torstaina, syyskuuta 03, 2009

Kiesi osa salaliittoa?

Salaliitto? Naistutkijan mukaan Audi-miehen kommentit eivät olleet sattumaa
Naistutkimukseen erikoistunut Helsingin yliopiston valtio-opin laitoksen tutkija Sari Roman-Lagerspetz epäilee Audi-johtaja Esko Kiesin naiskommentteja osaksi laajaa salaliittoa, jonka tavoitteena on tuoda vanhat sukupuolikäsitykset jälleen esille. Roman-Lagerspetz esittää näkemyksensä Ylen uutisten haastattelussa.

Hänen mukaansa vanhakantaisten käsitysten kannattajat ujuttavat vanhoja käsityksiä muun muassa verhoamalla ne tasa-arvokäsitteiden sisälle. Tutkija perustaa argumenttinsa eri tiedelehdissä julkaistuille tutkimuksille.

Audi-Kiesin kommentit osa laajaa kampanjaa

Naiset iloitsevat Audi-miehen irtisanoutumisesta

Wallin: Audi-kohua ei ole liioiteltu
- Mielestäni on erityisen tärkeätä, että suhtaudutaan tällaisiin tapauksiin riittävällä vakavuudella. Kiesin ero osoittaa, että tänä päivänä ei enää kenelläkään sellaisessa asemassa olevalla ole varaa vitsailla tämän tyyppisistä asioista.

53 kommenttia:

  1. Anonyymi3/9/09 15:46

    Jos sanan "salaliitto" käyttäminen uutisoinnissa kertoo siitä, että Roman-Lagerspetzin "laajempi ilmiö" on totta.

    VastaaPoista
  2. Anonyymi3/9/09 15:51

    Korjaan edellistä: Jos po. Jo.

    Käykö muuten jostain ilmi, käyttikö R-L itse sanaa salaliitto?

    VastaaPoista
  3. Salaliitto, jonka tavoitteena on tuoda esiin, että mies ja nainen ovat erilaisia, ja ettei tasapäistäminen ole sama asia kuin tasa-arvo...

    Aika nurjassa maailmassa elämme, kun tuohon tarvitaan salaliittoa.

    VastaaPoista
  4. Wallin: Audi-kohua ei ole liioiteltu

    Ote:

    Tasa-arvoasioista vastaava ministeri, RKP:n Stefan Wallin pitää Audin myyntijohtaja Esko Kiesin eroa oikeana ratkaisuna. Wallin vertaa Kiesin tapausta entisen valtakunnansovittelijan Jorma Reinin aikanaan nostattamaan "Tupolevin veljesten" postikorttikohuun.

    - Se on merkki siitä että tällaista ei enää voida suvaita. Kiesin erosta kerrottiin julkisuuteen tänään, vain kaksi päivää haastattelusta nousseen kohun jälkeen.

    Wallinin mukaan "Audi-miehen" puheista noussutta kohua ei ole liioiteltu.

    - Mielestäni on erityisen tärkeätä, että suhtaudutaan tällaisiin tapauksiin riittävällä vakavuudella. Kiesin ero osoittaa, että tänä päivänä ei enää kenelläkään sellaisessa asemassa olevalla ole varaa vitsailla tämän tyyppisistä asioista.


    Miksi Stefan Wallin ei ymmärrä tehdä oikeaa ratkaisua ja erota? Hänhän se on oikein miesten tasa-arvoasioista vitsailevana ja niistä viisveisaavana täysin väärässä tehtävässä. Meillä ei ole varaa tuollaisiin ministereihin kuin Walliin on. Audi-miehen kohu on ylimitoitettu samoin kuin RKP:n hallitustaival. Ulos vaan!

    VastaaPoista
  5. Tämä jäikin lainaamatta tuosta: "Wallin: Audi-kohua ei ole liioiteltu" -uutisesta

    Tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen ei aio antaa virallista lausuntoa Esko Kiesin puheista. Hänen mukaansa Kiesin haastattelu Anna-lehdessä sisältää tämän henkilökohtaisia ajatuksia, eivätkä ne anna aihetta jatkotoimenpiteisiin.

    J*malauta sentään, johan Mäkinen on lausunut asiasta tasa-arvovaltuutetun roolissa Ilta-Sanomissa!

    VastaaPoista
  6. "J*malauta sentään, johan Mäkinen on lausunut asiasta tasa-arvovaltuutetun roolissa Ilta-Sanomissa!"

    - todeten, ettei ole syytä antaa virallista lausuntoa, ainakin täällä referoidun mukaan. Älä sekoile.

    VastaaPoista
  7. "Hänen mukaansa vanhakantaisten käsitysten kannattajat ujuttavat vanhoja käsityksiä muun muassa verhoamalla ne tasa-arvokäsitteiden sisälle. Tutkija perustaa argumenttinsa eri tiedelehdissä julkaistuille tutkimuksille."

    Tiede onkin vain sovinistinen salaliitto.

    "todeten, ettei ole syytä antaa virallista lausuntoa, ainakin täällä referoidun mukaan. Älä sekoile"

    Älä sekoile itse. Hittojako sitä viralllista lausuntoa antamaan, kun on jo lehdissä käynyt tuomionsa antamassa.

    Wallin vätys voisi erota jo vihdoin ja viimein.

    VastaaPoista
  8. Almanakka: "todeten, ettei ole syytä antaa virallista lausuntoa, ainakin täällä referoidun mukaan. Älä sekoile."

    En minä sekoilekkaan, vaan sinä, Almanakka.

    "tasa-arvo"valtuutettu Pirkko Mäkinen on lausunut virallisesti, tasa-arvovaltuutettuna asiasta täällä mm. näin:

    "Tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkinen pitää Audin myyntijohtajan naiskommentteja loukkaavina ja halventavina."

    "Tasa-arvovaltuutettu: Audi-kohu naisia halventavaa!"

    Tavaa siitä, Almanakka.

    VastaaPoista
  9. Almanakka: "todeten, ettei ole syytä antaa virallista lausuntoa,"

    Ja tuo toteaminen tapahtui siis YLE:n nettisivujen uutisissa jälkeenpäin, eikä ilta-Sanomissa (jossa Mäkinen jo lausuikin mielipiteensä tasa-arvovaltuutettuna), että älä sekoile Almanakka! Niin!

    VastaaPoista
  10. Anonyymi3/9/09 16:30

    IS:

    Mäkinen uskoo, että Kiesi katuu kommenttejaan kohun takia. Tasa-arvovaltuutettu ei aio - eikä voi - puuttua myyntijohtajan puheisiin.

    VastaaPoista
  11. "Tasa-arvovaltuutettu ei aio - eikä voi - puuttua myyntijohtajan puheisiin."

    Otti kantaa, joten siis puuttui.

    "Kiesin ero osoittaa, että tänä päivänä ei enää kenelläkään sellaisessa asemassa olevalla ole varaa vitsailla tämän tyyppisistä asioista."

    Yleisradion lupamaksuvaroilla kustannetussa ohjelmassa saa ihan vapaasti "laskea leikkiä" miesaktivistien tappamisesta ja esittää seksistisiä solvauksia miehistä. Siihen Wallinin vätyksellä ei ole koskaan ollut mitään huomautettavaa.

    Kuvottava tyyppi.

    VastaaPoista
  12. Anonyymi3/9/09 16:41

    Vittu, mikä älynväläys tuo Wallin.

    VastaaPoista
  13. Anonyymi3/9/09 16:54

    Hisotrian lehtien havinaa alle vuoden takaa:

    HNMKY:n avioliittotyötä epäillään rikoksesta

    ...
    Seuraavaksi tapaus lähtee valtakunnansyyttäjän harkittavaksi.

    Tutkintapyynnön kirjasta teki vantaalainen Sari Roman-Lagerspetz.
    ...

    Homo

    VastaaPoista
  14. Audi-Kiesin kommentit osa laajaa kampanjaa -uutinen on hävinnyt YLEn sivuilta?

    Kun yliopiston tutkija alkaa puhua salaliitoista, olisi syytä...

    Väitetystä salaliitosta on vaikea löytää rikollista tavoitetta tai jotain poliittista hyötyä.

    VastaaPoista
  15. Anonyymi3/9/09 17:06

    Pikkupojan koulumatka: Sekava nainen kävi kiinni ja tunkeutui kotiin

    ...
    Paikalle hälytetty poliisipartio nappasi naisen asunnon lähistöltä. Nainen oli oletettavasti aineiden vaikutuksenalainen ja olemukseltaan miesmäinen.
    ...

    Homo

    VastaaPoista
  16. "Wallin vertaa Kiesin tapausta entisen valtakunnansovittelijan Jorma Reinin aikanaan nostattamaan "Tupolevin veljesten" postikorttikohuun. - Reinikin olisi tänä päivänä joutunut eroamaan jos hän olisi lähettänyt postikorttejaan."

    Tupolevin veljesten kortti oli yksittäiseen ihmiseen kohdistettua kiusaamista. Se on aivan eri asia kuin yleisluontoinen konservatiivinen näkemys mistä tahansa asiasta.

    On aivan käsittämätöntä, että itseään edistyksellisenä pitävä kansanosa on luonut sellaisia pyhiä lehmiä, joita kohtaan tehty symbolinenkin rikkomus on mukamas automaattinen peruste irtisanomiselle.

    Kyllä tässä maassa työpaikoilla sanotaan ja tehdään kaikenlaista, ja jos jokainen "syyllinen" pitäisi pistää pellolle ilman sovitteluja ja neuvotteluja, joitain kymmeniä tuhansia lähtisi kyllä heti. Eikä todellakaan vain miehiä, sillä kaikkihan tietävät naisvaltaisten alojen olevan tällä tavalla hieman ongelmallisia.

    VastaaPoista
  17. Anonyymi3/9/09 17:11

    Matti Vanhasen kanssa pikkutuhmia viestejä vaihtanut Drita Lulic tuomittiin ehdolliseen vankeuteen

    Alastonkuvassa normaali nainen vatsamakkaroiden kera - naistenlehdelle vyöryy ylistystä

    Kylläpä täytyy harmitella Matti Vanhasen huonoa onnea, kun tämä tuntuu vetävän puoleensa toinen toistaan arveluttavampaa naisseuraa - aivan niin kuin ruuansulatuskanavan kautta kulkeneet ruuantähteet kärpäsiä. Nyt ehdolliseen vankeuteen tuomitun Drita Lulicin lisäksi esimerkiksi tämä naisten rikollisjärjestön perustanut ehdokas, sitten tämä myös oikeudessa tuomittu Susan Ruusunen ja herra ties mitä muita naisia.

    Homo

    VastaaPoista
  18. Hesarissa oli tänään seuraava mielipidekirjoitus:

    "Ovatko miehet Marsista ja naiset Venuksesta?

    Audin myyntijohtaja Esko Kiesin naisia ja autoja koskevat rinnastukset (HS 1. 9.) Anna-lehden media- ja markkinointiväelle tarkoitetussa erikoisnumerossa ovat poikineet ansaittua kommentointia.

    Jos Kiesin kommenteista kuorii päältä pois kärjistetyimmät naisia koskevat esineellistykset, alta paljastuu oikeastaan tavanomainen perinteinen naiskuva. Sen mukaan nainen on pehmeä, ulkoapäin ohjautuva ja emotionaalinen olento, jonka peruskutsumus on tehdä läheistensä – ennen kaikkea miehensä – elämä miellyttäväksi.

    Perinteisesti nainen nähtiin lapsenomaisena, miestä vähemmän rationaalisena olentona, joka ei kykene hahmottamaan kokonaisuuksia vaan takertuu asioiden sivujuonteisiin ja yksityiskohtiin.

    Nainen nähtiin sekä fyysisesti että henkisesti miestä heikompana olentona, joka ei kykene kohtaamaan johtajuuteen liittyviä ristiriitatilanteita ja vastuuta.

    Tämä naiskuva oli yhteiskunnassa vallitsevana niiden satojen vuosien ajan, jolloin naiset elivät miesten holhouksen alaisuudessa, eli pitkälti 1900-luvulle asti.

    Valitettavasti se ei ole kadonnut edelleenkään mihinkään.

    Nykyään perinteistä naiskuvaa tavataan puolustaa, kuten myyntijohtaja Kiesi tekee, vedoten siihen, että miehet ja naiset ovat "luonnostaan" erilaisia ja että tämä erilaisuus tulisi tunnustaa: on tasa-arvon vastaista tasapäistää erilaisia ihmisiä.

    Perinteistä naiskuvaa edustavat edelleen lukuisat parisuhdeoppaat. Sitä pidetään yllä esimerkiksi useissa "kristillisen ihmiskuvan" nimeen vannovissa ihmissuhde- ja parisuhdeoppaissa. Tuore esimerkki on Helsingin NMKY:n Paremman avioliiton rakkauspankki.

    Myös ei-kristilliset, usein erilaisiin tieteellisiin tutkimuksiin vetoavat ihmissuhdeoppaat pitävät yllä perinteistä naiskuvaa. Tunnetuin ja laajimmin levinnyt esimerkki lienee "Miehet ovat Marsista, naiset Venuksesta" (John Gray, 1992).

    SARI ROMAN-LAGERSPETZ

    valtiotieteiden tohtori

    Vantaa"

    VastaaPoista
  19. Oikotiellä ajankohtaista kiesimainontaa
    http://www.marmai.fi/uutiset/article325017.ece

    Matti Nykänen
    http://www.seiska.fi/c/87840/9741_audi434.jpg

    VastaaPoista
  20. Anonyymi3/9/09 17:25

    Eikö se riitä, että naiset elävät keskimäärin vuosia miehiä pidempään ja imuroivat miesten eläkerahat, mutta tämänkin vielä:

    Masennus vie naisia eläkkeelle alle viisikymppisenä

    Homo

    VastaaPoista
  21. "Alastonkuvassa normaali nainen vatsamakkaroiden kera - naistenlehdelle vyöryy ylistystä"

    Suomessa taas kesästä terassilla, rennosti ilman paitaa, nauttiva normaali suomalainen mies saa aikaan valtavasti pahennusta ja rutinaa naisten taholta. Miksi?

    VastaaPoista
  22. Suomalaisen miehen sananvapaus ja työsuhdeturva on heikoissa kantimissa. Ei ollut ensimmäinen tälläinen tapaus kun Jorma reinistä alkaen ruvetaan laskemaan...

    VastaaPoista
  23. "miehet ja naiset ovat "luonnostaan" erilaisia ja että tämä erilaisuus tulisi tunnustaa: on tasa-arvon vastaista tasapäistää erilaisia ihmisiä."

    Näinhän se on. Biologisia tosiasioita ei kannata yrittää kieltää. Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö nainen voisi menestyä johtajana tai mies lastenhoitajana. Totta kai sopiva tyyppi voi niin tehdä, ja hyvä niin.

    VastaaPoista
  24. "Perinteisesti nainen nähtiin lapsenomaisena, miestä vähemmän rationaalisena olentona, joka ei kykene hahmottamaan kokonaisuuksia vaan takertuu asioiden sivujuonteisiin ja yksityiskohtiin."

    Minusta tämä kuvaa tarkalleen sitä reaktiota, jonka Audi-miehen puheista raivarin saaneet naiset kävivät läpi.

    Näyttää kovasti siltä, että useimmat boikottia huutaneet naiset ovat oikeasti liian tyhmiä ja liian lapsellisia auton rattiin. Heidän ei pitäisi ostaa Audia, eikä mitään muutakaan autoa.

    Heiltä pitäisi kieltää myös suvun jatkaminen. Tai ainakin lähettää pellekouluun, jossa oppii huumorin- ja suhteellisuudentajua.

    VastaaPoista
  25. Olihan Kiesin (Hyvä nimi automiehelle. Töissä on muuten yksi sähkömies jonka nimi on Voltti) jutut kieltämättä hieman sovinistisia, joten ymmärrän että jotkut naiset pahoittivat mielensä. Olisin itsekin ärsyyntynyt vastaavista miehiä koskevista kommenteista (tai en olisi vaan olen, silllä niitä nyt näkyy viikoittain).

    Tuollaisesta on ok vähän loukkaantua, mutta tämä on pieeeeentä ylireagointia. Tuhotaan miehen ura ja maine jonkun kevythenkisen artikkelin takia. Onkohan nyt kuitenkaan ihan varmasti sen arvoista..?

    VastaaPoista
  26. "Tuollaisesta on ok vähän loukkaantua, mutta tämä on pieeeeentä ylireagointia."

    Totta kai saa loukkaantua, eihän siinä mitään. Pitäähän Suomessa mielipiteenvapaus olla. Mielipiteen- ja sananvapauden tulisi vain kattaa mahdollisesti loukkaavatkin viestit, mahdollisimman laajasti.

    Tähän lisään sen, että myös miehiin kohdistuvasta seksismistä on saatava valittaa, vaikka loputtomiin. Viranomaisten harjoittamana sitä ei pidä hyväksyä lainkaan, kuten ei naisiin kohdistuvaakaan.

    Lisäksi tasa-arvoviranomaisilta ja jopa medialta on oikeus odottaa ja vaatia johdonmukaista ja tasapuolista suhtautumista naisiin ja miehiin kohdistuvaan seksismiin: joko molemmat tuomitaan, tai sitten molempia suvaitaan.

    VastaaPoista
  27. Anonyymi3/9/09 23:35

    Jorma: " "Kiesin ero osoittaa, että tänä päivänä ei enää kenelläkään sellaisessa asemassa olevalla ole varaa vitsailla tämän tyyppisistä asioista."

    Yleisradion lupamaksuvaroilla kustannetussa ohjelmassa saa ihan vapaasti "laskea leikkiä" miesaktivistien tappamisesta ja esittää seksistisiä solvauksia miehistä. Siihen Wallinin vätyksellä ei ole koskaan ollut mitään huomautettavaa.

    Kuvottava tyyppi.
    "

    Wallin on yksinkertainen juntti. Kun tähän sekoitetaan lipevän opportunistisen poliitikon pyrky niin siinä meillä on aito syrjintäministeri valmiina. Aivan pelkkä pelle, hyödyllinen idiootti.

    VastaaPoista
  28. Vaskitsa3/9/09 23:40

    "Nainen nähtiin sekä fyysisesti että henkisesti miestä heikompana olentona, joka ei kykene kohtaamaan johtajuuteen liittyviä ristiriitatilanteita ja vastuuta.

    Tämä naiskuva oli yhteiskunnassa vallitsevana niiden satojen vuosien ajan, jolloin naiset elivät miesten holhouksen alaisuudessa, eli pitkälti 1900-luvulle asti."

    Tohtori ROMAN-LAGERSPETZin historiantuntemus on läpeensä romantisoitua harlekiinitasoa ja koskettaa laajassa historiassa hyvin suppeaa väestönosaa, Suomalaisessa kulttuurissa tuskin ketään, harvaa aatelistoa lukuunottamatta.

    Satojen vuosien historiassa häneltä jää vaille huomiota, että esimerkiksi lukutaito kosketti vain noin 2% koko väestöstä. Omistusoikeus tosin siirtyi vanhimmalle pojalle, jos jotakin omistettavaa oli. Sairaudet ja sodat verottivat historiassa miesväestöä siinä missä synnytyskuolemat naisia. Vallasta tuskin kannattaa puhua saati holhouksesta, joka käytännön olosuhteissa oli lähes mahdottomuus. Työ jakautui naisten ja miesten kesken sukupuolittuneesti käytännön syistä. Fyysisiä eroja ei tarvinnut nähdä ne olivat töiden mukanaan tuoma realiteetti.

    Kyse on tarkoitushakuisesta rusinat pullasta historian tulkinnasta.

    VastaaPoista
  29. Anonyymi4/9/09 00:11

    Kiesi syö lapsia.

    VastaaPoista
  30. Anonyymi4/9/09 00:25

    Ruotsalainen mies haluaa imettää, pumppaa rintojaan joka päivä - Katso video!

    02.09. - 23:21 (Luotu: 19:30)

    Ruotsalainen isä Ragnar Bengtsson, 26, on lähtenyt mukaan hämmentävään kokeeseen. Miehen pyrkimyksenä on imettää tulevia lapsiaan.

    Bengtsson aikoo pumpata rintojaan puolen vuoden ajan joka päivä kolmen tunnin välein. Miehen matkasta kohti läheisempää suhdetta lapsiinsa raportoidaan Ruotsin TV8:n Aschberg-show'ssa.

    -Kaikkea, josta ei ole haittaa, kannattaa kokeilla. Jos se toimii, siitä voi tulla keino, jolla miehet pääsevät lähemmäksi lapsiaan, Bengtsson kertoo The Local.se-verkkolehdelle.

    Bengtsson opiskelee taloustieteitä Tukholman yliopistossa.

    -Minun täytyy todennäköisesti käyttää pumppua myös luennoilla. Jos se haittaa jotakuta, niin se on heidän ongelmansa, Bengtsson kertoo lehdessä.

    Miehen maidonerittämiselle on biologinen perusta. Myös miehellä on maitorauhaset, ne ovat vain hyvin surkastuneet. Maitoa alkaa erittyä usein hormonihoiden sivuoireena. Bengtsson ei aio kuitenkaan turvautua hormoneihin.

    Karoliinisen instituutin professori Sigbritt Werner kommentoi lehdessä Bengtssonin yritystä. Hänen mukaansa maidon tuottaminen on mahdollista, mutta hän on silti kiinnostuneempi psykologisista vaikutuksista.

    -Miesten tulisi tarjota rintaansa vauvalle, jotta he loisivat lämpimän siteen lapseensa.

    Lue Ragnarin blogia TV8:n nettisivuilla (Ruotsiksi)
    http://www.tv8.se/blogg/mjolkmannen

    Aamulehti

    http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/ruotsalainen-mies-haluaa-imettaa-pumppaa-rintojaan-joka-paiva-katso-video/154423

    VastaaPoista
  31. "hyödyllinen idiootti."

    Tasa-arvon vastustajien kannalta hyödyllinen, tasa-arvon kannattajien kannalta täysin hyödytön. Juntti toki, joka tapauksessa.

    VastaaPoista
  32. Olet oikeassa Jorma, käsite "hyödyllinen idiootti" viittaakin Leninin pilkkaamiin omiin yhteistoimintamiehiinsä, jotka eivät ymmärtäneet millaisen liikkeen kanssa olivat tekemisissä, ja olivat siten Leninille "hyödyllisiä idioottejä".

    VastaaPoista
  33. postaan nyt tämän suoraan tännekin, kun tuli tuohon yllä olevaan linkkiin typovirhe.



    Ministeri Wallinin ja tasa-arvovaltuutettu Mäkisen virkojen kohtalo


    Viime päivien tapahtumien johdosta, tasa-arvoministeri Stefan Wallinin tulee ymmärtää jättää välittömästi eroanomuksensa, täydellisen luottamuspulan vuoksi.

    Viittaan näillä viime päivien tapahtumilla mm. tapaus Jeff Hearniin, sekä tapaus Esko Kiesiin ( Audi -mies ) ja ministeri Wallinin häntä sukupuolensa ja mielipiteidensä johdosta syrjiviin ja sukupuolisyrjintää uusintaviin lausuntoihin ja käytäntöihin. Vertaan Kiesiin kohdistettua täysin eriarvoista ja häntä syrjivää kohtelua siihen kohteluun jota julkkistoimittaja Johanna Korhonen on saanut osakseen, ja tämä molempien kohdalla pelkästään sukupuolen tai sukupuolisen suuntautumisen tai niistä lausuttujen henkilökohtaisten mielipiteiden johdosta.

    Ministeri Wallinin on aika tehdä pikainen arvio uskottavuudestaan ja kyvystään hoitaa tasa-arvoministerin tehtäviä, ja tehdä johtopäätöksensä. Jollei hän tähän kykene on muiden aika puuttua asioiden kulkuun.

    Muistutan myös siitä, että niin ministeri Stefan Wallinilla kuin tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkiselläkin on oma vastuunsa siitä, että Tasa-arvoasiain neuvottelukunta myösi tämän vuoden Miehen työ-palkinnon häpeällisesti eräälle pahimmista järjestelmälliseen sukupuolisyrjintään tähdänneistä ja toiminnassaan ihmisten yhdenvertaisuudelle ja tasa-arvoisuudelle maassamme suurta haittaa vuosikausia aiheuttaneelle henkilölle, Jeff Hearnille.

    Myös tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkisen on pikaisesti aloitettava itsetutkistelu sen suhteen miten hän on virkansa hoitanut ja voiko hän enää virassaan jatkaa. Ei hän ainakaan tasa-arvolakia, siis lakia naisten ja miesten välisestä tasa-arvosta, ole noudattanut. Kentällä ei ole häneen ja hänen puolueettomaan toimintaansa minkäänlaista uskoa, eikä luottamusta. Välitön eroanomus onkin enemmän kuin paikallaan myös tasa-arvovaltuutettu Pirkko Mäkisen kohdalla.


    antti heiskala
    www.lapsenoikeus.info

    VastaaPoista
  34. Anonyymi4/9/09 04:12

    Uudet kirjaimet vaikeita jopa opettajille

    ...
    Viimeisimmästä kirjainuudistuksesta vastannut opetusneuvos Pirjo Sinko Opetushallituksesta sanoo, että tavoitteena oli vähentää kirjoittamisen hankaluutta.

    - Tuli viestiä, että oppilaiden käsialat ovat huonontuneet, ja varsinkin poikien oli vaikea oppia kirjaimia, Sinko muistelee.
    ...

    Homo

    VastaaPoista
  35. Vastaukseni hallituksen ihmisoikeusPOLIITTISEEN selontekoon

    Mitkä ovat suurimmat suomalaiset ihmisoikeusongelmat?

    Antti Heiskala | 04.09.2009 4:16

    "Asunnottomien naisten tilanne arvioidaan erityisen vaikeaksi."

    Vai niin arvioidaan. Kuinka monta asunnotonta naista Suomessa on, ja kuinka monta asunnotonta miestä? Kuinka monta asunnotonta miestä menehtyy Suomessa vuosittain, kuinka monta naista. Kuinka monta lasta on huostaanotettuna, kuinka monta lasta on tahallisesti toisesta vanhemmastaan erotettuna. Kuinka monelta ollaan lain voimin viety toinen vanhempi. Kuinka monta lasta pahoinpidellään vuosittain heille pysyvän vamman aiheuttaen, kuinka monta lasta kuolee pahoinpitelyihin, ketkä ovat tekijät. Kuinka monta lasta saa pysyvän aivovaurion raskaudenaikaisen päihteiden käytön vuoksi (600 lasta joka vuosi). Ei paljo kiinnosta.

    Missä ovat suurimmat todelliset suomalaiset ihmisoikeusongelmat, niistä ei tuossa paperissa hiiskahdetakaan.


    Ai niin, mutta eiväthän ihmisoikeudet ja tasa-arvo koskettaneet miehiä ja lapsia, eivätkä miehet ole tasa-arvon asiantuntijoita, niihän se oli. Lyhykäisesti sanottuna, niin epätavallista kuin asia näin onkin ilmaista, meillä on rikollinen hallitus.


    antti heiskala
    www.lapsenoikeus.info

    VastaaPoista
  36. Naiset parempia piilottamaan pettämisensä:

    http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1211104/Think-men-unfaithful-sex-A-study-shows-WOMEN-biggest-cheats--theyre-just-better-lying-it.html

    "If you look at the studies into paternity, If you look at the studies into paternity, EVEN CONSERVATIVE FIGURES show that between eight and 15 per cent of children haven't been fathered by the man who thinks he's the biological parent.'

    VastaaPoista
  37. Anonyymi4/9/09 10:56

    Paidaton mies, jonka sikspäkki on kunnossa, saa varmasti naisten ihailevat katseet terassilla. Siis jos terassilla saisi olla ilman paitaa - uskoakseni nykyään ei saa.

    Valkoinen pullea maha yhdistettynä käsivarsiin, joiden hauis ei ole parhaassa terässä, kannattaakin piilottaa paidan sisään. Siis jos pyrkimyksenä on saada naisseuraa.

    On eri asia miten pukeutuu ihmisten ilmoilla ja miten omissa oloissaan. Esim. nuorten naisten suosimat leggingsit eivät imartele kuin sellaista, joka on jumpannut tai muuten kuntoillut.

    Riitta

    VastaaPoista
  38. Anonyymi4/9/09 11:12

    MikkoAP
    "Naiset parempia piilottamaan pettämisensä"

    Ei pidä paikkaansa. Toisten tutkimusten mukaan mies on luonnostaan epäluuloisempi ja epäilee kumppaniaan helpommin kuin nainen -> nainen jää syrjähypystään helpommin kiinni.

    Tuollaiset korkeat väärä-isä-prosentit perustuvat ymmärtääkseni isyystesteihin. Isyystestit eivät nykyisellään ole mitenkään edustava otos, koska sellainen tehdään vain, kun miehellä on jo hyvä syy epäillä. Omasta mielestäni miestenoikeusturvan turvaamiseksi isyystestin pitäisi olla aina pakollinen rutiinitoimenpide.

    - Syltty

    VastaaPoista
  39. Riitta: "Paidaton mies, jonka sikspäkki on kunnossa, saa varmasti naisten ihailevat katseet terassilla."

    Mies ei mene sinne terssiille nauttimaan naisten ihailevista katseista, vaan esim. oluesta.

    Riitta: "Siis jos terassilla saisi olla ilman paitaa - uskoakseni nykyään ei saa."

    Kyllä siellä näkyy mm. naisia bikineissä, siis sellaisissa yläosissa joissa on about postimerkin kokoiset "laput". Pitäisikö miehenkin laittaa bikinien yläosa jotta hommasta tulisi hyväksyttävää? Ei kait sentään...

    Riitta: "Valkoinen pullea maha yhdistettynä käsivarsiin, joiden hauis ei ole parhaassa terässä, kannattaakin piilottaa paidan sisään."

    Et ole Riitta taasklaan kartalla, mistä tässä on kysymys. Kyse on tasa-arvosta ja se tarkoitta että kaiken näkäöisiä ja kokoisia ihmisiä on kohdeltava tasa-arvoisesti ja yhdenvertaisesti. Jos sixpack tai bikininainen saa mennä terssille ilman paitaa saa sinne mennä muutkin. ja kyse ei siis ole katseiden nauttimisesta ja keräilystä vaan esim. oluen nauttimisesta rennosti kesä kuumalla.

    VastaaPoista
  40. Anonyymi4/9/09 12:20

    Jape, kaikenikäisillä ja -näköisillä ihmisillä on oikeus olla olemassa. Pukeutuminen on hyvä valita tilanteen mukaan. (Saa sitä mennä häihinkin farkuissa - olen jopa todistanut tilannetta - mutta siinä ei anna kovin hyvää kuvaa tilannetajustaan.)

    Luonnollisesti et kommentoinut mainintaani naisista, jotka pukeutuvat "epäimartelevasti" leggingseihin.

    Riitta

    VastaaPoista
  41. Riitta: "Jape, kaikenikäisillä ja -näköisillä ihmisillä on oikeus olla olemassa. "

    Näin, mutta sinä halusit rajoittaa lauseellasi "Valkoinen pullea maha yhdistettynä käsivarsiin, joiden hauis ei ole parhaassa terässä, kannattaakin piilottaa paidan sisään" (lauseen muotoilu paljastaa että tarkoitit tietysti miehiä) "olemassa olon" esim. terasseilla.

    Riitta: "Pukeutuminen on hyvä valita tilanteen mukaan"

    Tottakai. Kyse olikin siitä että miksi toisia paheksutaan ja toisille taas on hyväksyttävää olla paidatta.

    Riitta: "Luonnollisesti et kommentoinut mainintaani naisista, jotka pukeutuvat "epäimartelevasti" leggingseihin."

    Mitä kommentoitavaa tuossa on? No voin kommentoida nyt...

    Riitta: "Esim. nuorten naisten suosimat leggingsit eivät imartele kuin sellaista, joka on jumpannut tai muuten kuntoillut. "

    Kommentti: Niin mitä sitten imarteleeko vai ei? Jos joku haluaa käyttää legginssejä niin siitä vaan. Sitten tulee rajoitteita (yleiset normit) jos joku esiintyy julkisesti ilkoalasti. Legginsseissä ei kait ole tästä kyse?

    VastaaPoista
  42. Anonyymi4/9/09 21:07

    Stefan Wallin on menneisyyden mies. Hän on niin tyhmä ettei huomaa edes tuulen kääntyneen. Mies erotkoon.

    VastaaPoista
  43. Anonyymi: "Stefan Wallin on menneisyyden mies. Hän on niin tyhmä ettei huomaa edes tuulen kääntyneen. Mies erotkoon."

    Tasa-arvoministerille antaisin ehkä viimeisen mahdollisuuden ns. ryhdistäytyä ja vapaasti ottaa kantaa viimeisimpään palkkatasa-arvotutkimukseen. Siis tähän Valhe, Emävalhe, Naisen euro on 80 senttiä, Tutkimus palkkatasa-arvosta. Siinä nimittäin esitetään niin monta epäkohtaa ja oikeuskäytännössä hyväksyttä korjausta ja tasa-arvotarkastelussa ratkaistavaa korjausta perusteluineen, että niihin olisi syytä jokaisen perehtyä.

    Jos hän vielä sen jälkeen piehtaroi "naisen euro on 80 senttiä" hokeman kiimassa niin hyvästi. Hän on kykenemätön ymmärtämään hänen tietoonsa saatettua tietoa ja siten kykenemätön hoitamaan ministerin pestiään.

    VastaaPoista
  44. "Tasa-arvovaltuutettu: Audi-kohu naisia halventavaa!"

    Minusta on vain hyvä, että naiset halpenevat; he ovatkin olleet ylihinnoiteltuja jo pitkään.

    - Vortac

    VastaaPoista

Valitse itsellesi joku nimimerkki, jotta keskustelujen seuraamisesta tulisi helpompaa. Älä laita ruksia kohtaan "Anonyymi".