tiistaina, syyskuuta 16, 2003

Deitti-ilmoitusten laatu

Hassuja heräämisiä ihmettelee deitti-ilmoitusten heikkoa tasoa seuraavasti: "Ja kyllä minua ihmetyttää, miten tällaiset tyypit ovat päässeet edes palkkatyöhön, jos naista hakiessaankin tokaisevat "No en mä tähän jaksa ihmeempiä kirjoitella, mut textaa tai mailaa."" Olen kirjoittanut aiheesta ennenkin ja tulin siihen johtopäätökseen, että naisten kannattaa vastata nimenomaan huonoimmin kirjoitettuihin deitti-ilmoituksiin, koska tarkoitus on löytää mies, eikä nettideittailua puoliammattimaisesti harrastavaa Runebergiä.

Kuinka moni nainen selvittää baarissa tapaamansa miehen kirjoitustaidot? Ei kukaan. Miksi kirjoitustaidolla sitten pitäisi olla merkitystä etsittäessä kumppania netistä? Pilkkuvirheisiin puuttuminen kertoo suuresta valinnanvarasta miesten suhteen, sekä kyvyttömyydestä erotella deitti-ilmoituksia oleellisten kriteerien perusteella. Deitti-ilmoituksia ei pitäisi arvioida tunteella, vaan asiallisen rationaalisesti. Toki kliseet ja kirjoitusvirheet ärsyttävät, mutta niillä on hyvin vähän korrelaatiota suhteessa vastaajan muihin ominaisuuksiin, vaikka mieli tekisikin ajatella toisin.

Tässä osanottoni Hassujen Heräämisten fiktiivisten seuranhakuilmoitusten kilpailuun:

Arvoisa neiti. Olen ATM, eikä se valitettavasti tarkoita automaatiotieteitten maisteria. Toivon sinun olevan kaunis ja viehättävä, vaikka itse en ole, sillä en usko markkina-arvoteoriaan - ethän sinäkään? En ole macho sika, vaan jään hoitamaan kiltisti kotia sinun huolehtiessasi ansaitsemispuolesta. En lyö naisia - olen niin hintelä ja pelokas, että en siihen edes kykenisikään. Olen täysin uskollinen. Kolmetoista vuotta olen yrittänyt vongata, enkä ole saanut keneltäkään. Lapsia rakastan ja olen valmis hankkimaan niitä heti, jos se ylipäänsä on mahdollista näin pienellä vehkeellä. Jos tämä viesti ei kolahda sinuun, niin ei se mitään, ei se ole kolahtanut keneenkään muuhunkaan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Once you get it the regatta's primary system, you can play Texas judge 'em and ordered some of its variants. Texas Holdem is an leisurely engagement to learn, only recalcitrant to master. The "mastering" component is the costly somewhat by, requiring study and practice. This website offers lots of articles and tools to rile you started on the studying. You can technic all you poverty looking for freed in online poker rooms.