tiistaina, heinäkuuta 13, 2004

Sitoutumiskammo

Sitoutumiskammon todennäköinen selitys Elleistä löydettynä:
Sitoutumiskammo on tekosyy. Olen sitä joutunut joskus itsekin miehiltä kuulemaan, ja jopa joskus itse siihen vedonnut. Sitoutumiskammoisinkin mies (ja nainen) haluaa kummasti sitoutua kun löytää jonkun, joka oikeasti kolahtaa...Ei tommosia kammo-miehiä ole olemassa kuule. Jos mies haluaa oikeasti olla kanssasi niin kyllä mies järjestää enemmän aikaa eikä tule vain panemaan sua ja puhuu kauniita sitten kun herralle sopii ;)
Kommenttiosastolla pohditaan markkina-arvon käsitettä ja esitetään, että eikö miehen kannattaisi panostaa ominaisuuksiensa kehittämisen sijaan itsensä markkinointiin iskutaitojen kehittämisen myötä. Kun nyt markkinoista puhutaan, niin kannattavintahan markkinoilla on tehdä itsestään tunnettu brändi, niin kuin julkkismiehet tekevät. Silloin sinua arvostetaan ihan tuon brändin takia, reaalisista ominaisuuksista piittaamatta. Hyväkään tuote ei toisaalta mene kaupaksi, jos sitä ei osata markkinoida ja/tai sen ulkokuori ei anna tuotteesta sen ominaisuuksia vastaavaa kuvaa. Kauniisti paketoitu tuote on helpompi myydä, vaikka sisällöstä ei riittäisikään paljoa iloa.

Iskutaitojen hionta ei sinällään ole brändäyksen veroinen tie menestykseen naismaailmassa, vaikka se parantaakin miehen asemia huomattavasti. Tilannetta voisi verrata vaikkapa myyntimiehen ovelta ovelle kauppaamien patukoiden ja Mars-patukoiden väliseen eroon. Siinä missä myyntimies myy patukkaa kovalla työllä, Mars-patukka myy ihan vain tunnettuudellaankin. Ongelmaryhmän muodostavat ne miehet, joilla olisi ominaisuuksia, mutta ei kykyjä markkinointiin, sillä heidän syrjäytymisensä markkinoilta on haitta paitsi heille itselleen, niin myös naisille. Samalla lailla kuin vähän ajettu, mutta ulkoisesti nuhjuinen auto, heidän saataisiin varmasti kaupaksi, jos pinta kiillotettaisiin ja myyjäksi saataisiin asian osaava käytettyjen autojen kauppias.

Mikä naisissa on vaikea ymmärtää.
Bizarre Fact #1: Guys dress up to impress women. Women dress up to impress other women.

Bizarre Fact #2: Magazines targeted at men show scantily-clad women on the cover. Magazines targeted at women also show scantily-clad women on the cover.

Bizarre Fact #3: Guys wear loose-fitting clothes and don?t care about their weight. Women wear tight clothes and are obsessed with weight.

Bizarre Fact #4: Women tend to be more self-conscious about their bodies than guys, but wear more revealing swimsuits.
Varo vaanin kommentti saamiskeskusteluun.

Epäerektuslaiseen tapaan minä ajan autolla joka paikkaan. Ei siksi, että olisin autojen ystävä tai että minulla olisi siihen erityisesti varaa. Päinvastoin. Jokunen talvi sitten ajoin taloudellisista syistä ja puoliperiaatteellisesti polkupyörällä talvellakin - 30 asteen pakkasessakin. Siitä sai kyllä oman sortin alkukantaista nautintoakin. Tällä hetkellä arvostan aikaa yli kaiken niin, että ajan 500 metrin matkan Siwaankin. Elämä on lyhyt, enkä minä pidä matkustelusta niin paljoa, että haluaisin käyttää aikani siihen. Säästän matkustelusta kaiken mahdollisen ajan ja käytän sen muuhun, vähistä rahoistanikin.

Feminismin 10 valhetta.

Vaimojen salatut elämät.


Sademetsien puolesta - video.

Ei kommentteja: