sunnuntaina, lokakuuta 17, 2004

Kohtaamisia

Sivusta-blogin pitäjä olisi valmis uhraamaan 30 mummomarkkaa päästäkseen nauttimaan viehättävästä seurastani. Kukaan ei ole tähän mennessä ollut valmis maksamaan päästäkseen seuraani, joten tuo on ehkäpä kauneinta mitä ole ikinä kuullut...ööh...ei helv...kun tuota nyt alkaa miettimään, niin Sivustahan vihjaa, että minä olisin joku kolmenkympin huora! Aika törkee hemmo! Perskules! No, oli miten oli...jos tarjous on vielä voimassa, niin raha kyllä kelpaa...tuolla summallahan saa jo melkein sixpäkin siwasta. Pienenä trailerina kuvitellusta tapaamisestani Sivustan kanssa esitän nyt pienen dialogin:

Sivusta: - Hei.
Mä: - Moi.
Sivusta: - Mä olen vähän pettynyt tohon sun ulkonäköös, kato kun mä ootin jotain vähän friikimpää.
Mä: - Jos kuitenkin maksat tuon kolkyt mummoa ensin, niin puhutaan sitten.
Sivusta: - Tossa.
MÄ: - Siis enhän mä väittänyt mikään friikki olevani suuntaan tai toiseen. Aika kylmä on ulkona, auton ikkunat oli jäässä. Ridegekin seurustelee uusimmassa jaksossa Thornen kanssa.
Sivusta: - Hmm.
(Aikaa kuluu)
Sivusta: - Hei, mutta stop nyt tykkänään! Enhän mä tästä maksanu...sano nyt jotain...
Mä: - Mitä jotain?
Sivusta: - No, jotain hemmetin fiksua tai typerää...mulla on tässä punanen muistivihko valmiina...tähän esti en oo saanut irti mitään järkevää edes yhden blogimerkinnän vertaa...Hei mä kekkasin...Sähän voisit arvioida mut tolla ma-terminologialla! Anna tulla vaan täydeltä laidalta, kuule saa haukkua niin kuin parhaiten keksit!
Mä: - Markkina-arvoterminologian käyttö kanssaihmisistä on kyllä aika epäkohteliasta muuten kuin yleisellä tasolla, joten eiköhän jätetä se aihe.
(Aikaa kuluu)
Mä: - Jaahas, se taitaa olla pari tuntia täynnä, se on sitten solong.
Sivusta: - Ei kuule, musta alko nyt kyllä tuntuu, että mua on huijattu...se sun blogis on ihan huijausmainontaa...tällaisia juttujahan kuulee keltä tahansa hemmolta bussipysäkillä! Joten kuules, jos antaisit takaisin semmoiset 25 mummoa, niin ollaan sitten sujat. En kato tällasesta rupee 30 mummoa maksamaan.
Mä: - En mitään maksa takasi. Itsepähän maksoit. Kestä vaan kuin mies.
Sivusta: - Ei saata...tää on niin väärin! Mua on kustu silmään!
Mä: - Whatever, mä meen nyt. (kävelee ovelle)
Sivusta: - Vitun huora!

Jos sitten palataan tuohon peruskysymykseen, eli kenet minä haluaisin tavata bloggaajista tai kenen seurasta minä olisin valmis maksamaan, niin...ykkösvalintani olisivat korkeintaan noin parikymppiset, minuun positiivisesti suhtautuvat bloggaajat. Motiivi olisi tietenkin se, että heidän seurassaan voisin näytellä suurta gurua. Junioriblogaajilla vain ymmyrkäiset silmät vilkkuisivat, kun he tulkitsisivat kaiken sanomani nerouden ilmentymiksi. Parikymppiset pojat olisivat siinäkin mielessä hyvä tapaamiskohderyhmä, että he eivät osaa vielä puhua mitään, kunhan kuuntelevat vaan. Eli tapaamiseni motiivit olisivat vain itsekorostamisessa sen sijaan, että minua kiinnostaisivat toisten höpinät tai persoonat juuri pätkääkään.

Erektuslaisia bloggaajia en ole tavannut ketään, enkä tiedä mitä heidän kanssaan juttelisin. Tai edes mistä aiheista. Jos nyt Ilkan ja Tommin nostaa esiin, niin kuvittelisin, että he ovat jollain lailla "erikoisia", valtavirrasta poikkeavia persoonia. Eli mikä heillä on tuo persoonan ja tekstin välinen suhde? Anti-erektuslaisista esille voisi nostaa Birdyn tai Isosiskon, koska tietenkin heidänkin persoonansa kiinnostavat suhteessa heidän teksteihinsä. Tapaamiset heidän kanssaan olisivat luultavasti kuitenkin aikamoista kivireen vetämistä, koska en usko, että heillä olisi kykyä ottaa tapaamista rennosti huumorilla, menneitä muistelematta.

Naisbloggaajista ykkösvalinta tapaamiseen olisi luonnollisestikin Katja W - koska todennäköisyys olisi sen puolella, että hän olisi unohtanut laittaa pikkarit jalkaan...mutta siis jos pitäisi/saisi valita tapaamiskandidaatteja, niin tässä olisi jonkinmoinen lista ei-missään erityisessä-järjestyksessä: mitvit, menopaussi, Siiveniskuja, Tommipommi, Lovelacen testi, Plöki, Näkymä rannalta, Shineworld, Parisuhde, Portti naisten maahan, maalainen, tylsyyden multihuipennus, Myrsky, Pinseri(Sami), Kobaia(Nea), SchizoBlog.

Ei kommentteja: