sunnuntaina, lokakuuta 04, 2009

Feminismi = kommunismi?

HS: Professori Timo Vihavainen
Ennen vaiettiin Neuvostoliitosta. Nyt vaietaan esimerkiksi feminismistä ja maahanmuutosta.

"Feminismi on ilman muuta tabu. Se on hyvin samanlainen kuin aikanaan sosialismi. Kaikki sanoivat, että olen minä jonkin sortin sosialisti, koska sosialismi tarkoitti kaikkea hyvää, mitä maailmassa oli keksitty", Vihavainen sanoo.

Hänestä feminismi ja naistutkimus ovat immuuneja kritiikille. "Se on kuin aikoinaan kommunistinen ideologia, joka todisti itsensä oikeaksi ja teki kritiikin mahdottomaksi, koska systeemin ulkopuolelta sitä ei voinut kritisoida."

Naistutkijat saavat vähemmän lääketieteen tutkimusrahaa

Kotiäidit ovat hävinneet Suomesta

63 kommenttia:

bmaad kirjoitti...

"Hänestä feminismi ja naistutkimus ovat immuuneja kritiikille. "Se on kuin aikoinaan kommunistinen ideologia, joka todisti itsensä oikeaksi ja teki kritiikin mahdottomaksi, koska systeemin ulkopuolelta sitä ei voinut kritisoida."

Asia on aika monimutkainen ilmaistavaksi noin (vaikka onkin totta). Aika moni muukin miesaktiivi sortuu tähän samaan toitotukseen: "olemme kommunismin ikeessä", mutta...

"Feminismiä naisille"
ylläpitävät oikeastaan lukuisat, ja taas lukuisat miehet, jotka sysäävät heille (ja ihmiskunnalle) tuhoisaa yliarvostusta, velttoa elämäntapaa. He luimuilevat ja nöyristelevät kaikin keinoin halussaan saada osakseen rahtunen
suurta seksipiirakkaa yleisillä ehdoilla, eli päästämällä naiset helpolla, tyytymällä helppoon seksiin ja elämään naisten kanssa.

Naisten tila on kaiken
kaikkiaan surullinen. Se on liian helppo ja toisaalta miehet tyytyvät liian helppoon naiseen. Tuloksena on maailma, jossa naisilla on etuoikeuksia ja vähän vastuuta, vähän haluja ja terveitä ihanteita. Paljon miehiä, jotka tekevät mitä tahansa, välittämättä mitä saavat vastineeksi.

Se on vähän kuin jos
kävelisi autokauppaan ja sanoisi, että haluan audin, mutta sieltä tuleekin lada ja ostaja sanoisi, että "ei se mitään, tämä on ihan hyvä..." :)

vestigia kirjoitti...

Eikös lääketiede ole muuttunut viime vuosina nopeasti miesvaltaisesta alasta naisvaltaiseksi? Kokeneet professorit ovat siis enimmäkseen miehiä, mutta aloittelevien tutkijoiden joukossa on naisenemmistö.

Femujen mielestä tasa-arvoa olisi ilmeisesti se, että ensimmäisiä julkaisujaan rustaavat naiset saisivat yhtä paljon tutkimusrahaa kuin kansainvälisesti meritoituneet miesproffat.

Heiskala kirjoitti...

Huomaa, että Yleisradio on huomattavin feministipesä Suomemessa.

Katsis varmaa teidänkin siis tehdä jotain?


Perustuslaki ja oikeuskansleri
.
Antti Heiskala | 4.10.2009 12:35
.

Valitusoikeus on voimassa parhaillaan. Eiku valitusta perustuslakivaliokuntaan, oikeuskanslerille ( jotka voivat koko järjestelyn suoralta kädeltä torpata. )

Hyvä on lähestyä myös eduskuntaa yleisesti, ja ennen kaikkea omaa kansanedustajaansa, kertoa hänelle selkeästi miten tulet äänestämään mikäli hän on hallituksen kaavaileman perustuslainvastaisen "mediamaksun" kannalla.


( vain täällä nynnäämäällä asialle ei varmasti tapahdu yhtään mitään )

http://www.lapsenoikeus.info/yleisradion-ohjelmapolitiikasta-seka-tutkintapyynto-suomen-amnesty-internationalin-toiminnasta.html

http://www.lapsenoikeus.info/tutkintapyynto-poliisille-presidentti-tarja-halosen-toiminnan-lainmukaisuudesta-seka-suomen-yleisradion-toiminnan-lainmukaisuudesta.html

www.lapsenoikeus.info

:ah

Anonyymi kirjoitti...

Jutta Urpilaisen unelma-Sdp:hen kyllästyneet rasvanahkaiset ay-demarit ovat puolestaan puhisseet kokonaan uuden työväenpuolueen perustamisesta.

Homo

Vortac kirjoitti...

Feminismihän noudattaakin kommunistista maailmanvalloitus-suunnitelmaa - tai ennemminkin on vain sen yksi osa. Nimet muuttuvat, toiminta säilyy.

"Much of feminist ideology appears familiar to anyone who knows at least a little bit about communist ideology. A good number of feminists have solid communist backgrounds, such as Betty Friedan, who was (perhaps still is) for many years a functionary of the Communist Party of the USA. Many feminist university professors involved in women's studies confess to and proudly boast of their affiliation with communist ideology, for which they use the euphemism Marxism. Furthermore, one of the most influential factions of feminism, Marxist and socialist feminism, openly declares its colours and is recognized as such, either communist or Marxist. Travelers who went to Russia and discussed the relationship between feminism and communism with older Russian citizens found out to their astonishment that many Russians consider Bolshevism and feminism to be synonyms and that the Russian revolution is considered by them in fact to have been a feminist revolution.
That appears to be born out by the fact that the vast majority of the victims whose lives were taken, for instance, in the purges in Russia were men."

Feminismi ON kommunismia, erittäin tärkeä osa tuota sairasta maailmanvaltasuunnitelmaa.

- Vortac

Vortac kirjoitti...

Tässä vielä lisää infoa aiheesta..

http://www.henrymakow.com/000180.html

Tiedän kyllä, miten hurupäänä tuota heny makowia pidetään, ja itsekin taivastelin aikoinaan, että taas kerran taho, jossa on jotain totuutta, mutta paljon noloa kökköilyä - mutta sittemmin olen havainnut yhä enenevässä määrin paikkansapitävää informaatiota tuolla joukossa.

- Vortac

Anonyymi kirjoitti...

Toimittaja: Vanhanen tuijotti rintojani
03.10.2009 22:22

Toimittaja Sunniva Strömnes kertoi pääministeri Matti Vanhasen (kesk.)tuijottaneen hänen rintojaan haastattelun aikana. Strömnes mainitsi asiasta lauantain Uutisvuoto-ohjelmassa.

Uutisvuodossa keskusteltiin Yhdysvaltain presidentin Barack Obaman vaimon Michellen kiinteistä käsivarsista. Uutisvuodon poppoon mukaan rouva Obaman myötä käsivarsista on tullut "uusi takapuoli", jota saa tuijottaa.

Strömnes kertoi sitten tilanteesta, kun hän oli haastatellut pääministeri Matti Vanhasta.

- Matti Vanhanen tuijotti mua tänne eikä silmiin, Strömnes sanoi osoittaen rintojaan.

Uutisvuoden kapteeni Peter Nyman kysyi, olisiko Vanhasen sitten pitänyt katsoa tätä käsivarsiiin.

- Olisi varmaan pitänyt, Strömnes sanoi.

Sunniva Strömnes on entinen Seitsemän päivää -lehden toimittaja. Hänet nimitettiin päätoimittajaksi Papper-lehteen, mutta hän sai lähteä paikaltaan vain yhden päivän työskentelyn jälkeen.

IS

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1737172

Anna meidän kaikki kestää

bmaad kirjoitti...

Onneksi on meillä Suomenmaassa
paljon kauniita naisia.
Onneksi on meillä Suomenmaassa
paljon hienoja tyttöjä.

Onneksi on meillä Suomessa myös
hienoja miehiä.
Onneksi on meillä Suomessa paljon
herrasmiehiä.

Onneksi on täällä Euroopassa
kauniita maisemia.
Onneksi on meillä Euroopassa
kauniita kaupunkeja.

Onneksi meillä on Suomenmaassa
hienoja ihmisiä.
Kauniita naisia, herrasmiehiä,
elämässä pystyviä.

Onneksi on meillä Suomenmaassa
sosiaalijärjestelmä.
Onneksi on meillä Suomenmaassa
kaikkien hyvä elellä.

Onneksi on täällä Euroopassa
voimamme yhdessä.
Onneksi on täällä Euroopassa
erilaisia mielipiteitä.

bmaad kirjoitti...

Naisella on tulivoimat ja
erittäin suuri vapaus.
Naisen arvolle ei sovi hyökätä
miehen elämään.
Hyökkäys on miehen tehtävä.
Se ei naisen tehtävä oo.

Naisille tulee antaa lahjoja
Naisia pitää ylentää
Naiselle tulee pitää vakuuttaa, et
heistäkin pidetään

Vaikka mies on pelkkä mutaläjä
naisen edessä.
Ei riitä edes, että näyttää elävältä.
Nainen tahtoo
valloittajan
Tappajan ja rakastajan, jonka
alle unohtua heikkoon tilaan
vaikeroimaan
Naisella on lompakossa paljon juttuja.
Miehen selkänahka on naisen kukkaron nahkaa.

Se ei ole vastaus kysymykseen
Se ei tiedä hyvää loppupeleissä
Joskus kaikki tulee eteen, täytyy naisten lopettaa
ja vaatia tasa-arvoa.

bmaad kirjoitti...

ELÄKÖÖN
KOMMUNISMI!


Painetaan miehistä
totuus lehteen:
"Harvoinpa ne ovat mitään."

Jokainen nainen tietää sen,
että mieheksi ei riitä
ihminen.
Ei ainakaan enää.
Nyt vaaditaan enemmän.
Ei enää poikaset pääse nussimaan
suuria naisia.

Kun mieheksi synnytään silloin ollaan vain
miehiä isolla M:llä,
ja katsotaan, että tavaraa riittää naapurin rumalla ämmällä

KUN MIEHEKSI SYNNYTÄÄN SILLOIN
OLLAAN VAIN
MIEHIÄ ISOLLA M:LLÄ,
JA KATSOTAAN, ETTÄ TAVARAA RIITTÄÄ NAAPURIN RUMALLA ÄMMÄLLÄ.


Hohoi!
Ohoi!
KOMMUNISTIT NE TOI


Nuo nykysuomen naiset ovat
kommunisteja,
ne miehiä tappeluttavat
Ei nykysuomen naiset tahdo miestä
kiduttaa
Ne panee miehet kiduttamaan
toisiaan!!!

KOSKA MIES ON VAHVA KUIN TRAKTORI
JA SULKEE SYLIINSÄ NAISEN,
MOPEDIN VOIMILLA VAIKEA LUNASTAA ON PAIKKAA NAISTEN SIROISSA
RINTATASKUISSA

Vielä kerran

KOSKA MIES ON VAHVA KUIN TRAKTORI
JA SULKEE SYLIINSÄ NAISEN,
MOPEDIN VOIMILLA VAIKEA LUNASTAA ON PAIKKAA NAISTEN SIROISSA
RINTATASKUISSA


Miehen asemaa ei pidä parantaa,
kun vika on miehissä
Ja naisten asemasta vain puhua saa,
jäppiset saavat uiskennella
omissa liemissään

bmaad kirjoitti...

Jos saisin vahvana kyntää
maata,
jokaisella naiselle.
Sosiaalinen arvostukseni hipoisi pilviä ja ranteeni olisivat koiran paksuiset.

Silloin olisin tilanteessa, missä
osa miehistä on.
Se onnelliseksi kutsuttu edunsaajamiesten ryhmä.

Mutta jos olisin nainen, pääsisin kokonaan uusiin piireihin
tällaisena
naureskelemaan kaltaisilleni
miehille.

Kommunismissa ei sukupuolen raja-aita ylity,
eikä seksistä tule koskaan tarpeeksi tuttua niin, etteikö vanhemman naisen
ja nuoren miehen väliselle suhteelle saataisi riittävää
media-arvoa

bmaad kirjoitti...

KOMMUNISTINEN KORTTIPELI
ON ALKANUT


Naisen perässä juoksin.
Yritin selvitellä minne hän menee.
Porttolaan, hikiläävään juoruamaan pakoon katseita.

Siellä ne pelasivat korttia
jänishousunaisten sotilaat, ja raiskasivat vanhan legendan pudottaen kuiluihin
kuninkaan


Sinun pääsi jos saisin kirveellä halkaista.
Saisin tehdä elämäni kauheimman työn.
Mutta siitä on aikaa.
Nyt on sivistyksen aika, neidot.
Sotilaat on aika jättää, ja ottaa kortit käteen.

hörhöjä piisaa kirjoitti...

Kas, Vortac on saanut baamdista kilpailijan.

Sama se, molemmat hyppään yli.

hörhöjä piisaa kirjoitti...

korjaan: bmaad.

bmaad kirjoitti...

Hyppää rauhassa, profeministi.

asdfg kirjoitti...

En ole tietenkään vielä lukenut Vihavaisen kirjaa, mutta tuo rappio...meemi on kyllä aika erikoinen veto historian professorilta. Rappion saarnaaminen on aina kuulunut sosiaalidarwinisiten ja eugenikkojen työkalupakkiin. Juuri rappion pelko sai eurooppalaiset intellektuellit siirtymään läjäpäin Hitlerin taakse 1930-luvulla. Sen näkee vieläkin, jos lukee tiettyä viipaletta suomalaisista blogeista. Eivät varmasti mitään tyhmiä jannuja jos testillä mitattaisiin, mutta ei herrajumala mitkä jutut. Erde und Blut!

On myös erikoista määritellä kulttuuri "pyrkimykseksi totuuteen, hyvyyteen ja kauneuteen", sillä esimerkiksi tässä torppareiden maassa moiset pyrkimykset ovat olleet äärimmäisen pienen eliitin etuoikeus ennen 1900-lukua. Ilmeisesti kulttuuri pystyy elämään muutamien tuhansien ihmisten varassa, tai sitten kulttuuria on meillä vasta ollutkin vain joitain kymmeniä vuosia.

Samaten hänen Venäjä-idealisointinsa on aika hulvatonta. Venäjällä vallitsee kuulemma Suomea vapaampi keskustelukulttuuri, mitä nyt vähän televisiokanavia suljetaan ja joskus joku väärinajattelijan ruumis löytyy auton takakontista. Mielestäni se on kyllä sen tason "poikkeus" sananvapauteen, että sen jälkeen asialla ei voi hirveästi kerskua.

Radikaalit islamin tulkinnat ovat minulle yhtä vastenmielisiä kuin radikaalit kristinuskon haarat. Sitä pidän täysin mahdollisena, että kun Suomeen kutsutaan "työvoimaa" omien satojen tuhansien työttömien lisäksi, tulijoista voi hyvinkin muodostua (ihan hyvästä syystä) katkeroitunut alaluokka, jonka jäsenen erottaa kadulla yhdellä katseella.

Kaikenlainen "islamin perussanomasta" kirjoittaminen on kuitenkin ihan tuuleen huudeltua "maahanmuuttokritiikkiä". Jos islamin perussanoma vaatii räjäyttämään asioita tai ihmisiä, ihan samalla syyllä voi sanoa, että kristinuskon perussanoma vaatii tappamaan lahkolaisia, joilla on väärä käsitys kolmiyhteydestä. Tai jalkautumaan kadulle "God hates fags" -kylttien kanssa. Islamin tai kristinuskon sanoma on se, mitä uskovat päättävät sen olevan. Valitettavasti joukossa on aina militantteja fundamentalistejakin, ja tällä hetkellä niitä on islamin piirissä enemmän.

Näihin huomioihin tukeutuen, ja niiden auttamattoman puutteellisuuden avoimesti tunnustaen: Kunpa tulisi Messias, joka kritisoisi akateemista feminismiä, ja miksi ei vaikka maahanmuuttoa ja kaikenlaista hyssyttelyäkin, rampauttamatta itseään pahasti toisaalla esitetyillä jutuillaan.

Yritän päästä lukemaan kirjan pian.

Anonyymi kirjoitti...

Kuka ihme on kutsumaassa Suomeen turhaa työvoimaa sadointuhansin? EU:n ulkopuolelta tänne päästetään vain niitä, joilla on työpaikka. EU:laisia voi tulla kokeilemaan onneaan, mutta Suomeen saa jäädä vain omalla kustannuksella. Se on kyllä totta, että Suomen elintason säilyttäminen vaatii satojatuhansia siirtotyöläisiä. Muutamat tuhannet pakolaiset ovat asia erikseen.

Anonyymi kirjoitti...

" Se on kyllä totta, että Suomen elintason säilyttäminen vaatii satojatuhansia siirtotyöläisiä."

Olen aina ihmetellyt, mihin tämä väite oikeastaan perustuu.

bmaad kirjoitti...

"Olen aina ihmetellyt, mihin tämä väite oikeastaan perustuu."

No sehän on tietysti sama
asuuko täällä suomalaisia vai joitakin muita. Kyse on paitsi valtiollisista linjanvedoista, myöskin ihmisten välisestä dynamiikasta ja käyttäytymisestä työmarkkinoilla. Suomalainen yhteiskunta on pelkkänä koneistona ylikallis ja turhamainen. Aina syytetään jotain olemassaolevaa pikkujuttua ja luodaan samalla uusia kalliita pikkujuttuja. Esimerkiksi raitiolinja 9:n rakentaminen Helsinkiin oli pölhöyden huipentuma. Ne kaikki uudet kiskot osoittavat sen, etteivät ihmiset jaksa kävellä metriäkään.

Jorma kirjoitti...

Professori Timo Vihavainen on oikealla asialla.

Anonyymi kirjoitti...

http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/naishormoni-estrogeeni-oleellinen-maskuliinisen-kayttaytymisen-kehitty

bmaad kirjoitti...

"Professori Timo Vihavainen on oikealla asialla."

Väärällä asiallapas. Mun mielestä ois kivempi jos kommunismi tulis.

asdfg kirjoitti...

"Kuka ihme on kutsumaassa Suomeen turhaa työvoimaa sadointuhansin? EU:n ulkopuolelta tänne päästetään vain niitä, joilla on työpaikka. EU:laisia voi tulla kokeilemaan onneaan, mutta Suomeen saa jäädä vain omalla kustannuksella."

Sanoin, että meillä on satoja tuhansia omia, kotoperäisiä työttömiä. Osittain kaikenlaisten mattojen alle piilotettuina. Joitain poikkeusryhmiä lukuunottamatta tuoreet maahanmuuttajat ovat aloittaneet työnsä aina suorittavan tason hommissa, ja aika tiukassa ne tuntuvat jo olevan kotoperäisillekin. Työntekijän neuvotteluasema on heikko, minkä näkee määräaikaisuuksien lisääntymisenä.

Googlaa myös esim "Miesten ja nuorten työttömyys kasvaa nopeasti".

Julkisessa keskustelussa esiintyy kuitenkin selvästi sellainen alavire, jonka mukaan jokainen maahantulija mistä tahansa taustasta on potentiaalinen Suomen työmarkkinoiden pelastaja. Esitetyt volyymit ovat jotain ihan käsittämätöntä. Osoituksen tästä voi hakea vaikka googlaamalla sanat "suomi tarvitsee maahanmuuttajia".

"Se on kyllä totta, että Suomen elintason säilyttäminen vaatii satojatuhansia siirtotyöläisiä. Muutamat tuhannet pakolaiset ovat asia erikseen."

Vaikea uskoa. Jos kotoperäinen väki vähenee luonnollisen poistuman kautta, keistä syntyy se tarve sadoille tuhansille siirtotyöläisille? Uskon sitten kun näen.

Nykyinen keskustelu aiheesta on niin polarisoitunutta, että siihen ei tee mieli ottaa minkäänlaista kosketusta. Sanon vain sen, että nähdäkseni se mahdollisuus, että maahanmuutosta aiheutuu Suomelle todella ikävä sosiaalinen ongelma ei ole mitenkään poissuljettu.

Jorma kirjoitti...

"Mun mielestä ois kivempi jos kommunismi tulis."

Tuli ja meni. Ei se toimi, ei oikeastaan edes teoriassa.

Vortac kirjoitti...

Mun mielestä ois kivempi jos kommunismi tulis.

Et taida tietää kommunismista yhtään mitään.

Toiveesi on sitäpaitsi jo karvaa vaille toteutumassa.. me elämme jo kommunismissa monelta osin, sitä vain ei saa ääneen sanoa, eikä sitä moni huomaa, kun työskentelee 'yhteiskunnan hyväksi' 8-16 ja katsoo sitten aivomädännyslaatikkoa päivittäin, kunnes nukahtaa, ja riehuu sitten humalaspäissään viikonloput.

Valtaapitävien suunnitelmat ovat 100% yhteneväiset kommunistisen dogman kanssa - ainoa ero valtaapitävissä ja kommunisteissa aikoinaan on se, että esim. venäjällä Stalin halusi 'nationalistista' kommunismia, kun valtaapitävät haluavat 'globaalia' kommunismia.

Toki sitä ei kutsuta enää kommunismiksi, mutta metodit ja keinot, päämäärät ja toteutus noudattaa tismalleen kommunistien 'kuinka valta hankitaan'-suunnitelmaa. Suurin osa tuon listan kohdista on jo toteutunut - esimerkkinä rumat patsaat puistoissa, etteivät ihmiset saa henkeviä kokemuksia (joita kauniit patsaat tarjoaisivat), relativismi, nihilismi, materialistinen tiede, jne..

- Vortac

Vortac kirjoitti...

Feminismi on vain yksi osa tätä 'hajoita ja hallitse'-suunnitelmaa, ja sen tarkoitus on hajottaa perhe, sekä erottaa mies ja nainen toisistaan, sekä toki tuottaa paljon riitaa ja epäreiluutta. Riidellessään ihminen harvoin huomaa ympäristöään - tällä tavoin valtaapitävät voivat jatkossakin toimia rauhassa, kun kansa kinastelee keskenään..

- Vortac

bmaad kirjoitti...

"Et taida tietää kommunismista yhtään mitään."

No, toi oli aika turha
heitto. Olen vaan tässä sairastellut
kevytflunssaa ja purkanut paineitani yksin tietokoneen ääressä sitä mukaa kun on tullut vastailtavaa (joten pahoittelen "epätervettä" läppää (jota tosin heitin aikoinani sfnetissä vuositolkulla, olen siitäkin pahoillani)).

Tosiasiassa olen joskus
hieman nuorempana visioinut linkolalaismaiseen tapaan, että kommunismi tai diktatuuri voisi olla hyvä ratkaisu siinä mielessä, että hyvät johtajat voisivat ohjata kansaa ajatusten pariin. Koska onhan tosiasia kuitenkin se, että kansa on huono johdattamaan itse itseään. Jotkut ihmiset, esimerkiksi minä tai Vortac näemme vähän toisenlaisia asioita. Demokratiassahan helposti korostuvat tällaiset vallitsevat arvot, jotka on aikoinaan säädetty ja pantu liikkeelle biologisista tai vähemmän biologisista syistä johtuen. Ja niiden mukaan sitten kansa velloo ja päättää asioista. Mutta joo, en kannata ainakaan mitään hirmuhallitusta. Enkä feminismiä, enkä muuten kannata sitä profeminismiäkään. Olen sen verran nähnyt naisten käyttäytymistä hyvässä ja pahassa, että mä en tavalliseen seurustelutyyppiseen suhteeseen enää ikinä lähde, vaan puhun livenä ainakin saman tien asiat selviksi vaikka naisen seksihalut todennäköisesti siihen sammuvat samantien. Ja koska tuo yksi on tehnyt kaikkensa että minulla olisi yleelliset oltavat sellaisena kuin olen, mistä suuri kiitos joskus olin ihan nörtti, mutta nykyään olen jopa helvetin aggressiivinen ihmispeto ja toisinaan pistän pahimmatkin sikaniskat tärisemään ihmetyksestä. Joskus huomaan ihmisten kanssa livenä jutellessa, että taidan olla nörtteyden lisäksi aika raaka ihminen. Kaduttaahan se joskus, että onko musta tullut joku despootti.

Anonyymi kirjoitti...

" Se on kyllä totta, että Suomen elintason säilyttäminen vaatii satojatuhansia siirtotyöläisiä."

Olen aina ihmetellyt, mihin tämä väite oikeastaan perustuu."

Sen laskeminen ei ole korkeampaa matematiikkaa, kun tiedetään eläkkeellä jäävien suurten ikäluokkien koko. Tuo työvoima pitää korvata jotenkin, muuten työ vähenee ja siten elintaso laskee. Korvata voi teoriassa joko työn tuottavuutta nostamalla tai uusilla työntekijöillä. Työn tuottavuutta ei voi käytännössä nostaa riittävästi (tarvittavan huikeaa tuottavuuden kasvua ei ole koskaan tapahtunut missään), joten jäljelle jää uudet työntekijät. Pitkäaikaistyöttömistä ei ole korvaajiksi ja muuta työvoimareserviä Suomessa ei ole, joten jäljelle jää ulkomaalainen työvoima. Tarkkaa määrää ei voi tietää, koska se riippuu ennen kaikkea tulevaisuuden talouskasvusta (pyritäänkö viime vuosien aika huikeaan kasvuun vai onko tyydyttävä vähempään) vähempään) ja ulkomaalaisten tuottavuudesta (yksi Bill Gates vastaisi tuhansia afrikkalaisia). Sadoista tuhansista kuitenkin ilmeisesti puhutaan, puoli miljoonaa taitaa olla veikkauksissa yläraja.

Anonyymi kirjoitti...

"Sen laskeminen ei ole korkeampaa matematiikkaa, kun tiedetään eläkkeellä jäävien suurten ikäluokkien koko. Tuo työvoima pitää korvata jotenkin, muuten työ vähenee ja siten elintaso laskee"

Newsflash: työ on Suomessa jo pysyvästi vähentynyt.

Newsflash nr 2: suurin osa Suomessa asuvista (ja tänne muuttavista) ulkomaalaisista on ikuiseen työttömyyteen tuomittuja, s.o. he ovat elättejä siinä missä vanhuksetkin.

Newsflash nr 3: Ei ne suuret ikäluokat ikuisesti heilu huollettavina niissä hoitokodeissa, vaan jossain vaiheessa kuukahtavat ja seniorien määrä pienenee.

bmaad kirjoitti...

"Toiveesi on sitäpaitsi jo karvaa vaille toteutumassa.. me elämme jo kommunismissa monelta osin, sitä vain ei saa ääneen sanoa, eikä sitä moni huomaa, kun työskentelee 'yhteiskunnan hyväksi' 8-16 ja katsoo sitten aivomädännyslaatikkoa päivittäin, kunnes nukahtaa, ja riehuu sitten humalaspäissään viikonloput."

Joo, "todellisuus on fasismia",
kuten joku bändinjätkä taisi jossain haastattelussa sanoa. Kaikki tässä elävät tietyn linjan mukaan, jota kutsutaan normaaliksi, tai normiksi. Eihän siitä saisi poiketa noinvaan.
Jääkiekko-otteluun on mentävä, jos tunnet Rapen ja Pertsan tai ainakin tulokset pitää tietää ja katsoa valmiiksi.

Ja tuosta työelämästäkin
monessa tapauksessa puolet on sitä että juorutaan, vahvistetaan tuota yhteistä (rapautunutta) maailmankäsitystä, ollaan joskus ilman työtäkin työpaikalla, ja välillä vähän tehdään jotain "strategisia siirtoja" ja kysellään ylempänä olevista portaista asioille käynnistyslupaa. Ei tuollainen sosiaalinen verkostoituminen ja honottava puhuminen hyvää tee kenellekään. Siinä on hirveä matriisi taustalla, ja kaikki se sosiaalinen bilehileisyys ja neuroottinen parisuhteenhamstraus joka siihen liittyy, on kyllä jotain sellaista kamaa jota ei voi verrata edes parhaimpaan nettipornoon. :)

"Nuorisollakaan" ei tunnu
olevan nykyään muuta mietittävää, kuin se, että onko joku läski tai ottaako sitä päähän joku asia.
Naiset miettii, että onko jonkun jätkän paneminen rikos naisen arvovaltaa vastaan vai täyttääkö se kriteerit. Siis olemme ihan käsittämättömässä "arvojen pesukoneessa", jota voi paeta vain tasokkaaseen yksityiselämään, jos sellainen sattuu jossakin
olemaan.

"Suurin osa tuon listan kohdista on jo toteutunut - esimerkkinä rumat patsaat puistoissa, etteivät ihmiset saa henkeviä kokemuksia (joita kauniit patsaat tarjoaisivat), relativismi, nihilismi, materialistinen tiede, jne.."

Ja käsittämätöntä on myös
se, että miten Järvenpäässä olevan alikulkusillan viereen rakennettiin ensin ABC ja miten siihen tulee nyt McDonalds. Nuorena siellä alikulkusillan alla sai möykätä rauhassa...

Anonyymi kirjoitti...

"työ on Suomessa jo pysyvästi vähentynyt. "

Hieno homma, että vapaa-aika lisääntyy, tosin Suomessa tehdää vieläkin huomattavasti enemmän töitä kuin muissa Länsi-Euroopan maissa, mutta se ei liity mitenkään ulkomaalaisen työvoiman tarpeeseen.

"suurin osa Suomessa asuvista (ja tänne muuttavista) ulkomaalaisista on ikuiseen työttömyyteen "

Suurin osa paiski vielä ennen lamaa töitä esimerkiksi rakennuksilla. Kohta alkaa nousukausi ja heitä taas tarvitaan.

"Ei ne suuret ikäluokat ikuisesti heilu huollettavina niissä hoitokodeissa"

Ei suuret ikäluokat vielä heilu hoitokodeissa pariin vuosikymmeneen. Töitä he eivät kuitenkaan enää tee, ja siksi tarvitaan ... no loput voi lukea siitä ekasta viestistä.

Ihmettelen, onko maahanmuuton vastustajilla mitään ehdotusta, mistä tarvittavat työntekijät löytyvät, jos eivät ulkomailta. En ole onnistunut bongaamaan johdonmukaista argumenttia asian tiimoilta. Mitenkä olisi se, että Suomessa on useita tehottomia rakenteita, joita voisi rohkeasti purkaa. Maatalous voitiaisiin ajaa alas ja lopettaa aluetuet. Työvoima siirtyisi tuottavimpiin töihin. Armeijan lopettaminen lisäisi aika monta miestyövuotta jne.

Anonyymi kirjoitti...

"Hieno homma, että vapaa-aika lisääntyy, tosin Suomessa tehdää vieläkin huomattavasti enemmän töitä kuin muissa Länsi-Euroopan maissa, mutta se ei liity mitenkään ulkomaalaisen työvoiman tarpeeseen."

Älä höpäjä. Tuotantoa on viimeisen 10 vuoden ajan siirtynyt koko ajan halpatuotantoamaihin. Trendi ei tule kääntymään.

"Suurin osa paiski vielä ennen lamaa töitä esimerkiksi rakennuksilla. Kohta alkaa nousukausi ja heitä taas tarvitaan."

Ääääh, suurin osa Suomessa pysyvästi asuvista ulkomaalaisista on työttöminä. Sotket nyt toisiinsa maahanmuuttajat ja siirtotyöläiset.

"Ei suuret ikäluokat vielä heilu hoitokodeissa pariin vuosikymmeneen. "

WTF? Kyllä ne 40-luvulla syntyneet jo kovaa vauhtia kolkuttelevat vanhainkodin ovia.

"Ihmettelen, onko maahanmuuton vastustajilla mitään ehdotusta, mistä tarvittavat työntekijät löytyvät, jos eivät ulkomailta."

Lähdet olettamuksesta, että Suomeen tarvittaisiin lisää työntekijöitä.

Ei tarvita, kun ei ole juuri töitäkään. Vastaisuudessa vielä vähemmän.

Anonyymi kirjoitti...

Jatkan keskustelua ulkomaisesta työvoimasta sitten, kun löytyy joku joka tuntee talouden perusteet eikä luule, että kuusikymppiset elävät hoitokodeissa. Sanotaan nyt vielä, että Suomeen tulee ehkä noin 300 000 ulkomaalista töihin seuraavan parinkymmen vuoden aikana, jos hyvin käy. Jos huonosti käy, ei tule ja työpaikat katoavat Suomesta. Siksi ulkomaalaisvastaisuuden lietsominen on typerää. Välttämättömyydestä kannattaa tehdä hyve ja monikulttuurisuudesta ilon aihe. Kun ei muuta voi.

asdfg kirjoitti...

"Työn tuottavuutta ei voi käytännössä nostaa riittävästi (tarvittavan huikeaa tuottavuuden kasvua ei ole koskaan tapahtunut missään), joten jäljelle jää uudet työntekijät."

Nyt täytyy kyllä jo kysyä, että oletko koskaan ollut töissä tehtaassa, tilalla tai edes lukenut tilastoja aiheesta, vai revitkö näkemyksesi hatusta nojatuolissa istuen? Työn tuottavuuden kasvu viimeisen 30 vuoden aikana on ollut mieletön, yli kolme prosenttia vuodessa melkein kolmenkymmenen vuoden ajan. Googlaa vaikka "vatt työn tuottavuus".

Tässä ei ole edes laskettu vielä Suomesta pois siirretyn työn vaikutusta suomalaisen (= Suomessa tehdyn) työn tarpeelle.

Miten selität sen, että meillä on ollut varaa synnyttää (ei synny itsestään) kokonainen kotoperäisten pitkäaikaistyöttömien joukko, mutta heidän väitettyä työkyvyttömyyttään paikkaamaan tarvitaan tuuraajia?

Koko väitteesi perustuu kokonaisuudessaan jollekin Malthusilaiselle harhalle. Omasta puolestani voin sanoa, että olen täällä Suomessa työskennellyt useita, pääosin kylläkin eurooppalaisia kansallisuuksia edustavien ammatti-ihmisten kanssa, ja pidän yritystäsi leimata minut "maahanmuuton vastustajaksi" sekä loukkaavana että epärehellisenä olkiukon rakentamisena.

Anonyymi kirjoitti...

"Koko väitteesi perustuu kokonaisuudessaan jollekin Malthusilaiselle harhalle."

Täh! Yritin selittää sinänsä yksinkertaisen asian asian mahdollisimman yksinkertaisesti, mutta jotenkin onnistut ymmärtämään asian aivan päin honkia! Malthus ei liity mitenkään asiaan. Pyydän kuitenkin anteeksi, jos ole loukannut. Se ei ole ollut tarkoitukseni.

Anonyymi kirjoitti...

"Jatkan keskustelua ulkomaisesta työvoimasta sitten, kun löytyy joku joka tuntee talouden perusteet eikä luule, että kuusikymppiset elävät hoitokodeissa."

Kyllä kuule 7-kymppisestä etiäpäin alkaa hoitokoti kutsua ihmistä.

Nuo sinun ajatuksesi 300t-päisestä ulkomaalaisjoukosta, joka jotenkin pelastaisi Suomen kansantalouden, on niin päätön ettei voi muuta kuin onnitella. Hyvin on monikulttuuripropaganda mennyt perille.

asdfg kirjoitti...

Malthusilaista näkemyksessäsi on väestönkasvun (ts. työkykyisen väestön kasvun) yletön korostus.

Anonyymi kirjoitti...

"Nuo sinun ajatuksesi 300t-päisestä ulkomaalaisjoukosta, joka jotenkin pelastaisi Suomen kansantalouden, on niin päätön ettei voi muuta kuin onnitella."

Sinun kannattaa kuitenkin toivoa hartaasti, että me asiaan perehtyneet olemme oikeassa. Vaihtoehto on nimittäin paljon surkeampi.

"Malthusilaista näkemyksessäsi on väestönkasvun (ts. työkykyisen väestön kasvun) yletön korostus."

Ei sinne päinkään. Asia on ehkä helpompi ymmärtää, jos sen ajattelee kansantalouden sijaan yksittäisen firman näkökulmasta. Jos työntekijää ei löydy, ei työtäkään tehdä. Jos työta ei tehdä, ei synny tulosta eli ei tule rahaa. Suomi on kohta tässä tilanteessa. Jotkut hankaloittavat tilannetta vielä lisää, yrittämällä estää työvoiman hankkimisen ja täällä viihtymisen ulkomaalaisvastaisuudellaan. Typerää.

Anonyymi kirjoitti...

Vielä kerran "asiaan perehtyneelle" - Suomella ei ole käyttöä tuolle puolen miljoonan ulkomaiselle työntekijäporukalle, koska Suomessa ei missään vaiheessa, ei nyt eikä kaukaisessakaan tulevaisuudessa, tule olemaan puolta miljoonaa ylimääräistä työpaikkaa.

Ihmeellistä on lapsenusko maahanmuuton lisäämisen välttämättömyyteen.

Anonyymi kirjoitti...

Ei esittämäni tosiasiat mihinkään katoa vaikka kuinka monta kertaa inttäisit muuta. Toivotaan, että ulkomaalaisia riittää Suomeen ja yritetään suhtautua positiivisesti. Näkemiin ja kiitos kalasta.

Miss Midnight kirjoitti...

90-luvun laman jälkeen työttömyystilastoja on pystytty parantamaan vain erilaisilla kikkailuilla. EU-kriteereihin siirtyminen hävitti kerralla 100 000 työtöntä ilman että yksikään heistä työllistyi, he vain eivät enää näy tilastossa. Koneistuminen ja etenkin tietokoneistuminen vie työpaikkoja kaiken aikaa, ihmiset tekevät enenevässä määrin pätkätöitä, yritykset ovat vieneet toimintaa halpatuotannon maihin eikä ole mitään syytä olettaa, etteikö näin kävisi jatkossakin. Vaikka täällä olisi työvoimaa, työ tehdään siellä, missä se halvinta on...

Mikä helvetin työvoimapula?

Anonyymi kirjoitti...

HBD books: Women are frivolous

I’ve had men and women disagree with my positions on race, but have only seen women refer to my beliefs as “stupid.” This used to puzzle me because they couldn’t articulate a reason why. I eventually came to realize that the connotations that the word has for me are different than the ones it has for females. When I say a belief is “stupid” I mean that there are actual reasons for not believing it. When a woman says a belief is “stupid” she means that it’s not the correct thing to believe if you want to have friends. In that sense race realism can be stupid from a social stand point while also being true. But a woman doesn’t think in terms of what we call truth and doesn’t use it as a barometer to decide what is or isn’t “stupid.”

The answer isn’t to treat female writers “equally” to male ones. It’s a healthy society understanding that women aren’t meant to think about serious issues.

asdfg kirjoitti...

"Ei sinne päinkään. Asia on ehkä helpompi ymmärtää, jos sen ajattelee kansantalouden sijaan yksittäisen firman näkökulmasta. Jos työntekijää ei löydy, ei työtäkään tehdä. Jos työta ei tehdä, ei synny tulosta eli ei tule rahaa."

Eivät ne yksittäiset yritykset elä missään tyhjiössä. Väkiluvun vähetessä vähenevät myös yhtä lailla hyödykkeiden kysyntä kuin työpanoksen tarjontakin. Vähemmän ihmisiä tarkoittaa vähemmän taloja, vähemmän autoja, vähemmän elektroniikkaa ja vähemmän ruokaa. Suurten ikäluokkien poistuminen työelämästä (ja lopulta elämästä yleensä) on yksi hieman poikkeuksellinen töyssy siinä matkassa.

Et ole myöskään puolustanut aikaisempaa väitettäsi siitä, että työn tuottavuus ei muka olisi kasvanut huomattavasti. Juuri tuon tuottavuuden kasvun takia (josta on yksiselitteiset tilastot) kaikilla tuntemillani eläkeikää lähestyvillä teollisuustyöläisillä oli sama laulu: "Ennen meitä oli tässä talossa töissä paljon enemmän."

Maataloudessa asia on vielä selkeämpi, sillä siitä elantonsa saa entisessä agraari-Suomessa enää muutama prosentti väestöstä. Nimen omaan tuottavuuden kasvun takia.

Tuottavuusväitteesi lisäksi et myöskään selitä pitkäaikaistyöttömien kerrostuman syntyä. Vaikka pyritkin esiintymään jonkinlaisena asiantuntijana tai "asiaan perehtyneenä", nämä nakertavat uskottavuuttasi aika tavalla.

Kyse ei ole mistään ulkomaalaisista työntekijöistä sinänsä. Jos oletetaan, että meillä olisi kuvailemasi kaltainen tarve ulkomaiselle suorittavalle työvoimalle, niin selvä sitten. Toistaiseksi en kuitenkaan näe merkkejä sellaisesta, vaan enemmänkin päinvastaista. Jos Suomessa yhdellä tai useammalla alalla olisi tällainen laaja tarve, niin tekijöille minun puolestani oikein paljon tervetuloa.

asdfg kirjoitti...

HBD books: Women are frivolous

Vaikuttaa hyvältä sivustolta. David Duke ja kaikki. Murrosikäiset mustat opettelevat algebraa muistilorujen avulla, mitä kommentoijat pitävät huonompana vaihtoehtona kuin väärästä vastauksesta lyömistä.

Anonyymi kirjoitti...

Tämä elintason säilyttäminen on kummallinen dogmi. Miksi elintaso pitäisi säilyttää tai kasvattaa jatkuvasti? Emme hyödy korkeasta elintasosta oikeastaan millään mittareilla mitään. Sen sijaan jos tyytyisimme vähän pienempään elintasoon, se olisi monella tavalla hyväksi.

Anonyymi kirjoitti...

MissMidnight
"90-luvun laman jälkeen työttömyystilastoja on pystytty parantamaan vain erilaisilla kikkailuilla"

Ei pidä paikkaansa. 90-luvun laman jälkeen alkoi ennennäkemättömän pitkä nousukausi, jonka aikana työttömyys puolittui.

- Syltty

Anonyymi kirjoitti...

Anonyymi
"Sanotaan nyt vielä, että Suomeen tulee ehkä noin 300 000 ulkomaalista töihin seuraavan parinkymmen vuoden aikana, jos hyvin käy."

Voidaan jo nyt sanoa, että ei tule, ei ainakaan töihin.

Tähän asti Suomelle maahanmuutosta on koitunut pääasiassa nettokustannuksia.

90-luvulla maahanmuuttajille maksettiin enemmän suoria tulonsiirtoja ja sosiaalitukia enemmän kuin he maksoivat suoria menoja. Tähän ei siis ole edes laskettu mukaan terveydenhuollon, byrokratian ja koulutuksen kustannuksia. Vaikka luvuista poistettaisiin humanitäärinen maahanmuutto (jonka ei edes ole tarkoitus hyödyttää, vaan se on yksi avustamisen muoto), niin edelliset luvut ovat edelleen miinuksella.

summa summarum: nykyisillä julkisen sektorin rakenteilla on ihan täyttä höpönhöpöä ja hölynpölyä kuvitella, että tänne tulisi maahanmuuttajia tekemän tuottavaa työtä. Ei tule kun ei tarvi. Kun pääsee sisään, voikin alkaa tekemään lapsia tai sitten vain yksinkertaisesti sluibaillla. Mikäli maahanmuutosta haluttaisiin oikeasti hyötyä, nykyisenkaltainen köllöttelyjärjestelmä, joka suorastaan kannustaa kotiinjäämiseen, on purettava.

- Syltty

Jorma kirjoitti...

Vankilan karu arki mursi kotiäidin

voi ressua. Kylläpä tappajaa pitää sääliä.

bmaad kirjoitti...

"summa summarum: nykyisillä julkisen sektorin rakenteilla on ihan täyttä höpönhöpöä ja hölynpölyä kuvitella, että tänne tulisi maahanmuuttajia tekemän tuottavaa työtä. Ei tule kun ei tarvi. Kun pääsee sisään, voikin alkaa tekemään lapsia tai sitten vain yksinkertaisesti sluibaillla. Mikäli maahanmuutosta haluttaisiin oikeasti hyötyä, nykyisenkaltainen köllöttelyjärjestelmä, joka suorastaan kannustaa kotiinjäämiseen, on purettava."

Ei monet maahanmuuttajat
itsekään pidä järjestelmästä, jossa he töitä tehdessään tienaavat vain murto-osan enemmän kuin vapaalla olevat kollegansa
lapsiperheineen.

Tämän vuoksi monet maahanmuuttajista hakeutuvat pois Suomesta heti kun saavat Suomen kansalaisuuden.

bmaad kirjoitti...

"Mikä helvetin työvoimapula?"

Jos työpaikkoja on auki se
on työvoimapula. Yleisestiottaen niitä on ollut, paitsi lamojen aikaan.

bmaad kirjoitti...

"voi ressua. Kylläpä tappajaa pitää sääliä."

Naisen paikka ei ole vankilassa,
mutta kun kerran miehetkin sinne (tietyissä tapauksissa) laitetaan naistenkin pitää mennä.
Outoa, miten tasa-arvo sallitaan näin törkeän asian kohdalla!

Anonyymi kirjoitti...

Insuliinimurhasta tuomitulle naiselle pahoinpitelysyyte

Insuliinilla tehdystä murhasta tuomittu Katariina Pantila (ent. Lönqvist) on saanut syytteen pahoinpitelystä Tampereen käräjäoikeudessa. Oikeus käsitteli juttua suljetuin ovin.

Pahoinpitelysyyte ei tiettävästi liity niihin rikoksiin, joista nainen on aiemmin tuomittu elinkautiseen vankeuteen. Hän on valittanut tuomiostaan hovioikeuteen.

Oikeus julisti tämänkertaiseen tapaukseen liittyvät asiakirjat salaisiksi. Tämä merkitsee, että syyttäjän laatima haastehakemuskaan ei ole julkinen.

Ilta-Sanomat kertoi viime viikolla, että pahoinpitelyn uhri on hänen oma lapsensa.

(MTV3 - STT)

Anonyymi kirjoitti...

Aika vaihtaa nuorempaan?

60-vuotias Ozzy Osbourne paljastaa uudessa elämäkerrassaan, että seksielämä Sharon-vaimon kanssa ei enää ole kovin kummoista.

Ville kirjoitti...

Jorma: "Vankilan karu arki mursi kotiäidin

voi ressua. Kylläpä tappajaa pitää sääliä."

Jep, näitä asioita kannattaa miettiä etukäteen. Ja voivoi, ettei ole saanut nähdä lapsiaan. Isänsä tapon nähnyt lapsi saanut olla ihan tarpeeksi varuillaan kolme vuotta.

Anneli Auerin puolustus: Surma oli hätävarjelua

Outoa hätävarjelua kun tarvitsee kesken hätäpuhelun mennä lopettamaan mitä todennäköisimmin jo puolustuskyvyttömässä tilassa ollut aviomies. Jossain oli maininta, että mies olisi ollut aika lailla pienikokoisempi kuin vaimo. Muodissa oleva muistikatkoskin alkoi sopivasti sen jälkeen kun sai teräaseen iskun kylkeen.

Käynnissä on jälleen sellainen säälittelykampanja mediassa puolustuksen taholta ettei mitään rajaa. Vangitseminen on ikävä asia ja putka karu paikka. Elämä on valintoja.

Miksi poliisi oli kolme vuotta harhateillä?

Poliisi ajautui tutkinnassa harhateille, koska se ei heti tutkinnan alussa havainnut perinteiseen kotiväkivaltaan liittyviä vihjeitä.

Viranomaiset uskoivat pitkään surmatun Jukka S. Lahden aviovaimon olleen vain uhri. Sitä Anneli Auer ei ollut.


Asenteellisuus ja asennevamma estivät poliisia näkemästä yhtä mahdollista selitystä tapahtuneelle. Tämä tapauksen pitäisi viimeistään olla viesti myös poliisille, että "nainen uhri, (ulkopuolinenkin) mies tekijä" -asetelma pitää heittää romukoppaan. Vaikuttaa nimittäin siltä, että se on ollut oletus ja tutkintaan vaikuttanut tekijä tässä tapauksessa.

Lastentarhapedofiilin aviomies: "Vaimoni on kylmä ja laskelmoiva saasta"

onnistui salaamaan täysin hirviömäisen kaksoiselämänsä aviomieheltään Andrew Georgelta, 41, joka paljasti harkinneensa itsemurhaa saatuaan tiedon vaimonsa järkyttävistä teoista.
...
- Aion pyytää häntä kertomaan nimet poliisille. Se on ainoa keino päättää perheiden piina.
...
George on hakenut avioeroa vaimostaan ja kertoo, että hän joutui kysymään omilta lapsiltaan, joutuivatko hekin äitinsä ahdistelemaksi.


Loppuun asti ajateltu? Päihdehoitoja karsitaan pääkaupunkiseudun kunnissa

Yleisradiomaksuun liittyen. Mihin valuvat Ylen rahat?

Ylen henkilökuntamäärä on Suomen oloihin suhteutettuna suorastaan jättimäinen. Väestömäärään suhteutettuna esimerkiksi Britannian yleisradioyhtiö BBC on jopa puolet pienempi kuin mammuttitaudista kärsivä Suomen Yle.

Käsittämätöntä tuhlausta kun vertaa BBC:n ja YLEn omia tuotantoja, joissa BBC on ylivertainen. Tästäkö pitäisi yksinelävän maksaa saman verran kuin esim. 4 henkisen perheen, koska ylemaksua on suunniteltu asuntokohtaiseksi? Tasa-arvoa?

Jape kirjoitti...

Syltty: "Ei pidä paikkaansa. 90-luvun laman jälkeen alkoi ennennäkemättömän pitkä nousukausi, jonka aikana työttömyys puolittui."

Varsinainen asiantuntija!

90-luvun alun laman jäljiltä on ihmisiä yhä edelleen piilotettuna erilaislle ketjutetuille kurssille, jonne on pakko mennä, jotta saa edes jotain työvoimapoliittisia avustuksia. Ja niitä ihmisiä on paljon, varmasti 200.000 henkeä edelleen. Heidät on vain siivottu erilaisilla kikkailuilla pois tilastoista, kun ei haluta karua todellisuutta tunnustaa. Ja sitten joku puhuu vielä työvoimapulasta...

Anonyymi kirjoitti...

Maailman seksikkäin nainen pitää pahoista pojista
05.10.2009 10:38

Maailman seksikkäimmäksi naiseksi äänestetty Megan Fox kertoo pitävänsä rokkarityypeistä.

Transformers -elokuvasta tutuksi tullut Fox paljastaa Now -lehden sivustolla, etteivät tavalliset miehet tee häneen vaikutusta.

– Viehätyn miehistä, joilla on tatuointeja ja kynsilakkaa. He ovat yleensä punk-yhtyeen laulajia ja soittavat kitaraa, Fox kertoo.

Vaikka Fox viehättyy kovista pojista, nainen kuitenkin paljastaa seurustelevansa aina kilttien poikien kanssa.

http://www.mtv3.fi/cmp_suomi24_feed_viihde/viihde/uutiset/elokuvat.shtml/968134?fox_megan

Pientä ristiriitaa?

Anonyymi kirjoitti...

Jape
"90-luvun alun laman jäljiltä on ihmisiä yhä edelleen piilotettuna erilaislle ketjutetuille kurssille, jonne on pakko mennä, jotta saa edes jotain työvoimapoliittisia avustuksia. "

Mitä sitten? 90-luvun lamassa syrjäytyi ja tarttui pulloon paljon työikäistä väestöä ja on melko luonnollista, että nämä henkilöt eivät koskaan ole olleet työelämässä laman jälkeen.

Tällä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä sen kanssa että laman jälkeen alkoi hyvin pitkä nousukausi.

Esimerkiksi vuonna 2009 työllisiä oli yhtä paljon kuin juuri ennen lamaa vuonna 1990.

- Syltty

Anonyymi kirjoitti...

Ano: "Vaikka Fox viehättyy kovista pojista, nainen kuitenkin paljastaa seurustelevansa aina kilttien poikien kanssa."

Miksi olisi? Kyllähän monet miehetkin viehättyvät kuumista kissoista, mutta seurustelevat naapurin tyttöjen kanssa. Itsekin viehätyn, erityisesti fiktiossa, monenlaisista pahoista pojista, James Bondista ja niin edelleen, mutta tosielämässä en todellakaan huolisi näitä kavereita edes sänkyyni, saati sitten pysyvästi elämääni. En minä hullu ole.

Anonyymi kirjoitti...

Arawn sanoi...
Ano: "Vaikka Fox viehättyy kovista pojista, nainen kuitenkin paljastaa seurustelevansa aina kilttien poikien kanssa."

"Miksi olisi? Kyllähän monet miehetkin viehättyvät kuumista kissoista, mutta seurustelevat naapurin tyttöjen kanssa. Itsekin viehätyn, erityisesti fiktiossa, monenlaisista pahoista pojista, James Bondista ja niin edelleen, mutta tosielämässä en todellakaan huolisi näitä kavereita edes sänkyyni, saati sitten pysyvästi elämääni. En minä hullu ole."


- Niin, kyllä tässä mielestäni pientä ristiriitaa on. ”Maailman seksikkäimmällä naisella” ei liene kovin paljon vaikeuksia saada sellaista kumppania itselleen, jonka haluaisi. Jos oman seurustelukumppanin valinta kuitenkin säännönmukaisesti osuu sellaisiin miehiin, joista ei viehäty / joihin ei tunne erityisesti vetoa, niin tässä se ristiriita on.

Voisi myös kuvitella, että se, että tuntee vetoa ”kovia poikia” kohtaan oman kulloisenkin ”kiltin” poikaystävän sijaan, on omiaan aiheuttamaan seurustelusuhteeseen ristiriitoja.

Ja myös aika rankka lausunto ”maailman seksikkäimmältä naiselta”. Kuvitelkaapa mies, joka kertoisi julkisuuteen pitävänsä vaikkapa uhkearintaisista naisista ja tuntevansa vetoa näitä kohtaan. Tämän lisäksi mies värittäisi kertomaansa muutamalla muullakin yksityiskohdalla, mitkä seikat häntä naisissa sytyttävät. Mitä mahtaisi ajatella oma tyttöystävä, joka olisi esiin nostettujen ominaisuuksien suhteen täysin päinvastainen tyyppi?

Anonyymi kirjoitti...

IS:

Insuliinihoitajan pahoinpitelyjuttu: Kaikki salaiseksi!
05.10.2009 10:10


Insuliinimurhasta elinkautiseen vankeuteen tuomitun Katariina Pantilan (ent. Lönnqvist) pahoinpitelyjutun käsittely oikeudessa kesti median osalta vain muutaman minuutin.

Kaikki tapausta koskeva määrättiiin salaiseksi, ja tiedotusvälineiden edustajat ja muut ulkopuoliset poistettiin oikeussalista.

Katariina Pantilaa syytetään pahoinpitelystä. Käräjäoikeus päätti, että jutun asianomistajan eli pahoinpitelyn uhrin henkilöyttä ei saa julkistaa. Jutun asiakirjat määrättiin pidettäväksi salassa 60 vuotta.

Oikeus perusteli ratkaisua sillä, että jutussa kuullaan alle 15-vuotiasta henkilöä. Jutussa tulee esille myös asianomistajan terveystietoja.



Huomatkaa muuten jutun erikoinen ja epäselvä otsikointi.

Kyse on siis siitä, että tämä insuuliinilla murhannut lesbo on myös pahoinpidellyt jonkun alle 15v lapsen , oletettavasti tytön.

MikkoAP kirjoitti...

"Käsittämätöntä tuhlausta kun vertaa BBC:n ja YLEn omia tuotantoja, joissa BBC on ylivertainen. Tästäkö pitäisi yksinelävän maksaa saman verran kuin esim. 4 henkisen perheen, koska ylemaksua on suunniteltu asuntokohtaiseksi? Tasa-arvoa?"

Ja se , mitä olen brittimedian tilasta lukenut kertoo, että BBC:kin on turvonnut kohtuuttoman isoksi, varsinkin hallintoportaassa. Ja on myös viihteellistynyt, niinkuin YLE:kin.

Jorma kirjoitti...

"Tämä tapauksen pitäisi viimeistään olla viesti myös poliisille, että "nainen uhri, (ulkopuolinenkin) mies tekijä" -asetelma pitää heittää romukoppaan."

Kyllä. Syytä on muistaa feministijärjestöjen, kuten Suomen Amnestyn, vastuu verisestä sadosta.

Anonyymi kirjoitti...

Olisi kiva kuulla tämän "asioihin perehtyneen" idiootin mielipide tästä:

http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Suomen+ja+Ruotsin+teollisuustuotannot+romahtavat+nyt+ritirinnan/1135249884988