perjantaina, huhtikuuta 17, 2009

Sensuroitu olutmainos

Rohkaisua tarjonnut olutmainos sensuroitiin Britanniassa
Mainoksesta valittaneet kansalaiset ihmettelivät, että mainoksesta ei selviä, mihin nuorukainen juuri sillä hetkellä tarvitsee rohkeutta. Tarvitseeko hän sitä uskaltaakseen loukata naista? Vai tarvitseeko hän rohkeutta käyttääkseen naista hyväkseen?

HS-keskustelu:
-Mainoksessa hyväksikäyttöä ja loukkaamista näkevät taitavat kertoa enemmän itsestään kuin mainoksesta.

- Mainostaja on selvästi hakenut mielikuvaa tilanteesta, jossa nainen kysyy klassisesti esimerkiksi Fast Show -komediasarjasta tuttuun tyyliin "Näyttääkö pyllyni isolta tässä mekossa?" Rohkeutta mies tarvitsee ko. tilanteessa vastatakseen rehellisesti. Viittaus ei vain valitettavasti ole kaikille auennut.

'Take Courage' beer ad banned

2 kommenttia:

turo kirjoitti...

En pikaisesti hakien onnistunut mainosta YouTubesta löytämään.

Toinen kielletty olutmainos tosin löytyi : )

http://www.youtube.com/watch?v=L11fQ6-QTIc&NR=1

Juho Autio kirjoitti...

Viime vuonna kohuttiin Ginekselle tehdystä koemainoksesta.