lauantaina, toukokuuta 28, 2005

ATM:n tulevaisuus kolkyt plussana

ATM:t saattavat miettiä, jatkuuko naisettomuus hamaan eläkeikään asti. Monilla ei jatku, koska toista kierrosta viettäviä yksinhuoltajia tulee markkinoille ja ATM:n suhteellinen markkina-arvo kohoaa sitä myötä kun ikää karttuu. Elleistä löytyy tyypillinen tarina josta ATM voi nähdä mahdollisen tulevaisuutensa kuin kristallipallosta:

Olemme vaimoni kanssa olleet naimisissa 2 vuotta, sitä ennen seurustelimme vuoden. Olen 35 ja vaimoni on minua 6 vuotta nuorempi. Vaimollani on ex-miehensä kanssa 3 vieläkin melko nuorta lasta (vanhin 8, nuorin 5).

Olimme 2 viikkoa sitten vaimoni ystävän järjestämissä juhlissa joissa oli myös 2 ex-miehen ystävää. Olimme kaikki enemmän tai vähemmän humalassa. Päädyimme viettämään aikaa pelaamalla peliä jossa jokainen sai vuorollaan kysyä valitsemaltaan ihmiseltä jonkin kysymyksen, johon tämän oli vastattava totuudenmukaisesti. Kysymykset tulivat vähitellen rohkeammiksi. Vaimoni paras ystävä kysyi lopulta vaimoltani mikä on hänen elämänsä paras eroottinen kokemus. Vaimoni vastasi empimättä että se kun hän oli Samin (ex-mies) kanssa hämatkalla Australiassa ja he rakastelivat yöllä hiekkarannalla kuutamossa. Hän sanoi että on varma että samalla Nina (heidän ensimmäinen lapsensa) sai alkunsa. Minulla meni pala kurkkuun kun kuulin tämän vastauksen, olen aina ollut tietyllä tapaa kateellinen ex-miehelle. Hän on erittäin urheilullinen, minua 5 vuotta nuorempi ja onhan hänellä 3 lasta rakastamani naisen kanssa. Minä olisin enemmän kuin tyytyväinen yhdestä mutta vaimoni mielestä aika ei ole oikea, ei ainakaan niin kauan kuin lapset ovat pieniä. Lisäksi olen ollut huomaavinani tiettyä kipinää heidän välillään mutta olen aina ajatellut kuvittelevani ja laittanut sen heikon itsetuntoni piikkiin (en ole todellakaan koskaan ollut mikään "naistenmies"). Olen useamman kerran ajatellut että he ovat olleet todella näyttävä pari ja samalla moittinut itseäni siitä miten säälittäviä tällaiset ajatukset ovat.

En siis näyttänyt kenellekäään miten pahalta minusta tuntui. Vaimoni vastaus oli aiheuttanut pienen kohahduksen ja tuntui että kysymykset muuttuivat entistä uskaliaammiksi. Kun tuli toisen ex-miehen ystävän vuoro kysyä, kysyi hän vaimoltani kuka on paras rakastaja, joka hänellä on ollut ex, minä vai joku muu. Vaimoni totesi että hänelle taitavat nyt kysymykset riittäää. Useampikin ihminen kuitenkin painosti häntä vastaamaan ja lopulta hän totesi että vastaa vielä tähän ja sitten tämä leikki saa riittää. Vaimoni vastasi että ex on paras rakastaja joka hänellä on ikinä ollut mutta tämä myös teki selvästi ikävimmän tempun jota hänelle on ikinä tehty, tiedätte kyllä varmasti minkä. Voit viedä tällaiset terveiset Samille sanoi hän kysyjälle. En voinut enää estää kyyneliäni, olin sen verran humalassa että tunteeni päääsivät valloilleen. Vaimoni (ja kaikki muut) huomasi tämän ja totesi että meidän on varmasti aika lähteä kotiin.

Sinä iltana vaimoni ei suostunut keskustelemaan enempää asiasta vaan sanoi että odotetaan kunnes olemme selvin päin. Seuraavana päivänä hän sanoi että ymmärtää jos vastaukset tuntuivat minusta pahalle mutta valehtelu ei ole hänen tapansa (mikä on totta). Hän sanoi että Sami on seksistä puhuttaessa uskomattoman hyvä, hän on luojan lahja naisille mutta valitettavasti tietää sen itsekin. Vaimoni sanoi että minulla on muita hyviä ominaisuuksia. Hän sanoi sanasta sanaan suunnilleen näin, haluan sanoa sinulle että olen todella kiitollinen siitä mitä olet tehnyt minun ja lasten hyväksi, olet antanut meille kodin ja minulle mahdollisuuden olla lasten kanssa kotona kaupan kassan hoitamisen sijaan. Olet myös hyvä isäpuoli lapsille. Samikin on tosin erittäin hyvä isä, siitä en voi häntä moittia. Jos jossakin saisit ottaa mallia Samista on se itseluottamus ja itsevarmuus, ei makuuhuoneasiat se ei ole lopulta niin tärkeää. Itsevarmuutesi puute on välillä todella raivostuttavaa.

Ei kommentteja: