maanantaina, kesäkuuta 22, 2009

Timo Hännikäinen: Ilman

Sain vihdoin luetuksi Hännikäisen kirjan. Kirjaa voi luonnehtia "asiaproosa spin offiksi" omasta kirjastani Naisten seksuaalinen valta, josta on lainattu useita ideoita. Kirja on mielenkiintoisesti ja hauskasti kirjoitettu, joten sen jaksaa lukea lävitse. Parhaimmillaan se esittää hyviä yhteiskunnallisia tilanneanalyysejä elävästi kirjoitettuna. Bordellikohu antaa kirjasta aivan väärän mielikuvan, kuten varmaan jo arvasittekin. Puolittaiset suositukset yhteiskunnan muuttamiseksi menevät kirjassa eniten vikaan - parempi olisi pysyä vain analysoijan ja ihmettelijän roolissa. Erityisen osuvia ovat feminismiä käsittelevät osuudet:
Viimeisen sadan vuoden aikana tasa-arvonaiset ja heidän edeltäjänsä ovat vakiinnuttaneet käsityksen miesten kollektiivisesta syyllisyydestä ja naisten kollektiivisesta uhriudesta. Tätä saavutettua etua nykypäivän edistykselliset naiset käyttävät täysin rinnoin hyväkseen. Samalla he ovat siitä riippuvaisia: jos naisten historiallinen asema orjina kyseenalaistetaan, feministisiltä rakennelmilta putoaa pohja.

...Tällaisten huomioiden myötä feministejä kohtaan tuntemani sympatia karisi ja aloin suhtautua heihin yhä kriittisemmin. Kun yritin esittää kritiikkiä, se tyrmättiin suoralta kädeltä, ja kriittisyyteni muuttui avoimeksi vihaksi. Tunsin että minua oli petetty: kunnioittamani tasa-arvonaiset olivat osoittautuneet umpimielisiksi fanaatikoiksi, joiden kanssa ei voinut edes kommunikoida.

...Feminismille on käynyt samalla tavalla kuin vasemmistolle, josta on sanottu, että sillä ei ole enää muuta annettavaa julkiseen keskusteluun kuin dogmaattinen antirasismi - siis rasismi valkoista miestä kohtaan. Nykyfeminismin panos on puolestaan dogmaattinen antiseksismi, miehiin yleensä ja valkoisiin keski-ikäisiin heteromiehiin erityisesti kohdistuva seksismi.
Miss Midnight: Kolmas huti

42 kommenttia:

  1. "Kolmannen kerran kuukauden sisään ehdotin seksiä AT-miehelle."

    Millä perusteella kyse on AT-miehestä?

    VastaaPoista
  2. Sillä perusteella, että kyseessä ovat aikuiset miehet (yli 25v), jotka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä. Kaksi määritteli itse itsensä ATM:ksi.

    VastaaPoista
  3. Esimerkki atm-näkökulmasta. No esim. kun omat naisiin kohdistuneet lähestymisyritykseni ovat parhaimmillaankin johtaneet tylyyn, mutta ONNEKSI nopeaan torjuntaan ja pahimmillaan (=useammin kuin parhaimmillaan) avoimeen pilkkaan ja halveksuntaan, on vaikea uskoa, että mihinkään positiiviseen naiskokemukseen on edes mahdollisuutta. Ei silleen, että minua nainen olisi koskaan edes lähestynyt. Ja kun tähän vielä yhdistää sen naisten yksimielisen (ja varmasti toki oikeankin) mielipiteen, että koolla on erittäin paljon väliä, niin mitä muuta voisi ollakaan tarjolla kuin nöyryytystä?

    Ajattele asiaa vähän hänen kannaltaan: Jos kaikki menee hyvin sängyssä niin olette molemmat tyytyväisiä. Mutta jos jokin menee pieleen, on vika TÄYSIN hänessä. Tällöin hän saa itsetunnolleen viimeisen naulan arkkuun ja sinä huvittavan anekdootin, jota voit jakaa naisystävillesi, jolloin hänen maineensa myös tuhoutuu.

    VastaaPoista
  4. Ja vielä siis: en väitä, että levittelisit nöyryyttäviä huhuja hänestä, muttei hän voi sitä tietää.

    VastaaPoista
  5. Mikko, olet oikeassa, että noin moni ATM varmasti ajattelee. Niinpä minun harteilleni jää saada mies ymmärtämään, että jos jokin menee pieleen, niin vika on kyllä molemmissa ja paljon enemmän minussa, jolla on kokemusta ja jonka pitäisi osata hoitaa homma.

    Ja toistaiseksi epäonnistumisia AT-miesten kanssa ei tililläni ole näin aikuisiällä. Parikymppisenä niitä kyllä tuli, kun olin itsekin vielä niin epävarma ja hukassa.

    VastaaPoista
  6. "Mikko, olet oikeassa, että noin moni ATM varmasti ajattelee. Niinpä minun harteilleni jää saada mies ymmärtämään, että jos jokin menee pieleen, niin vika on kyllä molemmissa ja paljon enemmän minussa, jolla on kokemusta ja jonka pitäisi osata hoitaa homma."

    Tämä on toki ikävää. Vallitseva käsitys kun vaan on, että seksin päätehtävä on tyydyttää NAINEN! Ja jos nainen ei siis tyydyty on vika miehessä. Ei tämä ole sinun syysi, mutta kun tuota tulee joka tuutista, on siihen vaikea olla uskomatta.

    VastaaPoista
  7. "Sillä perusteella, että kyseessä ovat aikuiset miehet (yli 25v), jotka eivät ole koskaan harrastaneet seksiä."

    Miten sinä voit sen tietää?

    "Kaksi määritteli itse itsensä ATM:ksi."

    No, ei sitä nyt ihan itse vain määritellä.

    VastaaPoista
  8. No totta kai voin myös lähteä olettamuksesta, että kaikki mitä miehet minulle kertovat itsestään on valhetta. En vain äkkiä keksi mitään syytä, miksi olettaisin, että joku päättää kertoa olevansa esim. 35-vuotias mies, joka ei ole ikinä harrastanut seksiä, ja että kokee olevansa ATM.
    Mutta mitäpä minä miesten sielunmaailmasta tiedän, ehkä tällainen valehtelu on sitten ihan yleistäkin?

    VastaaPoista
  9. MM: Aijaijai! Nyt törmäsit tähän AT-mieheyden määritelmän liukuvuuteen. ATM:han on, kuulemma mies, joka ei lähes koskaan saa seksiä ja jolle naiset eivät nyt ainakaan ehdota seksiä - ja jos ehdottaisivat, mies olisi suuna päänä pökkimässä. Eli nuo sinun miehesi eivät voi olla AT-miehiä, koska ovat kieltäytyneet. ;)

    AT-mieheys on arvonimi, jonka saa tämän blogin kommenttiosastolta tahi Panu Höglundilta. Itse ei sellaiseksi itseään saa määritellä. On vain muutama harva, jotka todella tietävät, millainen on ATM ja kuka sellaiseksi kelpaa!

    VastaaPoista
  10. Ja jos mies ei ole koskaan harrastanut seksiä ja kokee sen vuoksi olevansa ATM, niin mikä tässä kokemuksessa Jorman mielestä on väärin? Kenen sitten pitäisi hänet määritellä, ellei hän saa tehdä sitä itse? Eikä myöskään ulkopuolisen määritelmä kelpaa, koska voihan olla että minulle on valehdeltu. Niin kuka sitten määrittelee? Pyhä henki?

    VastaaPoista
  11. Ahaa, Arawn ehtikin jo vastata. Kiitos, asia selvisi :)

    (Tämähän on vähän kuin feminismikin, kohta on olemassa monenlaista AT-mieheyttä, sitä oikeaa ja sitten sitä virheellistä...)

    VastaaPoista
  12. Naisia ärsyttää, jos mies, jonka kanssa he eivät koskaan harrastaisi seksiä, ei ole vonkaamassa heiltä seksiä. Toki heitä ärsyttää myös se, jos hän ON vonkaamassa heiltä seksiä!

    VastaaPoista
  13. "Naisia ärsyttää, jos mies, jonka kanssa he eivät koskaan harrastaisi seksiä, ei ole vonkaamassa heiltä seksiä. Toki heitä ärsyttää myös se, jos hän ON vonkaamassa heiltä seksiä!"

    Esimerkiksi atm-ryhmässä tämä minun kokemukseni on tavallinen: olen aikoinani lähestynyt useita naisia ja tuloksena on ollut, että pelkkää paskaa on tullut niskaan. Tästä vedin johtopäätöksen, että kuulun atm-ryhmään. Mutta, kun olen nettikeskusteluissa maininnut olevani atm, monet (eivät suinkaan kaikki) naiskeskustelijat ovat SUUTTUNEET tästä ja kiistäneet koko atm-ryhmän olemassaolon!

    VastaaPoista
  14. "No totta kai voin myös lähteä olettamuksesta, että kaikki mitä miehet minulle kertovat itsestään on valhetta."

    Miksi kaikki? Aika moni kuitenkin valehtelee seksielämästään, syystä tai toisesta. Joku voi jopa luulla saavansa säälistä.

    "Tämähän on vähän kuin feminismikin, kohta on olemassa monenlaista AT-mieheyttä, sitä oikeaa ja sitten sitä virheellistä."

    Ei. Mitään virheellistä AT-mieheyttä ei ole olemassakaan.

    Mies ei tosiaan ole AT-tasoa, jos hänelle naiset seksiä ehdottelevat, joten kyseisiä tyyppejä ei voi AT-miehiksi kutsua. Ei esim. munkki ole AT-mies, hänhän on selibaatissa omasta tahdostaan. Sama koskee näitä tyyppejä, joille olet mennyt ehdottelemaan.

    Se, ovatko he harrastaneet aiemmin seksiä vai eivät, on epäolennaista (jo oletetaan, että he eivät olisikaan valehdelleet asiasta). Olennaista on se, ovatko he jääneet ilman seksiä omasta halustaan vai eivät.

    Toinen asia on sitten se, miten ehdottelu on tehty. Onko oikeasti ehdotettu, vai vain esitetty. Kuten Mikko totesikin, moni mies ei, monien pettymysten jälkeen, pahemmin viitsi luottaa naisten sanaan.

    VastaaPoista
  15. Haluan vielä korostaa, jos se on joillekin jäänyt epäselväksi: naisilla, joita lähestyin, oli TÄYSI oikeus torjua minut. En kiistä tätä, enkä koksaan ole kiistänyt. Torjumistapa tosin on usein ollut törkeä.

    VastaaPoista
  16. Henry:

    "Sain vihdoin luetuksi Hännikäisen kirjan. Kirjaa voi luonnehtia "asiaproosa spin offiksi" omasta kirjastani Naisten seksuaalinen valta, josta on lainattu useita ideoita. "

    On tietysti hyvä, että uskoo omaan tekemiseensä, mutta kommentti on ainakin äkkilukemalta aika omahyväinen. Yhtä lailla "Naisten seksuaalinen valta" -teoksen voidaan väittää sisältävän useita lainattuja ideoita muista teoksista, koska ei mikään näistä synny tyhjiössä (ja voidaan olettaa Hännikäisen lukeneen muuta[kin+] aihetta koskevaa kirjallisuutta jne.).

    Hannu Salaman "Juhannustanssit" teoksessa (1964) miehet päivittelevät näyttelijättären "antaneen" jollekulle vain siksi, että tämä soitti erään muusikon yhtyeessä. Jotenkin kummasti tulee mieleen...

    VastaaPoista
  17. "Yhtä lailla "Naisten seksuaalinen valta" -teoksen voidaan väittää sisältävän useita lainattuja ideoita muista teoksista, koska ei mikään näistä synny tyhjiössä"

    Tottakai. Onko joku väittänyt muuta? Uutta siinä on se, että monet samoja asioita käsittelevät lähteet on koottu yksien kansien sisälle.

    "ja voidaan olettaa Hännikäisen lukeneen muuta[kin+] aihetta koskevaa kirjallisuutta jne.)."

    Onhan Hännikäinen lukenut paljon muutakin ja siihen kirjassa viitannut.

    VastaaPoista
  18. Jorma: "Aika moni kuitenkin valehtelee seksielämästään, syystä tai toisesta. Joku voi jopa luulla saavansa säälistä."

    Eli mies valehtelee olevansa kokematon saadakseen säälistä ja sitten kun tarjoan seksiä hän kieltäytyy?
    Logiikkasi on niin kristallinkirkas, että suorastaan häikäistyn...

    VastaaPoista
  19. Sinänsä muuten mielenkiintoinen tuo määritelmä, että ATM lakkaa olemasta ATM heti ensimmäisen seksitarjouksen saatuaan. Eli 20, 30 tai vaikka 50 vuottakaan naisten torjumista siihen alle ei riitä, vaan kaikki mitätöityy heti ensimmäiseen tarjoukseen.
    Tästähän voi vetää vain sen johtopäätöksen, että jos nyt tarjoaisin seksiä koko ATM-väestölle, niin koko ryhmä lakkaisi samalla hetkellä olemasta.

    VastaaPoista
  20. "Eli 20, 30 tai vaikka 50 vuottakaan naisten torjumista siihen alle ei riitä, vaan kaikki mitätöityy heti ensimmäiseen tarjoukseen."

    Niin, puhehan oli siitä, että AT-mies on mies, joka ei naisille kelpaa. Jos kelpaa yhdellekin naiselle, ei enää kelpaa luokkaan. Tietenkin edellytyksenä on, että seksiä pitäisi olla oikeasti saatavilla. Toisaalta, jos nainen on hullu, humalassa tai epätoivoisena tarttuu viimeiseen oljenkorteen, niin silloin ei voida vielä vetää johtopäätöstä, että ko. mies naisille kelpaisi. Eli tarjouksen täytyy johtua naisen aidosta kiinnostuksesta ko. miestä kohtaan. Jos sellaista aitoa kiinnostusta löytyy edes yhden tarjouksen verran, ei kyse ole oikeasta AT-miehestä.

    "Tästähän voi vetää vain sen johtopäätöksen, että jos nyt tarjoaisin seksiä koko ATM-väestölle, niin koko ryhmä lakkaisi samalla hetkellä olemasta."

    Oletko jo hankkinut liukuvoidetta?

    VastaaPoista
  21. "Eli mies valehtelee olevansa kokematon saadakseen säälistä ja sitten kun tarjoan seksiä hän kieltäytyy?"

    Mistä sait päähäsi, että kyse olisi yhdestä ja samasta miehestä? Joku voi kalastella sääliä (ja pillua) tuollakin tyylillä, niin se vain on.

    VastaaPoista
  22. MM ei jaksa kirjautua22/6/09 12:20

    Jorma, sinä olet esittänyt väitteen, että ehkä ko. miehet valehtelivat minulle. Minä lähden siitä, että jokainen on syytön kunnes toisin todistetaan ja etten keksi mitään syytä, miksi he valehtelisivat. Jos tuo on ainut syy, jonka itse pystyt keksimään, niin eikö ennemmin kannattaisi myöntää, että ehkä olit väärässä ja liian äkkiä lätkimässä niitä syyllisen leimoja?

    VastaaPoista
  23. "Jos tuo on ainut syy, jonka itse pystyt keksimään"

    Ei se ole ainut mahdollinen syy valehtelulle. Moni ei vain halua paljastaa likaa intiimiasioistaan sivullisille. On yleisesti tunnettu tosiasia, että esim. seksisuhteiden määrästä helposti valehdellaan niistä kysyttäessä. Niiden määrää joko liioitellaan tai vähätellään jne.

    "ehkä olit väärässä ja liian äkkiä lätkimässä niitä syyllisen leimoja?"

    En minä syyttänyt ketään mistään, enkä väittänyt olevani varma valehtelusta. Sanoin vain, ettei sitä mahdollisuutta ole mitään syytä sulkea pois. Etenkin, kun tiedossa on, että näissä asioissa ihmiset usein valehtelevat, syystä tai toisesta.

    VastaaPoista
  24. Entäs ne tyypit, joiden kanssa joku nainen on "erehtynyt " harrastamaan seksiä esim. humalassa, mutta tämän jälkeen katuneet syvästi, että ovat sortuneet mieheen, joka on paljon heidän tasoaan alempana? Tämän jälkeen nainen on sitten haukkunut ja vähätellyt miestä kaikille tuttavillee, ettei vaan kukaan erehtyisi luulemaan heidän olevan samaa tasoa. Tunnen nimittäin pari kaveria, jotka ovat kolmenkympin molempaa puolta ja joille on käynyt juuri noin.

    Kyllä hekin mielestäni voidaan lukea atm-ryhmään kuuluviksi, vaikkeivät neitsyitä olekaan.

    -Mikko

    VastaaPoista
  25. Ja ei se, ettei joka naisella, joka yrityksellä tärppää osoita, että naiset ovat tasa-arvoisessa asemassa seksimarkkinoilla miesten kanssa.

    VastaaPoista
  26. "Kyllä hekin mielestäni voidaan lukea atm-ryhmään kuuluviksi, vaikkeivät neitsyitä olekaan."

    Niin juuri. AT-mieheksi kutsutaan miehiä, joista naiset eivät ole kiinnostuneita. Jos joku heistä sitten joskus saa seksiä sen seurauksena, että nainen on ollut niin humalassa tai tilapäisesti sekaisin, ettei ole tiennyt mitä on tekemässä, niin ei se heidän statustaan muuta.

    Sellainen mies, josta joku nainen on aidosti kiinnostunut, ei sitä vastoin ole AT-mies.

    VastaaPoista
  27. En suoraan sanoen usko tuohon Miss Midnightin juttuun. Vaikuttaa liian kätevältä. Tod.näk. palturia, jonka tavoitteena on ollut päästä sanomaan että no eikös teille nyt mikään kelpaa, nyt on todistettu että olette väärässä jne.

    VastaaPoista
  28. http://keskiyonneito.blogspot.com/2009/06/vapautunut-nainen.html

    Miss Midnight:

    "Kyse ei ole pelkästä panetuksesta, vaan myös fetissistä."

    "Ja kokematon mies on haaste. Vaikka teatraalisesti ääni väristen huokailenkin sitä, kuinka kauhian vaikeaa se seksin saanti on, niin todellisuudessa nautin haasteesta. Pidän siitä, ettei homma ole niin helppoa ja että joskus jää luu jakajan käteen. Noloa se on silti myöntää, ettei saa, mutta sitäkin suurempi voitto silloin, kun sattuu saamaan :)"

    VastaaPoista
  29. tympeäNörttö22/6/09 18:32

    Vau, pitkästä aikaa ATM-asiaa! Harmi vaan pikemminkin linkkaamisen kautta, kuin Henryn vetämänä. Itse kun jotenkin kaihoilen tämän blogin alkuaikoja: silloin oli ehkä enemmän "sosiaalipornoa" ja provoilua, nykyään on enimmälti tätä miesten tasa-arvoasiaa. Ihan jees että keskustelu kehittyy, tietty, ja Henryllä taitaa olla mahtava draivi näissä uusissa asioissa. Ehkä ATM-läpän toivossa pitäisikin kurkkia muiden blogien perään siis...? Tosin, mitä nyt luin nämä linkatut Miss Midnightin jutut, ei kauheasti paljon parempaa ole sielläkään tarjolla. Höh.

    PS: Tosi jyrkkä määritelmä muuten Jormalla ATM:lle! Olen kyllä silläkin määreellä selkeä ATM, mutta jotkut kavereistani eivät, heh. Joku anonyymi kommentoi MM:n puolella, että joillekuille alempitasoisuus on varmaankin identiteetti jopa. Ja miksei. Ehkä parempi sekin kuin ei mitään.

    VastaaPoista
  30. Jos tekstin otsikko on Timo Hännikäinen: Ilman, niin miksi hitossa tekstissä on linkki aivan muualle? Ja vielä kaiken lisäksi ilman kappalejakoa.

    Ymmärtäisin jos otsikko ei olisi suora kirjan nimi, vaan esim. "ilman oleminen" tms.

    Itse Hännikäisen kirjasta... Tosi hyvä lukuelämys minun kaltaiselleni, joka ei ole kirjallisuutta juuri harrastanut. Eihän se mitään haittaa, että Hännikäinen esittää ajatuksia, millainen yhteiskunnan pitäisi olla - sitä paitsi nehän ovat pikemminkin "olisi hyvä olla" kuin "näin ja näin pitäisi olla".

    En voi samaistua kaikkiin Timo H:n kokemuksiin. Hänellä ei ollut isää, kuten ei oikeastaan minullakaan. Näköjään aika huono juttu mielenterveyden ja naisten kanssa pärjäämisen kannalta tuo isättömyys.

    VastaaPoista
  31. "Jos tekstin otsikko on Timo Hännikäinen: Ilman, niin miksi hitossa tekstissä on linkki aivan muualle? Ja vielä kaiken lisäksi ilman kappalejakoa."

    No, tämän blogin suurimmassa osassa postauksia on käytössä sama käytäntö, että valitaan postaukselle joku aihe otsikoksi, ja muita linkkejä sekaan.

    "Eihän se mitään haittaa, että Hännikäinen esittää ajatuksia, millainen yhteiskunnan pitäisi olla - sitä paitsi nehän ovat pikemminkin "olisi hyvä olla" kuin "näin ja näin pitäisi olla"."

    Ei se mitään tietenkään haittaa, mutta filosofiselta tai sosiologiselta laadultaan ne eivät mielestäni ole parasta a-ryhmää.

    VastaaPoista
  32. "Vau, pitkästä aikaa ATM-asiaa! Harmi vaan pikemminkin linkkaamisen kautta, kuin Henryn vetämänä. Itse kun jotenkin kaihoilen tämän blogin alkuaikoja: silloin oli ehkä enemmän "sosiaalipornoa" ja provoilua, nykyään on enimmälti tätä miesten tasa-arvoasiaa."

    Koko keväthän on ollut Hännikäisen myötä täynnä ATM-asiaa, eli enemmän kuin vuosiin. Muualla siitä kirjoitetaan netissä vain vähän, paitsi mitä nyt Suomi-24 sinkut palstalla vängätään samoista asioista loputtomiin. Eli laadukasta nettiaineistoa aiheesta puuttuu.

    VastaaPoista
  33. tympeäNörttö22/6/09 20:01

    Henry kirjoitti:
    "Koko keväthän on ollut Hännikäisen myötä täynnä ATM-asiaa, eli enemmän kuin vuosiin."

    Seurasin toki sitä uutisointia ja tätä blogia tiiviisti. En kuitenkaan ole täysin samaa mieltä kanssasi. Toki Hännikäinen toi esiin tietynlaisia ideoita - ehkä typistettynä "jotkut miehet ei saa" - mutta suhtautuminen häneen oli niin ristiriitaista... käsittämättömästä raivosta tylsämieliseen vähättelyyn. Ehkä aika ei ollut kypsä, jos koskaan, esittää asioita, kuten hän teki. Että siinä mielessä tasa-arvon pohtiminen miesnäkökulmasta on varmasti poliittisesti hedelmällisempi aihe.

    Silti kaipaan niitä vanhoja aikoja - ja kommentaattoreita. Ja oli hassua huomata kun johonkin pari vuotta vanhaan tekstiin olikin tullut äskettäin taas uusi kommentti. Mistälie oli guuglailtu esiin. .)

    VastaaPoista
  34. "Toki Hännikäinen toi esiin tietynlaisia ideoita - ehkä typistettynä "jotkut miehet ei saa" - mutta suhtautuminen häneen oli niin ristiriitaista... käsittämättömästä raivosta tylsämieliseen vähättelyyn."

    Sinänsä erikoista, että näin oli. Tietenkään kaikki miehet ei saa. Ehkä reaktio vain oli sitä, että naisia harmittaa, jos miehet, joille heillä ei ole aikomustakaan antaa, lakkaavat yrittämästä. :)
    Silloin he eivät saisi sitä itsetunnon kohotusta, tai mahdollisia atm:ä saatuja materiaalisia etuja.

    VastaaPoista
  35. eternal testicle22/6/09 22:38

    'Naisten seksuaalinen valta' on asia jonka normaalijärkinen teini-ikäinen intuitiivisesti tajuaa jossain vaiheessa.

    VastaaPoista
  36. tympeäNörttö22/6/09 22:53

    "...normaalijärkinen teini-ikäinen..."

    Eli ovatko tytöt tyhmiä, vai esittävätkö vain. ;(

    VastaaPoista
  37. "Kyllä hekin mielestäni voidaan lukea atm-ryhmään kuuluviksi, vaikkeivät neitsyitä olekaan."

    Niin juuri. AT-mieheksi kutsutaan miehiä--


    Herran tähden, ei mies voi olla neitsyt!! Oikeaa olisi puhua poikuuden tallella olosta, vai mitä?

    VastaaPoista
  38. "Herran tähden, ei mies voi olla neitsyt!! Oikeaa olisi puhua poikuuden tallella olosta, vai mitä?"

    No se on perinteisempi termi. Mutta mielestäni sana "neitsyt" on menettänyt sukupuolisidonnaisuutensa jo aikaa sitten.

    VastaaPoista
  39. Kaksi määritteli itse itsensä ATM:ksi."

    No, ei sitä nyt ihan itse vain määritellä
    .

    Totta puhut, meinaan jos katsoo esimerkiksi BMadia ja hänen juttujaan, on niissä syvä ristiriita; toisaalta BMad väitti aikoinaan itseään ATM:ksi ja samanaikaisesti kehuskeli perversseillä sadomaso-seksikokemuksillaan, joita hän sai aina halutessaan huippuhyvännäköisiltä naisilta. Sittemminhän hän on kai korjannut väitettään KTM:ksi sentään, mutta ei sekään oikein paikkansa pidä, JOS hänen muut juttunsa pitävät kutinsa.

    Itse ei voi vain päättää olevansa ATM tai KTM, vaan koko termi viittaa lähinnä siihen, että miten naiset suhtautuvat mieheen seksuaalisessa mielessä. Eli kuinka paljon hänen on mahdollista saada seksiä parhaimmillaan, parhailla yrityksillään, jne.

    Voihan olla, että joku on huvikseen ollut harrastamatta seksiä 25-vuotiaaksi, mutta jos hänen olisi ollut MAHDOLLISTA sitä harrastaa, hän ei silti ole ATM.

    - Vortac

    VastaaPoista
  40. Silti kaipaan niitä vanhoja aikoja - ja kommentaattoreita. Ja oli hassua huomata kun johonkin pari vuotta vanhaan tekstiin olikin tullut äskettäin taas uusi kommentti. Mistälie oli guuglailtu esiin.

    No meikäläisellä on joskus tullut samanlaista kaihoa noita alkuaikojen blogauksia kohtaan - siellä on niin upeita Henryn kirjoituksia, joissa on 0 kommenttia.. jotenkin sydäntäsärkevää.

    Sitten olen joskus kuitenkin kommentoinut, vaikka olen hyvin tiennyt, ettei sitä kukaan varmastikaan koskaan tule lukemaan..

    Eli voihan olla, että kommentin on jättänyt joku kaltaiseni vanhojen entryjen selailija, josta on vain jostain ilkikurisesta syystä mukava jättää kommentti johonkin iänikuiseen postaukseen.

    - Vortac

    VastaaPoista
  41. tympeäNörttö26/6/09 15:16

    Vortac kirjoitti:
    "No meikäläisellä on joskus tullut samanlaista kaihoa noita alkuaikojen blogauksia kohtaan - siellä on niin upeita Henryn kirjoituksia, joissa on 0 kommenttia.. jotenkin sydäntäsärkevää."

    Ei siellä varmaankaan oikeasti ole yhtäkään niin huonoa juttua, etteikö sitä olisi kommentoitu, heh, lähinnä kyse lienee siitä että kommentointisysteemi tuli Bloggeriin mukaan vasta viiveellä, joten alunperin kommentit jätettiin ikäänkuin toiselle saitille. Ja nämä katosivat ajan myötä bittitaivaaseen. (Tai no, kait niitä löytyy WebArchivesta, ainakin jotain. Yritin joskus etsiä miten kauan olen käyttänyt tätä nimimerkkiä.)

    Enivei. Noina aikoinahan oli paljonkin kirjoittajia, myös niitä henkilökohtaisempia tekstejä suoltaneita, kuten ne kaksi Lordia, ja mitä niitä nyt olikaan. Vieläköhä sellaisia tyyppejä on olemassa, vai todellako kaikki lopulta pääsivät ATM-statuksesta? Hämmentävää. (Tai ehkä Henry ei enää seuraa/linkkaa/lainaa sitä skeneä.)

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".