torstaina, kesäkuuta 09, 2005

Miehet ei tajuu, että nainen on kingi kotona!

Miesten kanssa blogi kirjoittaa: Miehellä on jano. Mies menee jääkaapille ja ottaa maitotölkin. Mies kaataa lasiin maitoa jättäen tölkkiin pienen pienen tilkan. Koska maitoa on vielä jäljellä, palautuu tölkki jääkaappiin. Ja mitä tekee mies seuraavan kerran kun jano yllättää? Avaa uuden maitopurkin koska vanhassa on liian vähän jäljellä!

Nainen on tullut kotiin ja huomaa, että miehelle aiemmin annettu tehtävä ei ole tullut hoidettua ? tämä siitäkin huolimatta että nainen on jättänyt miehelle muistilapun näkyvälle paikalle.

Nainen voi asetella asuinympäristössä olevan esineen miljoona kertaa samaan asentoon mutta mies ei ikinä huomaa tätä, vaan itse siirrettyään esinettä esim. siivotessaan (tai vahingossa tai siivotessaan vahingossa) jättää esineen ilman poikkeussääntöä paikoilleen eri tavalla. Miehelle tällä ei ole mitään väliä, mutta se saattaa naisen sisäisen Feng Shuin päin helvettiä. "Miksi sinä et koskaan huomaa mitään" keskustelunavaus seuraa tilannetta yhtä vääjäämättä kuin varapuhemies minihameen helmanlievettä.


Kyseinen blogi kuvaa oivasti keskiverron suomalaisnaisen ajattelua parisuhteessa: "Minä eli nainen olen kingi taloudessa ja minua on toteltava. Minulla on jumalan suoma oikeus määrätä, miten asiat kotona hoituvat ja jos ne eivät hoidu siihen malliin, niin minulla on jumalan suoma oikeus mäkättää asiasta loputtomiin ja kaupan päälle vielä mäkättää blogissakin koko miesten sukukunnalle."

Tuollaiselle naistyypille ei päähän pälkähdäkään, että mies tietää aivan hyvin miten asiat hoidetaan. Mies tietää, että kun maitoa tekee mieli, niin silloin on avattava maitopurkki ja juotava - vanhat purkit ja jämät ehtii hoitelemaan myöhemminkin.

Miltähän kuuulostaisi, jos sukupuolet vaihdettaisiin ja mies pitäisi vastaavaa blogia, jossa hän valittelisi, että eukko ei osaa noudattaa hänen pyhiä ohjeitaan? "Voi saatana, muistilapussahan luki, että suihinotto aina kun minä tulen kotiin. Ei perkele miten hommat voi olla naisille vaikeita! Ja aina kun laitetaan minulle olut valmiiksi sohvan viereen, niin ei laiteta sitä eilisen jämäpulloa, vaan ihan uusi koffi! Vittu mun fen shuit on ihan sekaisin, kun eukko ei ymmärrä, että minä määräilen häntä kotona jumalan suomin oikeuksin. Pitääkö tässä aloittaa vielä bloginkin pitäminen?"

Ei kommentteja: