lauantaina, toukokuuta 31, 2003

Lumi antaa selityksensä sille, miksi Panun solvaavaa käytöstä nyysseissä katsotaan läpi sormien ja miksi naiset suhtautuvat Panuun naminami-asenteella: "Ihmissuhteissa oletetaan, että koska P. Höglundin silmille ei syljetä uutisryhmissä, niin se sitten todistaisi jotenkin sen puolesta, että naiset haluavatkin tulla kohdelluksi huonosti. Ei pidä paikkaansa. Pikemminkin tuo ilmiö todistaa naisten kyvyn tuntea myötätuntoa olevan melkein pohjaton."

Ehkäpä kannattaisi laittaa joku raja myötätunnollekin, varsinkin silloin kun puhutaan toistuvasti "rautatangoilla raiskaamisesta" sun muusta vastaavasta. Eikö juuri tuollainen myötätunto kannusta miehiä aivan vääränlaiseen käytökseen? Ehkäpä olen vain katkera, mutta kun minä olen kirjoitellut keskusteluryhmissä ja vaikkakin kirjoitan provosoivasti, niin kuitenkin olen yrittänyt olla asiallinen, olen perustellut väitteeni ja olen ollut valmis puolustamaan väitteitäni, enkä ole sortunut henkilökohtaisuuksiin. Tuosta asiallisuudesta ja rauhallisuudesta minut on palkittu sillä, että puolet naisista ei ole edes suostunut vastaamaan viesteihini ja suuri osa muistakin on suhtautunut minuun varsin kylmäkiskoisesti. Naminami-asennetta ei näy missään.

Se mikä tässä erityisesti korpeaa on se, että vaikka Panu on muuttunut feminististä raivoavaksi sovinistiapinaksi ja minä lievästä sovinistista täyttä tasa-arvoa kannattavaksi feministiksi, niin naisten myötätunto ja flirtti on täysin Panun puolella. Viimeiset sata vuotta olen lukenut naistenlehdistä ja kaikista muistakin lehdistä, että pitäisi kulkea kohti tasa-arvoa ja tasa-arvoon on vielä matkaa ja että tasa-arvoa kannattavat miehet ovat uskomattoman ihania. No niin, tässä on täydellistä tasa-arvoa kannattava ihana(?) mies, mutta naminamia ei näy vieläkään missään.

Lumi kirjoittaa edelleen: "Jos muuten minulta kysytään, niin naiselta siedettäisiin paljon vähemmän vastaavaa käyttäytymistä. Tätähän emme tietenkään koskaan pääse empiirisesti testaamaan, koska naiset harvemmin alkavat kostaa kaikkia elämässään kärsimiä vääryyksiä uutisryhmissä, mutta muistakaa sanani. Naiset ovat valmiita - vastoin kaikkia logiikan lakeja - aina etsimään vikaa itsestään ja oikeuttamaan huononkin käytöksen."

Mitä empiiriseen kokeiluun tulee, niin taidat olla sen verran tuore tapaus nyyssiympyröihin liittyen, että et ole kokenut aikoja, jolloinka Panun naispuolinen klooni julisti ilosanomaansa tähän tyyliin. Ja vastoin kaikkia logiikan lakeja tuo klooni ei löytänyt koskaan vikaa itsestään. Tietenkin voidaan mainita myös tapaus Sami Sihvonen. Hänen sovinistiset fantasiansa eivät ole esteenä tai hidasteena perässä roikkuvalle naisfanilaumalle.

Minun teoriani on(jota tapaus Panu tukee), että aluksi, kun naisia solvaava mies tulee mukaan kuvioihin, naiset yrittävät lannistaa tämän kollektiivisellä halveksunnalla. Ja jos solvaava mies ei suostukaan alistumaan naisten joukkovoiman edessä, vaan lisääkin koko ajan kierroksia solvauksiinsa, niin naiset alistuvatkin itse tuon päättömästi karjuvan rosvopäällikön edessä. Naisten alkuperäinen halveksunta onkin siis vain testi siitä, onko mies alistuja vai johtajatyyppi. Jos mies ei alistu, vaan osoittautuuTosi Mieheksi, niin naiset muodostavat kuin yhteisestä päätöksestä haaremin tyylisen palvovan fanilauman.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

En yleensä käy näillä blogeilla, mutta tänään tämä artikkeli eksyi minun käsiini. Minä olen nainen, joka ei siedä pomottelevaa miestä niskansa päällä. Moiset ovat vain haitaksi yhteiskunnalle. Olen kerrassaan pöyristynyt tuosta alemmasta. Voin vakuuttaa, että nämä laumafanaatikot ovat ainoastaan typeriä idiootteja, ei naisia. Miehellä ei ole mitään oikeutta kävellä tasa-arvon ylitse. Jos hän näin tekee, jonkun pitäisi tehdä jotain. Minä olen siitä niin vihainen että meinaan sortua väkivaltaisuuksiin, mutta eihän sekään auta mitään. Mutta ei sellaiset sovinistit kuuntele järkipuhettakaan. Älyttömän rasittavaa porukkaa. En ikinä sietäisi sellaista. On minulla muutakin tekemistä kun kuunnella idiootin itsekehuskelua. sillä selaista se on, sovinistien itsekehuskelu on niin raivostuttavaa, että menetän kirjoittamisen taitoni sitä ajatellessani.

Aivan sama. Minä vain toivon, että elämä jotenkin olisi järkevämpää ja ihmisen hiukan fiksumpia, ettei tarvitsisi joka aamu polttaa hihojaan, kun kuulee tälläisiä tarinoita tuhansien typerysten maasta täynnä tuhansia idiootteja, jotka kaikki kuvittelevat olevansa jotenkin toisen niskan päällä. Käsittämätöntä touhua.