tiistaina, kesäkuuta 16, 2009

Miehet vallassa -ryhmä

'Men in Power' Group Stupid, Unfunny

"Men In Power": A Student Group Combats "Reverse Sexism"

Student says men are oppressed, heads everywhere explode

University of Chicago outcry over "Men in Power" student organization
This whole Men In Power debacle reeks of ignorance. It is clear that the men (and women) in this group have no understanding of the enormous privilege men have in our society. While feminist groups work to empower a marginalized group, men's rights groups attempt to assert their dominance and perpetuate the status quo, just as white power organizations do.

112 kommenttia:

  1. "'Men in Power' Group Stupid, Unfunny

    "Men In Power": A Student Group Combats "Reverse Sexism""

    Näyttääpä miesviha jylläävän Amerikanmaalla.

    VastaaPoista
  2. "he men (and women) in this group have no understanding of the enormous privilege men have in our society."

    Mikä helvetin "etuoikeutettu asema". Paskapuhetta. Naisia täällä hyysätään ja kohdellaan silkkihansikkain. Voisivat feministit edes joskus katsoa vähän ympärilleen ja yrittää rehellisesti havainnoida ympäristöään.

    VastaaPoista
  3. Tuo käsitys että miehet ovat kollektiivisesti etuoikeutettuja, koska yritysjohtajien enemmistö on miehiä, pitää saada muutettua. Ei miesten asemaa (yleisesti) voi määrittää menestyneimmän puolen promillen mukaan. Miesliikkeen pitää keksiä tapa muuttaa ihmisten koko tapaa ajatella tässä asiassa.

    Tuolla logiikalla syrjäytyneistön, työväenluokan miesten ja jopa keskiluokkaisten miesten asema voi olla kuinka huono tahansa, ja silti miesten asema on etuoikeutettu, jollei miesten asioista saa puhua niin kauan, kun yläportaassa on enemmän miehiä.

    VastaaPoista
  4. "Tuo käsitys että miehet ovat kollektiivisesti etuoikeutettuja, koska yritysjohtajien enemmistö on miehiä, pitää saada muutettua."

    Aiheesta löytyy hyvä Zohrabin kirjoitus: THE FRONTMAN FALLACY

    http://www.dadsnow.org/essay/ZOHRAB1.HTM

    ""The Frontman Fallacy" is a term I invented myself. What happened was that someone on the Usenet newsgroup alt.mens- rights asked for help in devising a term. The term was to encapsulate the wrongheadedness of a common Feminist assumption. This was the assumption that the fact that men held most of the positions of power in the world meant that men ruled the world principally for their own benefit -- i.e. they "oppressed" women.

    My suggestion, which was accepted by the person who had asked for the help, was "The Frontman Fallacy". So the Frontman Fallacy is the mistaken belief that people (men, specifically) who are in positions of authority in democratic systems use their power mainly to benefit the categories of people (the category of "men", in particular) that they belong to themselves."

    VastaaPoista
  5. Suomalaiset feministit tuskin uskaltaisivat lähteä tuollaiseen hyökkäykseen julkisuudessa opiskelijoiden miesryhmää vastaan. Luultavasti nuorilla miehillä menee selvästi huonommin tällä kuin rapakon takana. Tai sitten Suomi todella on sellainen "tasa-arvon takapajula", että täällä feministitkään eivät saa täysin erkaantua todellisuudesta miesvihatripeillään.

    Tuosta frontman fallacystä: Solidaarisuudeksi kutsutaan sellaista ajattelua ja toimintaa, jossa suomalainen on kiinnostunut toisten suomalaisten hyvinvoinnista, työläinen toisen työläisen, nainen toisen naisen, mies toisen miehen jne.

    Solidaarisuus pitää erikseen rakentaa, paitsi ihan lähipiirin ollessa kyseessä. Edellä mainituista ryhmistä miesten välinen solidaarisuus on varmaan kaikkein huonointen toimiva -- lähinnä kai juuri siksi, että sitä ei mikään ryhmä ole aktiivisesti rakentanut. Miehet kilpailevat kaikilla elämänalueilla vaikka yläluokka on keskinäistä kilpailua toki on onnistunut jossain määrin vähentämäänkin. Ja vaikka suomalaisten keskinäinen solidaarisuus auttaa huomattavasti enemmän naista auttaa se.

    Tätä voisi kutsua "feministiparadoksiksi" sillä heidän mielestään asia on päinvastoin kuin todellisuus eli he uskovat miesten solidaarisuuden olevan voimakkainta.

    Jos olen mitään ymmärtänyt, paradoksi syntyy patriarkaattiteorian kautta. Varsin paradoksaalisesti yläluokkaisten miesten toimet muka valuvat patriarkaatin rakenteita pitkin myös alaluokkaisten miesten eduksi Tosin paradoksaalisesti patriarkaatti ei ole lopulta yhdenkään ihmisen, ei edes miehen todellisen edun mukaista.

    Paradoksia kerrakseen.

    Pohjalta löytyy kuitenkin ajatus, jota ei ole helppo kumota: miesjohtajat, joita siis on enemmistö, luovat maailmaa, jossa arvostetaan miehisiä asioita ja jossa siksi miesten on helpompi menestyä.

    Monissa yksityiskohdissa tätä väitettä on vaikea puolustaa. Toisin kuin feministit luulevat, miehet eivät esimerkiksi arvosta sotaa tai toisten ihmisten mätkimistä muutenkaan.

    Mutta miten todistaa vääräksi väite, että miesten johtamassa maailmassa hoivaamista ja toisten auttamista (palvelua) arvostetaan liian vähän, ja siksi naisten tulot ovat heikommat ja naisammattien arvostus muutenkin vähäistä, ja arvostuksen puutteen takia naisten urat tökkivät?

    Tämän tapaiset koko kulttuurin olemusta koskevat väitteet osoittautuvat oikeiksi tai vääriksi vasta sitten, kun patriarkaattinen kulttuuri on kadonnut jossain päin maailmaa. Se varmaan tarkoittaa käytännössä lähes pelkästään naisten johtamaa yhteiskuntaa satojen vuosien ajan, joten ihan kohta tätä frontman fallacyä ei kumota.

    VastaaPoista
  6. Hypoteesi:

    Feministit ovat enimmäkseen AT- ja KT- naisia, jotka ulkoistavat pahan olonsa syyttämällä koko miessukupuolta. YT-naiset eivät juuri ole feministijutuissa mukana, paitsi ehkä nimellisesti, välttyäkseen kaunaisten selkäänpuukotuksilta.

    (En tunne "piirejä", joten hypoteesin pohja on hatara. Kokeneemmat voivat kertoa onko femakoissa YT-naisia mukana suunnilleen samalla prosentilla kuin koko populaatiossa.)

    VastaaPoista
  7. Jatkan vielä sen verran väärinkäsitysten välttämiseksi, että aika usein feministien yhteiskunta-analyysi ei tunnu kulkevat yllä esittämälläni tavalla. Aika usein analyysi muistuttaa pikemmin astrologiaa; heitetään mitä hurjimpia väitteitä mutta ei edes yritetä todistaa niitä tai sitten "todistetaan" ihan väärin. Esimerkiksi se, että jossain päin maailmaa naisten kasvoille saatetaan heittää happoa, ei todista missään tunnetussa universumissa, että Chicagon yliopistossa ei kuulu olla miesryhmää opiskelijoille. Hapon heittäminen ei siis todista, että patriarkaatti varmistaa kyseisen yliopiston miesopiskelijoille varman uran vallan huipulle.

    VastaaPoista
  8. "men's rights groups attempt to assert their dominance and perpetuate the status quo, just as white power organizations do."

    Mihinkäs muuhunkaan nämä vastustajat kykenevät kuin vertaamaan rasistisiin ryhmiin. Ryhmien vastustajat näyttävät olettavan ja luulevan, että ne alistavat kaikkia paitsi valkoisia miehiä ja suunnittelevat jotain puhdistusta. Samaan aikaan he itse rakentavat hyvä sisko -verkostojaan ja haukkuvat hyvä veli -verkostoja. Voi pyhä yksinkertaisuus!

    Sitten pari poimintaa päivän lehdestä.

    Vanhemmat teidänkö tyttärenne huusi apua raiskaajalta Tapparakadulla su yönä klo 01.00. Törkeää pilailua. (ess)

    Joku on ilmeisesti nähnyt jonkun tytön huutavan apua kuvitellulta raiskaajalta. Tähänkö on tultu?

    Tamminen roihautti Messilän liekkeihin

    Tammisen perinteisiä sukupuolimyyttejä puolustanut ja "post-gender-hippejä" hellästi pilkannut hilpeä puhe keskittyi siihen, millaista on olla mies ja nainen "meillä päin" eli Vääksyssä.
    - Jos joku luulee, että taistelu on ohi ja myytit purettu, kannattaisi tehdä maakuntamatka ja käydä meillä päin, Tamminen summasi.
    Tammisen mukaan naiset luovat todellisuutta puhumalla, kun taas miehet tyytyvät siihen todellisuuteen, joka jo on. Toisinaan maailma saa kuitenkin narrattua miehet ansaan, jaarittelemaan. Siksi miehet pakenevat mielellään kalaan tai raveihin, siis paikkoihin, joissa on mielekästä olla puhumatta.
    Kirjailija haki lisää kierroksia lapsuusmuistoistaan. Tammisen lapsuudessa juhlat olivat tilaisuuksia, joissa naiset keskustelivat keskenään tuvassa, lapset juoksivat pihan ja pirtin välimaastossa ja miehet olivat keskenään hiljaa pihalla. Kunnes ryhtyivät juomaan viinaa.
    - Ja kun miehet sitten juovat viinaa, heidän ilmaisunsa lavenee. Se saa lyyrisiä ulottuvuuksia, Tamminen sanoi.
    (...)
    Paljon muuta ei tarvittukaan, kun sukupuolten välinen sota oli valmis leimahtamaan. Kohteliaista sanankäänteistä huolimatta kävi selväksi, että sukupuolittuneeseen kieleen puuttuminen on yhä melko varma keino saada sivistyneet kirjailijatkin ainakin melkein suutahtamaan.

    Sotajalalle lähtivät erityisesti suomalaiset naiset.
    (...)
    - Tuollaista se on meilläkin päin, Länsi-Virginiassa ja USA:n syvässä etelässä, Phillips tuumaili.
    A S Byatt taas ihmetteli sitä, kuinka vielä 2000-luvulla Briteissä voi olla olemassa instituutio nimeltä Orange-kirjallisuuspalkinto, jonka voi saada vain naiskirjailija.
    - Ei se ole mikään etuoikeus vaan alentavaa. Olisi täysin mahdoton ajatus, että perustettaisiin oma palkinto esimerkiksi mustille tai miehille,


    Uskonnonopettajan <- entisen -> kunnallispoliitikon, ainakin yhden sakkotuomion saaneen viherpiipittäjän todellinen luonto paljastui suorassa radiolähetyksessä: Tuhkamunat, varikkohuorat ja Nea Kontio

    Alkaa Kontiolta (Google) keinot loppua kun tällaista kieltä on tarvis käyttää.

    Todellakin toivon, että tapahtuman pr-naiset, miksei myös F1-venekuljettajat, haastavat Kontion oikeuteen törkeästä kunnianloukkauksesta.

    VastaaPoista
  9. Nähtävästi kammottava Tuija Braxin väkisin ajama ja naisia suosiva naisrauhalaki on ainakin osittain karahtanut kiville ja sen sijaan nyt on ehkä tulossa jotain tällaista:

    Perheväkivallasta halutaan kovemmat rangaistukset

    Positiiviselta tuossa kuulostaa se, että se vaikuttaisi olevan sukupuolineutraali ainakin periaatteessa. Samoin on positiivista, että myös lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan puututtaisiin samalla tavalla, onhan sen enemmistöstä vastuussa nimenomaan naiset.

    Homo

    VastaaPoista
  10. Yritin selvitellä, miten on sukupuolet jakautuneet erikoislukioissa nyt, kun uudet lukiolaiset ovat valittu. Tilastokeskuksesta tietoa ei saa.

    Esimerkinomaisesti ja suuntaa antavasti:

    Juhan Herttuan taideviestintälukio 55 sisään otettua, joista poikia 6.

    SYK:n IB-linja 24, joista poikia 9.

    SYK:n kielilinja: 103, 34.

    TSYK LUONNONTIEDELINJA 46,19.

    Maunulan matematiikkalukio 26, 22.

    --

    Näistä pitäisi tehdä tutkimus (jos ei ole tehty) ja katsoa sitten, mitä voisi tehdä, jotta pojat eivät kokonaan syrjäytyisi esim. voimakkaasti kasvavilta viestintään liittyviltä aloilta. Uskon nimittäin, että jo 16-vuotiaana alkanut erikoistuminen antaa erittäin vahvan etulyöntiaseman. Lisäksi se kertoo kiinnostuksen suuntautumisesta.

    Ainakin jotkut pääsykokeet kuulemma suosivat tyttöjä, jos ei sitten luovuta toivosta ja päätetä, että pojat nyt vain eivät keskimäärin sovi kovin hyvin opiskeluun eivätkä etenkään viestintä-, taide- ja kielialoille.

    Matematiikassa tytöillä näyttää olevan vieläkin yllättävän suuri aliedustus.

    Kerrottakoon vielä aiempaan keskusteluun liittyen, että jopa jonkun taideviestinnän huipulla tulee olemaan jatkossakin miehiä. "Syrjäytyminen" tarkoittaa tilannetta, jossa "keskimääräiset" miehet korvautuvat lähes tyystin naisilla.

    VastaaPoista
  11. Voisivat feministit edes joskus katsoa vähän ympärilleen ja yrittää rehellisesti havainnoida ympäristöään.

    Jos heillä olisi tuohon kyky, feminismiä ei olisi.

    - Vortac

    VastaaPoista
  12. "Positiiviselta tuossa kuulostaa se, että se vaikuttaisi olevan sukupuolineutraali ainakin periaatteessa. Samoin on positiivista, että myös lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan puututtaisiin samalla tavalla, onhan sen enemmistöstä vastuussa nimenomaan naiset."

    Eikös oikeusviranomaisten tilastoissa ja uhritutkimusten kyselyissä ole ammottava ero niin, että virallisten tilastojen mukaan miehet muka syyllistyivät paljon useammin perheväkivaltaan kuin naiset. Uhritutkimusten mukaan naiset saattavat olla jopa väkivaltaisempia.

    Lain tasapuolisuudesta on vaikea puhua, jos edelleen naiset pääsevät kuin koira veräjästä, koska poliisi tai oikeuslaitos uskoo aina mieluummin miehen syyllisyyteen tai muuten vähättelee naisten väkivaltaisuutta.

    Jonkinlaista asennekoulutusta tarvittaisiin mutta täysin päinvastaiseen suuntaan kuin feministien sumuttamat viranomaiset luultavasti luulevat. Eli pitää keskittyä naisten väkivaltaisuuteen ja sen havaitsemiseen. Ja tämä ei siis ole mikään katkera propagandapläjäys vaan ihan vakavasti esitetty ajatus, jonka voi siis johtaa noista premisseistä yllä, jos ne ovat totta, kuten ne käsittääkseni ovat.

    VastaaPoista
  13. "Uskonnonopettajan <- entisen -> kunnallispoliitikon, ainakin yhden sakkotuomion saaneen viherpiipittäjän todellinen luonto paljastui suorassa radiolähetyksessä: Tuhkamunat, varikkohuorat ja Nea Kontio"

    Tämä Nea Kontio onkin sen verran hirveä rikollinen, että Villen pitää varta vasten tulla tänne blogiin piipittämään. Ne lehmustot pitää ilman muuta tuhota ja venekilpailut järjestää niin kauan, kunnes ilmastonmuutos on tuhonnut maapallon lopullisesti.

    VastaaPoista
  14. Lisää näistä Japanin uusista miehistä, joilla ei ole mikään kiire naimisiin tms (eräänlainen versio naimisiinmenolakosta?). Minusta jonkinlainen muunnelma ainakin naimisiinmenon osalta olisi paikallaan länsimaissakin, kunnes naisia suosiva lainsäädäntö (esimerkiksi omaisuuden menettäminen avioerossa) poistetaan.

    Homo

    VastaaPoista
  15. "Minusta jonkinlainen muunnelma ainakin naimisiinmenon osalta olisi paikallaan länsimaissakin, kunnes naisia suosiva lainsäädäntö (esimerkiksi omaisuuden menettäminen avioerossa) poistetaa"

    Ei Suomessa voi menettää omaisuuttaan avioerossa, ehdoton yläraja on tilanne, jossa joutuu maksamaan tasinkona puolet varallisuudestaan. Ja tämä on täysin sukupuolineutraalia, ei ole merkitystä kummalla on enemmän fyrkkaa. Varalisuustilastojen valoissa kohta voisi olla paljonkin tilausta vanhoja naisia hoiteleville auervaaroille.

    Jokatapauksessa tuoltakin voi suojautua hyvin yksinkertaisesti avioehdolla.

    VastaaPoista
  16. "Esimerkiksi se, että jossain päin maailmaa naisten kasvoille saatetaan heittää happoa, ei todista missään tunnetussa universumissa, että Chicagon yliopistossa ei kuulu olla miesryhmää opiskelijoille. Hapon heittäminen ei siis todista, että patriarkaatti varmistaa kyseisen yliopiston miesopiskelijoille varman uran vallan huipulle."

    Juuri näin. Ja toisaalta näissä samoissa piireissä, joissa feminismillä on vankin kannatus, kannattetaan myös multikulti-ajattelua. Tuo haponheittelyhän tapahtuu lähes yksinomaan islamilaisissa maissa. Mutta jos me nostaisimme samaisen asian tapetille, meitä syytettäisiin islamofobiasta. Vaatii aikamoista ajattelun akrobatiaa syyttää länsimaisia miehiä siitä, miten ei-länsimaiset miehet kohtelevat ei-länsimaisia naisia. Ja siltä pohjalta vaatia länsimaisten naisten aseman parantamista.

    VastaaPoista
  17. Jos päätyy menemään naimisiin (nykyisellään en pidä tätä useimmiten kovin suosisteltavana miehelle), niin avioehto on tietysti silloin syytä ottaa. Valitettavasti avioehtokaan ei tarjoa 100 prosentin suojaa, vaan avioehdon yli voidaan kävellä oikeudessa enemmän tai vähemmän totaalisesti vetoamalla esimerkiksi kohtuullistamiseen tms.

    On totta, että periaatteessa vain puolet omaisuudesta voi menettää tuolla tavalla, mutta käytännössä päälle voi tulle helposti jopa kymmenien tuhansien eurojen oikeudenkäyntikulut, lasten elatusmaksut, erilaisten tilapäisratkaisujen yms kustannukset.

    Lisäksi samankaltainen vaara on jo jossain määrin nyt avoliitoissa, tulevaisuudesta puhumattakaan. Jatkossa köyhempi osapuoli (lue nanen) voi vaatia maksua esimerkiksi siitä, että on loisinut vuosikausia miehen laskuun kotona ja ehkä ajoittain tehnyt vähäisesti kotitöitä tms - ja näin vaikka mies olisi tehnyt selvästi enemmön kotitöitä, antanut naisen asua ja syödä ilmaiseksi jne.

    Ja vaikka iäkkäiden naisten varallisuus onkin lisääntymässä, niin eiköhän tässäkin päde pitkälti se vanha totuus, että nainen ei kovin hevilla itseään köyhempää nai, vaan aina vaan nai ylöspäin. Nainen on mieluummin pariutumatta, jos ehdokas on liian köyhä.

    Homo

    VastaaPoista
  18. "Jos päätyy menemään naimisiin (nykyisellään en pidä tätä useimmiten kovin suosisteltavana miehelle), niin avioehto on tietysti silloin syytä ottaa."

    Ongelmana on se, että nyt oikeusministeriö on jo kovaa kyytiä valmistelemassa lakia, joka takaisi avopuolisoille samat oikeudet kuin aviopuolisoille. Eli avioliitto avioehtoineen olisi avoliitto parempi ratkaisu monelle miehelle (ja naiselle).

    Luonnollisesti kansalaisten palaute oikeusministeriön suunnitelmille oli täysin tyrmäävä, sillä valtaosa suomalaisista haluaa itse päättää omasta yksityiselämästään ilman valtiovallan väliintuloa ja kalliiden juristiarmeijoiden rahastusta. Koska elämme suomessa, en kuitenkaan juuri usko, että ministeriö välittää vähääkään kansalaisten mielipiteistä. Toivon toki olevani väärässä.

    VastaaPoista
  19. "
    Lisäksi samankaltainen vaara on jo jossain määrin nyt avoliitoissa, tulevaisuudesta puhumattakaan. Jatkossa köyhempi osapuoli (lue nanen) voi vaatia maksua esimerkiksi siitä, että on loisinut vuosikausia miehen laskuun kotona ja ehkä ajoittain tehnyt vähäisesti kotitöitä tms - ja näin vaikka mies olisi tehnyt selvästi enemmön kotitöitä, antanut naisen asua ja syödä ilmaiseksi jne."

    Eräs ystäväni hoitaa perheen kahta lasta kotona muutamia vuosia. Hänen eläkekertymänsä ajalta lienee olematon. Hänen urakehityksensa dippainssinä katkeaa, hän ei ehkä edes saa töitä oltuaan muutaman vuoden poissa työelämästä, koska pienten lasten äitejä syrjitään töihinotoissa (mutta ei pienten lasten isiä). Esimerkiksi tälle naiselleko sinä sanot, että hän loisii hoitaessaan miehen ja naisen yhteisiä lapsia. LOISII?

    VastaaPoista
  20. "Esimerkiksi tälle naiselleko sinä sanot, että hän loisii hoitaessaan miehen ja naisen yhteisiä lapsia."


    Aikuisilla ihmisillä on valta tehdä valintoja elämässään, ja tästä vallasta seuraa vastuu.

    Lapsista on vanhemmilla elatusvastuu, ja se riittää. Aikuisten ihmisten on kyettävä elättämään itse itsensä.

    Mitään näyttöä pienten lasten äitien syrjinnästä sinulla ei tietenkään ole esittää.

    Oikeusministeriön suunnitelmien toteutuessa olisi vaikkapa soluasunnossa elävien opiskelijoiden välille voinut syntyä elatusvelvollisuus, jos toinen osapuoli olisi ollut köyhempi. Mitä helvetin oikeudenmukaisuutta tai järkeä tällaisessa muka olisi?

    VastaaPoista
  21. Esko Valtaoja, jota pidän koht' viksuna luonnontieteellisissä asioissa, kirjoittaa kummallisen ignorantin artikkelin sukupuolista:

    http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/55062.html

    Vai että ei ehkä vielä joskus löydetään joku pieni ero! Eikä niitä eroja ole löydetty esim. reaktioissa erilaisiin kuviin aivokuvissa. Puhumattakaan nyt siitä, että naiset ja miehet ihan universaalisti käyttäytyvät monissa asioissa eri tavalla. Se ei voi olla sattumaa. Muitakin todisteita on, mutta Valtaoja ei ole kuullut niistä tai ei usko.

    Muistelisin myös, että miesten keskimääräinen älykkyys olisi mittauksesta toiseen hiukan korkeampi. Naisten ÄO:ta "kalibroidaan" pari pistettä ylös päin rutiininomaisesti. Korjatkaa, jos kyseessä on myytti.

    VastaaPoista
  22. "Esko Valtaoja, jota pidän koht' viksuna luonnontieteellisissä asioissa, kirjoittaa kummallisen ignorantin artikkelin sukupuolista:"

    Tosiaan. Suutarin olisi syytä pysyä lestissään, eikä lähteä edistämään herrasmies-agendaa heppoisin lähtökohdin.

    VastaaPoista
  23. Conclusion

    Male and female mean IQs are about equal below the age of 15 but males have a higher mean IQ from age 15 on. The effect of sex differences in IQ is largest at the high extreme of intelligence. Since many of the more prestigious roles in society are associated with high IQ, the lack of female representation in these roles may be partially due to fewer females being competitive at the highest levels. This does not mean that females should not be given equal opportunity to demonstrate their abilities as this would create an worsened artificial 'glass ceiling'.

    Tässä toinen:

    A study to be published later this year in the British Journal of Psychology says that men are on average five points ahead on IQ tests.

    VastaaPoista
  24. Aonyymitrolli, ensinnäkään monilla vuosia kotona loisivilla naisilla ei ole edes mitään lapsia hodiettavanaan.

    Toisekseen, miksei se DI-nainen voi vain pistää niitä lapsiaan vain päiväkotiin ja myöhemmin kouluun niin kuin useimmat ihmiset tekevät. jolloin saisi palkkaa ja urakin edistyisi? Siksikö, että työelämä on niin ikävää, streessaavaa ja tässä taloudellisessa tilanteessa on vaara potkuistakin? Miksi kenenkään pitäisi naisen puolesta maksaa tuollainen vuosien loisiminen?

    Homo

    VastaaPoista
  25. Voi olla, että joissain tilanteissa (lähinnä tulee mieleen ulkomainen puoliso tai ikänsä puolesta lähellä kuolemaa oleva) voi avioliitto olla parempi ratkaisu kuin avoliitto? Mutta miksi avioliitto avioehtoineen olisi muissa tilanteissa edullisempi ratkaisu miehelle kuin avoliitto (johon näissä avoliittoryöstölainkin myötä on tulossa avoehtomahdollisuus)?

    Sinällään kyllä vastustan henkeen ja vereen tuollaista avoliittolakia, jossa mitään sopimuksia tekemättä joku köyhempi loisija pääsee erotilanteessa ryöstämään toisen omaisuutta. Ja näin etenkin, kun on täysin mielivaltaista mikä tulkitaan avoliitoksi - kenties vaikkei toinen osapuoli ole koskaan kokenut missään avoliitossa olleensa eikä seksiäkään ole harrastettu kertaakaan.

    Homo

    VastaaPoista
  26. Homotrolli,

    olettaisin että siksi, että perhe ei halua alle vuoden ikäistä päiväkotiin. Lapset ovat tulleet aika peräkkäin. Tietääkseni tarkoitus on laittaa molemmat päiväkotiin myöhemmin. Toinen lapsista on lisäksi adoptiolapsi, jolla on aika lailla ongelmia. Siksi päivähoito ei toistaiseksi ole ollut hyvä idea lasten kannalta.

    Perheenäitinä oleminen on miesliikkeen mielestä loisimista. Millä nimellä te kutsutte miestä, joka on isyys- tai vanhempainlomalla? Loiseksiko myös? Olivatko äitinne loisia, kun kasvattivat teidät?

    Jormatrolli,

    tässä esimerkkiperheessä päätökset lastenhankinnasta tehtiin yhdessä, vaikkakin mies oli se innokkaampi osapuoli.

    VastaaPoista
  27. Anonyymitrolli, sanoit lapsia olevan kaksi ja DI-nartun hoitavan heitä kotona muutamia vuosia. Käsittääkseni kahden lapsen kasvamiseen vuoden ikäiseksi ei mene aikaa muutamia vuosia. Muutamassa vuodessa lapset kasvavat jo ohi tarhaiän kouluikäisiksi. Tarinasi kuulostaa satuilulta, jonka yksityiskohdatkin koko ajan vielä muuttuvat.

    Homo

    VastaaPoista
  28. Ja sitten väitetään, että nimenomaan feministit vihaavat kotiäitejä...

    VastaaPoista
  29. "Positiiviselta tuossa kuulostaa se, että se vaikuttaisi olevan sukupuolineutraali ainakin periaatteessa."

    Herää vain kysymys, että miksi ihmeessä kovempaa linjaa ei vaadita kaikkien väkivaltarikosten kohdalla. Sattuuko se vähemmän, jos joku tuntematon mukiloi nakkijonossa, kuin jos tyttöystävä läpsii kotona? Tuskin. Suurin osa katuväkivallan uhreista on tietenkin miehiä, joten heidän kohtalonsa on oikeusministeriön lainvalmistelijoiden mielestä yhdentekevä.

    Tämä uudistusprosessi osoittaa jälleen kerran, ettei viranomaisia kiinnosta pätkän vertaa miesten turvallisuus tai ruumillinen koskemattomuus. Tästä(kin) saamme "kiittää" feministejä.

    VastaaPoista
  30. "tässä esimerkkiperheessä päätökset lastenhankinnasta tehtiin yhdessä, vaikkakin mies oli se innokkaampi osapuoli."

    Aikuinen ihminenhän ko. di-nainen on, eikö niin? Joten hän vastaa itse valinnoistaan, vaikka olisikin tehnyt ne yhdessä jonkun kanssa.

    VastaaPoista
  31. "Ja sitten väitetään, että nimenomaan feministit vihaavat kotiäitejä..."

    Niin vihaavat.

    Valinnanvapaus on oltava. Valinnoista on vain kannettava vastuu. Jopa kotiäitien.

    VastaaPoista
  32. "Ja sitten väitetään, että nimenomaan feministit vihaavat kotiäitejä..."

    Nykyisellään nainen voi avioerotilanteissa syyttää miestä itseensä ja lapsiin kohdistuneesta väkivallasta ilman todisteen häivääkään. Tällöin lapset, talo, puolet omaisuudesta ja elatusmaksut tulevat hänelle. Vaikka nainen olisikin mennyt avioon pennittömänä. Nainen voi myös pettää miestään ja SILTI hän saa lapset talon ja elatusmaksut. Tällaisen meiningin vastustaminen ei ole millään tavalla kotiäitien vihaamista.

    VastaaPoista
  33. Homo, joka haukkuu kotiäitejä nartuiksi ja loisiksi:

    "Anonyymitrolli, sanoit lapsia olevan kaksi ja DI-nartun hoitavan heitä kotona muutamia vuosia. Käsittääkseni kahden lapsen kasvamiseen vuoden ikäiseksi ei mene aikaa muutamia vuosia. Muutamassa vuodessa lapset kasvavat jo ohi tarhaiän kouluikäisiksi. Tarinasi kuulostaa satuilulta, jonka yksityiskohdatkin koko ajan vielä muuttuvat.
    "

    Muutamia vuosia = tässä tapauksessa ehkä 2-4 vuotta. Kahden lapsen kasvaminen vuodella vie muutamia vuosia (>2), silloin kun lapset ovat tulleet perheeseen eri aikoina (toinen ei ollut saanut alkunsa vielä silloin kun isompi tuli taloon).
    Kouluikäiseksi varttuminen kestänee 6-7 vuotta.

    Mitkä yksityiskohdat ovat mielestäsi muuttuneet?

    Oliko äitisi mielestäsi loinen? Entä narttu? Ovatko kaikki naiset narttuja ja loisia sinun mielestäsi?

    VastaaPoista
  34. Mikko: "Nykyisellään nainen voi avioerotilanteissa syyttää miestä itseensä ja lapsiin kohdistuneesta väkivallasta ilman todisteen häivääkään. Tällöin lapset, talo, puolet omaisuudesta ja elatusmaksut tulevat hänelle. Vaikka nainen olisikin mennyt avioon pennittömänä. Nainen voi myös pettää miestään ja SILTI hän saa lapset talon ja elatusmaksut. Tällaisen meiningin vastustaminen ei ole millään tavalla kotiäitien vihaamista."

    Minulle jäi jotenkin käsitys, että täällä vastustetaan kotiäitiyttä ihan yleensä - että kotiin jäävä nainen on vain kurja, laiska loinen, joka ansaitseekin kohtalonsa. Varsinkin, koska luonnollisesti se on yksin hänen päätöksensä, jonka hän aina tekee vastoin miehensä tahtoa, sillä yksikään mies ei tahdo vaimonsa jäävän kotiäidiksi sekunniksikaan.

    VastaaPoista
  35. Sivistäkääpä viisaammat minua. Täällä väitetään, että nainen saa erossa elatusmaksuja. Onko ex-aviomies elatusvelvollinen ex-vaimostaan avioeron jälkeen?

    Ei kai tässä vaan sekoiteta miehen velvollisuuteen elättää jälkeläisensä? Niitä jälkeläisiähän varten elatusmaksut ovat, ei naista varten. Tuskin ne lasten elatusmaksut niin suuria ovat, että niistä jäisi mitään ylimääräistä?

    Oletteko sitä mieltä, että miehellä ei tulisi olla velvollisuuksia elättää jälkeläisiään? Mikä on Miesten tasa-arvo ry:n kanta asiaan?

    VastaaPoista
  36. Suomessahan ei edes ole varsinaista puolison elatusmaksuvelvollisuutta

    http://en.wikipedia.org/wiki/Alimony

    kuten monissa muissa maissa.

    Ei kai lasten elatusmaksussa ole tasa-arvon kannalta ongelmaa, jos maksajaksi päätyisi yhtä helposti äiti kuin isä. Nythän tilanne on se, että mies päätyy maksajaksi ja nainen saa huoltajuuden.

    VastaaPoista
  37. Eli nimimerkit Homo ja Mikko valehtelevat, kun sanovat, että nainen saa elatusmaksut, koska lapsen elatukseenhan ne menevät.


    Jos oikein muistan, eroissa yli 95-98% tms tapauksista päädytään yhteisymmärryksessä ratkaisuun, jossa lapset asuvat äidin luona.

    Kuinka suuresta joukosta miehiä on kyseessä, kun puhutaan, että mies haluaisi lasten yksin- tai lähihuoltajuuden, siten että nainen olisi maksajana? Käsittääkseni aika harvat miehet haluavat olla yksinhuoltajia. Tietenkin jokainen syrjintätapaus on liikaa.

    VastaaPoista
  38. "Jos oikein muistan, eroissa yli 95-98% tms tapauksista päädytään yhteisymmärryksessä ratkaisuun"

    Mikä on yhteisymmärryksen vaihtoehto? Pitkä ja kallis oikeusprosessi, jonka jälkeen päädytään äidin huoltajuuteen?

    "Kuinka suuresta joukosta miehiä on kyseessä, kun puhutaan, että mies haluaisi lasten yksin- tai lähihuoltajuuden, siten että nainen olisi maksajana?"

    Minulla ei ole tuosta tarkempaa tietoa. Kyse on kuitenkin siitä, että huoltajuuden saaminen olisi miehelle yhtä realistinen vaihtoehto kuin äidille.

    VastaaPoista
  39. Henry: Ei se ihan noinkaan mene. Elareita maksetaan myös yhteishuoltajuuksissa, jos ja kun lapset asuvat enemmän jomman kumman vanhemman luona. Esim. jos lapsi asuu arkipäivät äidillä ja viikonloput isällä, isä maksaisi äidille elaria, mutta se olisi laskettu paljon pienemmäksi kuin jos lapset asuisivat kokonaan äidin luona. Toisaalta, jos lapset asuvat kutakuinkin yhtä paljon kummankin vanhemman luona, kumpikaan ei maksa elareita.

    Äitikin kyllä päätyy maksajaksi, jos ei ole lähivanhempi eli siinä mielessä järjestelmä on tasa-arvoinen. Jutun juoni on tietysti lähinnä siinä, että äiti on lähivanhempi paljon useammin kuin isä - mutta ei oikein ole mielekästä sekään, että alettaisiin jaella lapsia vanhemmille arpaperiaatteella vain, jotta saataisiin määrät tasan. Jokainen tapaus pitäisi katsoa erikseen, että kumpi on lähivanhemmaksi sopivampi - siis riitatapaus. Näissä on tietysti se ongelma, että äitejä suositaan pelkän äitimyytin vuoksi ja se on tasa-arvo-ongelma.

    Silti äitien määrä lähivanhempina pysyisi todennäköisesti suurempana kuin isien, vaikka riitatilanteista saataisiin äitimyytin vaikutus siivottua pois. Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että ylivoimaisesti suurin osa lasten huoltajuuksista sovitaan yhdessä ja ihan kohtuullisessa yhteisymmärryksessä - ja aika usein pariskunta päätyy tilanteeseen, jossa lapset viettävät ainakin jossain määrin enemmän aikaa äidin kanssa. Tämä hiljaisten sopijien joukko vain jää sen äänekkään ja sotkuisen riitapukarijoukon varjoon. Ja vaikka epäilemättä noissa sopijissakin on tapauksia, joissa isä on antanut periksi ajatellessaan, ettei kuitenkaan voisi voittaa, yhtä lailla on isiä, jotka ovat vain lähteneet lätkimään ja jättäneet lapset äidin hoitoon. Kumpien määrä sitten on suurempi, paha sanoa.

    VastaaPoista
  40. "Minulle jäi jotenkin käsitys, että täällä vastustetaan kotiäitiyttä ihan yleensä"

    Väärä käsitys. Ei kotiäitiydessä ole mitään vikaa. On vain selvää, ettei kaukkua voi sekä syödä että säilyttää. Uraan keskittyvä sinkkunainen todennäköisesti etenee pidemmälle ja nopeammin, kuin nainen, joka on jäänyt kotiin hoitamaan lapsiaan. Se ei ole mikään vääryys, koska ihminen voi itse päättää, mihin elämässään panostaa. Jos taas äitejä syrjitään työmarkkinoilla, kun he palaavat kotoa, niin se on toki väärin. Tästä ei vain tunnu löytyvän mitään näyttöä.

    "se on yksin hänen päätöksensä, jonka hän aina tekee vastoin miehensä tahtoa, sillä yksikään mies ei tahdo vaimonsa jäävän kotiäidiksi sekunniksikaan."

    Se on ihan sama, mitä mies tahtoo. Nainen vastaa aikuisena ihmisenä omista päätöksistään, olivatpa ne miehen haluamia tai eivät, ihan itse.

    VastaaPoista
  41. "Onko ex-aviomies elatusvelvollinen ex-vaimostaan avioeron jälkeen?"

    Avioeron jälkeen omaisuus pistetään puoliksi, jos ei avioehto tätä estä. Lisäksi avioliitossa on elatusvelvollisuus puolison suhteen, ja elatusapua voi joutua antamaan eron jälkeenkin.

    Lisäksi se, paljonko lasten elatuksesta pitää maksaa ja mihin ne rahat lopulta sitten päätyvät, on usein kiistoja aiheuttava kysymys.

    VastaaPoista
  42. "Jos oikein muistan, eroissa yli 95-98% tms tapauksista päädytään yhteisymmärryksessä ratkaisuun, jossa lapset asuvat äidin luona."

    "Yhteisymmärrys" on voinut syntyä uhkailun tuloksena, sosiaaliviranomaisten suosiollisella tuella.

    VastaaPoista
  43. "On vain selvää, ettei kaukkua voi sekä syödä että säilyttää."

    Feministien tavoitteena on nimenomaan tehdä molemmat samanaikaisesti. Siten, että nainen voi valita halutessaan kotiäitiyden, mutta kuitenkin niin, että siitä ei ole naiselle haittaa työelämässä.

    Vapailla markkinoilla käy tietenkin siten, että työnantajat vieroksuvat hedelmällisessä iässä olevia naisia, mikä johtaa naisten huonompaan asemaan. Feministit pyrkivät kuitenkin lopputulosten tasa-arvoon, jossa pyritään estämään vapaiden markkinoiden naisille aiheuttama negatiivinen vaikutus. Onkin periaatteessa mahdollista päästä tilanteeseen, jossa äitiyden haitat työelmässä tulevat kompensoiduksi naisille täysimittaisesti tasa-arvopolitiikan tuella. Silloin naiset kykenevät sekä säästämään että syömään kakun.

    VastaaPoista
  44. "Onkin periaatteessa mahdollista päästä tilanteeseen, jossa äitiyden haitat työelmässä tulevat kompensoiduksi naisille täysimittaisesti tasa-arvopolitiikan tuella."

    En ole valmis maksamaan sitä hintaa, etenkään kun miesten tasa-arvo-ongelmien korjaamiseen ei olla valmiita panostamaan yhtään.

    VastaaPoista
  45. Henry: Minusta ongelma ei niinkään ole kotiäitys, siis työelämän kannalta, vaan että äitiys ylipäätään huonontaa naisten asemaa työmarkkinoilla. Ei naisen tarvitse jäädä kodiäidiksi, riittää, että pitää normaalin äitiysloman ja hoitovapaan - ja työnantajat dissaavat urakalla. Kyllä minä toki ymmärrän sen, aiheuttaahan äidiksi tuleminen suuria kuluja äidin työnantajalle, mutta siinä sitä sitten ollaan; me kaikki naiset kärsimme työmarkkinoilla kollektiivisesti kyvystämme synnyttää.

    On toki selvää, että synnyttäminen on oma valinta. Mutta tämä on hiukan ristiriidassa sen näkemyksen kanssa, jonka mukaan naisten olisi hyvä saada enemmän lapsia kuin nyt - 1,7 lapsiluvulla Suomen väkiluku näet laskee. Ja ymmärtääkseni valtiovaltakin kannattaa tätä näkemystä. Jos ajattelee näin, ei ole ihan loogista ajaa naisia asemaan, jossa nimenomaan heille lasten hankkiminen on valtaisa työtappio, kun taas miehiin se vaikuttaa lähinnä positiivisesti.

    Ja äitiys ylipäätäänhän on työnantajalle punainen vaate, ei pienten lasten äitiä mielellään palkata. Sen sijaan pienten lasten isä otetaan avosylin vastaan.

    Kenkutti se teitä eli ei, allekirjoittanutta harmittaa ainakin. Ja kannattaa muistaa, että tässä ei edes jokainen vastaa OMISTA valinnoistaan vaan lapsettomat naiset vastaavat myös lapsia hankkineiden valinnoista siten, että meitä ei mieluusti palkata, koska lapsia hankkineet osoittavat esimerkillään, että aina on riski, että nuori nainen hankkii lapsen. Onko se sitten oikein ja kohtuus, että me kärsimme kanssasisariemme valinnoista?

    VastaaPoista
  46. Vaatii aikamoista ajattelun akrobatiaa syyttää länsimaisia miehiä siitä, miten ei-länsimaiset miehet kohtelevat ei-länsimaisia naisia. Ja siltä pohjalta vaatia länsimaisten naisten aseman parantamista.

    Ja jätetään ei-länsimaisten naisten asema oman onnensa nojaan. Ja ihannoidaan juuri sitä kulttuuria, jonka haponheittelyjen perusteella syytetään länsimaista kulttuuria patriarkaatista.

    Kieltämättä noin ristiriitainen akrobatia onnistuu vain naisilta.

    - Vortac

    VastaaPoista
  47. Herää vain kysymys, että miksi ihmeessä kovempaa linjaa ei vaadita kaikkien väkivaltarikosten kohdalla. Sattuuko se vähemmän, jos joku tuntematon mukiloi nakkijonossa, kuin jos tyttöystävä läpsii kotona? Tuskin. Suurin osa katuväkivallan uhreista on tietenkin miehiä, joten heidän kohtalonsa on oikeusministeriön lainvalmistelijoiden mielestä yhdentekevä.

    Erittäin hyvä pointti, ja selkeästi esitettynä. Miesten elämään nyt vain katsotaan kuuluvan väkivaltaa ihan luonnollisena osana, tämähän on osa 'miehen rooli'-nimistä pakkopaitaa, joka sälytetään jokaisen ihmisen kohdalle, joka sattuu syntymään kehossa, jossa on kiguli mutta ei vaginaa.

    Tämän ja monen muun syyn takia toivon, että miehen rooli lakkaisi olemasta, jotta miehetkin saisivat olla ihmisiä.

    Nykytilanteessa miehet ovat bulkkitavaraa, orjia, työmuurahaisia, helposti korvattavia hammasrattaita erinäisissä koneistoissa, jonka hedelmistä naiset nauttivat.

    Naiset ovat puolijumalattaria, joita suojellaan viimeiseen asti, joiden oikkuja suvaitaan äärimmäisyyteen, joiden tahto on laki (eikä kohta kovinkaan symbolisesti enää), joita pidetään jaloina, rehellisinä, aitoina ja kauniina, ja paljon, paljon miehiä arvokkaampina. Naisen sanaa uskotaan aina miehen sanaa vastaan, ja näitä puolijumalattaria ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA saa millään tavalla kritisoida yhteiskunnassa, tai kritisoija vastaanottaa melkoisen nipun ongelmia tavalla tai toisella.

    Tämä tilanne on kestämätön, ja se on muutettava sellaiseksi, että molemmat ovat ihmisiä, kumpiakaan ei erityisesti kunnioiteta tai halveksuta, vaan kaikkia kohdellaan kaikkien tahojen toimesta pelkästään ihmisinä - kaikkine ihmisoikeuksineen, kaikkine velvollisuuksineen, joista EI pääse luistamaan tihrauttamalla kyynelen oikeussalissa eikä vilauttamalla tissivakoa poliisiratsiassa.

    - Vortac

    VastaaPoista
  48. Tällaisen meiningin vastustaminen ei ole millään tavalla kotiäitien vihaamista.

    Järjen ääni ja itsestäänselvyys. Mutta feministit eivät koskaan tule tajuamaan, että tosiasioiden toteaminen tai naisten luonteenpiirteiden, käytöksen, kohtelun, tms. ruotiminen ei ole vihaa.

    Kukaan täällä ei varmasti vihaa naisia, mutta niin vain näitä vihasyytöksiä sataa. Jos joku on eri mieltä feministisen doktriinin ja sokeuden kanssa jostakin asiasta, se on aina jotain vihaa.

    Feminismi on kuitenkin ainoa taho, josta säännöllisesti ryöppyää raivokasta vihaa miehiä kohtaan, etenkin syyttömiä ja viattomia, väkivallattomia ja kunnollisia miehiä kohtaan, vain siksi että heidän fyysinen kehonsa on tietynmuotoinen. Vaikka sukupuoli onkin vain sosiaalinen konstruktio..

    Väkivaltaiset miehet ja rikolliset, murhaajat ja jopa raiskaajat saavat käytännössä naisten siunauksen, ainakin mitä arvostukseen römpsän jakamalla tulee.

    Eihän nainen tai edes feminismi viitsi purra sitä kikkeliä, joka tekee niin höböä heidän emättimessään apinaseksisessiossa pumpatessaan. Niinpä ainoaksi vaihtoehdoksi jäävät ATM:t.. joiden oletetaan olevan ainoa taho, joka tuntee 'kollektiivista syyllisyyttä' näiden naisten suosimien prätkäjengiläisten väkivaltaisuudesta.

    Alan ymmärtää, miksi ennenvanhaan oli monessakin paikassa sääntöjä "Nainen saa näkyä, mutta ei kuulua" - siis joskus Mooseksen aikoihin. Ehkäpä silloin oli näissä asioissa enemmän viisautta kuin nykyisin.

    - Vortac

    VastaaPoista
  49. Henry, tuo alimony-anomaly mua kiinnostaakin - siis se usein tv-sarjoissa suomennetaan 'elatusmaksuksi', mutta suomessa ei kuitenkaan ole vastaavaa elatusmaksua, joka kohdistuu naiseen, olipa nainen lapseton tai lapsellinen.

    Sääliksi käy jenkkimiehiä, jotka ovat hyvässä uskossa naineet jonkun mukavan oloisen eukon, vain joutuakseen maksamaan sekä elatusmaksua että alimonyä hiukan myöhemmin..

    Mutta suomessahan matkitaan kyllä jenkkejä, niin että eiköhän ennenpitkää tämäkin pikku-jenkkilä vastaa täysin esikuvaansa tässäkin asiassa.

    - Vortac

    VastaaPoista
  50. "Kenkutti se teitä eli ei, allekirjoittanutta harmittaa ainakin."

    On se vain kumma, miten Suomesta löytyy runsain mitoin naisia, jotka ovat onnistuneet luomaan perheen ja uran. Itse asiassa suurin osa äideistä käy töissä, kotiäitiys sanan laajimmassa mahdollisessa merkityksessä on poikkeus. Miten ihmeessä tämä on mahdollista? Vai, olisko kuitenkin niin, ettei naisia syrjitäkään työelämässä, vaikka feministit haluavat meille sellaista uskotella?

    VastaaPoista
  51. Esko Valaoja on väärässä väittäessään, että aivojen koon ja älykkyyden välillä ei ole yhteyttä. Aiemmin asiaa on vain ollut hyvin vaikea tutkia, sillä aivot on saatu luonnollisesti mitattua vasta kuolleilta, preparointivaiheiden jälkeen.

    Nykyisten fmri-tutkimusten mukaan aivojen koon ja älykkyyden korrelaatio on noin 0.4, joka on sentään jo kohtuullisen voimakas korrelaatio. En tiedä mikä vimma niin monilla on tätä kiistää.

    VastaaPoista
  52. Pienten lasten äitejä syrjintään työelämässä.

    Lapsi tuli, työpaikka meni
    http://www.talouselama.fi/uutiset/article157282.ece?s=r&wtm=te-21012009


    http://www.tasa-arvo.fi/Resource.phx/tasa-arvo/ajank/seminaaripuhe210904.htx

    · Työnhakija sivuutetaan työhönottotilanteessa raskauden vuoksi.

    · Määräaikaisessa palvelussuhteessa olevan työntekijän palvelussuhde jätetään uusimatta henkilön tultua raskaaksi. Jatkosta on saatettu jo sopia, mutta kun raskaus tulee ilmi, tilanne yhtäkkiä muuttuu.

    · Perhevapaalla olleen henkilön palatessa takaisin työhön hänen työtehtävänsä ovat kadonneet. Niitä hoitaa mahdollisesti vapaan ajaksi sijaiseksi otettu henkilö tai ne on hajautettu useammalle henkilölle.




    http://www.minna.fi/minna/ajankohtaistaarkisto/2008arkisto.htm

    Tulevaa äitiä syrjitään töissä

    Raskauteen ja perhevapaisiin liiittyvää syrjintää ei ole saatu kitkettyä, kertoo Yle uutiset. Ongelmat koskevat yleensä määräaikaisia työsuhteita tai koeajalla irtisanomista. Oikeudessa on tänä vuonna käsitelty useita tapauksia, Yle kertoo. Tulevien äitien syrjintää on sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Asiantuntijoiden mukaan lakipykälät ovat riittäviä ja hyviä ja ne turvaavat periaatteessa myös raskaana olevien määräaikaistenkin työntekijöiden oikeudet. Enää on kyse asenteiden muuttumisesta. (US/Yle 9.7.2008)

    VastaaPoista
  53. Ilmari: "Nykyisten fmri-tutkimusten mukaan aivojen koon ja älykkyyden korrelaatio on noin 0.4, joka on sentään jo kohtuullisen voimakas korrelaatio. En tiedä mikä vimma niin monilla on tätä kiistää."

    Olikos se niin, että pitkät miehet ovat älykkäämpiä kuin lyhyet miehet, ja oliko korrelaatiokerroin juuri tuo sama 0.4, vai pienempi?

    Myös korteksin (kuorikerroksen) poimuuntumisaste vaikuttaa, paljon poimuuntunut -> enemmän pinta-alaa samassa volyymissä -> älykkäämpi. Tästä on osoituksena eri eläinlajeilla tehdyt tutkimukset, mitä "sileämmät" aivot, sitä tyhmempi eläin.

    Tiedätkö onko poimuuntumisesta tehty vastaavia kuvantamistutkimuksia? Naisillahan aivot ovat poimuuntuneemmat kuin miehillä.

    Aivokurkiaisen, ja lateralisaation vaikutusta älykkyyteen on myöskin tutkittu. Muistatko millaisiin lopputuloksiin on päädytty? (Oma muistikuvani on, että tulokset ovat epävarmoja.)

    VastaaPoista
  54. "Olikos se niin, että pitkät miehet ovat älykkäämpiä kuin lyhyet miehet, ja oliko korrelaatiokerroin juuri tuo sama 0.4, vai pienempi?"

    Pituuden ja älykkyyden korrelaatiot ovat paljon kiistanalaisempia ja pienempiä. Esim. perheiden sisällä pituus ja älykkyys eivät korreloi. Muistaakseni pituus vs. IQ korrelaatio on luokkaa 0.2.

    VastaaPoista
  55. "Myös korteksin (kuorikerroksen) poimuuntumisaste vaikuttaa, paljon poimuuntunut -> enemmän pinta-alaa samassa volyymissä -> älykkäämpi. Tästä on osoituksena eri eläinlajeilla tehdyt tutkimukset, mitä "sileämmät" aivot, sitä tyhmempi eläin."

    No, en tiedä kannattaako poimuuntumista liikaa hehkuttaa, lähinnä se liittyy aivojen yleiskokoon. Pienet aivot ovat vähän poimuttuneet (mutta neuroneja on tiheämmässä), isommat paljon. Kummallisia poikkeuksiakin on paljon: pussieläinten aivot ovat vähemmän poimuttuneita kuin ("kehittyneempien") istukallisten nisäkkäiden, mutta esim. nokkasiilin aivot ovat hyvin poimuttuneet (nokkasiili on muniva nisäkäs eli "alkeellinen").

    VastaaPoista
  56. Brain folding [and asymmetry] could be an indication of how smart a person is

    http://www.news-medical.net/news/2004/04/18/626.aspx

    VastaaPoista
  57. http://www.dana.org/news/brainhealth/detail.aspx?id=10060

    More intelligent animals have more cortical surface, however. The human cortex is much larger in proportion to the overall brain than any other animal’s.

    VastaaPoista
  58. "Raskauteen ja perhevapaisiin liiittyvää syrjintää ei ole saatu kitkettyä, kertoo Yle uutiset."

    Mihin YLE perustaa tämän väittensä? Perusteeksi ei todellakaan riitä se, että feministit näin väittävät tapahtuvan.

    VastaaPoista
  59. Se, että oikeudessa on joissain harvinaisissa yksittäistapauksissa tuomittu työnantajia syrjinnästä, ei todista että syrjintä olisi yleistä tai tavallista. Se vain todistaa, että syrjintään puututaan ja että järjestelmä toimii. Mitään aihetta valtaisaan valitukseen ei siis ole olemassa.

    VastaaPoista
  60. "More intelligent animals have more cortical surface, however."

    No joo, mutta kun poimuuntuminen ja kokonaiskoko taitavat korreloida keskenään voimakkaasti. Tietyn kokorajan alapuolella korteksi ei poimuunnu ollenkaan. Jos poimut tulevat mukaan enemmän tai vähemmän koon "kylkiäisenä", on vähän hassua puhua erikseen poimuuntumisen aiheuttamasta älykkyyden lisääntymisestä.

    VastaaPoista
  61. Poimuuntuminen ja korteksin pinta-ala korreloivat, sen ymmärrän näin maalaisjärjellä, mutta mitä tarkoitat kokonaisikoolla? Volyymia, painoa, pinta-alaa, neuronien ja synapsien lukumäärää (eli neuroverkon kokoa),...?

    VastaaPoista
  62. Useimmiten aivojen koko mitataan aivojen tilavuutena tai painona.

    Syy, miksi varoitin tuijottamasta liikaa poimuttumista, on se että nisäkkäiden aivojen kehityksessä yllättävän monet asiat ovat yllättävän yksinkertaisia. Esim. nisäkkäiden eri aivoalueiden koot voidaan ennustaa aivojen koosta (tietyn eläinryhmän sisällä).

    http://www.bbsonline.org/Preprints/OldArchive/bbs.finlay.html

    How does evolution grow bigger brains? It has been widely assumed that the growth of individual structures and functional systems in response to niche-specific cognitive challenges is the most plausible mechanism for brain expansion in mammals. Comparison of multiple regressions on allometric data for 131 mammalian species, however, suggests that for 9 of 11 brain structures taxonomic and body size factors are less important than covariance of these major structures with each other.

    erityisesti tämä:

    http://www.bbsonline.org/Preprints/OldArchive/Figures/finlay.fig1a.jpg

    VastaaPoista
  63. Henry & Vortac, valitettavasti Suomessakin on tuollainen alimony-tyyppinen huoramaksu, jota itse asiassa Suomen lainsäädännössä kutsutaan myös elatusavuksi. Ja tämä siis on eri asia kuin se lapsista maksettava elatusmaksu.

    Käsittääkseni onneksi tätä lainkohtaa ei enää ainakaan kovin usein käytetä, mutta
    avioliittolain 4 luvussa tätä käsitellään. Tässä pieni lainaus:

    "48 § (16.4.1987/411)

    Kun tuomitaan avioeroon ja puolison katsotaan tarvitsevan elatusapua, tuomioistuin voi velvoittaa toisen puolison suorittamaan elatusapua sen mukaan kuin hänen kykyynsä ja muihin seikkoihin nähden harkitaan kohtuulliseksi.

    Elatusapu voidaan vahvistaa suoritettavaksi joko toistaiseksi tai siten, että elatusavun suorittaminen lakkaa päätöksessä asetetun määräajan kuluttua. Elatusapu voidaan kuitenkin vahvistaa suoritettavaksi kertakaikkisena, jos elatusvelvollisen varallisuusolot ja muut seikat antavat siihen aihetta.

    Määräajoin maksettavaksi vahvistetun elatusavun suorittamisvelvollisuus raukeaa, jos elatusapuun oikeutettu menee uuteen avioliittoon."

    Homo

    VastaaPoista
  64. Arawn, jos alhaisesta syntyvyydestä ollaan huolissaan, niin tehokas ratkaisu siihen on se, ettei tuhlata naisten kouluttamiseen niin tolkuttomasti rahaa, vaan kohdellaan toisen luokan kansalaisina ja munimakoneina, jotka eivät kuitenkaan tule viihtymään kovin hyvin työelämässä. Monessa korkean syntyvyyden maassa juuri tällainen kohtelu on rsepti korkeaan syntyvyyteen ja naisten liika kouluttaminen vain alentaa syntyvyyttä.

    Homo

    VastaaPoista
  65. Anonyymitrolli, mistä lähtien muutama vuosi on voinut tarkoittaa vain kahta vuotta. Käsittääkseni kaksi vuotta on pari vuotta ja muutama vuosi tarkoittaa enemmän kuin kaksi vuotta.

    Lisäksi jos toinen lapsi on vielä adoptiolapsi, niin silloinhan olisi kannattanut tähdätä sekä biologisen, että adoptiolapsen hankintaan suunnilleen samaan aikaan, jolloin saadaan synergiaetu ja hoidettua kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

    Eikä kahden eri aikaan tulleen lapsenkaan kaitseminen yhden vuoden ikään vie yli kaksi vuotta yhteensä. Ensimmäisen lapsen kasvamiseen yksivuotiaaksi menee yksi vuosi ja tämän jälkeen mennään töihin. Sitten kun toinen lapsi tulee, sen kasvamiseen menee sitten se toinen vuosi, jonka jälkeen mennään taas töihin. Yhteensä siis ollaan pois töistä kaksi vuotta, ellei laiskamatotauti iske. Ja jos lapset hankitaan ajallisesti riittävän lähekkäin, jää töistä poissaoloaika alle kahdeksi vuodeksi.

    Oma äitini ei ollut loinen, vaikka hoitikin meitä jonkin aikaa ennen tarhaan menoa. Hän otti maksua vastaan hoitoon muiden lapsia eli toimi perhepäivähoitajana, joka oli minusta aivan järkevää ja hyvin toiminut ratkaisu.

    Samoin monen uranaisen, etenkin urallaan huomattavan hyvin menestyneen, tiedän olleen muutaman päivän sisällä ennen ja jälkeen synnytyksen ainakin jossain määrin töidensä parissa. Nykyään läppärillä on sitä paitsi entistä helpompi hoitaa töitä myös kotona, eikä se lapsi ennenkään ole estänyt esimerkiksi maataloustöiden tekemistä.

    Aivan kaikki naiset eivät ole loisia, mutta erittäin suuri osa on. Loiseläjien lorvikatarriin tarvittaisiin kipeästi kunnon matokuuria.

    Homo

    VastaaPoista
  66. Minusta tuo aivojen koon, pituuden yms korrelaatio älykkyyden kanssa ei ole kovin mielenkiintoinen aihe. Olisi paljon järkevämpää vain mitata suoraan älykkyyttä, eikä yrittää jonkin korrelaation (jonka yleistettävyyskin voi olla epäselvää) perusteella olla todistelevinaan jotain.

    Etenkin monipolveisen korrelaatiopäättelyn kautta voi olla todistavinaan aivan absurdeja väittämiä. Kuten, että koska miehet ovat keksimäärin parempituloisia kuin naiset ja koska parempituloiset elävät keskimäärin pidempään kuin heikompituloiset, niinpä miehet ovat keskimäärin pidempään eläviä kuin naiset. Kuitenkin tosiasiassa tiedetään miesten elävän keskimäärin useita vuosia naisia lyhyempään.

    Homo

    VastaaPoista
  67. Homo: "Arawn, jos alhaisesta syntyvyydestä ollaan huolissaan, niin tehokas ratkaisu siihen on se, ettei tuhlata naisten kouluttamiseen niin tolkuttomasti rahaa, vaan kohdellaan toisen luokan kansalaisina ja munimakoneina, jotka eivät kuitenkaan tule viihtymään kovin hyvin työelämässä. Monessa korkean syntyvyyden maassa juuri tällainen kohtelu on rsepti korkeaan syntyvyyteen ja naisten liika kouluttaminen vain alentaa syntyvyyttä."

    Olet oikeassa, se on yksi keino. Toisaalta, jos katsot, miten niissä muissa maissa noin muuten menee, niin ei välttämättä ole paras idea ottaa niistä mallia... Aika harva sitä paitsi luullakseni kaipaa samanlaista väestöbuumia kuin niissä maissa on menossa. Lähinnä toiveena on, että lapsilukumäärä olisi vähän enemmän kuin 2. Sen voisi, uskoakseni, saavuttaa helpottamalla juuri niitä syitä, jotka vähentävät nykyoloissa naisten halukkuutta saada lapsia, varsinkin useampia lapsia kuin 1-2.

    Mutta kuten sanottua, tämä tietysti vain, jos halutaan hiukan lisätä väestönkasvua. Jos ei haluta, sittenhän se on se ja sama.

    "Lisäksi jos toinen lapsi on vielä adoptiolapsi, niin silloinhan olisi kannattanut tähdätä sekä biologisen, että adoptiolapsen hankintaan suunnilleen samaan aikaan, jolloin saadaan synergiaetu ja hoidettua kaksi kärpästä yhdellä iskulla."

    Adotiolapsen osalta on sanottava, että sitä voi kyllä tähdätä samanaikaisuuteen, mutta adoption sujuminen ei valitettavasti ole kiinni ainoastaan vanhemmista. Paljon riippuu esimerkiksi adoptiomaan viranomaisista, jotka voivat tuntemattomista syistä lykätä adoptiota pitkäänkin. Sille on vaikea vanhempien paljoakaan tehdä.

    VastaaPoista
  68. "Sen voisi, uskoakseni, saavuttaa helpottamalla juuri niitä syitä, jotka vähentävät nykyoloissa naisten halukkuutta saada lapsia"

    Kuinka paljon naisten halukkuus saada lapsia on sinänsä vähentynyt? Siis tämä ei ole retorinen , tai ivallinen kysymys. Peruskoulusta lähtien koulutusjärjestelmä syrjii poikia, joten voidaan varmaan sanoa, että laadukkaita miehiä on yhä harvemmassa. Itse ainakin olen parhaimmillaankin atm, useimmiten en edes lähellekään sitä. Kun taas korkeasti koulutettujen naisten määrä vaan lisääntyy. Mutta heille ei löydy tasoistaan seuraa. Siis kysynkin vaan, että kuinka paljon niiden naisten, jotka eivät halua OLLENKAAN lapsia, määrä on lisääntynyt ja kuinka paljon kyse on siitä, etteivät naiset löydä "arvoistaan" kumppania, vaikka lapsia haluisivatkin?

    VastaaPoista
  69. Millä lailla koulujärjestelmä syrjii poikia?

    Pitäisikö pojan saada samasta kokeesta parempi arvosana, samaan tapaan niin kuin hän saa samasta työstä parempaa palkkaa?

    KOulujärjestelmä sorsii kyllä tyttöjä, ainakin omana kouluaikanani oli näin. Jos oppilas sai kiitettävän numeron, hänet huomioitiin, jos hän oli poika, mutta ei jos hän oli tyttö. Käytössäännöt olivat pojille ja tytöille erilaiset, samasta rikkomuksesta pojan kolttosia katsottiin sormien läpi, mutta tyttöä rankaistiin. Tytöt pakotettiin käsityötunneille ja köksään, silloin kunpojat saivat tehdä kemian ja fysiikan labroja.

    VastaaPoista
  70. "Millä lailla koulujärjestelmä syrjii poikia?

    Pitäisikö pojan saada samasta kokeesta parempi arvosana, samaan tapaan niin kuin hän saa samasta työstä parempaa palkkaa?
    "

    Poikein syrjäytymisen myöntävät jo kaikki, paitsi kaikkein fanaattisimmat feministit. Ja voi v*ttu, kuten on jo loputtoman monta kertaa osoitettu: saman kokemuksen omaavat, samaa työtä tekevät miehet ja naiset saavat samaa palkkaa.

    VastaaPoista
  71. Et vastannut kysymykseen. Kyse oli syrjimisestä koululaitoksessa, ei syrjäytymisestä.

    Miten syrjiminen tarkalleen ottaen näykyy koululaitoksessa?

    VastaaPoista
  72. http://yle.fi/uutiset/teksti/kotimaa/2009/06/tyttoja_lellitaan_matematiikassa_poikia_aidinkielessa_760411.html

    VastaaPoista
  73. Homo: korrelaatioiden perusteella voidaan päästä ilmiöiden "alkulähteille". Esimerkiksi kasvuhormonin eritys voisi tietyssä vaiheessa kehitystä lisää sekä älykkyyttä, aivojen kokoa että pituutta. Tai voi olla niin, että pituuden ja älykkyyden korrelaatio selittyy täysin aivojen absoluuttisella koolla, joka korreloi muuhun ruumiinkokoon. Tässä mielessä on hyödyllistä tietää, mitkä ilmiöt korreloivat keskenään, koska tällöin ne pitää kyetä selittämään tavalla tai toisella. Tietenkään tämä ei saa johtaa siihen, että jos pikkuvarpaan koko korreloisi älykkyyden kanssa, älykkyys mitattaisiin pikkuvarpaasta.

    VastaaPoista
  74. "Ja voi v*ttu, kuten on jo loputtoman monta kertaa osoitettu: saman kokemuksen omaavat, samaa työtä tekevät miehet ja naiset saavat samaa palkkaa."

    Ainakin jos on kyseessä pienten lasten äiti, tuo ei taida pitää paikkansa:
    (täältä Henryn blogista kesäkuu 2009)

    Äitiydestä rangaistaan

    The Motherhood Penalty: Working Moms Face Pay Gap Vs. Childless Peers

    The pay gap between mothers and childless women is actually bigger than the pay gap between women and men.

    Using fake resumes for two equally qualified candidates–one childless, one a mom—the researchers found that the mother was 100% less likely to be hired when she applied for a position. Mothers were consistently ranked as less competent and less committed than non-moms. “They were also offered $11,000 a year less pay, on average, than an equally qualified childless candidate,” Correll says in the author interview that accompanies the award.

    And what about men? Fathers got higher ratings than non-dads.

    VastaaPoista
  75. "Lisäksi jos toinen lapsi on vielä adoptiolapsi, niin silloinhan olisi kannattanut tähdätä sekä biologisen, että adoptiolapsen hankintaan suunnilleen samaan aikaan, jolloin saadaan synergiaetu ja hoidettua kaksi kärpästä yhdellä iskulla."

    Nk. Arawn tuossa sanoi, adotiolapsen saamisen ajankohtaa ei itse pysty kovin tarkasti itse suunnittelemaan. Sama pätee biologiseen lapseen. Eikä se lastenkaan kannalta ole paras ratkaisu, että adoptiolapsi tulee perheeseen samanaikaisesti kuin perheen ensimmäinen biologinen lapsi, koska sekä vastasyntynyt että adoptiolapsi vaativat paljon huomiota, ja voivat olla todella uuvuttavia uusille vanhemmille. Molemmat perheen lapset ovat olleet vaativia tapauksia vaikkakin eri syistä. Vaikka olisikin kyseessä ns. helpot lapset, kyllä se siltikin voi olla vaativaa. Synergiaeduista on turha puhua, koska haitat olisivat merkittävät. Kaikesta nimimerkki Homon kirjoittamasta kuultaa läpi, ettei hän itse ole koskaan edes nähnyt pikkulapsivaiheen uuvuttamia vanhempia.

    VastaaPoista
  76. Uupunut äiti vai? No ei kai sitten auta muu kuin perinteinen vauvan pistäminen pakastimeen tai haulikon ottaminen kätöseen.

    Homo

    VastaaPoista
  77. Homotrolli,
    antaisit nyt olla. Mitä sinä tuolla trollauksella saavutat, muuta kuin huonon maineen miesliikkeelle?

    VastaaPoista
  78. Mitä aivojen kokoon _JA_ poimuuntumiseen tulee, delfiineillä on sekä isommat että poimuisammat aivot kuin meillä maaihmisillä. Silti heitä pidetään vain eläiminä.. maaihmisen ego se ei helposti taivu totuutta hyväksymään..

    - Vortac

    VastaaPoista
  79. Ja homolle sekä muille sivuhuomiona tiedoksi, tuo 'trollata' oikeastaan suomeksi kääntyy sanaksi 'troolata', koska se tulee alunperin siitä vertauskuvasta, että koetetaan kalastella reaktioita ja katsoa, mitä haaviin sitten saadaan kärkevillä kommenteilla.

    Se ei liity mitenkään 'trolli'-sanaan, ja 'trollata' on väärä suomennos. Siksi aina kun joku väittää jotakuta 'trolliksi' tai sanoo 'don't feed the trolls', on huokaistava syvään.

    Mutta niin tässä maailmassa kaikenlaiset höpelöydet vakiintuvat yleiseen käyttöön, eikä niitä sitten muuteta kirveelläkään.

    - Vortac

    VastaaPoista
  80. Henry & Vortac, valitettavasti Suomessakin on tuollainen alimony-tyyppinen huoramaksu, jota itse asiassa Suomen lainsäädännössä kutsutaan myös elatusavuksi. Ja tämä siis on eri asia kuin se lapsista maksettava elatusmaksu.

    Kieltämättä en tuota tiennytkään - karmivaa! Noh, eihän se minua kosketa, mutta aika hirvittävää, että suomessakin on jotain noin kammottavaa lakipykälää olemassa.. samaan aikaan kun teeskennellään, että tasa-arvoahan suomen lait koettavat hamuta. Juupajuu.

    Että naisesta ensin joutuu maksamaan, sitten joutuu maksamaan siitä että nainen ylipäätään on, ja sen jälkeen joutuu vielä maksamaan siitä että nainen lähtee ja vie lapset mukanaan, joita ei koskaan saa nähdä. Nainen ei kuitenkaan vastineeksi joudu käymään esim. siivoamassa ja tiskaamassa siitä alimonystä tai elatusavusta.. joten mies ikäänkuin maksaa turhasta. Avioliiton aikana sentään on kirjoittamaton sääntö että mies maksaa, niin nainen antaa römpsää, mutta naisethan ovat tätäkin sääntöä jo pitkään rikkoneet, eivätkä enää edes jaksa vaivautua valehtelemaan jostain olemattomasta päänsärystä vaan käyttävät surutta valtaansa feministiseen tyyliin ja raivostuvat, jos mies koettaa kyseenalaistaa tätä asetelmaa.

    Kuinka naisen kanssa naimisiinmenevää miestä voi kaikkien tietojen nojalla pitää millään tavalla älykkäänä tai tietoisena ihmisenä..?

    Hmm, onko nykyään laillista, että lesbot saavat mennä naimisiin? Mietin vain että mitenhän tällaisissa jutuissa määräytyvät moiset systeemit.. kun lesbojen välillä on nyrkkitappelu ja poliisi tulee väliin, kumpi pidätetään automaattisesti?

    - Vortac

    VastaaPoista
  81. Vortac: "Hmm, onko nykyään laillista, että lesbot saavat mennä naimisiin? Mietin vain että mitenhän tällaisissa jutuissa määräytyvät moiset systeemit.. kun lesbojen välillä on nyrkkitappelu ja poliisi tulee väliin, kumpi pidätetään automaattisesti? "

    Lähinnä seisova mies. Tai jos lähistöllä ei näy miehiä, poliisi joutuu pidättämään itsensä.

    VastaaPoista
  82. Ei sen puoleen, että tällä mitään merkitystä olisi.

    Ihmisen vaikutuspiirissä oleva maailma jakautuu niin, että osa on poliittista, osa markkinaehtoista. Tämä tarkoitta käytännössä sitä, että osasta asioita päätetään äänillä (demokraattisesti), osasta euroilla (markkinoilla).

    Koululaitos toimii pääosin poliittisen päätöksenteon piirissä. Sen sijaan työmarkkinat eivät pääosin toimi.

    On sietämätöntä väittää, että pojat nyt vain ovat huonompia kuin tytöt ja siksi ansaitsevat huonomman koulumenestyksen.

    VastaaPoista
  83. "On sietämätöntä väittää, että pojat nyt vain ovat huonompia kuin tytöt ja siksi ansaitsevat huonomman koulumenestyksen."

    Joskus aiemmin tyttöjen koulumenestys oli keskimääräisesti miehiä huonompaa: harvempi tyttö kuin poika meni lukioon ja vielä harvempi yliopistoon. Tätä EI katsottu tyttöjen omaksi syyksi vaan alettiin muuttaa koulutuksen rakennetta. Nyt pojilla menee huonommin: tyttojä on lukioissa enemmän ja yliopistot ovat vieläkin naisvaltaisempia. Ja trendi molemmissa on naissukupuolen yliedustuksen kasvun suuntaan. Tämä kuitenkin mielletään poikien omaksi syyksi. Ja sitten kuuluu korkeastikoulutetuilta naisilta valitusta siitä, kuinka oman tasoista kumppania ei tahdo löytyä.

    VastaaPoista
  84. Good day, sun shines!
    There have been times of hardship when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright stupid person.
    I have never thought that there weren't any need in big initial investment.
    Now, I feel good, I begin take up real money.
    It gets down to select a correct companion who utilizes your money in a right way - that is incorporate it in real business, and shares the income with me.

    You may ask, if there are such firms? I have to answer the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
    http://theblogmoney.com

    VastaaPoista
  85. Good day, sun shines!
    There have been times of hardship when I felt unhappy missing knowledge about opportunities of getting high yields on investments. I was a dump and downright pessimistic person.
    I have never imagined that there weren't any need in large starting capital.
    Nowadays, I'm happy and lucky , I begin to get real money.
    It gets down to select a correct partner who utilizes your money in a right way - that is incorporate it in real deals, parts and divides the income with me.

    You can get interested, if there are such firms? I'm obliged to answer the truth, YES, there are. Please be informed of one of them:
    http://theblogmoney.com

    VastaaPoista
  86. Anonyymi4/6/13 04:58

    Quality: rings are everyday wear just like charm bracelets or gold pendants hence you must choose something durable.

    He may have given you the promise ring as just a nice gift while you may
    be hearing wedding bells. Big and chunky beaded necklaces are still the emphasis of this summer time.


    Here is my web blog ... http://www.electricianprograms.org/node/68109

    VastaaPoista
  87. Anonyymi4/6/13 07:59

    Lets first analyse why exercise could be beneficial is being acne clear.

    The ascorbic acid in pineapple will reduce acne scars and
    smooth skin. Find out that you can get cool clock gadgets to download,
    connect and more. Now, one teaspoon of sugar equals four
    grams of sugar.

    My web page ... acne before and after

    VastaaPoista
  88. Anonyymi6/6/13 16:18

    Promise rings are very powerful symbols of respect,
    love, and friendship. Unless you are steeped from the globe of fashion,
    you will not be uncovered to the nuances of seasonal jewellery developments.

    The critical element is that the person created the
    promise to abstain from sex until finally marriage.



    my webpage ... cepinitiative.org

    VastaaPoista
  89. Anonyymi6/6/13 16:39

    Children typically employ a practical bent of intellect and are keen to
    uncover new things. While we don't think of divorce as being very common in the 1920's, this
    newspaper article stated the need for the divorce ring due
    to "divorce having become so frequent that it is considered there is a need for a distinctive emblem. CZ rings get a bad rap because they are often sold at cheap-o shops like Claire's and Spencer's, but if you purchase a CZ promise ring that is set on an 18k gold band, the ring will look very high quality and expensive.

    Feel free to visit my web-site :: promise rings with birthstones

    VastaaPoista
  90. You also need a cleanser providing you with moisture but doesn't clog pores. Take a really small area of this and apply a modest amount of water to thin it out a bit. Under the Kiss Organics product line from Kiss My Face, the appearance of organic personal care products created from wild-crafted and organic ingredients gained in popularity. Examine your lifetime and see how you may make a change.

    Take a look at my web blog :: help for acne []

    VastaaPoista
  91. Make your spouse happy, do the yard work, and burn extra calories - by going outside
    and performing the "chores" of owning a lawn, you will burn those extra
    calories that you "accidentally" ate during lunch.
    Sometimes there is nothing like a big bowl of pasta on a cold night,
    however, that big bowl of pasta is probably three servings.
    Remember make your workouts fun or else you will not stick with them.
    Though many overweight people struggle with this exercise, this kind of struggling
    does not translate to a high calorie expenditure.

    my website - fat burning foods for abs

    VastaaPoista
  92. Baking soda remedy fails for every kind of skin.
    You can help prevent and fight it by maintain good hygiene.

    Use a cotton ball wet with witch hazel to catch
    any from the last items of clay still on your skin. Microtia can demonstrate an inherited pattern
    among several family members but the specific genes resulting in
    the problem may stop identified by science.

    Also visit my webpage: acne during early pregnancy - -

    VastaaPoista
  93. However, the intent remains the same no matter what you
    call them, and are usually exchanged between young people as a
    promise they'll remain friends forever. You will discover a number of ornaments that fascinate everyone like necklaces, bracelets, watches, scarves, rings, handbags, brooches, belts and clips. It's beneficial
    to glimpse for a business which has been in enterprise for decades, and
    that has been offering on the web for a minimum of five many years.


    Here is my webpage ... webpage ()

    VastaaPoista
  94. Right after you have chosen the ring that you might be planning to present for your partner,
    you must decide what you're moving to possess inscribed about the ring. Because they'll take a greater bead and secrete nacre
    more quickly than their more compact counterparts, these large oysters develop substantial pearls of outstanding luster and magnificence.
    For engraving ideas for birthstone and pre engagement
    promise rings, you could start with what prompted the giving of engraved promise
    rings.

    Feel free to surf to my web site: webpage

    VastaaPoista
  95. Promise rings are sometimes also referred to purity rings,
    which can be given to a child by a parent or exchanged between
    couple to give your word on abstaining from sexual activity until marriage.
    A youngster can choose from a basic sterling silver ring or a high-end ring
    which incorporates diamonds or birthstones. Big and
    chunky beaded necklaces are still the emphasis of this summer time.


    Feel free to surf to my website ... promise rings her jared's

    VastaaPoista
  96. Bear in mind these simple pointers when you're choosing your promise rings and you'll have a symbol
    of your relationship to wear and enjoy. Their analyzed styles stand for manhood in lots of alternative ideas than one.
    While these are pricier rings that are in the $200 range, they are still on sale.


    Feel free to visit my webpage :: promise rings gemstone

    VastaaPoista
  97. The notion that pearls are made from sand intruding into the shell of an oyster is
    phony. Mens diamond rings are available for these occasions as well as the engagement and the actual
    wedding. And with the recent spotlight shed on promise rings at this year's VMA's, their popularity has only grown.


    Here is my web page promise rings under 50 *docfred.net*

    VastaaPoista
  98. Children typically employ a practical bent of intellect and are keen to uncover new things.
    However, when exchanging the ring, with whomever you choose, be sure to be
    perfectly clear on the terms and conditions of the promise.
    Even low-cost software like Photoshop Components or ACDSee could make your item photography very much less difficult.



    Here is my web site ... web Site

    VastaaPoista
  99. Insevere cases, generally known as cystic acne, painful purple lumps develop.
    Start Using These Products, Soon - I suggest talking to a
    dermatologist or perhaps your doctor before starting any
    vitamin regiment. You should learn whether you really feel happy and empowered of one's place in life whether you only feel afraid and powerless. This can stop the formation of latest breakouts, drinking enough water daily would help the body to dispose of toxins from the inside it and help with preventing your pores getting clogged.

    Also visit my blog :: acne blog ()

    VastaaPoista
  100. There are numerous kinds of wedding rings available nowadays and
    a few of these rings for men can really give you a high style expression.

    In this case, truly the object is a thing, the objective is the important part.
    Promise rings are an excellent tool for young couples who
    are intent on being exclusive and monogamous with one another.


    my web blog: web page

    VastaaPoista
  101. However, the intent remains the same no matter what you call them,
    and are usually exchanged between young people as
    a promise they'll remain friends forever. It's just up to you what type of rings you want to gift
    your loved one. Coloured gemstone promise rings are equally
    classic and appealing.

    My website ... promise rings under 300

    VastaaPoista
  102. Outside of that promise, the purity or promise rings are
    quickly a reminder to the personal to help keep his or her word
    to God. Titanium was a metal first used in the aerospace industry because of its
    ability to withstand high temperatures. It is why young children's watches which can be a a part of motion picture merchandise are so well-known nowadays.

    My website - web site

    VastaaPoista
  103. I'm sort of hoping menopause will bring back clear skin, before I have way too many wrinkles it to be appreciated. If a product is to be left for the skin, you might desire to rethink the exact same thing, and take off it after thirty minutes or an hour. When these devices heated up what's more,
    it heated the water for the tip with a dangerous temperature
    which may have burned my face. This could be difficult to re-adjust particularly if you're not utilized to sleeping on your own back.

    my blog post - acne zeno :: ::

    VastaaPoista
  104. Furthermore, there are options to these rings
    for those that come to feel that their vow of abstinence is strictly a particular challenge,
    as opposed to a community one. These rings say, "You are not a convenience, or property, you are my intended. The assortment of steel options together with rare metal and sterling silver allow for some selections at incredibly economical charges.

    Review my blog ... web page

    VastaaPoista
  105. Promise Rings are customarily given to each other when two individuals are
    in a serious committed relationship but don't feel ready or mature enough to become engaged. The changing trends in jewelry are also true with the kinds of materials used to make the different kinds of jewelry. The critical element is that the person created the promise to abstain from sex until finally marriage.

    Look at my blog - promise rings at jared - www.detroitclassifiedsads.com -

    VastaaPoista
  106. So how can one particular figure out if a pearl is
    true or an imitation. They are usually given with the intent of changing
    into engaged at some purpose within the future. However, you need to look at the
    person and promise before deciding on the type of ring you
    want to exchange.

    Here is my web-site :: homepage

    VastaaPoista
  107. Right after you have chosen the ring that you might be planning to present for your partner, you must decide what you're moving to possess inscribed about the ring. A youngster can choose from a basic sterling silver ring or a high-end ring which incorporates diamonds or birthstones. In general, there are 2 major types of promise rings which are commonly used amongst youngsters today:.

    Take a look at my site: promise rings under 200

    VastaaPoista
  108. A knot style and design is often accustomed to represent an unending really like and commitment in adore knots.
    So just who in Hollywood is wearing a promise ring these days.
    For this reason beneath is a summary of the types of rings
    decorated by modern men.

    Here is my site promise rings size 3.5

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".