tiistaina, heinäkuuta 01, 2003

Ihmissuhteet blogiparodiakilpailun tulokset

Parodiakilpailu tästä blogista on päätöksessään ja on aika julistaa tulokset. Osanottajia oli neljä(jos joku on jäänyt minulta huomiotta, niin ilmoitelkoot asiasta) vaatimattomista palkintolupauksista huolimatta. Tässä tulokset käännetyssä järjestyksessä ja juryn(=minun) kommentit:

1. Kunniamaininta: Kirjoittaja "Kevyesti". Kevyesti luonnehtii omaa parodiaansa enemmänkin tragediaksi kuin parodiaksi, mikä pitääkin paikkansa ja pudottaa parodian pois palkintopallilta, vaikka kirjoitus onkin muuten osuva. Sydämestäni olisin toivonut voittoa Kevyestille, sillä voittopalkinto-optiona oli treffit alempitasoisen miehen kanssa. Ei olisi Kevyestinkään tarvinnut enää tirkistellä yh-isiä puistoissa :-).

3. palkinto. Kirjoittaja "sinulle jota en tunne". Parodiassa on hauskana ideana miesiivojien käyttö naistenosastolla ja feministinen diskurssikin on muistettu mainita. Pientä liioittelua olisin ehkä kaivannut lisää, sillä kirjoitus tuollaisenaan voisi olla melkein suoraan minun kynästäni lähtöisin.

2. palkinto. Kirjoittaja "Väärien ajatusten Kata-logi". Kirjoitus on hauska, parodiallinen perusidea on kekseliäs ja avainsanoja on käytetty hyväksi kiitettävästi. Kokonaisuutena mainio, pieniä puutteita kirjoitusrytmissä.

1. palkinto. Kirjoittaja "Introspektio". Idea on loistava, kokonaisuus on yhtenäinen ja hauska ja mikä parasta, parodia osuu kipeästi allekirjoittanutta nilkkaan. Sokrates on naisteniskennässä samanlainen loogisesti virheetön supliikkimies kuin muulloinkin jutustellessaan. Valitettavasti Sokrates ei ymmärrä, että logiikka uppoaa naisiin baareissa ihan yhtä hyvin kuin aina muulloinkin. Onnittelut voittajalle! Tässä voittajateos, olkaa hyvä:

Sokrates ja nainen keskustelevat:

Sokrates: - Antasit nyt vähän pildee.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - No antasit vaan. Oon ihan puutteessa ja muutenkin vähän ressukka.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Antasit nyt. Tekisit maailmasta tasa-arvoisemman ja paremman paikan ja mustakin tulis onnellisempi ja tyytyväisempi.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Antaisithan sä Teemu Selänteelle ja Jani Sievisellekin. Anna siis mullekin.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Sä luulet olevas joku suurisieluinen, henkevä humanisti, mut et sä oikeesti välitä ihmisistä, ellet sä anna mulle. Anna ny.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Kyl sun pitäs ennemmin antaa mulle ku jollekin luolamiehelle, joka kuitenki vaan hakkaa sua. Mä en tekis sellasta. Anna.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Säkin olisit paljon onnellisempi jos antasit mulle, etkä kuvittelis ittestäs liikoja ja kuolais jonkun Ricky Martinin perään. Anna siis.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: Mä luin naistenlehdestä, et sun ei pitäs antaa mulle, mut yhdessä Aristoteleen ja Platonin kanssa me päätettiin että ne lehdet on turmiollisia ja pahoja ja sun pitää antaa mulle.
Nainen: - Emmä.
Sokrates: - Antasit ees säälistä, ku oon tämmönen ujo ja liian kiltti mies, enkä ite saa aikaseks oikein mitään.
Nainen: - Emmä.
Sokrates (repii hiuksiaan): - Eihän tästä tule mitään!

Ei kommentteja: