Mustia miehiä kohtaan tunnettua irrationaalista pelkoa ja vihaa ja sen syntymekanismeja on sittemmin pohdittu ja tutkittu paljon. Yhdeksi syyksi on todettu lynkkaajien alitajuinen halu mustan miehen kehoa kohtaan.Väkivalta on läsnä lasten arkipäivässä
47 kommenttia:
Ensin todetaan että on pohdittu, sitten puhutaan "alitajunnasta" ja lopulta sitten tehdään johtopäätös että on "todettu lynkkaajien alitajuista halua mustan miehen kehoa kohtaan".
Kun koko käsite "alitajuntakin" on tieteellisesti hyvin kiistetty, tämä näyttää nyt siltä, että tässä on profeministiset pakkoheteroseksuaalisuustutkijat ja feministiset freudilaiset Kristeva-tutkijat ryhtyneet operoimaan yhdessä tiimissä.
Voi h-vetti mitä roskaa, koko juttua ei ole tullut luettua, mutta nuo pari riviä riittää.
"Varsinkin tumma ihonväri on epäsuorasti liitetty seksuaaliseen holtittomuuteen ja viettien hallitsemattomuuteen. "
Erityisesti mustat ovat pidättäytyviä, kuten Afrikan AIDS-tilanne kiistatta osoittaa.
- Syltty
""Varsinkin tumma ihonväri on epäsuorasti liitetty seksuaaliseen holtittomuuteen ja viettien hallitsemattomuuteen. "
Erityisesti mustat ovat pidättäytyviä, kuten Afrikan AIDS-tilanne kiistatta osoittaa."
Häh, väitätkö että holtittomuus on fakta, eikä vain kulttuurisesti tuotettu perusteeton stereotypia ja konstruktio.
Tuolta Helena Oikarinen-Jabailta (oma lehmä ojassa?) jää täysin perustelematta missä muka on todettu "yhdeksi syyksi on todettu lynkkaajien alitajuinen halu mustan miehen kehoa kohtaan". Oletan, että lähde puuttuu sen takia, ettei sellaista joko ole esittää tai se olisi naurettavan heikkotasoinen. Mutta kun aikansa toistetaan kaiken maailman hölynpölyä femakkopiireissä, niin alkaahan se tarttua kaiken maailman femakkopiireissä totuudeksi - samaan tapaan kuin nämä "naiset euro on 80 senttiä"-kotkotukset, vaikka ne onkin asiantuntevissa tutkimuksissa kumottu moneen kertaan.
Mustiin miehiin suhtautumisesta antaa oudon esimerkin samaisen Pravdan toinen uutinen, joka on otsikoitu "Samuel Eto' tuuletti puolialasti voittomaaliaan". Kuvasta päätellen musta jalkapalloilija on peräti riisunut paitansa, mutta kai se on jonkun tulkinnan mukaan sitten puolialasti olemista ja uutisoinnin arvoista.
Mitä tulee HIV:hen Afrikassa niin en menisi yksinään HIV-tilastoista päättelemään seksuaalista holtittomuutta, koska muillakin tekijöillä tiedetään olevan huomattavaa merkitystä. Esimerkiksi Afrikassa HIV:lta suojaavat geenimuodot ovat hyvin harvinaisia verrattuna esimerkiksi pohjoismaalaisiin. Lisäksi Afrikassa rehottaa erilaiset hoitamattomat sukupuolitaudit, jotka lisäävät riskiä saada HIV. Ja lisäksi monissa Afrikan maissa on erilaisia tapoja ja uskomuksia, jotka lisäävät riskejä, kuten ns. kuivaseksi, neitsyeiden raiskaaminen HIV:sta parantuakseen.
Ja tietenkin HIV-lääkkeiden puute lisää selvästi riskiä HIV:n leviämiselle. Monilla lääkitystä saavilla HIV-potilailla viruspitoisuudet ovat hyvin alhaisia. Tämän vuoksi hiljattain jossain maassa muistaakseni terveysviranomaiset olivat sitä mieltä, että tietyissä tilanteissa HIV-lääkitystä saavan henkilön, jolla virusmäärät ovat kurissa, ei tarvitsisi käyttää kondomia terveen henkilön kanssa seksiä harrastaessaan. Hämärästi muistelen, että kyseessä olisi ollut Sveitsi tai Itävalta, mutta saatan muistaa maan väärinkin.
Homo
Pasi Malmi kirjoitti naistutkimuslistalla seuraavasti:
"Hei Helena,
kirjoitit tämän päivän Hesarissa, että yhdeksi mustia miehiä kohtaan tunnetun irrationaalisen pelon aiheuttajaksi on tutkimuksissa todettu valkoisten miesten alitajuinen seksuaalinen halu mustan miehen vartaloa kohtaan. Arvostaisin tarkkaa lähdeviitettä - ja nimen omaan viittausta alkuperäiseen empiiriseen tutkimukseen, jossa on myös selitetty, millä tavoin "alitajuisen halun" olemassaolo saatiin selville.
Pelkään pahoin, että väitteellä ei ole mitään muuta tieteellistä perustetta kuin se, että joku on joskus spekuloinut, että mustia miehiä kohtaan tunnetun pelon aiheuttajana on alitajuinen homoseksuaalinen halu.
Minusta valkoisten miesten pelko mustia miehiä kohtaan on ilmiö, jota voisi verrata suomalaisnaisten antipatiaan venäläisiä ja thaimaalaisia naisia kohtaan tai vaikkapa prostituoituja kohtaan. Tämäkin antipatia voitaisiin selittää alitajuisen lesbomotiivin avulla - tai sitten tiedostamalla se, että ulkomaalaiset sekä prostituoidut ovat konservatiivisesta naisnäkökulmasta katsottuna kiusallinen lisäkilpailun aiheuttaja ihmisten välisen seksuaalisuuden ja parinvalinnan alueella.
Ystävällisin terveisin,
HTL Pasi Malmi"
Afrikan synkästä HIV-tilanteesta ja HIV:lta suojaavista geenimuodoista puheenollen, olisi mitä suurinta laupeudentyötä, jos mahdollisimman moni valkoinen mies siittäisi tai edes spermanluovutuksella saattaisi raskaaksi afrikkalaisia naisia. Tällöin Afrikkassakin nämä HIV:lta suojaavat geenimuodot yleistyisivät ja rikastuisivat jo muutamassa sukupolvessa selvästi.
Homo
Teoria on minusta täysin tuulesta temmattu.
Seksuaalinen markkinateoria selittää valkoisten miesten vihaa mustia kohtaan paremmin.
Toisaalta viha ei välttämättä ole 100%:sti irrationaalista, jos viha liittyy kilpailuun naisista.
Lisäksi Rushtonin mukaan seksuaalinen holtittomuus on mustille tyypillisempää kuin valkoisille ja valkoisille tyypillisempää kuin mongoleille. Myös WHO:n havainto että HIV leviää epidemian omaisesti vain Afrikan heteroseksuaalisen väestön keskuudessa tukee tätä.< WHO selittää asiaa nimenomaan sillä että afrikkalaisilla on rinnakkaisia seksisuhteita useammin kuin muilla.
Kertoo kaiken Pravdan tasosta, että tuollaista tuubaa edes julkaistaan.
SYRJÄN TILOJA JA SORAÄÄNIÄ.
Performatiivista kirjoittamista Suomen ja Gambian välimaastoissa
Helena Oikarinen-Jabai
Taidekasvatuksen osasto
Väitöskirja 2008
TIIVISTELMÄ
Diasporisia välitiloja käsittelevässä väitöskirjatyössäni sovellan performatiivista tutkimista ja kirjoittamista. Tutkimukseni pohjautuu empiiriseen aineistoon, joka on kerätty Gambiasta ja Suomesta. Tukeudun myös henkilökohtaisiin ja lasteni kokemuksiin, muistoihin ja kehon tietoon. Näitä aineistoja hyödyntämällä ovat syntyneet artikkelit Toward Performative Research: Embodied Listening to the Self/Other (2003) ja Äidin tyttärenä, tytärten äitinä (2004), yhteistyössä graafinen suunnittelija Anu Merenlahden kanssa tehty lastentietokuvakirja Moonan ja Soonan maanantai (2007) sekä etnografiseksi fiktioksi määrittelemäni Hyme-teksti (2008), joita tarkastelen tässä tutkimuksessa.
Tutkimustehtäväni on performatiivista ja kokeilevaa kirjoittamista todentamalla löytää uusia näkökulmia käsittelemiini diasporisiin ilmiöihin ja valottaa ”rodun”, etnisyyden, sukupuolen ja
luokan paikantumisia ja siirtymiä.
Poikkitieteellisessä työssäni nojaan moniin metodologisiin ja teoreettisiin ajattelusuuntauksiin. Pohdin niin jälkistrukturalististen, jälkimodernien kuin jälkikolonialististenkin lähestymistapojen antia tilan, ”eron” ja moninaisuuden ymmärtämiselle. Painotus on naistutkimuksessa ja feminististen epistemologisten pohdintojen marginaalisiin tiloihin avaamissa repeämissä. Erityisesti jälkistrukturalistiset ja jälkikolonialistiset naistutkijat ovat etsineet ja tuottaneet tapoja kirjoittaa tutkimusta kriittisistä, paikallisia ilmaisukeinoja suosivista ja uudenlaisia kohtaamispintoja luovista näkökulmista. Teksteissäni annan tilaa aineistoista nouseville kulttuurisille ”tyyleille” ja visuaalis–narratiivisille kerronnan tavoille. Niiden diasporisissa tiloissa moninaiset äänet liukuvat toistensa lomiin ja tuottavat ”keskeneräistä tietoa”. Tässä keskustelussa henkilöiden subjektipositiot ovat samanaikaisesti erilaisten sosiaalisten, taloudellisten ja psyykkisten vaikutuspiirien kiasmassa ja alituisesti muutokselle alttiina – avaten näin mahdollisuuksia toistensa kanssa ristiriidassakin olevien subjektiuksien ja keskustelujen kohtaamisille sekä eroja kunnioittaville (feministisille) käytänteille.
Jopas on tieteellisesti ansioitunut tämä Oikarinen-Jabai. Tosin tuotteliaana kirjoittajana hän on kirjoittanut vähemmänkin tieteellistä kirjallisuutta, kuten:
Soonan ja Moonan maanantai, kirj. Helena Oikarinen-Jabai, kuvitus Anu Merenlahti
Suomalasgambialaisten kaksostyttöjen yhteen päivään mahtuu paljon: esikoulupäivä, äidin kaupassa käynti, ystävän kebabravintolassa vierailu ja lisäksi keskustelua erilaisista perheistä, ihonväristä ja maailman katsomuksiin liittyvistä asioista.
Yhteiset Lapsemme ry. 2007
Homo
Ihastuttava kuva täällä naisten monikulttuurisesta toiminnasta, johon tytär Ellen Jabaikin osallistuu. Tapahtumassa on ollut mm. tarjolla somalialaista kivihierontaa.
Homo
Ei olisi tarttenut laittaa mainintaa siitä feminismistä siihen loppuun, kyllä lukija jo tietää että tuollainen intertekstuaalinen hyperlatiivinen subjektiivisviitteinen visuaalis-narratiivinen postmoderni alitajuis-epistemologinen tekstinpätkä on sieltä f-tutkimusten tieteellisestä huippulaboratoriosta.
Somalialaisesta kivihieronnasta tuli assosiaationa mieleen tämä. Toivottavasti tällaiset tavat eivät koskaan leviä Suomeenkin, vaikkei minulla sinällään mitään somalialaisia vastaan olekaan. Aivan samanlaisia panoja somalit ovat olleet kuin muutkin.
Homo
Pienenä ajatusleikkinä tuli mieleeni, että mitenköhän femakot mahtaisivat suhtautua mieheen, joka toisi thai-vaimon Suomeen ja esimerkiksi rahoittaisi elämäntapaansa tutkimusapurahan turvin, jossa pohdittaisiin tätä kulttuurien kohtaamisen rikkautta...
Homo
"Jopas on tieteellisesti ansioitunut tämä Oikarinen-Jabai. Tosin tuotteliaana kirjoittajana hän on kirjoittanut vähemmänkin tieteellistä kirjallisuutta, kuten:
Soonan ja Moonan maanantai, kirj. Helena Oikarinen-Jabai, kuvitus Anu Merenlahti
Suomalasgambialaisten kaksostyttöjen yhteen päivään mahtuu paljon: esikoulupäivä, äidin kaupassa käynti, ystävän kebabravintolassa vierailu ja lisäksi keskustelua erilaisista perheistä, ihonväristä ja maailman katsomuksiin liittyvistä asioista.
Yhteiset Lapsemme ry. 2007"
Miten niin vähemmän tieteellistä, tuohan on osa hänen väitöskirjaansa...
http://www.rasmus.fi/news_show?id=240&l=1
Syrjän tiloja ja soraääniä: Performatiivista kirjoittamista Suomen ja Gambian välimaastossa
Helena Oikarinen-Jabain tuore väitös käsittelee kulttuurisia välitiloja. Työssään tekijä pyrkii löytämään uusia näkökulmia aiheeseen performatiivista tutkimista ja kirjoittamista soveltaen. Teksteissään tutkija valottaa ”rodun”, etnisyyden, sukupuolen ja luokan paikantumisia sekä kansallisissa että transnationaalisissa ja näiden syrjillä sijaitsevissa konteksteissa.
Tutkimus pohjautuu Gambiassa ja Suomessa taide- ja yhteisökasvatusprojekteissa vuosina 1998–2000 tallennettuun empiiriseen aineistoon. Tutkija nojautuu myös omiin sekä lastensa kokemuksiin ja toteuttaa kerroksellista kuvausta, joka sallii monenlaisiin aineistoihin tukeutumisen. Oikarinen-Jabai tarkastelee teoksessaan aineistonsa pohjalta syntyneitä artikkeleitaan Toward Performative Research: Embodied Listening to the Self Other (2003) ja Äidin tyttärenä, tytärten äitinä (2004), yhteistyössä graafisen suunnittelijan Anu Merenlahden kanssa tehtyä lastentietokuvakirjaa Moonan ja Soonan maanantai /(2007) sekä etnografiseksi tarinaksi – tarinaksi etnografiasta – määrittelemäänsä Hyme-tekstiä (2008).
Nämä ”helmatekstit” on suunnattu monenlaisille lukijoille ja niissä liikutaan muun muassa Gambian ja Suomen sekä akateemisten ja kansanomaisten keskustelujen välimaastoissa. Fokuksessa ovat naisten paikantumiset muun muassa tutkijoina, kirjoittajina, äiteinä, tyttärinä, kansallisina ja ylikansallisina subjekteina/objekteina. Performatiiviseen, kokeilevaan kirjoittamiseen tukeutuen tekijä pyrkii myös purkamaan feministiseenkin tutkimustraditioon piintyneitä dikotomioita ja vastakkainasetteluja, jotka erottelevat ihmisiä hierarkkisesti ja dualistisesti.
Tarkastellessaan työtään teoreettisten keskustelukumppaniensa näkemyksiä vasten tekijä tuo jälkikolonialistista tutkimuskeskustelua lähemmäksi kansainvälistyvää, monimuotoistuvaa ja myös epätasa-arvoistuvaa suomalaista arkea. Poikkitieteellinen lähestymistapa avaa tuoreen näkökulman suomalaiseen erojen tarkasteluun. Oikarinen-Jabai muistuttaa, että vasta viime vuosina olemme alkaneet tarkastella suhdettamme kolonialismiin ja eriarvoisuutta pönkittäviin kulttuurisiin uskomuksiin. Hän haluaa omalta osaltaan olla purkamassa sellaisia myyttejä, jotka ovat kriittisen ja uudistavan ajattelun esteenä ja jarruttavat aidosti moninaisuutta sietävän yhteisön syntyä. Tutkimuksessa ei pyritä antamaan selkeitä vastauksia, vaan tuottamaan ”keskeneräistä” tietoa, joka mahdollistaa soraääntenkin kuulemisen ja kuuntelemisen.
Kun on tullut seurattua tuota feministien salakieltä jo muutaman vuoden - mitä nyt siis eteen sattuunut - niin nyt tuntuu siltä että ehkä oma teoria tuosta salakielestä on sittenkin väärä.
On nimittäin tullut ajateltua että kyseessä olisi yksinomaan eräänlainen "intertekstuaaliseen postmoderniin" vallankäyttöön pyrkivä kielenkäyttö - eräänlainen elitistinen väline - mutta nyt tuntuu kuitenkin siltä, että nämä henkilöt uskovat ihan vakavissaan siihen että nämä erilaiset käsitteet ihan oikeasti tarkoittavat jotain absoluuttista esoteeristä tietoa, joihin heillä on jonkinlaisia sakramentteja ja seremoniallisia rituaaleja.
Hokus Pokus Filiokkus!
Lisään vielä sen, että jos akateemisesta maailmasta on muuttumassa tuollainen salatietolaitos, niin päin persettä on kyllä menty.
Kyseessä ei ole mitään post-skolastisia uuspythagorealaisia subjektiivis-laitoksia, jotka olisi tarkoitettu jollekin tietylle "akateemiselle" viininlitkijäporukalle.
Nuo instituutiot ovat demokraattisia, ja niihin kuuluisi suhtautua sosiaalidemokraattisesta oikeusvaltiollisesta hyötynäkökulmasta.
Sama mitä tulee miestutkimukseen; miestutkimuksen ei kuuluisi olla yhdellä kädellä laskettavan "elitistisen" kaveriporukan oma esoteerinen leikki-kenttä, jossa voi vaikka etsiä queer-seksisuhteita.
Lisäulottuvuus syntyy kun muistaa, että Gambia on nuorten naisten seksilomakohde...
Syltty: "Erityisesti mustat ovat pidättäytyviä, kuten Afrikan AIDS-tilanne kiistatta osoittaa."
Ja kuten kuppatilanne aikanaan Euroopassa osoitti, valkoisetkin ovat tosi pidättyviä.
Mitä tämä todistaa? Että ihminen haluaa panna sukupuolesta, ihonväristä ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta?
Homo: Afrikan AIDS-tilannetta ei varmaan paranna se, että eräät uskonnot kieltävät kondomin käytön (katolisuus, mm) ja Bushin hallitus aikanaan muistaakseni laittoi kehitysavun yhdeksi ehdoksi sen, ettei saa olla ehkäisyvalistusta - ainoa sopiva ehkäisyvalistus on pidättäytyminen seksistä. JA jo se, että USA:n konservatiivikristittyjen teinien parissa raskaudet ovat yleisempiä kuin liberaaliteinien parissa, kertoo jotain siitä, kuinka hyvin "pidättäytykää" -käsky toimii.
Tää on varmaan jo ollu täällä.. mutta on joka tapauksessa aika 'mielenkiintoinen' artikkeli, joka kuvaa asioiden tilaa maailmassa. Naiset, miltä tuntuisi olla mies ja lukea tuota?
http://antimisandry.com/feminist-misandry/uk-daily-mirror-man-training-made-easy-10587.html
- Vortac
p.s. se varsinainen artikkeli esiintyy kun scrollaa hiukan alaspäin nimimerkin 'Marx' postaukseen, joka alkaa sanoilla "This the one?"
p.p.s. Pystyykö yksikään mies lukemaan tuota kokonaan ilman että tunnetila muuttuu yhtään negatiivisemmaksi, se olisi hauska tietää..
Henry: Häh, väitätkö että holtittomuus on fakta, eikä vain kulttuurisesti tuotettu perusteeton stereotypia ja konstruktio.
Mikäs sosiologi sinä olet?
Naiset vie mun neekerit. :(
Yksin elävillä naisilla suurin köyhyysriski
Homo
"Yksin elävillä naisilla suurin köyhyysriski"
Entäs miehet? No, totta kai koko yhteiskunnan pitää rientää apuun, kun joku nainen ei olekaan menestyjä. Miehistä viis, kuten aina.
Afrikan AIDS-tilannetta ei varmaan paranna se, että eräät uskonnot kieltävät kondomin käytön (katolisuus, mm) ja Bushin hallitus blaa blaa blaa
Tämä argumentti on idioottimainen. Eikö voitaisi vihdoin alkaa käsittelemään afrikkalaisia omaehtoisina moraalisina toimijoina eikä minään saatanan valkonaamojen sätkynukkeina?
Afrikan HIV-epidemia johtuu WHO:n mukaan Afrikassa yleisestä tavasta olla yhtäaikaisesti useassa seksisuhteessa. Katolisuus kieltää tällaisen yksiselitteisesti. Ihmiset, jotka rikkovat näin räikeästi uskontonsa moraalia vastaan, eivät todellakaan pidättäydy käyttämästä kondomia uskonnollisista syistä. Katolisia maita on maailma täynnä, mutta vain Afrikassa on HIV-epidemia. Muulla maailmassa HIViä on lähinnä homoilla ja narkkareilla.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1625845
Kertokaa mulle, että tää ei ole totta.
"It was a cold and rainy night. I was stood outside a frankly terrible nightclub, waiting for the bus. I was freezing my arse off, with nobody to talk to cause all my neighbors were inside dancing. My only hope was to get home as soon as possible. Suddenly, my prayers are answered after ten minutes of waiting. A bus rolls up in front of me, and drops off a party of ladies. In the back of my mind I notice a pink stripe on the side of the bus, but assuming it's just bad taste on the part of whoever painted the bus I dismiss it. I take the first step onto the bus when the driver stops me, saying "sorry, it's the women's bus". I step off, resisting the urge to punch somebody to make me feel better. Later on I look up this monstrosity, and as it turns out it's a bus which comes every hour, costing 85p to go wherever you want it to. As long as you're a woman. In the end, after another quarter of an hour without a unisex bus I got a taxi, paying £13 for the pleasure of getting home. Had I waited even longer, the bus would have cost me £1.80. From the LUSU website:
This is a service 'just for girls', there is a flat fare of 85p or you can use this service for free with a return ticket or your Unirider bus pass. You can take the bus to anywhere you want, to your favourite pub, to your front door or even to your mate's house… it's just like a taxi but costs you much less!
The service leaves the Underpass every hour, on the half hour from 17:30 until 23:30.
My face is currently green with envy. I shit you not."
------------
Jos toi on totta, niin tohon en voi sanoa ku että voi jumalauta.
- Vortac
HS uutisoi tänään: "Yksinelävillä naisilla suurin köyhyysriski." Toimittajan nimi on Minttu Mikkonen.
Mielikuva siis otsikossa on luotu sellaiseksi, että köyhyys ja syrjäytyminen olisi paljon naiskeskeisempi ongelma kuin mieskeskeisempi. Kun tuota uutista tarkastelee lähemmin niin selviää että: "Yksineläjillä on Suomessa kaikkein suurin riski joutua elämään köyhyysrajan alapuolella. Erityisen suuri riski on naisilla: lähes puolet köyhyysrajan alapuolella olevista naisista on yksineläjiä."
Eli nyt selviää että kyseessä ei siis ole miesten ja naisten välinen vertailu, vaan tuosta on leivottu sellainen, että köyhyysrajan alapuolella elävistä NAISISTA lähes puolet on yksineläjiä.
Uutinen jatkaa siihen malliin että voisi päätellä että tässä haluttaisiin jotain erityistukia nimenomaan ja ainoastaan köyhille naisille.
Lopuksi vielä laitetaan turkulainen diakoni kertomaan seuraavaa:
"Raija Eeva haluaa myös kyseenalaistaa mielikuvan, että köyhät yksineläjät olisivat päihdeongelmaisia miehiä. Tilastot osoittavat, että ryhmään kuuluu eniten työikäisiä naisia."
Miten tuo nyt oikein on? Minusta tuntuu että uutinen on feministisen manipulaation ykkössuorituksia. Mikä on tilastojen totuus? Onko tässä käytetty keppihevosena jonkun turkilaisen diakonin tunteita, ja väännetty tällaista a-luokan propagandaa?
Uskomatonta uutisointia kuitenkin, että toimittaja ei pystynyt itse hakemaan lähteitä.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yksin+el%C3%A4vill%C3%A4+naisilla+suurin+k%C3%B6yhyysriski/1135242063649
Minttu Mikkonen, ymmärrätkö tämän eron tässä:
1. Lähes puolet köyhyysrajan alapuolella olevista naisista on yksineläjiä.
2. Lähes puolet köyhyysrajan alapuolella olevista yksineläjistä on naisia.
3. Yli puolet köyhyysrajan alapuolella olevista yksineläjistä on naisia.
Koska pyrkimyksesti on selvästikkin luomaan mielikuva tuosta vaihtoehdosta No.3, yritäs nyt saatana vieköön HS:n journalistina laittaa vähän tarkempia lähteitä kuin turkulaisen diakonin höpötykset.
Tämä on ihan oikeasti sitä törkeintä feminismiä mitä suomalaiseen sosiaalipolitiikkaan on soluttautunut: jopa kaikkein heikoimpien ja köyhien kesken luodaan sukupuolipolarisaatiota ja erilaisia sukupuolittuneita priorisointeja.
Tämä oli nyt viimeinen sosiaalinen viiteryhmä. Tästä ei ole säästyneet vammaiset, lapset tai vanhuksetkaan. Tästä piti Tuula Haatainen huolen kun pääsi ministeriöön. Nyt on jo jokainen sosiaalinen viiteryhmä sukupuolisoitu sosiaali-feministisesti, nyt on aika siirtyä eläimiin. Saas kattoa milloin joku tutkija alkaa vaatimaan naaraskoirille matalampaa koiraveroa.
Arawn:
"Syltty: "Erityisesti mustat ovat pidättäytyviä, kuten Afrikan AIDS-tilanne kiistatta osoittaa."
Ja kuten kuppatilanne aikanaan Euroopassa osoitti, valkoisetkin ovat tosi pidättyviä.
Mitä tämä todistaa? Että ihminen haluaa panna sukupuolesta, ihonväristä ja seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta?"
Pitäisikö tuosta kommentistasi päätellä, että Afrikassa mennään tällä hetkellä henkisesti samalla tasolla kuin Euroopassa joskus muutama sata vuotta sitten?
- Syltty
TH: "Afrikan HIV-epidemia johtuu WHO:n mukaan Afrikassa yleisestä tavasta olla yhtäaikaisesti useassa seksisuhteessa. Katolisuus kieltää tällaisen yksiselitteisesti. Ihmiset, jotka rikkovat näin räikeästi uskontonsa moraalia vastaan, eivät todellakaan pidättäydy käyttämästä kondomia uskonnollisista syistä."
Eivät tietenkään siksi kieltäydy, monethan eivät ole edes katolisia. Kyse on lähinnä siitä, että saadakseen rahoitusta, monet avustusjärjestöt eivät voi promotoida kondomia ehkäisykeinona niillekään, jotka eivät ole katolisia - ja toisaalta se, että maailman suurin elossaoleva uskonnollinen auktoriteetti sanoo, että ei kondomeista mitään hyötyä ole, älkää ny käyttäkö, antaa hyvän tekosyyn niille, jotka muutenkin jo suhtautuvat kondomin käyttöön valmiiksi hiukan nihkeästi. Samoin katoliset avustusjärjestöt sitten pitävät pääasiallisena estokeinona pidättäytymistä ja pidättäytyminen ei toimi valkoisilla, miksi pitäisi olettaa, että se toimisi mustilla?
Ei paavi tietenkään ole syyllinen AIDS-epidemiaan ja väkihän se siellä joka tapauksessa harrastaa seksiä, mutta moinen lausunto on kyllä omiaan vaikeuttamaan tilannetta.
Syltty: No, monessa asiassa monet maat tuntuvat olevan joitain satoja vuosia länttä jäljessä... Tämä ei ole poliittisesti korrekti mielipide.
"Samoin katoliset avustusjärjestöt sitten pitävät pääasiallisena estokeinona pidättäytymistä ja pidättäytyminen ei toimi valkoisilla, miksi pitäisi olettaa, että se toimisi mustilla?"
Miten niin ei toimi? Jos kaikki pidättäytyisivät, eivät harrastaisi esi-aviollista seksiä, eivätkä syrjähyppyjä, ongelmaa ei olisi.
"Miten niin ei toimi? Jos kaikki pidättäytyisivät, eivät harrastaisi esi-aviollista seksiä, eivätkä syrjähyppyjä, ongelmaa ei olisi."
Älä nyt Jorma viitti.
"Jos kaikki ois tosi kilttejä toisilleen, niin sotia ei niinku ois"
"Älä nyt Jorma viitti."
Totta Mooses viitsin.
"Jos kaikki ois tosi kilttejä toisilleen, niin sotia ei niinku ois"
Tottahan tuo on. Mutta eiväthän ne ole, sillä ihminen on ihmiselle susi. Kiltteys ei lyö leiville.
On kuitenkin naurettavaa itkeä katolisen kirkon pahuutta, kun tosiasia on, että sen oppeja noudattamalla ongelmaa ei olisi. Vika ei siis ole katolisessa kirkossa tai sen opissa, vaan ihmisissä itsessään.
Tässä jossain määrin kiintoista esitys arvioidusta hiv:n yleisyydestä eri alueilla. On hyvä huomata, että Afrikassakin vain tietyt alueet ovat HIV:n suhteen hyvin synkkiä.
Homo
Jorma, kyllä minusta katolinen kirkko kantaa osavastuun sekä hiv:sta, että esimerkiksi tietyistä Etelä-Amerikan maiden järkyttävistä väestöräjähdyksistä todella köyhissä oloissa. Vaikka kenties hiv ei olisi suuri ongelma noudattamalla orjallisesti katolisen kirkon oppeja, niin olisi syytä muistaa, ettemme elä missään ideaalimaailmassa jossa se olisi realistinen mahdollisuus. Sitä taustaa vasten sekä kondomia vastaan esitettypropaganda - tai suoranainen kondomien saatavuuden vaikeuttaminen - pahentaa hiv-tilastoja.
Homo
Jorma:
Toki voidaan olettaa, että "vika on aina ihmisissä itsessään", eikä koskaan (hallitsevissa) ideologioissa. Mutta, jos tällainen otetaan lähtökohdaksi, niin silloin on turha itkeä myöskään mistään feminismin (noin niinku ideologisena rakennelmana) pahuudesta.
(Lisäksi, eikös tuossa ylempänä Arawn itkenyt Jenkkien loputonta pahuutta, ja keskustelu lähti siitä.)
Se, mitä hain tällä "Jos kaikki ois tosi kilttejä toisilleen, niin sotia ei niinku ois" -viisaudella oli se, että tottahan tämäkin on (niin kuin sanoit), mutta minusta tämän tason argumentointi on niin höpöä, että se kannattaa jättää heti kättelyssä pois, että päästään puhumaan kunnon asioista.
Jos tietty olet eri mieltä, niin enpä kai voi asialle mitään.
Homo, kun vertaa sitä uskontokarttaan, on myönnettävä että Arawn on oikeilla jäljillä. Silmämääräisesti muslimivaltioissa HIV-tilanne on huomattavasti parempi.
TH sanoo:
"Muulla maailmassa HIViä on lähinnä homoilla ja narkkareilla. "
Tätä nykyä näyttää siltä, että HIV on kasvavissa määrin myös heteroiden ongelma, esim.:
"The number of heterosexually acquired HIV infections diagnosed in the UK has risen hugely over the last 15 years. In 1999, for the first time, the rate of heterosexually acquired HIV diagnoses overtook the rate of diagnoses in men who have sex with men."
http://www.avert.org/uksummary.htm
-huomattakoon myös, että esim. Britanniassa, aivan kuten monessa muussakin länsimaalaisessa valtiossa, HIV-tartuntojen absoluuttinen määrä kasvaa vuosi vuodelta. Britanniassa tainnut luku miltein kolminkertaistua sitten 80-luvun.
Heterot ovat, suureksi osaksi löyhtyvän seksuaalimoraalin takia, aivan yhtä vaaravyöhykkeessä. Tulisi jankuttaa heteroista yhtälailla homojen ja narkkareiden ohella. On päässyt unohtumaan, ettei mikään suuntautuminen tai väri kyseiseltä infektiolta suojaa.
Miten Arawn selittää sen, että länsimaissa mustilta löytyy enemmän HIViä kuin esim. valkoisilta? Tämä trendi on huomattavissa ihan jokaisessa euroopan maassa, myös täällä Suomessa ja kultaisessa länsinaapurissamme Ruotsissa. Kondomeja on kuitenkin anteliaasti tarjoilla, samoin kuin seksivalistusta, mitkään ehkäisyvastaiset muinaiset heimouskonnot eivät ole painostamassa eikä katolinen kirkkokaan tuputa väkisin pidättäytymisohjelmaa? Siis puhumme myös ihan toisen ja kolmannen polven mustista asukkaista, jotka ovat syntymästään asti altistuneet länsimaiselle menolle, joita valtaosa mustista onkin.
Lopuksi,
lisää britanniasta: http://women.timesonline.co.uk/tol/life_and_style/women/relationships/article5257166.ece
Pistää myös miettimään, miksi ihmeessä jokaisessa euroopan maassa ovat HIV-tartuntojen määrät kasvaneet lineaarisesti maahanmuuton kanssa? Ainiin, kun niitä tautisia ihmisiä päästetään sisään, jonka jälkeen he tietoisesti harrastavat suojaamatonta seksiä. Geneettisesti määräytyvä Afrikkalainen luonne revisited? ;)))
Niin tosiaan, se heteroseksin kautta välittä HIV yleistynyt käsi kädessä (humanitäärisen) maahanmuuton kanssa...
Ano: "Miten Arawn selittää sen, että länsimaissa mustilta löytyy enemmän HIViä kuin esim. valkoisilta? "
Mahdollisia selityksiä on toki monia. Kaikki tai osa voi päteä yhtä aikaa.
1) On esitetty, että mustilla miehillä olisi keskimääräisesti korkeampi testosteronitaso, mikä yleensä implikoi korkeahkoa seksuaalista halua. Ts. ainakin korkeatestosteronitasoiset mustat miehet tosella olisivat seksuaalisesti varsin aktiivisia - ja sehän ei aina ole länsimaissa kovin vaikeaa.
2) Mustat ovat useimmissa valkoenemmistöisissä maissa (elleivät kaikissa) enimmäkseen "alemmissa luokissa" ja alempien luokkien seksuaalinen aktiivisuus vaikuttaisi olevan suurempaa kuin ylempien, riippumatta hirveästi ihon väristä. Samoin narkkarit yms. ovat yleensä alinta kastia ja heillä on paljon hiviä - moni myy itseään saadakseen huumetta jne.
3) Uskomatonta mutta totta, monissa länsimaissakaan seksivalistus ei ole kummoisissa kantimissa. Suomessakin, missä se nyt on edes jonkinlaisella tolalla, teinien sukupuolitautitartuntoja on melkoisen paljon (nää tippurit ja muut). Suomalaiset teinit säästyvät hiviltä, koska Suomessa ei kauheasti ole hiviä. Amerikan kannalta on vaikea sanoa, millaista on seksivalistus, mutta todennäköisesti se vaihtelee paljon alueittain ja kouluittain.
4) Ilmeisesti mustilla on geneettisistä syistä johtuen heikompi vastustuskyky hiviä vastaan.
En välttämättä pitäisi esimerkiksi Suomen toisen polven mustia maahanmuuttajia vielä ihan vertailukelpoisena porukkana. Heitä on vähän, moni heistä on syntynyt ulkomailla ja joutunut opettelemaan kielen jne. Mielestäni Yhdysvallat, UK ja Ranska esimerkiksi ovat maita, joiden mustaa väestöä voidaan jo vertailla tältä kannalta.
"Vaikka kenties hiv ei olisi suuri ongelma noudattamalla orjallisesti katolisen kirkon oppeja, niin olisi syytä muistaa, ettemme elä missään ideaalimaailmassa jossa se olisi realistinen mahdollisuus."
Silloinhan vika on maailmassa, ei kirkossa tai sen opissa.
Italia on esimerkiksi vahvasti katolinen maa, mutta niin vain ehkäisy pelaa.
"Mutta, jos tällainen otetaan lähtökohdaksi, niin silloin on turha itkeä myöskään mistään feminismin (noin niinku ideologisena rakennelmana) pahuudesta."
Ei pidä paikkaansa. Tässähän ongelma on nimenomaan se, että ihmiset eivät elä katolisen kirkon oppien mukaan. Ei minuakaan feminismi haittaisi pätkääkään, jos sen valheista ja hölmöyksistä ei piitattaisi lainkaan, eikä niillä olisi mitään vaikutusta. Ikävä kyllä, feminististen uskonkappaleiden mukaan vain mennään varsinkin tasa-arvopolitiikassa, joten sen pahuudesta on syytä puhua. siitä ei olisi tarvetta puhua, jos tehtäisiin juuri päinvastoin kuin mitä he saarnaavat.
Vaikka Italia on nimellisesti katolinen maa, se on vahvasti maallistunut. Tämän takia Paavi ei siellä saa yhtä paljon tuhoa aikaan kuin latinalaisessa amerikassa tai afrikassa. Maallistumisen myötä monessa uskonnossa, on uskonnon aiheuttamat ongelmat vähentyneet kovasti, kun ihmiset ovat lakanneet noudattamasta haavemaailman älyttömyyksiä reaalimaailmassa.
Homo
"Vaikka Italia on nimellisesti katolinen maa, se on vahvasti maallistunut. Tämän takia Paavi ei siellä saa yhtä paljon tuhoa aikaan kuin latinalaisessa amerikassa tai afrikassa."
Ei se paavi siellä mitään tuhoa aikaan saa, kyllä ne ihmiset tekevät sen sielläkin ihan itse. Jos toimisivat niinkuin paavi saarnaa, näin ei kävisi.
Harva meistä reaalitodellisuudessa rakastaa lähimmäistään (ainakaan kaikkia heistä) kuin itseään. Ilmeisesti kirkon pitäisi lakata tuollaisenkin saarnaamisesta, ihmisethän voivat vaikka ahdistua kun heiltä vaaditaan niin kovin paljon.
Niin hauskaa ja huisin radikaalia kuin katolisen kirkon syyttäminen maailman ikävyyksistä onkin, niin tässä kyllä paikallinen taikausko on varmasti suurempi tekijä. Samoin paikallisten hallitusten toiminta vs. toimimattomuus, kuten esimerkiksi Etlä-Afrikan kohdalla on käynyt, on olennaisempi tekijä.
Nice blog here! Also your web site loads up very fast!
What web host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my website loaded up as fast as yours lol
Feel free to surf to my web blog :: cellulite treatment
Lähetä kommentti