sunnuntaina, huhtikuuta 23, 2006

Alempitasoisen naisen jorinoita

Miehet, TEHKÄÄ aloitteita!
Olen 33 -vuotias, akateemisesti koulutettu sinkku. Palasin synnyinpaikkakunnalleni Itä-Suomeen valmistuttuani kolme vuotta sitten. Teen töitä, asun tilavassa omistusasunnossa, minulla on muutamia mielenkiintoisia harrastuksia ja luottamustehtäviäkin. Olen tanssitaitoinen ja käyn paljon tanssimassa. Olen pitkä, hoikka ja halutessani (en toki aina ja joka paikassa) hyvän näköinen. Kun laittaudun ja lähden ulos, miehet katselevat ja huutelevat perääni (jo pelkästään sen takia että täällä on niin vähän ikäisiäni naisia).

Näinä kolmena vuotena ei yksikään paikkakunnan miehistä (niin vapaista kuin varatuistakaan, nuorista eikä vanhoista) ole tehnyt minulle minkäänlaista aloitetta tai lähestynyt minua muissa kuin työ- tm. asioissa. Tanssipaikoissa on usein harmillisia tilanteita, kun miehet hakevat paljon useammin kuin sen sallitun 2 krt/ilta, puristelevat, lässyttävät ym. Mutta kertaakaan ei ole kukaan pyytänyt ns. saatille tai ehdottanut lähempää tutustumista, perääni vain tuijotetaan kun poistun kotiini jälleen kerran yksin.

Joskus harvoin käyn yksin myös muissa baareissa kuin varsinaisissa tanssipaikoissa. Niissä ei oikeastaan koskaan kukaan muu kuin kuin joku hyvin vanha tai hyvin humalassa oleva mies tule juttelemaan. Baareissa vapaat miehet ylipäänsä näyttävät olevan aina miesporukassa. Yksinäiset miehet ovat joko niin humalassa tai sitten niin johonkin kirjaan tai lehteen syventyneitä, ettei heitä käytännössä pysty lähestymään.

Minulla ei ole (enää vuosiin ollut) muita vaatimuksia treffiseuran suhteen, kuin että hän olisi vapaa, suunnilleen ikäiseni, mielellään lapseton (ei ehdoton vaatimus) ja että meillä olisi edes yksi yhteinen harrastus, esim. tanssi tai joku muu.

Tulos: ehkä yhdet nettitreffit kolmen vuoden aikana. Useimmat soittavat kerran mutta siihen se jää. Syy tähän (omien arvelujeni mukaan):

-olen liian miehisellä alalla
-saatan ansaita liikaa
-asun omistusasunnossa, jossa toistaiseksi myös viihdyn
-harrastan tanssia, jossa siis ollaan tekemisissä toisten miesten kanssa
-olen liian koulutettu, tiedän asioista liikaa, harrastukseni suuntautuvat liiaksi kodin ulkopuolelle
-olen työläs ja hankala lähestyttävä, koska en ehdota treffiaikaa ja -paikkaa enkä sitä, mitä tekisimme treffeillä vaan odotan että mies ehdottaa nämä.
Olutta naisille.

Ei kommentteja: