tiistaina, toukokuuta 11, 2004

Valehtelun Suomen ennätys

Birdy on näköjään taas saanut kohtauksen tai sitten valehtelee vain ihan tahallaan. Kaipa nuo valheet on kuitenkin oijottava taas kerran - ihan niin kuin ei parempaakaan tekemistä olisi.

Birdy:"Tasa-arvojeesustelija on henkilö, joka ehdottomasti toitottaa olevansa se ainoa oikea tasa-arvoihminen, ja kannattavansa sitä ainoaa oikeaa tasa-arvoa. Todellista tasa-arvoa. Pikku ongelma onkin siinä, että hänen todellinen tasa-arvonsa on täsmälleen sitä samaa, mitä sovinistit ja kristilliset fundamentalistit solkkaavat. Nainen paikalleen, turpa kiinni ja palvelemaan miestä." En minä ole vaatinut naisia pitämään suutansa kiinni, pysymään paikallaan tai palvelemaan miestä. Älä valehtele.

Birdy:"Vaikka Suomessa tapettaisiin 40 naista vuodessa parisuhteessa, jeesustelijan mielestä naisten väkivaltaisuus on vähintään yhtä suuri ongelma parisuhteissa kuin miestenkin. Vaikka mainoksissa olisi pyllyä ja tissiä pilvin pimein, esineellistävää on vain se, jos miehestä on tehty kaipaava osapuoli." En minä ole väittänyt, että naisten väkivaltaisuus parisuhteissa olisi yhtä suuri ongelma kuin miesten väkivaltaisuus. Minähän vastustan kaikkea väkivaltaa jyrkästi. Enkä minä koe miesten esineellistämistä juuri minkäänlaisena ongelmana. Lopeta valehtelu.

Birdy:"Henkka nyt on jo vanhaa kauraa, jonka piti tietty saada uusi laari eli avata toisella anonyyminimellä saman asian äänitorvi. Heteroutta ja tasa-arvoa mesoava Henkan kakkosblogi on näkökulmaltaan yhtä juhlallisen 'tasa-arvoinen' kuin ykkösblogikin." Ei se ole minun pitämäni blogi. Puhu joskus totta.

Birdy:"Vaikka tämäkin heppu on Suomen tasa-arvoisin ja reiluin jätkä, hänellä ei silti käy flaksi." Kylläpäs minulla käy flaksi. Itsehän taivastatelit muutama kirjoitus sitten, että en olekaan ATM, kun minulla käy flaksi. Eikö näille valheille löydy mitään rajaa?

Birdy:"Miehissä ei ole vikaa, jos he eivät saa naista, vaan vika on naisten pahuudessa. Miehissä ei ole vikaa, jos nainen ei saa miestä, vaan vika on naisten pahuudessa." En minä ole koskaan väittänyt, että vika olisi naisten pahuudessa.

Birdy:"En onneksi joudu jakamaan elämääni näiden em. ahonlaidan ajattelijoiden kanssa. Minulla on etuoikeus elää ihmisten kanssa, jolla ei polla ole ihan noin korkkiruuvilla. Toisinaan jopa oikeuslaitoskin on näkemyksissään yhteneväinen omanlaisteni näkemysten kanssa. Näiden olentojen juttuja lukiessaankin tulee olo, että on pää tehosekoittimessa - ja osaa taas olla kahta kiitollisempi niistä, joilla on järki tallella ja ehjä sydän. Niistä, jotka yhä ovat Ihmisiä." Minä yritän puolustaa yhteiskunnan heikko-osaisempien asemaa ja Birdy puolestaan kunnostautuu valehtelemalla niin paljon kuin kynästä irti saa ja minä olen näytelmän bad guy? Voiko ihmisellä olla polla enempää korkkiruuvilla jos hän kehtaa kirjoittaa tuollaisen kasan ilmiselviä valheita toisen herjaamiseksi ja väittää päälle vian olevan valheiden kohteessa.

Olen hiukan naureskellut Panun jutuille jutuille psykonartuista, mutta enää ei naurata yhtä paljoa. Saako netissä tosiaan valehdella näin suruttomasti ilman pelkoa seuraamuksista ja esittää toinen henkilö ja hänen mielipiteensä näin valheellisessa ja herjaavassa valossa?

Ei kommentteja: