tiistaina, marraskuuta 28, 2006

KYSYNTÄ - linkki ihmiskaupan ja prostituution välillä

Seminaari 1.12.2006. Luennoijana Sheila Jeffreys. Ja mitä hän sitten on naisiaan...

Rothstein kertoo Sheila Jeffreysta seuraavaa (suomennettuna, peräisin täältä):
"Syksyllä 2003 Ruotsin sosiaalidemokraattinen hallitus järjesti konferenssin naiskaupasta. Pääesiintyjiksi kutsuttiin liuta kansainvälisiä aktivisteja. Yksi heistä oli myös Sheila Jeffreys. Hän on myös tunnettu ns antipoikalapsi-linjasta, jonka mukaan naiset joilla on poikalapsi kuuluisi kieltää osallistuminen naisjärjestöihin, joiden agendana on naisiin kohdistuva syrjintä. Lopputulos on että naiset jotka eivät vapaaehtoisesti hae aborttia kun heillä on poikalapsi ovat epäsolidaarisia naistaisteluille.

On tietysti erikoista että sosiaalidemokraattinen hallitus legitimoi käsityksiä joita voidaan pitää suorastaan fasistisina. Tässä tapauksessa ennakkoluulot ovat menneet niin pitkälle että kaikein radikaaleinkaan feministi ei osaa kasvattaa omia poikalapsiaan olla sortamatta naisia, vaan miehen pahuus on puhtaasti biologisesti määritelty."

Radical Feminism: Women Are 'Fucked' by Men.


Porno ei pysähdy:
Jeffreysin ennuste on lohduton. Porno lakkaa olemasta erillinen osa yhteiskuntaa. Nyt on jo näkyvissä sen normalisoitumista siten, ettei sitä lopulta enää tarvitse mainita erikseen pornoksi. Seksin ylikorostaminen vaikuttaa meihin. Se levittää sekä nuorisoon että aikuisväestöön ajatusmallia, että nainen on olemassa vain miehen tyydyttämistä varten ja että ihmisen seksuaalisuus ja kyvykkyys olisivat koneellinen automaatio. Jeffreys jatkaa ristiretkeään maailmassa, joka kohta hukkuu pornoon. Älkää uskoko, jos joku väittää nauttivansa prostituoidun työstään. Se on propagandaa, jonka tarkoitus on sokaista kuulija. Kukaan ei selviä ehjin nahoin prostituutiosta. Eikä kaupallinen seksi paranna mitään. Prostituutio ja raiskaukset liittyvät valitettavasti yhteen. Minkä voi ostaa, sen voi myös varastaa, Jeffreys huomauttaa.
Ihmiskaupan ja prostituution kysyntä osana kansainvälistä seksiteollisuutta.

6 kommenttia:

Panu kirjoitti...

Porno lakkaa olemasta erillinen osa yhteiskuntaa. Nyt on jo näkyvissä sen normalisoitumista siten, ettei sitä lopulta enää tarvitse mainita erikseen pornoksi.

Tämä on päin vastoin hyvin lohdullinen sanoma, koska se osoittaa feministien jo hävinneen. Voikin olla, että feministien ärhentely on nurkkaan ahdistetun pedon rääkymistä.

Anonyymi kirjoitti...

Mielenkiintoinen nainen tuo Sheila.. Mitäköhän sille on tapahtunut? Löytyykö Suomesta samanlaista äärifeminismiä? Olisi hauska päästä mukaan niihin keskusteluihin.

Panu kirjoitti...

Although a funny and charismatic speaker, she can irritate those who feel they are being dictated to. However, she can be generous with her time, particularly with young women new to the movement.

Tämä ei kommenttia kaivanne. :D

aateeämmä kirjoitti...

Sheila Jeffreys on ilmeinen Andrea Dworkinin manttelinperijä, ehkä jopa reinkarnaatio. Moinen pitäisi käännyttää rajalta, eikä ainakaan päästää seminaariin pääesiintyjäksi.

Anonyymi kirjoitti...

Kuka kirjoittaisi tästä tempauksesta, luennoitsijoista ja osallistujista napakan tekstin lehtiin ja niiden yleisöpalstoilla julkaistavaksi?

aateeämmä kirjoitti...

"Mielenkiintoinen nainen tuo Sheila.. Mitäköhän sille on tapahtunut?"

Sheila Jefferys taitaa olla vielä Andrea Dworkiniakin ankarampi miestenvihaaja. Maaperä oli kenties otollinen, mutta lopullisen sysäyksen Sheila Jeffreysin 30-vuotiseen leppymättömään sotaan miehiä vastaan antoi Kate Milletin "Sexual Politics" -niminen pamfletti 1972. Aika vähästä se sitten näköjään lähti.

Henryn linkistä Radical Feminism: Women Are 'Fucked' by Men:

"Jeffreys' introduction to feminist campaigning began in the early 70s when she joined a socialist feminist group"

"Sandra McNeill, who met Jeffreys in that group, remembers her as "the Andrea Dworkin of the UK. She was, and still is, seen as an extreme, man-hating feminist". Dworkin, as it happens, lived with a man, whom in 1998 she married.

Not Jeffreys. She became a lesbian in 1973 because she felt it contradictory to give "her most precious energies to a man" when she was thoroughly committed to a women's revolution. Six years later, she went further and wrote, with others, a pamphlet entitled Love Your Enemy? The Debate Between Heterosexual Feminism And Political Lesbianism."

"After university, while teaching at a girls' boarding school in 1972, she read Kate Millet's Sexual Politics, a groundbreaking analysis of female oppression and patriarchy. She became "enraged" at what she learned about men's abuse and control of women.

"My rage has never gone away," she says now. "I am grateful for that." She says she distinctly remembers the moment she realised, during a conversation about politics with a man, that he was seeing her merely as a woman, and therefore inferior.

I was furious. He actually said I had the brain of a man, and while in the past I would have been flattered, a dam had burst and everything became clear." While many of her generation of radical feminists have given up fighting, Jeffreys' passion has not abated. "

"Her books have a common theme, whether she is writing about Victorian feminism, the sexual revolution of the 1960s, "queer" sexual politics or the history of prostitution.

As Jeffreys puts it, "Male supremacy is centred on the act of sexual intercourse, justified by heterosexual practice." For her, heterosexual sex is sexual desire that eroticises power differences."


Miten helkutissa tuollainen hirviö on voinut päästä opettamaan tyttökouluun? Miten helkutissa TANE on kehdannut kutsua kyseisen hirviön juhlapuhujaksi 30-vuotisjuhlaansa Suomeen vuonna 2003? Mitä helkutin tekemistä tuolla hirviölä voi olla tasa-arvon kanssa? Tuollaisten hirviöiden päässäkö seksin ostokieltolaki syntyi?