torstaina, heinäkuuta 09, 2009

Miehet vaikenevat seksuaalisesta häirinnästä

Miehet vaikenevat seksuaalisesta häirinnästä
Puheenjohtaja Juuso Erno Miesten tasa-arvo ry:stä kertoo, että kynnys ilmoituksen tekemiseen on korkealla.

- Siihen tulee vähän semmoinen vitsailun maku. Olisihan se ihan kiva jos naisilta saisi huomiota, mutta se ei ole kivaa jos se menee häirinnän puolelle ja tuntuu ahdistavalta. Sitä ei haluta avoimesti käsitellä, on sen verran hankala aihe.

- Ihan omakohtaisesta kokemuksesta tiedän, että tanssilattioilla ja muuallakin yöelämässä naiset saattavat käydä yllättäen ja vähän aggressiviisestikin päälle, Juuso Erno kertoo.

Miesten seksuaalinen häirintä on lisääntynyt

Minihameet häiritsevät toimistotyötä Etelä-Koreassa

Kun suomalainen nainen saa tumman lapsen, maanmiehet alkavat käyttäytyä oudosti.
– Huora ja huoranpenikka, sihahtaa nuori mies Lauralle tämän odottaessa bussia tummaihoisen poikansa kanssa.

Rasismiin sekoittuu epäluulo siitä, että mustat miehet tulevat ja vievät naiset, kertoo Kuopion yliopiston erikoistutkija Vesa Puuronen. Huorittelemalla kyseenalaistetaan naisen oikeus päättää omasta kumppanistaan.

– Teit sitten pennun neekerin kanssa, tölväisee epäsiisti keski-ikäinen mies Eija Manninen-Itotalle, kun tämä työntelee kaksivuotiasta Dennistä Vantaan Korsossa. Sihteerinä työskentelevän Manninen-Itotan puoliso on lähtöisin Nigeriasta.

– Olisi pitänyt vastata, että olen tehnyt lapsen paljon sinua paremman miehen kanssa.

Vuoden ikäisten kaksosten äidille Maarit Samatehille osa vanhoista ystävistä on sanonut suoraan, ettei hyväksy tämän Gambiasta muuttanutta miestä.

– Minut koetaan petturiksi, jolle suomalainen mies ei kelpaa. Vaikka välit näihin ihmisiin ovat poikki, he soittelevat ja kysyvät, että ovatko lapset ihan mustia, Savonlinnasta Vantaalle muuttanut koulunkäyntiavustaja ihmettelee.

– Kerran Prismassa eräs mummo katsoi minua, miestäni ja Samuelia vihaisena ja sanoi, ettei ikinä tule ymmärtämään tällaista. En edes tajunnut mitä hän tarkoitti, ennen kuin mieheni selitti, Spence kuvaa.

42 kommenttia:

  1. "Rasismiin sekoittuu epäluulo siitä, että mustat miehet tulevat ja vievät naiset"

    Rasismi on tietenkin tuomittavaa. Etenkin tuo lapsiin kohdistuva on suunnattoman törkeää. Mutta kyllä naiset ihan itse hehkuttavat afrikkalaisten/muslimi/välimeren maista tulevien/ jne. miesten paremmuutta suomalaismiehiin nähden. Tähän pätee se sama sääntö kuin tuohon atm/peniksen koko keskusteluun: naisella on täysi oikeus päättää, mitä miehiä haluaa, mutta kyllä tosiasiat pitää olla valmis avoimesti myöntämään. Eli tässä tapauksessa on myönnettävä, etteivät suomalaiset naiset halua suomalaisia miehiä, sitä parasta a-luokkaa lukuunottamatta.

    VastaaPoista
  2. "Siihen tulee vähän semmoinen vitsailun maku."

    Joo. Kun mies joutuu keskimäärin olemaan paljon naista aloitteellisempi suhteiden luomisessa ja seksin vonkaamisessa, niin sitten kun joku nainen onkin aloitteellinen, oletetaan, että miehen pitäisi olla automaattisesti kiinnostunut ja jos hän ei sitä ole, vaan valittaa tilanteen ehkä kärjistyessä häirinnästä, niin sitten muut miehet aloittavat "ahdistelisipa joku minua"-tyylisen vitsailunsa. Heiltä puuttuu kokemuksen tuoma näköala siihen, että naisten aktiivisuus voikin mennä joskus häirinnän puolelle, koska he eivät itse ole saaneet naisilta ehdotuksia ja huomiota haluamallaan tavalla, vaan ovat itse joutuneet tekemään kovasti töitä sitä saadakseen.

    "tanssilattioilla ja muuallakin yöelämässä naiset saattavat käydä yllättäen ja vähän aggressiviisestikin päälle"

    Tämä kuulostaa niin kovin tutulle. Ikävä kyllä, känniääliöitä, niin naisia kuin miehiä, Suomessa piisaa. moni nainen kuvittelee humalassa olevansa täysin vastustamaton ja alkoholihan tunnetusti lisää naisten seksihaluja.

    "Rasismiin sekoittuu epäluulo siitä, että mustat miehet tulevat ja vievät naiset"

    En ymmärrä, mitä se muille kuuluu, jos joku alkaa suhteeseen ulkomaalaisen kanssa. Tämän valinnanvapauden pitää sitten koskea yhtä lailla naisia kuin miehiäkin.

    VastaaPoista
  3. Homojen vanhainkoteja harkitaan myös Suomeen

    "Homo- ja lesbojärjestöt haluaisivat myös Suomeen vain homoseksuaaleille tarkoitettuja vanhainkoteja, kertoo Metro-lehti."

    Onkos meillä olemassa vain heteroseksuaaleille suunnattuja vanhainkoteja? Ei varmaan, sillä sehän olisi syrjintää.

    Kumma juttu, että juuri homo- ja lesbojärjestöt ovat taas ensimmäisten joukossa lokeroimassa ihmisiä seksuaalisen suuntautumisen mukaan.

    VastaaPoista
  4. "Tämä kuulostaa niin kovin tutulle. Ikävä kyllä, känniääliöitä, niin naisia kuin miehiä, Suomessa piisaa. moni nainen kuvittelee humalassa olevansa täysin vastustamaton ja alkoholihan tunnetusti lisää naisten seksihaluja. "

    Ja sitten kun se humalaisen
    naisen läppä on monien miesten kohdalla vielä samalla halventavaa sen lisäksi, että näiden voi olla vaikea saada täyspäistä suhdetta naiseen muutenkin.

    Ylipäätään kuitenkaan en
    jaksa ymmärtää, miksi näitä pikku häiriöitä pitäisi rikoksina käsitellä. Naiset ja feministit sen aloittivat, ei tarvitse jatkaa Ernon ja muiden. Jos ei nyt mistään kummemmasta ole kyse.

    VastaaPoista
  5. Anonyymi9/7/09 10:55

    alpha-status: The Irony of Whoring

    "The irony couldn’t be any bigger. Here you have some girls from poor countries dreaming up a better life far away. As any girl, they eventually seek the comfort and safety that only a dedicated Provider male can offer. They dream of houses and kids, and a husband who loves and pampers them until they die of old age. They seek a good, decent man who makes some money, is a good dad and would not hurt them in any way (by means of cheating and/or abuse). At the same time, and on the other side of the glass, you find exactly that type of guy. "

    "Yet, there was essential element lacking for Pretty Woman to come true: The girls do not really want these guys."

    "These women are disgusted by the guys who offer them to realize the dream of their life, and they love the men who systematically destroy any chance of getting there."

    VastaaPoista
  6. Tampereen Keskustorilla miestä puukottanut nainen vapaaksi

    Olisiko poliisi toiminut samoin, jos puukottaja olisi ollut mies?

    Rohkenen epäillä.

    VastaaPoista
  7. Lapsista ei erota

    "Koska suurimman osan perhevapaista käyttävät naiset, suurimman osan pienten lasten hoivasta hoitavat naiset, myös suurin osa lähivanhemmista on naisia."

    Ei kelpaa. Tosiasiassa suurin osa lähivanhemmista on naisia, koska miehiä järjestään syrjitään huoltajuuskiistoissa. Feministi-Rosa yrittää tietenkin piilotella tätä miehiin kohdistuvaa törkeää sukupuolisyrjintää, koska hän hyväksyy sen. Vaikka äiti olisi miten paljon lapsen kanssa, se ei suinkaan automaattisesti tee hänestä parempaa huoltajaa erotilanteessa. Voi olla hyvinkin lapsen etu viettää pääosa ajasta isän luona, jos äiti ei ole kummoinen huoltaja.

    Mitä väliä vaikkapa jollain hoitovapaan pitämisellä on muka huoltajuuden kannalta tilanteessa, jossa lapsi on jo kouluikäinen, ja molemmat vanhemmat yhtä lailla töissä? Eiköhän silloin huoltajuuspäätöksen pitäisi perustua ajankohtaisempiin asioihin, kuten siihen, miten lapsen koulunkäynnin mahdollisimman sujuva jatko mahdollistetaan erosta huolimatta?

    VastaaPoista
  8. Tämä ei liity aiheeseen (kuinka usein aloitankaan nykyisin näin), mutta tuli tuossa Reinikainen-nimistä vanhaa televisiosarjaa katsellessani mieleen, että onko olemassa naispuolisia itsensäpaljastajia, vai ovatko he kaikki miehiä?

    Jos kaikki ovat miehiä, niin silloin he, jotka eivät usko markkina-arvoteoriaan tai naisten seksuaaliseen valtaan, pääsevät sitten selittämään, mistä se johtuu.

    Maailmassa on kyllä hitosti omituisia ilmiöitä pohdittavana ja ruodittavana..

    - Vortac

    VastaaPoista
  9. "että onko olemassa naispuolisia itsensäpaljastajia, vai ovatko he kaikki miehiä?"

    Hyvä kysymys. Eipä tule pahemmin naispuolisia mieleen. Kyllä tämä puhuu taas vahvasti sen puolesta, että on enemmän puutteessa olevia miehiä etsimässä epätoivoisin keinoin naisten huomiota, kuin päinvastoin.

    VastaaPoista
  10. "These women are disgusted by the guys who offer them to realize the dream of their life, and they love the men who systematically destroy any chance of getting there."

    Tämä pitäisi kirjailla isoin, kultaisin kirjaimin jokaisen tasa-arvoa, ihmissuhteita, naisia ja miehiä, avioliittoa, yhteiskuntaa jne. käsittelevän kirjan etusivulle.

    - Vortac

    VastaaPoista
  11. Olisiko poliisi toiminut samoin, jos puukottaja olisi ollut mies?

    Ja uhri nainen. TAI uhri nainen.

    - Vortac

    VastaaPoista
  12. Anonyymi9/7/09 12:40

    Miten erottaa oikea, kun miljonäärin vaimoksi ja pojaksi riittää tunkua
    09.07. - 10:00 (Luotu: 09:54)

    STT, AFP

    Singaporelainen Yak Eng Wai menetti vaimonsa 1970-luvun alussa. Raskaana ollut aviopuoliso muutti Malesiaan viettämään aikaa vanhempiensa kanssa. Sen verran Yak vaimonsa myöhemmistä vuosista tietää, että tämä synnytti pojan.

    Sittemmin Yakista on tullut perin äveriäs mies, miljonääri suorastaan. Mutta ikävä riivaa.

    - Sellaista päivää ei olekaan, etten miettisi mitä heille kuuluu, Yak sanoo.

    Nyt muuan yhteisö on julkaissut Yakin vetoomuksen, jossa miljonääri toivoo vaimonsa ja poikansa ilmoittautuvan hänelle.

    On helppo arvata, että ilmoittautujia on riittänyt runsain mitoin.

    - Tässä on oltava tarkkana, että löydämme Yakin oikean vaimon ja hänen poikansa. Me emme halua kuulla ihmisistä, jotka vain tahtovat kääriä tästä rahaa taskuihinsa, yhteisön edustaja sanoo.

    http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/miten-erottaa-oikea-kun-miljonaarin-vaimoksi-ja-pojaksi-riittaa-tunkua/149121

    VastaaPoista
  13. Anonyymi9/7/09 14:32

    Ettäkö vain 12% miehistä olisi kokenut seksuaalista häirintää? Rohkenen epäillä.

    No, tietysti kyse on "seksuaalisen häirinnän" määrittelystä. Mitenkähän on määrittely kyselyssä tapahtunut jos mitenkään?

    Rivoja puheita nuoremmista pojista nyt saa kuulla varmasti yli tuon väitetyn määrän.

    Käsiksi käymisten määrää on vaikea arvioida, koska niistä ollaan aika hiljaa. Meikäläiseen on käynyt kaksi naista kiinni pyytämättä ja yllätyksenä, siis kiinni tuonne intiimiin osastoon.

    Ikävä fiilishän sellaisesta tulee, varsinkin kun itseä pari-kolme kertaa vanhempi nainen kävi työpaikan hississä kiinni ja nauroi sitten räkäisesti kuin kyseessä olisi ollut paraskin vitsi. Olin parikymppinen, enkä osannut edes puolustautua mitenkään. No, nyt kun kokeneempana asiaa ajattelee, mitä siinä oikeastaan voi tehdä, kun kohtaa naisen fyysisen hyökkäyksen. Väkivallan käyttö naista kohtaan kun ei suju mieheltä luontevasti.

    Toinen kerta oli myös työssä, mutta tällä kertaa ravintolassa. Siinä saattoi olla viinalla jotain tekemistä asian kanssa. Siis naisen osalta.

    Toisaalta, eipä tuo häirintä ole sieluuni syvää arpea jättänyt. Kyllähän sitä kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. Ymmärrän myös, että naiselle tuollainen on kovempi paikka, uhkaavampi tilanne.

    VastaaPoista
  14. Anonyymi9/7/09 14:52

    "Kun suomalainen nainen saa tumman lapsen, maanmiehet alkavat käyttäytyä oudosti."

    kuten valitsevat miss suomeksi tai melkein idols voittajaksi

    VastaaPoista
  15. Anonyymi9/7/09 15:18

    "kuten valitsevat miss suomeksi tai melkein idols voittajaksi"

    ja tönivät ulos junasta, polttavat tupakalla poskeen, töllistelevät, esittävät halveksivia kommentteja, ja ovat täysin juntteja ja tunteettomia erinäköisiä lapsia kohtaan.

    VastaaPoista
  16. Anonyymi9/7/09 15:34

    miss suomeksi valitaan kansaäänestyksellä, jos et ole sattunut tietämään, kuten myös suomen idoliksi. sen parkkosen kuvalla varustettuja tuotteita oli iso hylly täynnä prismassa. suomalaisten keskuudessa on hyvin pieni osa rasisteja. onhan noita kyselyjäkin tehty. esim. armeijassa rasistista kommentointia tai muuta sellaista on tuskin yhtään. rasistisia kulkueita ei järjestetä toisin kuin naapurimaissa, puhumattakaan, että täällä olisi sellaisia rasistisia puolueita kuin muualla. suomalaiset ovat keskimäärin erittäin fiksua väkeä, etenkin nuori polvi. kouluissakin ne on useammin "uussuomalaisia" lapsia, jotka kiusaa. mutta sen ymmärtää, tulevat sen verran vaikeista oloista ja sivistymättömimmistäkin.

    VastaaPoista
  17. Olen lukenut tämän blogin arkistoja alusta alkaen ja siellä on sanottu jo melkein kaikki sanomisen arvoinen pienissä erissä.

    Yksi muista helmistä on Ilkka Kokkarisen kirjoitus Feministien viisauksia.

    Henry voisi vaikka linkittämällä kierrättää noita vanhoja tekstejään parhaiksi paloiksi.

    VastaaPoista
  18. Tähänkin sopii varmasti se vanha vertailu suomalaisen miehen ja aasialaisen (thaimaalaisen) naisen saamiin reaktioihin.

    Mitä ylempiin sosiaaliluokkiin mennään, sitä vähemmän äidinkielellä ja synnyinmalla on väliä, mutta lähes kaikki minun tuntemani ulkomaalaisen puolison valinneet perusduunarit ovat sukupuolesta riippumatta olleet syystä tai toisesta ns. vioittunutta tavaraa kotimaisilla markkinoilla. Jos taas immigrantin/emigrantin historia uudessa maassaan on jo vuosien pituinen, ei asiassa ole enää mitään kummallista. Tästä syystä pidän myös älyttömänä pelätä "ulkomaalaisten vievän meidän miehet/naiset".

    Naisten kohdalla tämä korostuu, koska niin moni Suomeen muuttanut afrikkalainen on muslimi, ja uskonnollisen ja arvomaailmallisen täyskäännöksen tekeminen vaatii ihmiseltä jonkin verran huteraa identiteettiä. Nämä terassilta ja cosmopolitanin parista muslimiksi -tapaukset ovat mielestäni enemmän kuin hieman omituisia. Ylemmissä sosiaaliluokissa tavallinen maallistuminen poistaa tämänkin tekijän.

    En pidä itseäni rasistina, mutta jos joku muu pitää, niin sillehän en voi mitään.

    VastaaPoista
  19. eternal testicle9/7/09 16:00

    Vortac: "Tämä ei liity aiheeseen (kuinka usein aloitankaan nykyisin näin), mutta tuli tuossa Reinikainen-nimistä vanhaa televisiosarjaa katsellessani mieleen, että onko olemassa naispuolisia itsensäpaljastajia, vai ovatko he kaikki miehiä?"

    Olen joskus lukenut jotain tuosta että naispuolisille vilauttelijoille voisi olla osittain kyse vallasta miehiin ja sitä kautta provosoimisesta 'suloilla'.
    Miesten kohdalla asiaa yritettiin jotenkin patologisoida kovempaa. Sellainen vaikutelma jäi.

    Joka tapauksessa veikkaan että suurin osa naisten vilauttelusta jää pois itsensäpaljastuksen luokittelusta koska laki ei ole yhtä kiinnostunut siitä (esim.USA:ssa on tällaisia tapauksia että naisia ei ole tuomittu koska laki koskee oikeasti vain miehiä) ja miehiä ei haittaa jos naiset niin tekee. Sehän on naisille ihan luonnollista ja kannustettuakin käytöstä esim.urheilumatseissa ja tietynlaisilla klubeilla. Siksi kestänee todella kauan ennen kuin koko itsensäpaljastushommaa assosioidaan naisiin vaikka naiset niitä pahimpia paljastajia ovat.

    VastaaPoista
  20. Tämän blogin ensimmäisen vuoden parhaita on koottu tänne: http://mies.asia/#laasanen.

    Lisäyksiä ja poistoja voi tulla.

    VastaaPoista
  21. Anonyymi9/7/09 16:45

    "miss suomeksi valitaan kansaäänestyksellä, ..."

    Vaikka enemmistö olisikin jotain mieltä, ei tarvita kuin muutama kymmen tai sata ilkeää ihmistä, jotta melkein kenen tahansa lapsen itsetunto saadaan nitistettyä.

    VastaaPoista
  22. Anonyymi9/7/09 17:17

    IS:

    Pikkupoika kertoo, mistä tytöt tykkää
    09.07.2009 17:03


    Jos tykkää jostakin tytöstä ja haluaa herättää hänen huomionsa, ei ainakaan kannata alkaa kiusata häntä. Hyviä keinoja eivät myöskään ole pelleily, pöhköjen puhuminen tai leuhkiminen.

    Näin neuvoo 9-vuotias Alec Greven, jonka kirja Mistä tytöt tykkäävät (Kirjapaja) on juuri käännetty suomeksi. Greven kirjoitti teoksen alun perin koulutyöksi. Ei kuitenkaan mennyt kauan, kun kirja nousi suosituimpien teosten listoille Yhdysvalloissa. Greven puolestaan pääsi haastateltavaksi lehtiin ja muun muassa Conan O´Brienin ja Ellen DeGeneresin televisio-ohjelmiin.

    Greven kertoo kirjassaan, että poikien olisi hyvä ainakin kammata hiukset ja pukeutua siististi. Kannattaa myös tavoitella tavallisia tyttöjä, koska liian nätit tytöt jättävät pojan melko varmasti.

    VastaaPoista
  23. "Vaikka enemmistö olisikin jotain mieltä, ei tarvita kuin muutama kymmen tai sata ilkeää ihmistä, jotta melkein kenen tahansa lapsen itsetunto saadaan nitistettyä."

    Ja ilkeilyn kohteeksi joutuvat kaikenväriset lapset lukemattomista eri syistä. Ja ilkeilijöitäkin on monenvärisiä.

    VastaaPoista
  24. Anonyymi9/7/09 21:14

    Tuollaista tanssilattioilla tapahtuvaa "häirintää" olen aina pitänyt täytenä vitsinä, jos sitä siis pidetään seksuaalisena häirintänä™

    VastaaPoista
  25. Anonyymi9/7/09 21:18

    Naispuolisa itsensäpaljastajiahan löytyy nykyää uimarannoilta ja ruotsissa uimahalleista.

    VastaaPoista
  26. "Tuollaista tanssilattioilla tapahtuvaa "häirintää" olen aina pitänyt täytenä vitsinä, jos sitä siis pidetään seksuaalisena häirintänä™"

    Millä ihmeen perusteela se ei voisi olla häirintää. Kyllä se on ihan toista luokkaa tekona, kuin ne kuuluisat ahdistavat, "miehiset" katseet, joita femupiireissä on häirinnäksi väitetty. Toiseen käsiksi käyminen luvatta on joka tapauksessa rikos.

    VastaaPoista
  27. suolihuuhtelu10/7/09 00:02

    Miehillä on seksuaalisen häirinnän suhteen helpompaa, koska likipitäen jokaisella miehellä on fyysinen ylivoima. Luulen että häirintä loppuu lyhyeen jos naista tarttuu kurkusta kiinni ja paiskaa seinää vasten, tjmts.

    "Minihameet häiritsevät toimistotyötä Etelä-Koreassa"

    En ihmettele. Minunkin olisi vaikea keskittyä jos ympärilläni parveilisi korealaisia naisia minihameissa.

    VastaaPoista
  28. "Luulen että häirintä loppuu lyhyeen jos naista tarttuu kurkusta kiinni ja paiskaa seinää vasten, tjmts."

    Silloin mies syyllisdtyy pahoinpitelyyn. Tuo ei siis ole mikään ratkaisu. Itse asiassa miehillä onm paljon vaikeampaa häirinnän suhteen, sillä miesten ei sallita valittaa asiasta yhtä helposti kuin naisten, eikä heidän valituksiaan monesti uskota.

    VastaaPoista
  29. Jorma:
    kyllähän tuo toimii, jos kukaan ei näe, eikä siitä jää jälkiä.

    Esimerkiksi nainen nyt vain todella harvassa tilanteessa voi työntää miehen seinää vasten lääppiäkseen. Jos nainen edes yrittää sitä, mies ei välttämättä hievahdakaan. Toki tuollainen iholle tuleminen sinällään on aina häirintää, mutta paljon vakavampaahan on, jos uhrin saa oman vallan alle ja kiinni, kuten seinää vasten työntämällä helposti saa.

    Suosittelisin kuitenkin ääritilanteissa ihan perinteistä bluffia, eli uhataan uskottavasti käyttää väkivaltaa. Yleensä käytökseen tulee muutos.

    "Itse asiassa miehillä onm paljon vaikeampaa häirinnän suhteen, sillä miesten ei sallita valittaa asiasta yhtä helposti kuin naisten, eikä heidän valituksiaan monesti uskota."

    Roskaa. On totta että miesten on häirintävalituksia ei uskota niin usein kuin naisten, mutta miesten on helpompi laittaa satunnaiset häiritsevät naiset kuriin kuin naisen. Kokonaistilanne on kuitenkin miehillä parempi. Vähemmän häirintää ja vähemmän vakavaa häirintää.

    Hankalampi häirintätilanne on silloin, kun miestä lähentelee esimies. Sitä kun ei oikein voi hakata tai edes kunnolla uhata, eikä kukaan meinaa uskoa.

    - Syltty

    VastaaPoista
  30. "kyllähän tuo toimii, jos kukaan ei näe, eikä siitä jää jälkiä."

    Ei se siis ole keino, jota kenellekään voisi suositella. Eikä se ainakaan missään tanssilattioilla toimi. On erittäin suuri riski joutua syytteeseen pahoinpitelystä, jopa silloin kun ei ole silminnäkijöitä tai jälkiä. Syytteeseen joutuminen voi olla kohtalokasta, vaikkei tulisi tuomituksi. Voipa tulla tuomituksikin, jos oikeus uskoo naisen sanaan ennemmin kuin miehen (tietenkin uskoo).

    "Suosittelisin kuitenkin ääritilanteissa ihan perinteistä bluffia, eli uhataan uskottavasti käyttää väkivaltaa."

    Aivan varma tie vaikeuksiin. Jos ei tule tuomiota viranomaisilta, tulee naisen pelastamaan uhkailijalta joku "ritarilauma".

    "On totta että miesten on häirintävalituksia ei uskota niin usein kuin naisten, mutta miesten on helpompi laittaa satunnaiset häiritsevät naiset kuriin kuin naisen."

    Tuskin on. Nainen voi vaikka käyttää lievää väkivaltaa ja todennäköisesti välttyy pahoinpitelysyytteeltä, kun vain väittää joutuneensa häirinnän kohteeksi. Miehellä ei tätä mahdollisuutta ole.

    Mies, jos hän haluaa säilyttää maineensa ei voi lähteä häiriköivälle naiselle kovin helposti huutamaan tai edes kovin suorasanaisesti vastaansanomaan. Jos niin tekee, saa huonosti käyttäytyvän miehen maineen. Kaikkien sivullisten sympatiat ovat aina naisen puolella.

    Valittaakaan ei helposti voi, koska kukaan ei niitä valituksia usko kuitenkaan, jos ei ole todella konkreettista näyttöä. Lisäksi saa ruikuttajan maineen.

    Jos jos valitukseen kaikesta huolimatta uskotaan, niin muut miehet vain vitsailevat, että "ahdistelisipa joku minuakin" ja naiset pitävät häirinnästä valittajaa homona.

    Häirinnän määristä on mahdoton sanoa mitään varmaa, juuri siitä syystä, että miehillä on korkea kynnys puhua asiasta lainkaan.

    VastaaPoista
  31. Jorma

    Sinulla menee nyt kokoajan kaksi asiaa aivan täydellisesti sekaisin. Se, että naisiin kohdistuu enemmän vakavampaa häirintää, ei todellakaan tarkoita sitä, etteikö miehiin sellaista voisi kohdistua, saatikka sitä, ettei asialle pitäisi tehdä mitään!

    Olet nyt vain päättänyt että miehiä sorretaan pahemmin tässä(kin) asiassa, eikä mikään järkipuhe riitä.

    >Eikä se ainakaan missään tanssilattioilla toimi.

    No tällöin ratkaisu on ihan samanlainen kuin naisillakin vastaavassa tilanteessa: sieltä tanssilattialta kun voi aina kävellä pois. Häirintä tanssilattialla on siis sekä miesten että naisten kohdalla ihan yhtä vakavaa.

    >>Suosittelisin kuitenkin ääritilanteissa ihan perinteistä bluffia, eli uhataan uskottavasti käyttää väkivaltaa.

    > Jos ei tule tuomiota viranomaisilta

    Oletko kokeillut? Tuossa tulee kohdalle päivänselvä näyttöongelma. Ja miksi ihmeessä nainen veisi asian viranomaisille, jos kyseessä on joku satunnainen häirintä kaupungilla tai jossain tapahtumassa?

    >tulee naisen pelastamaan uhkailijalta joku "ritarilauma".

    Eli tässä ollaan edelleen kaupungilla humalassa perjantai-iltana? Ja edelleenkin väität, että nämä tilanteet ovat tukalampia miehille kuin naisille? Ei hyvää päivää,avaa silmäsi.

    >>miesten on helpompi laittaa satunnaiset häiritsevät naiset kuriin kuin naisen."

    >Tuskin on.

    No älä jauha paskaa.

    > Nainen voi vaikka käyttää lievää väkivaltaa

    Juu, onpa todennäköistä. Ja vaikka jotkut pienikokoiset miehet voivatkin jäädä naisen alle, suurin osa miehistä ei sinne joudu.

    > ja todennäköisesti välttyy pahoinpitelysyytteeltä, kun vain väittää joutuneensa häirinnän kohteeksi. Miehellä ei tätä mahdollisuutta ole.

    Onko tuo ihan oikeasti jotenkin realistinen tilanne? Eli nainen häiritsee miestä, joka yrittää paeta tilanteesta ja vaikkapa tönäisee naista, nainen lyö ja sitten mies saa syytteen? On varmaan ihan yhtä yleinen tapahtuma kuin joukkoraiskaus!

    Eli väitteesi siitä että miesten seksuaalinen häirintä on vakavampaa kuin naisen, on puhdasta paskaa. Ihan vaan jo sen takia, että se kaikkein äärimmäinen seksuaalinen häirintä eli raiskaus on miesten kohdalla tooodella harvinaista.

    > Häirinnän määristä on mahdoto sanoa mitään varmaa

    jos olet kerran tuota mieltä, niin miten voit vuoren varmuudella väittää, että miehiin kohdistuva häirintä on vakavampaa kuin naisiin kohdistuva?!?!?!!?!?

    - Syltty

    VastaaPoista
  32. Olen lukenut tämän blogin arkistoja alusta alkaen ja siellä on sanottu jo melkein kaikki sanomisen arvoinen pienissä erissä.


    Henry voisi vaikka linkittämällä kierrättää noita vanhoja tekstejään parhaiksi paloiksi
    .

    Tämä on totta. Olen itsekin havainnut asian jo ammoisina aikoina - Henry todella antoi aikanaan tulla täydeltä laidalta, ennenkuin kirjoitti kirjansa ja ryhtyi laiskempaan linkittämistyyppiseen bloggailuun (mikä on ihan omalla tavallansa hyvä tyyli sekin).

    Jotenkin harmittaa, ettei noissa kaikista mainioimmissa vanhoissa entryissä ole yhtään kommenttia, niistä voisi syntyä melkoisia keskusteluja.

    Joten kannatan tuota mainiota ideaasi, että Henry voisi kierrättää noita vanhoja entryjä vaikka 'teemaviikon' tapaan, linkittämällä tms.

    - Vortac

    VastaaPoista
  33. Olen joskus lukenut jotain tuosta että naispuolisille vilauttelijoille voisi olla osittain kyse vallasta miehiin ja sitä kautta provosoimisesta 'suloilla'.
    Miesten kohdalla asiaa yritettiin jotenkin patologisoida kovempaa. Sellainen vaikutelma jäi
    .

    No, joku selityshän sille piti keksiä, kun tuo sama selitys ei oikein päde; vaikea kuvitella, että itsensäpaljastelijalla olisi hirmuisesti valtaa naisiin, joille paljastelee.. (-8

    Muutenkin hyvää ja ajatuksiaherättävää analyysiä. Naisten ja miesten välillä on suunnattoman paljon juuri tällaisia eroja, joita monikaan ei ajattele, joista ei keskustella, mutta jotka jokainen 'tietää itsestäänselvyyksinä'.

    Naiset saavat vilautella niin paljon kuin haluavat, eikä kukaan poliisi tule ja pistä häpeällisenä itsensäpaljastajana putkaan. Naisen valta myös kasvaa tällaisesta, jos nainen tekee sen oikein. Miehen valta taas vähenee (jos sitä alunperinkään oli).

    Miehet suorastaan tykkäävät siitä, että naiset vilauttelevat (mikä on tietenkin surullista, koska se tekee asian häirintäluonteen paljon vaikeammaksi tajuta, ja kertoo taas osaltaan miesten suunnattomasta puutteesta ja seksinnälästä, jossa naiset ja yhteiskunta miehiä väkisin pitää - miehet ovat haltioissaan edes jonkin naisen ruumiinosan NÄKEMISESTÄ, vaikka sitä ei koskaan pääsisi edes koskettelemaan - naiset taas eivät ole yhtä innoissaan miesten kehoista, koska eivät ole samalla tavalla puutteessa (eivätkä biologisista seikoista johtuen voisikaan olla)).

    Itsekin aikoinani kuuluin näihin miehiin - mutta nykyisin sellainen vain ärsyttää, koska näen sen perimmäisen syyn, miksi nainen niin tekee, ja sen olemattoman hyödyn, jota jonkun tissivaon katselusta minulle muka olisi. Se on sama kuin menisi leipomoon nälkäisenä ja sitten vain tarkkailisi kaikkia ruokia. Kuka haluaa kiduttaa sillä tavalla itseään päivästä toiseen, saati että nykymaailmassa on melkein mahdotonta välttää tuollaisten 'provosoivasti pukeutuneiden' naisten vilauttelua ja elehdintää ainakaan ihan kokonaan.

    Se, miten se toimii, on tietenkin niin, että naisten "annetaan ymmärtää, mutta ei ymmärretä antaa"-politiikka yhdessä naisten seksikartellin kanssa pitää miehet jatkuvasti puolikiihottuneessa tai kiihottuneessa tilassa, jossa miesten on hyvin vaikea ajatella muuta kuin naisia ja seksiä. Ja tämä pitää naisten vallan hyvin korkealla tasolla.

    Surullista se on sikälikin, että miehet eivät tosiaan ymmärrä tätä, vaan suorastaan kannustavat naisia provosoivaan pukeutumiseen ja kuin hypnotisoituina kuvittelevat 'saavansa siitä jotakin', kunnes jokin epämääräinen harmitus myöhemmin vain tuntuu sielussa, eivätkä he itsekään tajua, mistä se johtuu.

    Jos miesten ei jatkuvasti tarvitsisi törmätä (voimatta edes tehdä sille mitään, koska lait eivät naisia koske) joka paikassa tissivakoihin ja minihame/tiukkapöksyperseisiin ja muihin ruumiin muotoja ja naisen hedelmällisyyttä korostaviin näkyihin, miehet eivät taatusti olisi niin pakkomielteisiä naisten suhteen, vaan varmastikin hyväksyisivät helpommin naisettoman kohtalonsa. On karmeata katsoa, miten naiset käyttävät valtaansa väärin, ja sitten katsoa, miten miehet pönkittävät tätä vallan väärinkäyttöä ja hurraavat valtiailleen kuin aivopestyt orjat.

    - Vortac

    VastaaPoista
  34. Naisten valta my ass. Ensin Vortac möläyttelee, että naiset sopivat vain tiskaajiksi ja siivoojiksi, ja nyt sitten heidän pitäisi ilmeisesti pukeutua säkkiin, ettei Vortacin herkkä sielu saisi hiertymiä.

    VastaaPoista
  35. "Onko tuo ihan oikeasti jotenkin realistinen tilanne? Eli nainen häiritsee miestä, joka yrittää paeta tilanteesta ja vaikkapa tönäisee naista, nainen lyö ja sitten mies saa syytteen? On varmaan ihan yhtä yleinen tapahtuma kuin joukkoraiskaus!

    Eli väitteesi siitä että miesten seksuaalinen häirintä on vakavampaa kuin naisen, on puhdasta paskaa. Ihan vaan jo sen takia, että se kaikkein äärimmäinen seksuaalinen häirintä eli raiskaus on miesten kohdalla tooodella harvinaista.

    > Häirinnän määristä on mahdoto sanoa mitään varmaa

    jos olet kerran tuota mieltä, niin miten voit vuoren varmuudella väittää, että miehiin kohdistuva häirintä on vakavampaa kuin naisiin kohdistuva?!?!?!!?!?

    - Syltty

    Olen samaa mieltä, että mahdoton tietää yleisyyttä. Mutta kun otetaan huomioon, että esim. parisuhdeväkivallassa naisten osuutta syyllisten joukossa tuskin lain puolesta edes hyväksytään todeksi, on aika helppo uskoa, että naisten harjoittama häirintä on yleisempää kuin ymmärretään.

    Periaatteessa nainen VOI raiskata miehen, mutta olen samaa mieltä, että tämä on todella paljon harvinaisempaa kuin se, että mies raiskaa naisen.

    Luulen, että tässä vaikuttaa se käytäntö, että mies tekee aloitteen. Siten miehet tekevät enemmän paitsi kohteliaita myös sikamaisia ja häiritseviä lähestymisiä.

    VastaaPoista
  36. "Surullista se on sikälikin, että miehet eivät tosiaan ymmärrä tätä, vaan suorastaan kannustavat naisia provosoivaan pukeutumiseen ja kuin hypnotisoituina kuvittelevat 'saavansa siitä jotakin', kunnes jokin epämääräinen harmitus myöhemmin vain tuntuu sielussa, eivätkä he itsekään tajua, mistä se johtuu. "

    No, perusmiehet eivät ole
    seksin saralla kokeneet
    mitään suurempaa täyttymystä tai muutakaan niin mieltäylentävää ja sen vuoksi heille naisen vilauttelullakin on suunnaton itseisarvo. Ei miehiä kiinnosta naisten todellinen taso ja siksi eroottisuuden rippeetkin saavat heidät palvomaan naisia jumalina.
    Samalla nuo naiset vaativat heiltä kuulantyöntöä ja ties mitä ennenkuin ropsahtaa.

    Jos seksi yleisellä tasolla olisi tasokkaampaa ja helpommin saatavissa niin vilautteluille ja pikkutuhmuuksille osattaisiin nauraa ihan toisella tavalla. Nyt se on vähän, kuin näyttäisi makkaran kuvia koiralle ja koira uskoisi hetken aikaa pääsevänsä haukkaamaan millinsiivun aitoa makkaraa, kunnes huomaakin tämän 'ihanan vilauttelijan' jo loittonevan itsestä poispäin
    naama mutrussa.

    Naisten seksikartelli
    pitää huolen siitä, että seksiä on niukasti, ja ettei naiselta vaadita erotiikan saralla niin paljon kuin oikeasti pitäisi. Miehiä on siis helppo kiihottaa millä tahansa tuuballa mikä liittyy aiheeseen heteroerotiikka.

    Mutta katsokaapa joskus
    noita ympärillänne olevia naisia
    tarkemmin ja ihmetelkää itseksenne sitä, miten heidän laitetut, veltot kehonsa, pitkät irvokkaat kyntensä ja ilkeät, laiskat mielensä tekevät teidän munaskuihinne
    niin valtavan vaikutuksen.

    Jos todellista erotiikkaa haluaa niin
    sitä ei monilla nykynaisilla ole antaa. Siksi he kävelevät poispäin ja tekevät nopeita vilautuksia ja
    antavat ymmärtää, ettet ole se kuulantyöntäjä, joka saisi heidän mahtavat eroottiset voimansa
    nousemaan pintaan...


    Bmad

    VastaaPoista
  37. Jos seksi yleisellä tasolla olisi tasokkaampaa ja helpommin saatavissa niin vilautteluille ja pikkutuhmuuksille osattaisiin nauraa ihan toisella tavalla.

    Näen tämän asian tismalleen samalla tavalla.

    - Vortac

    VastaaPoista
  38. Mutta katsokaapa joskus
    noita ympärillänne olevia naisia
    tarkemmin ja ihmetelkää itseksenne sitä, miten heidän laitetut, veltot kehonsa, pitkät irvokkaat kyntensä ja ilkeät, laiskat mielensä tekevät teidän munaskuihinne
    niin valtavan vaikutuksen
    .

    Se kaikki keinotekoisuus on jo pitkän aikaa suorastaan ällöttänyt minua. Meikit, kynnet, silikonirinnat, valkaistut hiukset, korut ja krumeluurit, huulikiillot ja ties mitkä ylenpalttiset koristeet.. minulle ne edustavat lähinnä muuria, estettä ja häiriötä, jonka läpi on mahdotonta nähdä naisen todellista ulkonäköä, joten sellainen jää minun silmissäni arvioimatta, koska ei ole tarpeeksi aitoutta, jotta voisi saada dataa mielipiteen muodostamista varten.

    Tämä nykyinen tatuoitu+läväröity ja ylenpalttisilla krumeluureilla päällystetty bilehilepissis vaikuttaa munaskuihini lähinnä laskemalla erektiota. En nykyisin juuri naisia katsele ihan siitä syystä, että ei tarvitse kokea sitä iljetystä, joka tuollaisen ilmestyksen räpsähtäessä näköpiiriin automaattisesti aina tapahtuu. Ja myös toki siltä varalta, että voisihan siellä joskus joukossa olla joku oikeastikin mielenkiintoisen näköinen naaras, niin eipähän tapahdu sitten myöskään muunlaisia reaktioita..

    Tuollaisen krumeluurinaaraksen kanssa keskustelukin vaikuttaa aina oudolta - ei voi olla varma, onko siellä kaiken hileen ja kiillon keskellä ihmistä ollenkaan, vai pelkkä kone - ja miten sellaiseen kasaan kaikenlaista härpäkettä pitäisi suhtautua.

    Meikittömämmän tavisvarpusen kanssa on siksi huomattavasti luontevampaa keskustellakin, koska voi helpommin nähdä myös IHMISEN siinä naisessa, eikä vain sitä ainaista ylikorostettua keinotekoista NAISEUTTA. Huh sentään.

    - Vortac

    VastaaPoista
  39. Jos seksi yleisellä tasolla olisi tasokkaampaa ja helpommin saatavissa niin vilautteluille ja pikkutuhmuuksille osattaisiin nauraa ihan toisella tavalla.

    Haluan tarkentaa vastaustani tähän vielä; siis tuollaisessa tilanteessa mielestäni tulisi paljon itsestäänselvemmin esille, minkälaisen pellen ne naiset itsestään tekevät, jotka ovat 'tihkuvinaan erotiikkaa' ja jotka pukeutuvat niin piukkoihin vaatteisiin ettei henki kulje ja verenkierto on vaikeuksissa.

    Mutta on toki vaikea nauraa sellaiselle, jolla on hitosti valtaa - se on vähän kuin natsi-saksassa asuvana juutalaisena koettaisi nauraa natsien naurettaville vaatteille ja eleille - aika hölmöjä rituaalejahan heillä olikin, mutta eipä sitä oikein silloin voinut naurulla helposti ilmaista, kun muu kansa oli niin vaikuttunut ja lumoutunut kaikesta, mikä natseihin liittyi, ja koska juutalaisena itse olisi ollut niin paljon huonommassa asemassa, että nauramisen kaikumisen kuuroille korville lisäksi se olisi myös ollut aika laiha lohtu suhteutettuna siihen uhkaan ja valtaan, jota natseilla oli.

    Kylläpäs selitin taas köpösti, mutta koettakaa silti tajuta.

    (jos tätä enää kukaan lukee.. taidan olla aika huono arvioimaan sitä ajankohtaa, jolloin threadi kuolee kuin punatulkku siperiassa)

    Pointtini siis lähinnä oli, että tuollaisessa tilanteessa KAIKILLE PALJASTUISI ITSESTÄÄNSELVÄNÄ se, miten noloja nuo naikkoset, siis suurin osa, ovat, pukeutuessaan ja käyttäytyessään kuten tekevät nykyisin.

    - Vortac

    VastaaPoista
  40. Vortac:"Tämä nykyinen tatuoitu+läväröity ja ylenpalttisilla krumeluureilla päällystetty bilehilepissis vaikuttaa munaskuihini lähinnä laskemalla erektiota."

    Itse pidän naisten
    koristautumista jopa tärkeänä
    osana naisen seksuaalista viehättävyyttä, mutta tyylikäs koristautuminen vaatii
    korkeaa makua, se on vaativaa ja vaatii rahaakin (ei ne hyvät rannekorut useinkaan niitä edullisimpia ole).

    Esimerkiksi naisen pitkät punaiset mariannekynnet voivat viehättää joitain pojankoltiaisia, joten jos naisella sellaiset on minä en ainakaan seksiä sen kanssa harjoita. Se on ihan riittävä turnoff.

    Noin yleisesti parhaat kynnet naisella on hyvinhoidetut puolipitkät (eli vähän sormen juuresta ulkonevat), mahd. läpinäkyviksi lakatut. Jos väriä pitää käyttää niin violetti, musta ja verenpunainen sopinevat.
    Sormuksia voi olla, mutta koska suuri osa valmistettavista sormuksista on jo peruslähtökohdiltaan rihkamaa niitä tulee vältellä. Sormusten yhdisteleminen sopivaksi kokonaisuudeksi on myös makua vaativaa. Peukalosormuksia saisi näkyä enemmänkin. Sitten on naisen käsiä, joihin sormukset ei sovi, mutta siroille pitkäsormisille naisille ne sopivat. Puu- ja nahkasormuksista en kyllä tykkää.

    Lävistykset on älyttömyyden huippu. On vain muutamia naisia satojen joukossa, joille voi joku nenänaluslävistys perinpohjin istua. Olen joskus tutustunut naisiin, joilla on ollut lävistyksiä, mutta toivomuksestani ne on sitten poistettu. :)


    Bmad

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".