitten kuitenkin. Eivät naiset ole soveliaita määrittämään yhtään ketään miestä. Miehet ovat sellaisia kuin ovat, usein juuri naisten kriteerien noudattamisen vuoksi.

    Voisi kuvitella, että yrheä alfa-YTM ei naisia kumartelisi, mutta hänkin alistuu itseasiassa. Hän alistuu naisten kriteereille, koska muuten jäisi ilman toosaa. Hän ei siis uskalla olla oma, kenties herkkä ja kaunosieluinen itsensä, vaan alistuu machon rooliin saadakseen römpsää.

    Vielä enemmän säälittää pelimiehiksi ryhtyvät, jotka oikein opettelevat vuositolkulla ja kauhealla nöyryytyksellä ja vaivalla miten pilperoa saadaan. Ja tekevät siitä sitten elämänsä tarkoituksen, ellei jotain muuta tapahdu joka estää sen.

    Sekin on ihan alisteista, vaikka nämä tyypit toki käyttäytyivät, kuin määräisivät itse elämästään. Tosiasiassa he ovat opetelleet vuosikausia monimutkaisia tekniikota, rituaaleja ja manipulointikikkoja voidakseen paremmin alistua naisten kriteerien mukaisiksi olioiksi.

    Vain uljaat ATM:t ovat jättäneet alistumatta, koska ovat uskaltaneet kiinnostua mieluummin vaikkapa 3D-mallinnuksesta ja rendauksesta kuin naisista ja heidän typeristä kriteereistään.

    On parempi tulla hyljätyksi omana itsenään kuin hyväksytyksi feikkinä.

    Jos naiset eivät suostu muuttamaan kriteereitään, mihin atm:t heitä tarvitsevat? Onhan heillä oma kätönen ja yleensä pääsy isoon kasaan pornoa.

    Let's face it - kaiken intiimituhrustamisen ulkopuolella, mihin juuri nimenomaan -naista- tarvitaan?

    Miehet ovat yleensä parempia kavereina ja ystävinä, koska he valehtelevat vähemmän ja harvemmin, ovat aidompia omia itsejään, heidän keskuudessa ei tarvitse koskaan pelata mitään mindgameja, ei tarvitse koettaa tehdä vaikutusta, jne.. Mies myös tajuaa toista miestä paljon helpommin, nörtti tajuaa toista nörttiä paremmin kuin kukaan muu.

    Nainen ei voi koskaan tajuta, millaista on olla nörttimies.

    Jos hivenen kärjistän; kun ejakulaatio on suoritettu römpsään, naisesta on vain haittaa. Siinä vaiheessa mies haluaisi nukahtaa tai mennä tekemään tietokoneella jotain luovaa ja kehittävää, mutta nainen haluaakin 'keskustella' (eli jauhaa yhdentekevää skeidaa jostain käsilaukusta stockmannilla tai jonkun sinulle tuntemattoman ihmissuhteesta, joka ei voisi vähempää kiinnostaa ketään miestä)..

    Olen pohtinut asiaa pitkälti, mutta en ole löytänyt vastausta kysymykseeni. Naisesta käsittääkseni on lähinnä harmia (ja suurta harmia onkin) kun intiimisuherrus rupeaa kyllästyttämään tai ejakulaatio on saavutettu. Ei sitä jaksa iänikuisesti halia ja pusia vailla muuta tekemistä, etenkään kassien tyhjentämisen jälkeen.

    Tiedän kyllä millaisia närkästyneitä vastauksia ja solvauksia tähänkin kirjoitukseeni varmasti aiotaan vastaukseksi löpertää, mutta säästäkää näppäimistöänne, se on turhaa, en muuta näkemystäni mihinkään enkä luovu sen opettamisesta totuutena, sillä totuus se on.

    Nainen tuo lähinnä velvollisuuksia römpsänsä vastineeksi, eikä se yleensä ole sen arvoista. (sen YHDEN römpyttimen vuoksi olisin voinut hivenen velvollisuuksia niskaani kyllä ottaakin aikoinaan..)

    Normaalitilanteessa pilbero on huono käden korvike. Käsi on kätevä ja nopea eikä sen jälkeen joudu kuulemaan mitään lööperiä ja makaamaan sängyssä 'keskustelemassa' täysin idioottimaista ihmissuhdenoloilua. Eikä tarvi 'suorittaa', ei tarvitse tyydyttää muita kuin itsensä, ei tarvitse ottaa muita huomioon. Haluan vain Runk & Go! Helppoa ja kätevää - ja nyt voin! :)

    - Vortac

    VastaaPoista
  35. "Höh, no nyt me paljastuttiin. Homojahan tässä kaikki ollaan."

    Märissä unissanne joo.

    "voisitte pohtia, miksi perinteiset miesten työt menevät halpamaihin ja miesaloja valtaa työttömyys, miksi miehenkin täytyy mielistellä pomoa ja olla pirtskka ja terhakka niinkuin vain naisten piti ennen olla, voisitte pohtia, miksi miehen palkka ei ole enää niin iso että sillä ..."

    Liian monimutkaista näille tyypeille. Eivät edes näytä tajuavan kirjoitustensa sitä ristiriitaa, että kovasti naista kaipaavat, mutta eivät kelpaa naisille. Sit kuiteski naiset on kamalii ja petollisii, kun vain haluavat pippeliä.

    VastaaPoista
  36. Anonyymi itse ei näytä tajuavan, että kun hän vain huutelee puskasta vailla minkäänlaista nimeä tai tunnistetietoja, hänen sanomisensa eivät ole juuri minkään arvoisia. Kyllähän tuollainen lällättely ärsyttää, ainakin otollisessa mielentilassa, mutta siihen se sitten jääkin. Tosin enpä tiedä, pyrkivätkö nuo nimettömät lällättelijät edes muuhun kuin ärsyttämään. Huvinsa kullakin.

    Vortac: "Olet kunnon mies, tj.. tp.. tohtori! Mutta tämä taas osoittaa hivenen alisteista asennetta."

    No, minulla on paha tapa pyrkiä olemaan edes jollain lailla diplomaattinen. Rähjääminen ei ole kivaa, varsinkaan jos tuosta anonyymilaumasta löytyy edes joku joka vaikuttaisi kykenemään jonkinlaiseen järkevään ajatustenvaihtoon. On tietysti mahdollista, ettei noiden kanssa oikeasti pysty keskustelemaan ja avoin sotatila on ainoa tapa kommunikoida niiden kanssa. Mutta minä nyt vielä vähän aikaa yritän. :)

    "Purnata" saattoi olla vähän huono sananvalinta, itse en ajattele sitä tuolla lailla arvoviritteisesti mutta voihan sen kai tosiaan tulkita jollain lailla väheksyväksi ja negatiiviseksi termiksi.

    Sanotaan nyt sitten, että täällä käsittääkseni (mikä olisi sopivan neutraali sana?) kritisoidaan pääasiassa 1. feminismiä ja 2. pariutumiseen liittyviä älyttömiä käytäntöjä. Feminismin voi toki ajatella olevan tietoista pahantahtoisuutta, mutta tämäkin pätee vain joihinkin yksilöihin (pääasiassa siellä aatteen johtoportaassa). Moni feministinä itseään pitävä nainen (tai mies) ei luultavasti sen enempiä ajattele mitä tekee, kunhan nyt omaksuu aatteen suoraan ylhäältä päin koska se on helpompaa kuin asioiden pohtiminen itse, ja vallitsevan käsityksen mukaan sillä tavalla ajatteleminen on muutenkin hyvää ja oikein. Sen porukan herättäminen olisikin ihan hyvä juttu, vaikka tämä tietysti ei ole kovin yksinkertaista koska esim. media ja akateeminen maailma ovat pitkälti feministien kontrollissa.

    Pariutumiskäytös sitten taas on pitkälti tiedostamatonta, harva sitä tekee ilkeyttään vaan asiat nyt menevät sillä tavalla kuin menevät osin biologian ja osin kulttuurin vuoksi. Tätäkin on hyvä kritisoida, koska aina joku voi havahtua koko touhun järjettömyyteen ja muuttaa omaa käytöstään.

    Naisten vihaaminen, ryhmänä tai yksilöinä, ei oikeastaan auta mitään, koska harva on paha tahallaan. He eivät vain ymmärrä mitä ovat tekemässä. :D

    Joka tapauksessa minä näen näiden ATM-blogien ideaksi sen, että näissä tuodaan esille sellaista näkökulmaa jota oikeastaan missään muualla näe. Siksi kai pitäisi varoa sellaisia lausuntoja, jotka voi tulkita miltään kantilta naisvihaksi, koska niistä on selvää haittaa varsinaisen asian perille menemisen kannalta. Tosin en tiedä auttaisiko sekään lopulta mitään, koska ylipäätään ATM-näkökulman tuominen esille tuntuu olevan jollain lailla loukkaavaa ja "naisvihamielistä". Kai se on jotain luontoa vastaan kapinoimista sitten, emme ymmärrä paikkaamme luonnon järjestyksessä tai ainakaan suostu pysymään siinä. :)

    "Let's face it - kaiken intiimituhrustamisen ulkopuolella, mihin juuri nimenomaan -naista- tarvitaan?"

    Niin no, minä en olisi tässäkään näin jyrkkä. Naiset voivat olla ystävinä tosi mukavia (no, suuri osa ehkä on teeskenteleviä ja epäluotettavia pissiksiä, mutta miehistäkin suuri osa on teeskenteleviä ja epäluotettavia machoja), yleensä ongelmat alkavat vasta jos mukaan sotketaan mitään romanttista tai seksuaalista. Silloin aletaan yleensä pelata naisen sanelemilla säännöillä, ja se menee sitten sellaiseksi vääntämiseksi ja kääntämiseksi.

    Naisista ei ole pelkkää harmia, mutta niihin rakastumisesta yleensä on. ;)

    VastaaPoista
  37. "Tosin enpä tiedä, pyrkivätkö nuo nimettömät lällättelijät edes muuhun kuin ärsyttämään."

    Pyrin ymmärtämään aktiivikirjoittajien mielenmaisemaa. Et voi väittää, etteikö asenteet naisia kohtaan olisi ristiriitaisia. Mieli tekee ja harmittaa, kun naiset eivät anna, mutta sitten toisaalta ei naisten kanssa oikein halutakaan olla, koska ne ovat [lisää tähän mikä tahansa kielteinen määre].

    Toinen juttu on julistautuminen ATM:ksi. Onhan se tietenkin hyvä, että ei luule itsestään liikoja, mutta silloin pitäisi myös hyväksyä se, ettei edes keskitason naista saa. Jos taidot eivät Kansallisoopperan lavalle riitä, ei sinne pidä pyrkiäkään vaan pitää tyytyä kulmakunnan karaokeiltaan.

    Jos ATM:ien saamattomuus on tasa-arvo-ongelma, niin mitä pitäisi tehdä ongelman ratkaisuksi?

    VastaaPoista
  38. "Pyrin ymmärtämään aktiivikirjoittajien mielenmaisemaa. Et voi väittää, etteikö asenteet naisia kohtaan olisi ristiriitaisia. Mieli tekee ja harmittaa, kun naiset eivät anna, mutta sitten toisaalta ei naisten kanssa oikein halutakaan olla, koska ne ovat [lisää tähän mikä tahansa kielteinen määre]."

    Tätä olen joskus pohtinut itsekin. Uskoisin taustalla olevan sen, että ATM:illä on tietty ideaalikuva "naisesta" ja parisuhteesta, mutta tosielämä ei oikein vastaa tätä ideaalikuvaa ja se tekee vihaiseksi. Silti ATM jossain syvällä sisimmässään edelleen haaveilee siitä ideaalikuvasta, vaikka järjen tasolla ymmärtäisikin sen mahdottomaksi, ja tästä syntyy tämä ristiriita.

    (ATM:n ideaalinainen on siis kiltti ja mukava älykkötyttö, joka on kiinnostunut suunnilleen samoista asioista kuin ATM, kohtelee ATM:ää inhimillisesti ja jonka kanssa voi elää leppoisasti ja turhia stressaamatta mukavia jutellen, nörttiasioita puuhaillen ja ehkä välillä sitä seksiäkin harrastaen. Käytännössä tietysti naiset ovat julmia ja vaativia ja parisuhteet jatkuvaa valtapeliä ja suorittamista. Kun nämä tosiasiat hyväksyy ja oppii toimimaan niiden mukaisesti, naisista ja parisuhteista oppii nauttimaan, mutta ATM:t yleensä eivät opi, koska lähtöoletus on niin pahasti väärä.)

    Toinen selitys ristiriidoille on varmasti se, että me täällä blogin kommenteissa emme muodosta mitään tiivistä aatteellista ryhmää, vaan meillä on hyvinkin erilaisia näkemyksiä ja mielipiteitä asioista. Eli puhumme varmasti ristiin, koska ajattelemmekin asioista eri tavalla.

    (Ja jotkut tietysti ovat vain impulsiivisempia luonteita, minä ainakin kirjoitan ihan mitä sattuu mieleen juolahtamaan enkä ryhdy tarkistamaan että onko se linjassa kaiken aiemmin sanomani kanssa.)

    "Jos ATM:ien saamattomuus on tasa-arvo-ongelma, niin mitä pitäisi tehdä ongelman ratkaisuksi?"

    Ei tähän ole olemassa ratkaisua, koska ei naisia voi pakottaa tykkäämään ATM:istä. Lopputuloksena olisi vain suhde, jossa nainen on tyytymätön ja kiukkuinen joutuessaan olemaan ATM:n kanssa, eikä sellainen olisi ATM:llekään mukavaa.

    (Tästä taas esimerkiksi Bmad on käsittääkseni eri mieltä - kuten huomaat, emme ole mikään yhtenäinen rintama jolla on oppikirjan mukainen "oikea" vastaus joka asiaan.)

    Mutta mutta, ainakin minun pointtini on ylipäätään tuoda esille koko pariutumistouhun älyttömyys ja epäinhimillisyys, sekä niiden miesten ahdinko jotka jäävät ulkopuolelle. En yritä sanoa, että meille ATM:ille pitäisi saada naisia (huonosti siinä luultavasti kuitenkin kävisi :D) tai että maailman pitäisi jotenkin muuttua. Tahdon vain muiden mukana tuoda esille tätä vaiettua näkökulmaa - että on miehiä, jotka ovat tällaisessa viheliäisessä asemassa ja joita syrjitään ja halveksitaan ("miehen mitta" on edelleen se naisten kaataminen, ja naisetonta miestä kaikki halveksivat) vailla heidän omaa syytään.

    Tässähän pitäisi päästä siihen tilanteeseen, että niin ATM:t itse kuin ympäröivä maailmakin hyväksyisivät naisettomuuden yhtenä tapana elää ja olla mies. Se ratkaisisi suuren osan ongelmista, voitaisiin lopettaa tämä pariutumisesta jauhaminen ja päästäisiin keskittymään tärkeämpiin, yhteiskunnallisiin asioihin (eli feminismiksi kutsutun vaarallisen ja fanaattisen vallankumousaatteen nujertamiseen ;)).

    VastaaPoista
  39. tpjs, olen valmis allekirjoittamaan kaiken minkä kirjoitit, paitsi tietenkin viimeisen lauseesi.

    Paraskin parisuhde ja oma kultamuru ovat ajoittain suoraan helvetistä. Parisuhde, ja koko elämä, on valtataistelua, tai positiivisemmin ilmaistuna neuvottelua ja kompromissien tekemistä. Elämä tökkii ja lopussa kuolet.

    On myös totta, että Suomessa katsotaan vieläkin kummastellen, jos mies tai nainen elää yksin. Tässä voi kuitenkin olla eroja suurimpien kaupunkien ja maaseudun välillä.

    Toisaalta on ihmisiä, jotka ovat valinneet yksinelämisen ja nauttivat siitä. Hankalin tilanne on niille, jotka eivät löydä naista/miestä vaikka haluaisivat. Niille en sanoa muuta kuin että elämässä ei saa kaikkea haluamaansa. Ilman parisuhdettakin elämästä voi nauttia työssä, harrastuksissa ja ystävien kanssa.

    Ennen kaikkea pitää muistaa parisuhteella tai sen puutteella ei ole mitään tekemistä yksinäisyyden kanssa. Parisuhteessa olevakin voi olla todella yksinäinen ja sinkulla voi olla kattavat ystäväverkostot.

    VastaaPoista
  40. Toisaalta olen kyllä jossain määrin samaa mieltä kuin jotkut tänne kirjoittavat vakionimet - siis että joissakin tapauksissa ATM:n kanssa seurustelu voisi periaatteessa olla naiselle hyväksi, tai ainakin haitat olisivat pienempiä kuin YTM:n kanssa. Mutta kuten jo sanoin, (tässä tapauksessa naisten) luontaisia mieltymyksiä on hyvin vaikea muuttaa. Niinpä olisi järkevämpi keskittyä siihen, että naisettomien miesten elämästä tehdään mahdollisimman miellyttävää, heitä ei syrjitä ja pilkata ja he itsekin ymmärtävät, etteivät oikeastaan menetä mitään sellaista mitä todella haluaisivat. Nörtin elämä on yleensä sellaista, että naisesta olisi ensihuuman jälkeen vain haittaa. :)

    VastaaPoista
  41. Anonyymi:
    "Toinen juttu on julistautuminen ATM:ksi. Onhan se tietenkin hyvä, että ei luule itsestään liikoja, mutta silloin pitäisi myös hyväksyä se, ettei edes keskitason naista saa."

    Epärealistinen olettamus tai
    kehäpäätelmä. Ainakin minun partnerini ovat olleet sen näköisiä, että olen aina ollut sängyssä totaalisen huippukiihottunut. Varsinkin
    nykyinen avo.

    "Jos taidot eivät Kansallisoopperan lavalle riitä, ei sinne pidä pyrkiäkään"

    Kyllähän korkeakulttuurissa
    voisi hyvin esitellä AT miehiäkin, eikä vain väkivaltaisia
    machoja.

    Tpjs kirjoitti:
    "Ei tähän ole olemassa ratkaisua, koska ei naisia voi pakottaa tykkäämään ATM:istä. Lopputuloksena olisi vain suhde, jossa nainen on tyytymätön ja kiukkuinen joutuessaan olemaan ATM:n kanssa, eikä sellainen olisi ATM:llekään mukavaa.
    (Tästä taas esimerkiksi Bmad on käsittääkseni eri mieltä"

    No jos ja kun esität
    asiavirheitä
    ja teet epäloogisia johtopäätöksiä vallitsevan kulttuurin
    viitekehyksestä.

    Turha siis väittää, etteivätkö
    naiset saisi mitään irti AT miehistä.

    Anonyymi kirjoitti:
    "Parisuhde, ja koko elämä, on valtataistelua, tai positiivisemmin ilmaistuna neuvottelua ja kompromissien tekemistä. Elämä tökkii ja lopussa kuolet."

    Tuo on vain sen traumaattisen
    kenkälaatikon kuvaus, johon ihmiset on suljettu vastaanottamaan ilmarei'istä tulevia paineita.

    Mutta - naisenkin - on mahdollista elää, toisella tavalla
    ilman epätervettä vallankäyttöä, hädänalaisuutta, sisäisen maskuliinisuuden puutetta, miehistä suoritushakuisuutta.

    Maan päällä, täällä Suomessakin liikuskelee naisia ja miehiä, jotka haluavat aidosti elää vapaammin ja vähemmän kulttuurisidonnaisesti, kuin
    ihmisten ydinmassat.

    "Jos ATM:ien saamattomuus on tasa-arvo-ongelma, niin mitä pitäisi tehdä ongelman ratkaisuksi?"

    Siksi tämäkin blogi on perustettu, että asioita ehkä saataisiin muuttumaan.

    Tietoisuuden levittäminen
    siinä hengessä, että ATM:kin on antoisaa seuraa, kun asennoituu avoimella tavalla, eikä odota machosuorituksia.

    Kylmäverinen rotunainenkin
    voi pyrkiä lähestymään näitä AT miehiä omatoimisesti (osa ATM:stä
    ei ole edes rumia puolivammaisia, vaan ihan mukavia ja
    suloisia, mutta ujoja).

    Seksiehdotuksia peliin,
    ja rivakkaa suostuttelua. ATM:llä on kyllä annettavaa, kun suostuu ottamaan vastaan.

    Ota aito pisamanörtti,

    BMAD

    VastaaPoista
  42. Yksi vaihtoehto sitten
    tietysti olisi, että naiset, jotka
    ovat YTM:iensä kanssa naimisissa rupeaisivat haalimaan nörttipoikia sivusuhteisiin, ja
    tapailisivat näitä esim. jonain tiettynä viikonpäivinä ja toteuttaisivat näiden seksuaalisia tarpeitaan.

    Näin pariskunnilla olisi
    aina joku nimikko-nörttimies, jota voisi tapailla tiettynä päivänä tai muulloinkin, kun pariskunta antaa suostumuksen.

    =)


    BMAD

    VastaaPoista
  43. Minä: "Tästä taas esimerkiksi Bmad on käsittääkseni eri mieltä"

    Bmad: "No jos ja kun esität
    asiavirheitä ja teet epäloogisia johtopäätöksiä vallitsevan kulttuurin
    viitekehyksestä."

    Myönnän toki, että saatan olla väärässä - ainakin sinun tapauksessasi selvästi olen, mutta en osaa sanoa kumpi meistä on paremmin yleistettävissä.

    VastaaPoista
  44. "Myönnän toki, että saatan olla väärässä - ainakin sinun tapauksessasi selvästi olen, mutta en osaa sanoa kumpi meistä on paremmin yleistettävissä."

    Noh, voidaan havaita
    ainakin seuraavia syy- ja seurausketjuja, jotka ovat johtaneet nörtin arvon alenemiseen.

    Nykynaisessa yleensä esiintyy
    ainakin seuraavaa:

    -Itsekeskeinen materialismi voimistumaan päin. Huomio painottuu entistä enemmän tavaroihin,
    palveluihin, (ennenkaikkea omaan) ulkonäköön, samalla miehen suorituskykyyn ja sosiaaliseen menestykseen.

    -Sisäinen maskuliinisuus heikkoa, ts. naisellekin kuuluvat miehiset ominaisuudet kuten mielenselkeys melko
    puutteellista ja fysiikka joko kehnoa tai keskinkertaista (erityisesti mitään realistisia taistelutaitoja ei tunnu "hallitseviltakaan" naisilta usein löytyvän).

    -Impuliisiviriippuvuus.
    Haluttomuus ja voimakkaat mielipiteet tai mielihalut, jotka laukeilevat vuoronperään ja joiden tyydyttämisestä usein mies joutuu vastaamaan (vastalahjaksi
    seksiä).

    -Todellisen harkinta- ja keskittymiskyvyn puute, emotionaalinen leijailu, jatkuva femiinisyyden ylikorostus (feminismi) ja sosiaalisissa rajoissa äärimmäisyyksiin pyrkivä vastuuntunnottomuus.
    Omien halujen samaistaminen
    tähän egoismiin.

    -Hermoheikon käytöksen
    välitön samaistaminen myöskin naiseuteen. Pinnalliset kompleksit, kiukuttelut, kanamaisuus, oikuttelut, uhkailut.

    -Suorituksen ja suojelun,
    sisäisen maskuliniteetin korvaaminen ulkoisella, siis
    pyytämällä sitä miehiltä, halu omistaa mies (samaistuminen suorittavaan mieheen, kun puhutaan "minun mieheni... " tyyliin).

    Edellämainitut ongelmat
    kun poistetaan nainen ei ole enää nainen siinä missä nykyisin.
    Mies menettää mahdollisuutensa ostaa seksiä antamalla näytöksiä ja suorituksia ja maskuliniteettia naisen käyttöön.

    Silloin kun nainen ei enää
    tarvitse miehestä sankaria itselleen hän suhtautuu tähän kokonaan eri tavalla.
    Tällöin nörtit ja sisäänpäinkääntyneet miehet eivät näy enää naiselle alempiarvoisina tyyppeinä, vaan ihmisinä
    muiden joukossa.

    BMAD

    VastaaPoista
  45. "Edellämainitut ongelmat
    kun poistetaan nainen ei ole enää nainen siinä missä nykyisin.
    Mies menettää mahdollisuutensa ostaa seksiä antamalla näytöksiä ja suorituksia ja maskuliniteettia naisen käyttöön."

    Tämä on toki totta. Mietin vain, että mikä tuollaisen muutoksen saisi aikaan laajemmassa mittakaavassa? Yksilöt voivat tietysti aina saada valaistumisia, mutta koko pariutumiskäytäntöjen muuttaminen yleisellä tasolla vaatisi kyllä jo jonkinasteista kouluttamista. Enkä oikein tiedä onnistuisiko sekään, koska tuo alfaurosten suosiminen taitaa olla aika pitkälti biologiaa. (No, niin on toisaalta moni muukin asia, joista on sivistyksen myötä päästy ainakin jossain määrin eroon, eli ehkä tulevien sukupolvien nörteillä on vielä toivoa.)

    VastaaPoista
  46. tpjs kirjoitti:
    "Tämä on toki totta. Mietin vain, että mikä tuollaisen muutoksen saisi aikaan laajemmassa mittakaavassa?"

    Kysymys kuuluu siis, what's
    going to be public? Sehän riippuu ihan tiedostamisen tasosta. No, ainakin Laasasen kirja (jota en ole muuten lukenut) ja esiintymiset mediassa ovat luullakseni vieneet asiaa eteenpäin, eli tiedostamisen esivaihe on jo joillakin naisilla saattanut alkaa. Tietynlaista nöyryyttä on ollut ilmassa, joskin aika vähäistä.

    Hommahan alkaa todenteolla
    toimia vasta siinä vaiheessa, kun naiset, ehkä jopa ne kylmäveriset ja rotugeenein varustetut ryhtyvät lähestymään ujompia miehiä vastoin aiempaa käytäntöä.

    "Yksilöt voivat tietysti aina saada valaistumisia, mutta koko pariutumiskäytäntöjen muuttaminen yleisellä tasolla vaatisi kyllä jo jonkinasteista kouluttamista."

    H. Laasasen oppien
    siirtyminen osaksi lukion filosofiaa saattaa olla vain ajan
    kysymys.

    Nykyinen pariutumiseen liittyvä tai liittymätön suorittaminen ja naisten yleinen impulssikäyttäytyminen ovat vielä objektiivisen tarkastelun ulkopuolella.

    "Enkä oikein tiedä onnistuisiko sekään, koska tuo alfaurosten suosiminen taitaa olla aika pitkälti biologiaa."

    Biologisesti ihmiset
    jakautuvat jylhiin ja vähemmän jylhiin. Se, että jylhät ihmiset etsivät jylhiä kumppaneita, ei ole nähdäkseni biologinen määräys, vaan rodunjalostusteoria.
    Seksuaalinenkin vuorovaikutus eri kontrastin ihmistyyppien välillä on mahdollista. Jotkut ovat rankempia ja toiset herkempiä ja tästä on mahdollista aikaansaada ihan hyvä symbioosi (nimim.
    kokemusta on). Itselläni omat kumppanit ovat olleet aina rotunaisia kun itseäni voisi kai jonkinlaiseksi sekasiköksi
    luonnehtia.

    "(No, niin on toisaalta moni muukin asia, joista on sivistyksen myötä päästy ainakin jossain määrin eroon, eli ehkä tulevien sukupolvien nörteillä on vielä toivoa.)"

    On toivoa.

    BMAD

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".