maanantaina, maaliskuuta 01, 2004

Karkauspäivän kosinta

Tänään tapahtuu paljon merkittävää. Oscarit jaetaan, Kuukkeliehdokkaat julkistetaan ja ennen kaikkea, viina halpenee. Tommipommi ja tämä blogi olemme saaneet kyseenalaisen kunnian olla viime vuoden ainoat top-22 blogit, jotka eivät ole saaneet ehdokkuutta missään Kuukkeli-kategoriassa. Erektuslaisuus ei ole tällä kertaa valttia.

Isosisko kirjoittaa:
"Oletetaan, että kaikki ovat heteroseksuaalisia. Jos kulttuurissa vallitsisi homo-olettamus, tuntuisi järjettömältä että naiset kosisivat karkauspäivänä miehiä, eikö vain?"
Kyllä vain. Vielä oudompaa olisi, että tuollainen homo-olettamuskulttuuri tosiaan voisi olla jossain edes olemassa.

Isosisko:
"Naisten asema on edelleen alisteinen, ja siksi tällaisen perinteen vaaliminen tuntuu oudolta. Naiset leikkivät yhden päivän ajan elävänsä muka maailmassa, jossa heillä on oikeus kosia vain kerran neljässä vuodessa. Tässä on kyse samasta asiasta kuin siitä, jos rasistisessa maassa vaalittaisiin rasistista perinnettä hymy suupielessä. Mikseipä Suomessakin voisi polkaista pystyyn käytännön, että esimerkiksi kerran vuodessa jokainen ei-maahanmuuttajasuomalainen saisi leikkimielisesti ottaa orjakseen maahanmuuttajan."
Isosisko kuvittelee virheellisesti, että kosiminen tai aloitteen tekeminen yleensäkin on jokin suuri etuoikeus. Ihan niin kuin työn hakeminen olisi suuri etuoikeus siihen verrattuna, että työntekijää pyydettäisiin töihin. Valtahan on sillä, jota kositaan. Kosittavalla on kaikki valtit ja päätöksenteon oikeus käsissään siinä missä kosijan on tyydyttävä hattu kourassa saamaansa päätökseen.

Jos naiset haluavat saada kosintaoikeuden tai aloitteiden tekemisoikeuden muulloinkin itselleen, niin olkaa hyvä vaan. Kyllä minä olen mieluummin se, joka antaa rukkasia kuin se, joka niitä saa. Impotenttikin olisi ikionnellinen päästessään kositun asemaan.

Miljonääri-Jussista pudonnut Soilikki:
"Voi räkä! Mä luulin, että mä oon varmasti viimeinen. Mä olen tyylikäs niin kuin Villekin ja mä olin varma, että mä olen viimeinen. Mä olin liian hyvä ratsastuksessa ja Ville ei kestäny sitä!"(vetää röökiä posket lommollaan).

Ei kommentteja: