keskiviikkona, elokuuta 04, 2004

Työttömyyden riskit miehille

Kirja pitkäaikaistyöttömien selviytymisestä kertoo, että työttömyyttä kokeneiden miesten avioeroriski on viisinkertainen työllisiin verrattuna. Työttömyys siis tuottaa eroja, mutta vain miehille, sillä naisen työttömyys ei vaikuta eroamistodennäköisyyteen. Monet työttömiksi joutuneet naiset siirtyvätkin joustavasti kotiäitiyteen. Miehen joutuessa työttömäksi eron riski on sitä suurempi, mitä itsellisemmässä asemassa nainen toimii. Suurinta eronneisuus on tilanteissa, joissa nainen on yrittäjä.

Pitäisikö siis potkupäätöksiä miettiessä ottaa huomioon henkilön sukupuoli ja todennäköiset vaikutukset perhesuhteille? Entä onko itsellisen naisen ottaminen riski miehelle? Eikö itsellinen nainen ole tiukan paikan tullen valmis kantamaan elatusvastuuta, vai onko vain itsellisellä naisella enemmän rohkeutta jättää kiviriipaksi muodostuva mies, siinä missä epäitsellisellä naisella ei ole tuota ylellisyyttä käytettävissään?

Olisiko seuraavien kohtaloiden selittämisessä markkina-arvoteorialla töitä?
- Olen vi*tuuntunut kyynikko, koska suhteeni menevät kerta kerran jälkeen p*rseelleen. Miksi ihmeessä ei voi sanoa suoraan että ei vakavaa, ei ainakaan sun kans, sorppa. Vaan pitää odotuttaa ikuisuuksia... Todella kiva, taas tuhlasin aikaani turhaan mieheen josta ei ollut mihinkään, joka ei minua edes kunnioittanut, jos olisi olisi jättänyt heti. Ja kun rakastin en voinut jättää koska en tiedä antoi mulle toivoa että ehkä, että ehkä haluaakin vakavaa ja ehdotteli yhteen muuttamista toisena päivänä ja toisena oli tas ihan muuta mieltä. Pikku hiljaa alan vihaamaan miehiä, teistä ei ole mihinkään, petätte ja leikitte tunteilla. Siis tarkoitan ihan oikeasti, mun pää ei kestä enää tätä leikkikaluna olemista. Mun on turha edes kuvitella saavani kunnollista miestä joka minua rakastaisi oikeasti. Minä en kelpaa mikskään muuksi kuin pelkäksi panoksi, kukaan ei huoli minua rakastavaksi vaimokseen, lapsiensa äidiksi.

- Joo, täysin samanlaisia ajatuksia pää täynnä. Ilmeisesti olen vain niin epäkelpo yksilö, että mua saa aina käyttää hyväkseen..ja antaa olettaa että suhteessa voisi olla aineksia johonkin oikeaan kauneuteen. Samaa mieltä myös siitä, että on todella ärsyttävää "puhu eri lailla kun mitä teot sitten kertoo".
Farkiin voi ilmeisesti ostaa jutun sisään 300-400 dollarilla. Jos joku haluaa laittaa jutun sisään tälle sivulle, niin 300-400 euron hintaan se onnistuu varmasti, vaikka "uskottavuuteni" kärsisikin tuollaisesta markkinavoimien orjuudesta.

Kissan kielen pituuden määrittämismetodi.


Opettaako Tuhkimo-tarina lapsille vääriä ihanteita?
For the past 30 years feminists have been trying to kill off Cinderella. She makes a terrible role model. The new Cinderella films have lost the story's meaning - they just teach girls they must be pretty to be loved.
Naiset päästetään vankilasta pois miehiä aiemmin Los Angelesissa.

Raiskaussyytökset ovat usein tekaistuja:
According to a nine-year study conducted by former Purdue sociologist Eugene J. Kanin, in over 40 percent of the cases reviewed, the complainants eventually admitted that no rape had occurred.
Armeijan voi välttää Suomessa internetaddiktion vuoksi(?)

Ei kommentteja: