lauantaina, lokakuuta 29, 2005

Miellyttääkö naisia, vai ollako rehellinen?

Poikamiesboxi:
Yksikään tuntemani nainen ei ole yrittänyt muuttaa itseään miesten vuoksi. Ehkä naiset tajuavat, että aktiivisesti tapahtuva muutos on kuin lumen lakaisi portailta - kohta se on taas lumen peitossa. Miksi sitten miehille asetetaan tällaisia muutospaineita? Vai onko se sittenkin miesten omaa kuvitelmaa? Toisaalta jos nainen treffien jälkeen mainitsee, että "muuten oot kiva, mut oot liian kiltti", niin eikö mies sitten yritä ratkaista ongelmaa?
Ajatuskupla:
Lähtökohtaisestihan nainen on aina alkuvaiheessa päättävässä asemassa. Nainen päättää saako mies lähestyä naista ja jutella hänen kanssaan. Asia on tuttu ainakin jo 1700-luvulta, milloin naisilla oli hameissaan sellainen nykypäivänä huvitusta herättävä kehikko. Tämän kehikon tarkoitus oli tuoda naisille ympärilleen oma alue, jota mies ei päässyt rikkomaan eikä lähestymään liian lähelle ? nykyään käytetään termiä tulla iholle. Toisaalta, deodorantin puute voi olla yksi syy pitää sen ajan miehet kauempana.

Järkevä mies pysähtyy tämän jälkeen hetkeksi itsepohdiskeluun, miettimään mikä meni pieleen. Hän tekee analyysin itsestään ja määrittelee korjaavat toimenpiteet. Nainen usein (nähtävästi?) ajattelee, ettei mies ollut sopiva ja odottaa seuraavaa kosijaa. Tuleeko tästä käytöksestä joskus ilkeästikin käytetty sanonta nainen on täydellinen eikä hänen näin tarvitse miettiä omia puutteitaan?
Miehen tekemä iskuyritys on suurinpiirtein analoginen työnhaun kanssa. Jos työtön hakee paikkaa yrityksessä, eikä häntä oteta hommiin, kumpi joutuu muuttumaan, yritys vai työtön itse? Naisten korkeampi seksuaalinen markkina-arvo antaa heille ylellisen mahdollisuuden valita poikaystäväpaikan hakijoista paras. Miksi nähdä suurta vaivaa itsensä muuttamiseksi, jos kysyntää löytyy liikaa muutenkin? Sinkkumies taistelee muita sinkkumiehiä vastaan samalla tavalla kuin työtön taistelee työmarkkinoilla muita työnhakijoita vastaan. Miettikää itse: jos deittinettissä tai baarissa sinua lähestyisi satoja ehdottelijoita ja potentiaalisia kumppaneita, miten käyttäisit vapaa-aikasi? Aivan oikein, et itsesi ja luonteesi muuttamiseen ainakaan!

Luuserin päiväkirjasta löytyy deitti-ilmoitus kyhäilyä:
Aattelin tossa pari kuukautta sitten että netti on varmaan hyvä tapa löytää itsellekkin se oma kultamusukka. Mä vielä järkeillin että kun pistää ilmoituksen mahdollisimman moneen asialliseen deittipalveluun, niin varmasti jossain tärppäisi. Joten pistin lähestulkoon samanlaiset ilmoitukset cityn, herkku.netin, treffimestan, sihteeriopiston ja suomi24 sivuille. Mikä ihme siinä on että olen saanut vain muutaman vastauksen. Luulisi että täälä niitä sinkkuja riittäisi!!. Onko siinä vaan se etten kelpaa edes netin välityksellä. Mähän olen aika rehellinen luonne ja tein itestäni aika realistisen ilmoituksen. Pistin ilmoitukseen että olen 27 vuotias terminaalityöntekijä, kuuntelen norjalaista black metallia(oikeastaan musiikkimakuni on aika vaihteleva, mutta nyt tuo genre on aika lähellä sydäntäni) Varsinaisia harrastuksia ei ole, koska työni on aika fyysistä, tosin tykkään katella aika paljon tveetä ja muutenkin sellainen löhöily täyttää vapaa-aikani. Leffoja löytyy aika pino, tosin ne ovat painottuneet enemmän tuonne toiminnan ja aikuisviihteenpuolelle. Kirjoja en lue, enkä omista edes kirjastokorttia, jos tveestä ei tule mitään enkä jaksa mennä vuokraan mitään filmiä, niin pelailen sitten ennemmin jotain xbox-peliä kuin että tarttuisin johonkin kirjaan. Luonteestani mainitsin sen että olen sellainen introvertti ihminen eli sisäänpäinkääntynyt. En nauti suurista ihmisparvista ja hälystä. Mainitsin että olen myös aika kokematon naisten suhteen ja tällä hetkellä aika yksinäinen. Naiselle en pistänyt omasta mielestä mitenkään kohtuuttomia vaatimuksia(eli ei se vastauksien pieni määrä voi musta tästä johtua) Sanoin että haen 20-30v neitokaista, joka ei ole ainakaan liian lihava eikä mikään "pissis" tai nirppanokka. Ihan perinteinen mukava nainen kelpaa eli sellainen joka tykkää tehdä ruokaa ja kotitöitä.Plussaa olis myös se että nainen tykkäisi petihommista, koska ittellä himot hyrräävät joka päivä. Lopuksi toivotin hyvää syksyä ja alkavaa talvea, ja toivoin pikaisia yhteydenottoja. Siis mikä hemmetti siinä sitten on ettei tärppää!!! Minkälainen ilmoitus pitäisi tehdä jotta saisi edes vastauksia, kyllähän mä voisin alkaa valehteleen ilmoituksessa ja kertoa sitä sun tätä, mutta haluaisin kohdata sen elämäni naisen ihan oman ittenäni ja kyllähän se totuus aina paljastuu kun tavataan.
Jaahas, näköjään taas yksi mies on joutunut "rehellisyysmeemin" uhriksi. Tuollainen umpirehellisyys on ylellisyyttä, johon miehillä ei ole yksinkertaisesti varaa. Tilannetta voisi verrata tuotteen markkinointiin. Markkinoinnissa tuotetta on kehuttava, vaikka myyjä tietäisi aivan hyvin, että tuote ei ole muita kummempi. Luuseri vaikuttaa aika lailla perusmieheltä ja sillähän ei tunnetusti pitkälle pötkitä. Naiselle asetetut odotuksetkin ovat hyvin tavallisia. Itse antaisin seuraavanlaisia ohjeita:
1) Ilmoituksesta pitäisi tulla ilmi toiveikkuus ja intohimo elämään, tietynlainen kunnianhimo. Nyt teksti kuulostaa... no, luuserin kirjoittelulta. Toki noissa olosuhteissa olo on toivoton, mutta sitä ei saa heijastaa rehellisesti tekstiin.
2) Aikuisviihteestä ja seksistä ei kannatta mainita todellakaan mitään! Toki kaikki miehet katsovat pornoa, mutta se on syytä jättää ääneenlausumattomaksi totuudeksi. Muutenkin seksistä kirjoittaminen antaa sellaisen vaikutelman, että olet kiinnostunut vain seksistä.
3) Älä mainitse olevasi introvertti, sillä kukaan ei pidä introverteista.
4) Älä mainitse puuttuvasta kirjastokortista.
5) Älä mainitse kokemattomuudestasi naisten suhteen, se antaa varman todisteen luuseriudestasi... sano vaan, että etsit sitä oikeaa, eikä sellaista ole vielä tullut vastaan.
6) Älä mainitse naisen ruualaitosta. Se antaa sovinistisen kuvan ja sitä paitsi, nykynaiset eivät osaa laittaa ruokaa.
7) Jos haluat jatkaa umpirehellisellä linjallasi, sinun on todellakin muututtava!

perjantaina, lokakuuta 28, 2005

Blogin älyllisen tason korotus potenssiin

Lainauksia Hegeliltä: "Oikeus sinänsä eroaa oikeudesta, joka on erityisenä läsnä. Siten oikeus sinänsä on tosin vaadittua ja olennaiseksi tarkoitettua, mutta samalla vain vaadittuna se on pelkästään subjektiivista eli epäolennaista ja vain oikeudelta näyttävää"

"Vaikka konkreettisen oikeuden loukkaus onkin positiivista, ulkonaista olemassaoloa, se on kuitenkin itsessään häviävä. Tämän häviävyyden ilmennys on vastaavasti olemassaolon saava loukkauksen hävittäminen - oikeuden todellisuus sen välttämättömyytenä, oikeuden, joka välittyy itsensä kanssa kumoamalla loukkauksensa."
Naistutkimus

Naistutkimuksen perusta? (pdf):
Naistutkimus ilman biologiaa ja psykologiaa on kuin fysiikka ilman matematiikkaa: Perusta on hatara ja tulokset ovat ohuita.
Addiktiivistä ajanvietettä miehille.

Humanistikin voi työllistyä.


On lottovoitto syntyä Suomeen.
Sex/Gender jaon ongelmallisuus

Moira Gatens:
Useat feministiset teoriat ja julkaisut ovat ottaneet genderin keskeiseksi selittäväksi kategoriakseen, tavoitteenaan vastustaa biologista reduktionismia. Genderin merkitystä korostavien ryhmien taustalla on ajatus mielestä passiivisena tyhjänä tauluna, jonne yhteiskunta kirjoittaa käyttäytymisohjeet sosiaalistavilla oppitunneillaan. Fysiologinen ruumis nähdään siten vain lähinnä sosiaalisten oppituntien passiivisena välittäjänä. Loogisena johtopäätöksenä tyhjän taulun oletuksesta saadaankin ratkaisu naisten alistamisen lopettamiselle: uudelleenkoulutus ja patriarkaatin alistavien ja keinotekoisten koodien poisoppiminen, johtaen poliittisesti korrektiin ja tasa-arvoiseen ihmiseen, androgyyniin. Tuo väitetty keinotekoinen yhteys naisellisuuden ja naisen vartalon sekä maskuliinisuuden ja miehen vartalon välillä muodostaa Gatensin kritiikin pääkohteen.

Eräs naisliikkeen polttavimmista kysymyksistä koskee seksuaalisen tasa-arvon ja seksuaalisen eron välistä käsitettä. Gatensin mukaan seksuaalisen tasa-arvon ajajat vääristelevät niiden feministien asemaa, jotka kannattavat seksuaalisten erojen politiikkaa. Seksuaalisten erojen kriitikoilla on tapana jakaa sosiaalisen tutkimuksen kenttä tiukasti kahtia a) ympäristön merkitystä korostaviin ja b) essentialisteihin.Gatensin pyrkimyksenä on osoittaa seksuaalisia eroja kannattavia feministejä kohtaan esitetyt syytökset essentialismista ja biologismista vääriksi.

Psykoanalyytikko Robert J. Stoller (1968) tuli tutkimuksissaan siihen tulokseen, että transseksuaalisuuden alkuperä on kokonaan sosiaalisesti, eikä suinkaan biologisesti tai fyysisesti määräytyvä. Stollerin mukaan miestransseksuaaliksi tuleminen on seurausta varhaisen äiti-lapsi suhteen laadusta. Stollerin tutkimus otettiin innostuneesti vastaan feministien keskuudessa ja sitä käytettiin teoreettisena oikeutuksena tasa-arvolle sukupuoleen katsomatta. Innostus Stollerin tutkimusta kohtaan juontaa liberaalin humanismin noususta 1960 -luvulla ja siihen liittyneestä uskosta koulutuksen mahdollisuuksin muutoksen aikaansaajana. Sukupuolten samanlaistamisyrityksen onnistuminen vaatii kahden teesin toteutumista: 1) Ruumis on passiivinen ja neutraali suhteessa tietoisuuteen. Tietoisuus on ensisijainen ja määräävä. 2) Yksilön elämänkokemuksia voidaan muuttaa vaihtamalla kulttuurisia käytäntöjä Jos nuo kaksi oletusta pitävät paikkansa, maskuliinista ja feminiinistä käytöstä voidaan pitää keinotekoisina käytöksen muotoina, jotka eivät ole sidoksissa biologiseen sukupuoleen.

Sex/gender jaottelu tekee selkeän eron biologisen ruumiin ja mielen välille. On kuitenkin hyvin kyseenalaista, voidaanko tuollaista eroa tehdä. Freud korostaa, että esimerkiksi havaitsemistapahtumaa ei voida redusoida mieleen tai ruumiiseen liittyväksi, vaan että se tulee pikemminkin ymmärtää subjektin aktiivisuutena. Jos hyväksymme ajatuksen seksuaalisesti eriytyneestä subjektista, emme voi hyväksyä sitä väitettä, että patriarkaatti on sosiaalisesti organisoitunut systeemi, jossa maskuliininen gender asetetaan feminiinisen genderin yläpuolelle. Ei ole olemassa neutraalia kehoa - on olemassa naisen ja miehen keho ja siten keho on aina sukupuolittunut subjekti. Jos identtinen sosiaalistaminen aiheuttaa miehissä ja naisissa erilaista käytöstä, miesten ja naisten kehoja ei voida pitää neutraaleina subjekteina. Jokainen keho kantaa mukanaan niitä merkityksiä, jotka se on kohdannut elämänsä aikana. Miehen ja naisen kehon erilaisella sosiaalisella arvolla täytyykin siten olla vaikutus miehen ja naisen tietoisuuteen.

Puhdasoppinen sex/gender jaottelu tarkastelee ihmisen mieltä ja mieleen sisältyviä ideoita. Tuollaisessa tarkastelussa jätetään huomioimatta naisen ja miehen erilainen elämänhistoria kaikkine kokemuksineen ja implisiittisesti sitoudutaan ihmisen behavioristiseen perusluonteeseen. Jotkin ruumiilliset kokemukset, kuten kuukautiset, liittyvät kuitenkin naisena olemiseen naisen kehon kautta ja siten antavat miehen feminiinisyydelle erilaisen sisällön. Voidaankin olettaa, että kuukautisilla on vaikutusta siihen, kuinka tyttö kasvaa omaan seksuaalisuuteensa. Pointti on siinä, että keholla on vaikutus patriarkaalisen sosiaalisen todellisuuden muodostumiseen. Miehen feminiinisyydellä on siten väistämättä laadullinen ero verrattuna naisen feminiinisyyteen. Ajatus tietoisuuden täydellisestä sosiaalisesta konstruktiosta on siten hylättävä.

Miesten ja naisten seksuaalisiin eroihin uskovia feministejä syytetään usein essentialisuudesta ja epähistoriallisuudesta. Syytettä voidaan pitää ironisena siten, että sukupuolten samanlaisuutta korostavat feministit uskovat itsekin miesten ja naisten samankaltaistamisen onnistuvan ilman sukupuolten historiallisen taustan huomioimista. Syytöksiä epähistoriallisuudesta ja essentialismista voidaankin esittää kumpaankin suuntaan. Sukupuolten välisiin eroihin uskovat teorioitsijat eivät pidä objektina fyysistä kehoa, vaan pikemminkin tietyssä historiallisessa tilanteessa sijaitsevaa kehoa. Sukupuolen sosiaalista konstruktiota korostavissa teorioissa biologista kehoa ei nähdä eletyn elämän kautta muodostuvana imaginaarisena kehona. Jos kuitenkin haluamme ymmärtää sex/gender erottelua paremmin, on meidän kiinnitettävä huomiota imaginaarisen kehon käsitteeseen.

On siis selvää, että miehen kehon ja maskuliinisuuden sekä naisen kehon ja feminiinisyyden välillä on olemassa yhteys. Ei ole essentialismia myöntää, että tuo yhteys on seurausta monimutkaisesta historiallisesta, kulttuurisesta ja psykologisesta verkostosta. Feminiinistä käytöstä ei siten tule nähdä pelkästään patriarkaalisen sosialisaation tuloksena, vaan myöskin biologiaan liittyvien kulttuurisesti jaettujen fantasioiden ilmentyminä ja niihin kohdistuvina reaktioina.
Sara Heinämaa:
Englanninkielisellä kielialueella sosiaalinen sukupuoli gender ja biologinen sukupuoli sex ovat muodostaneet suurempia perusteluja kaipaamattoman kahtia jaottelun. Genderin käsitettä käytetään kahdella eri tavalla: 1970-luvun feministien mukaan gender pitää sisällään mentaalisia piirteitä ja käyttäytymispiirteitä. Muodollisemmassa määritelmässä gender viittaa niihin sukupuolipiirteisiin, jotka määräytyvät yhteiskunnasta ja kulttuurista käsin. Gender-käsitettä käytetään myöskin usein itsestäänselvyytenä perustelematta sen tarkempaa sisältöä, vaikka filosofisesti ajatellen käsite on kaikkea muuta kuin selvä.

Sex/Gender jaottelu on usealla tapaa moniselitteinen. Käytössä on sekä sisällöllinen että muodollinen erottelu, jotka ovat sen lisäksi usein toisiinsa kietoutuneina. Jos sisällöllistä ja muodollista käyttötapaa ei eroteta tosistaan, sex/gender erottelun suhde mieli-ruumis ja kulttuuri-luonto jaotteluihin jää epäselväksi. Myöskin mielen ja ruumiin välinen rajanveto pitää sisällään perustavanlaatuisia filosofisia ongelmia, jotka vaatisivat tarkempaa käsitteellistä määrittelyä. On myöskin huomattava, että feministiset teoriat ovat perinteisesti vastustanut mieli-ruumis ja kulttuuri-luonto jaotteluja, joita sex/gender jaottelun käyttäminen edellyttää.
Ei vaan keksi mitään postattavaa

sunnuntai, lokakuuta 23, 2005

Pokeri

Pokeri on päivän hittipeli, eikä tarvitse olla kummoinen ennustaja arvatakseen, että siitä tulee Suomessakin lähiaikoina merkittävä ilmiö. Kohta lapset kouluissakin varmaan pelaavat ja häviävät viikkorahansa. Lehtiin tulee juttuja pokerissa omaisuuden tienanneista ja hävinneistä. Suomen pokeriammattilaisista nousee esiin mediajulkkuja.

Olen seurannut televisiosta World poker touria ja televisioitu pokeri on tosiaan hyvin kiinnostavaa katsottavaa. Parasta tietenkin oli, kun suomalainen voitti yhden osakilpailun ja toinen suomalainen oli samassa kisassa aivan kärjessä hänkin.

Yhtä asiaa olen kuitenkin ihmetellyt. Pokerissa liikkuu valtavat rahat ja monet huipuista ovat pelanneet sitä vuosikymmeniä. Silti televisioidusta pokerista välittyy hyvin amatöörimäinen yleisvaikutelma. Mitä finaalipöytien koostumukseen tulee, niin minulle on tullut sellainen vaikutelma, että n. puolet pelaajista on ollut eläkkeelle jääneitä bisnesmiljonäärejä, joilla ei oikein ole muuta tekemistä kuin pokeri. Usein he ovat opetelleetkin pelin vasta joitakin vuosia sitten. Ja se toinen suomalainenkin, joka melkein voitti WPT:n oli pelannut vasta 3 kuukautta!

Jos nyt vertaa pokeria tuolta pohjalta melkein mihin tahansa muuhun lajiin, niin huomaa, että huipulle päästäkseen useat muut lajit pitää aloittaa jo suunnilleen vauvaiästä lähtien. Olisi vaikea kuvitella esimerkiksi huipulla oleva shakinpelaaja, joka on pelannut 3 kuukautta tai aloittanut shakin pelaamisen keski-ikäisenä.

Jos vielä ruoditaan tuota eilistä pokerifinaalia, niin siinäkin oli paljon amatöörimäisiä piirteitä. Yksi pelaajista tuntui olevan todellinen varman päälle pelaaja, eikä tullut mukaan kuin todella hyvillä korteilla. Tuollainen pokeristrategia on tietenkin muille pelaajille hyvin helppo lukea. Jos tuollainen pokeristrategia olisi hyvä pitkän päälle, niin varmaan kaikki me voisimme olla pokerimestareita. Sitten oli se yhden yksi tipautusjako, jossa Devil Fish laittoi kaikki peliin ja amatööribisnesukko lähti mukaan, vaikka hänellä kädessä vain Kurko ja kasi. Miettimättä. Kotimatkahan siitä seurasi.
Evoluutio

Ruotsin feministipuolueen kannatusevoluutio.
1. When feminist party was founded six months ago, polls showed that a quarter of voters would consider supporting Feminist Initiative in elections next year because of rising domestic violence against women and higher salaries for men.

2. Swedish feminists whose newly formed party is disintegrating after hardliners presented a manifesto advocating a "man tax", the abolition of marriage and the creation of "gender-neutral" names. The party called also for the creation of more "gender-neutral" names such as "Robin" or "Norva" that could apply to a boy or a girl.

3. In new opinion polls only 1.3% of voters said they would vote for the feminist party.
No, Ruotsin feministejä ei ainakaan voi syyttää äänestäjien kosiskelemisesta ja populismista.

lauantaina, lokakuuta 22, 2005

Maailmanlaajuinen miesjahti

Ilta-Sanomat:
ManU:n tähtijalkapalloilija Cristiano Ronaldo pidätettiin keskiviikkona raiskauksesta epäiltynä, eikä tapaus ole ainoa laatuaan. Seksuaalinen hyväksikäyttö on Suomenkin urheilupiireissä paljon yleisempää kuin luullaan.

Näin arvioi Sexpo-säätiön toiminnanjohtaja seksologi Jukka Virtanen (kuvassa), entinen urheilija ja valmentaja itsekin.

- Raiskaukset ja hyväksikäyttö ovat todellinen ilmiö myös Suomessa. Meilläkin asioita katsotaan sormien läpi ja salaillaan, jopa sovitaan rahalla ammattiurheilupiireissä, Jukka Virtanen toteaa.
Televisio-ohjelma USA:ssa:
Beginning October 20th, PBS stations around the nation will air a film entitled "Breaking the Silence: Children's Stories". The hour-long program makes some astonishing claims. George Washington University Law Professor Joan Meier says that in "75% of cases in which fathers contest custody, fathers have a history of being batterers". In her worldview, if a father seeks a relationship with his children in family court, that in itself is tantamount to proof that he's a batterer.
Ja todellisuus.

Varannan har haft sex mot sin vilja:
Unga tjejer gillar sex ? men de är osäkra på sig själva och sina kroppar. Nästan varannan har haft sex mot sin vilja, visar en ny undersökning.
Niinhän maailma toimii, ihmiset tekevät paljon tekoja, jotka ovat vastoin heidän tahtoaan...Kaupasta olisi mukava ottaa tavaroita ilmaiseksi, mutta niistä joutuu maksamaan, töihin ei huvittaisi lähteä ja siivoaminen on yhtä tuskaa. Valitettavasti emme elä maailmassa, jossa voisimme tehdä vain sitä, mitä haluaisimme.

Oprahin lista lasten hyväksikäyttäjien tarkkailemiseksi:
Be wary, but not paranoid, of adults who have one or several of these behaviors. These common traits of sex offenders should help you raise the red flag on inappropriate relationships between adults and your children.

* Adults who seem preoccupied with children
* Single adults who work or volunteer with children's clubs/activities and frequently spend their free time doing "special" things with kids
* Adults who spend time volunteering with youth groups who do not have children in those groups
* Adults who seem to engage in frequent contact with children, i.e., casual touching, caressing, wrestling, tickling, combing hair or having children sit on their lap
* Adults who act like children when with children or who allow children to do questionable or inappropriate things
* Adults who want to take your children on special outings too frequently or plan activities that would include being alone with your child
* Adults who do not have children and seem to know too much about the current fads or music popular with children
* Adults that your children seem to like for reasons you don't understand
* Adults who seem able to infiltrate family and social functions or are "always available" to watch your kids
Tuleeko noista vihjeistä ketään mieleen? Aivan oikein, naiset! Naiset ovat ilmeisesti Oprahin mukaan pahin uhka lapselle. Jokaisen miehen kannattaa muuten pitää vähintään 50 m etäisyys lapsiin oman oikeusturvansa kannalta. Näinä miesjahdin aikoina ei voi koskaan olla liian varovainen.

Ruokaohjeita on kysytty...kas tässä.

Jeesus tulee.

perjantaina, lokakuuta 21, 2005

Sisäpiiri

Blogistanin sisäpiiri on ollut keskustelun kohteena monessakin paikassa. Koska itse sisäpiiriin kuuluvatkaan eivät tunnu näköjään tietävän, mikä blogistanin sisäpiiri on, miten se on syntynyt ja miten sen olemassaolo ilmenee, on syytä tarkastella käsitteen sisältöä tarkemmin.

Sisäpiirin synty: Alussa oli yksinäisiä blogeja. Osa bloggaajista oli sosiaalisia yksilöitä, jotka halusivat tutustua muihin bloggaajiin lähemminkin. Järjesttiin blogitapaamisia, joissa sosiaaliset bloggaajat tapasivat toisiaan. Sosiaalisten bloggaajien välille syntyi ystävyyssuhteita.

Sisäpiirin määritelmä: Blogistanin sisäpiiri koostuu blogisosiaalisista yksilöistä, jotka tapaamisten ja muun yhteydenpidon kautta muodostavat Blogistanin ytimen.

Ketkä eivät kuulu sisäpiiriin: Blogistanin sisäpiiriin eivät kuulu sellaiset bloggaajat, jotka eivät käy blogitapaamisissa ja/tai eivät harrasta blogisosiaalisuutta. Blogisosiaalisuuden puute voi johtua monesta eri seikasta: 1) Bloggaaja voi olla luonnoltaan epäsosiaalinen, 2) Bloggaaja on jossain määrin blogisosiaalinen, mutta sosiaaliseen yhteydenpitoon vaadittava aika , vaiva, välimatka tai muu syy estävät kanssakäymisen, 3) Blogistanin sisäpiirin kanssakäyminen ei edusta sellaista sosiaalisuutta, josta bloggaaja on kiinnostunut, 4) Bloggaaja on tulokas Blogistanissa.

Sisäpiiriin on siis täysin mahdollista mennä, jos haluaa/jaksaa/on aikaa. Se, että sisäpiiri ei ole suljettu yhteisö ei kuitenkaan merkitse sitä, etteikö se olisi olemassa.

Sisäpiirin vaikutuksia: Monet ovat kommentoineet Top-listaa siten, että kärjessä olevat blogit eivät ole mitenkään parempia kuin monet paljon alempana olevat blogit. Se vaikuttaa epäoikeudenmukaiselta, koska ajatellaan, että Top-listan tulisi heijastella blogien välistä paremmuusjärjestystä.

Top-lista heijastaa kuitenkin luetuimmuutta blogilistan kautta. Sisäpiirin sijoittuminen lista kärkeen selittyy osaltaan sillä, että kun bloggaajat oppivat tuntemaan toisensa tapaamisissa, niin sitä kautta kiinnostutaan tuttujen blogien lukemisesta, vaikka kyseisen henkilön blogi ei olisi muuten mitenkään parempi kuin joku muu blogi, tai edes kovin hyvä kaiken kaikkiaan. Sääntö: Mitä useampia bloggaajia tunnet henkilökohtaisesti, sitä paremmin sijoitut Top-listalla, koska osa noista tutuista tilaa blogisi vain siksi, että he tuntevat sinut.

Kuukkelipalkintoihin sisäpiiri vaikuttaa seuraavasti: Sisäpiiri järjestää Kuukkeli-gaalan, on innokkaimmin äänestämässä ehdokkaita ja lopulta itse valitsemassa voittajia. Ei niin yllättävä lopputulos on se, että Kuukkelipalkinnot jaetaan sisäpiirille itselleen.

Yhteenveto: Bloggaajan kuuluminen tai kuulumattomuus sisäpiiriin riippuu kyseisen bloggaajan blogisosiaalisuudesta. Sisäpiiriin kuulumattomuus vaikuttaa negatiivisesti niin Top-listalla sijoittumiseen kuin Kuukkelipalkinnon saantimahdollisuuksiin.

torstaina, lokakuuta 20, 2005

Luovaa raiskauslainsäädäntöä Ruotsista

Ruotsin hallitus
on päättänyt esittää, että kännissä naiminen on rikollista puuhaa. Oikeusministeri Thomas Bodströmin Ruotsin valtiopäiville esittämässä lakialoitteessa pyritään vähentämään seksirikollisuutta erikoisilla keinoilla, joista mielenkiintoisin on naimisen päihtyneen naisen kanssa julistaminen raiskaukseksi. Aloitteessa ei tarjoilla sellaista vaihtoehtoa valtiopäivien hyväksyttäväksi, jossa kännissä onkin mies ja seksiä vonkaava osapuoli nainen tai toinen mies.
Aftonbladet.

Lakihan vaikuttaa ihan hyvältä, kunhan se vain laitetaan koskemaan kumpaakin sukupuolta yhtäläisesti. Jos tuollainen laki (tasapuolisessa versiossaan) saadaan myös Suomeen, niin minun on ilmeisesti yritettävä opetella elämään sen faktan kanssa, että minut on raiskattu kymmeniä kertoja elämäni aikana. Jännä nähdä, montako ruotsalaista miestä on vapaalla jalalla sen jälkeen, jos tuo laki säädetään.
Linkkejä

Divorce settlements have become ludicrously expensive.


Conanista ja suomalaisista juttua Australiassa.

Taidetta.

Matti: "Emme eroa koskaan."

Ikea.

ATM:n lakoninen toteamus.

maanantaina, lokakuuta 17, 2005

Uberseksuaalit miehet

Bono the ultimate ubersexual man:
Ubersexuals are the most attractive (not just physically), most dynamic, and most compelling men of their generations. They are confident, masculine, stylish, and committed to uncompromising quality in all areas of life.

Here is Salzman's top 10 most famous ubersexuals, in descending order. The comments are hers.

10. Daily Show host Jon Stewart: Outspoken without regard to what others think. Supportive of women and pokes fun at himself.

9. Guy (Mr. Madonna) Ritchie: Masculinity is unquestioned even though he's married to one of the world's top music icons. Gravitating toward strong women tends to be an uber trait.

8. Actor Pierce Brosnan: His James Bond strength was never compromised when we watched him publicly mourn his first wife (and raise her children). Remington Steele's classic elegance and savoir faire.

7. Actor Ewan McGregor: Handsome, fashionable family man, McGregor is versatile enough to go from riding his Harley Davidson around the world to walking the red carpet. Comfortable in his own sexuality.

6. Barack Obama: U.S. senator who marries sentimental love of family with a new face of patriotism. Looks sharp in a suit.

5. Arnold Schwarzenegger: From body builder to mega movie star to politician, all the while keeping his shoes buffed and hair in place. He has succeeded in every challenge he's faced, and he has a Kennedy for a wife.

4. Donald Trump: Love him or hate him, The Donald is certain about what he wants and sets out to get it, no holds barred. Women find his power almost as much of a turn-on as his money.

3. Former U.S. president Bill Clinton: Born charmer with Southern roots who is not afraid to cry. He is a supremely confident, decisive leader. Supremely sexy hands.

2. Actor George Clooney: Appreciates the finer things in life (including his villa on the shores of Lake Como), and he is strongly bonded with and loyal to a cadre of male friends.

1. Bono: Is it any wonder rumours were swirling about a Nobel Peace Prize?
Onko uberseksuaalin vastakohta underseksuaali?

Video keskiverroista amerikkalaisista.

sunnuntai, lokakuuta 16, 2005

Filosofian miehisyys - feministinen kritiikki

Jean Grimshaw: Suurin osa filosofeista on ollut miehiä. Se ei kuitenkaan sinällään riitä todisteeksi filosofian miehisyydestä. Useimmat miesfilosofit eivät myöskään ole arvostaneet naisia kovin korkealle. Filosofian historia on myöskin tietyiltä osiltaan hyvin misogyynistä. Voidaanko kuitenkaan ajatella, että filosofien naisia halveksivat asenteet tekisivät heidän muusta filosofiastaan miehistä? Paras tapa arvioida tuollaista väitettä löytynee siitä, miten naiset on jätetty huomiotta filosofian historiassa. Joissakin tapauksissa taas filosofia voi vaikuttaa sukupuoleen sitoutumattomalta, mutta kyse saattaa olla vain pintavaikutelmasta. Monien filosofien töissä hyvä inhimillinen elämä on liitetty "täyden ihmisyyden" käsitteeseen. Aristoteleen mukaan täyteen ihmisyyteen kuuluu järjen käyttö, eikä siten naisia tai orjia voida täysin pitää ihmisinä. Ongelmana orjilla ja naisilla on Aristoteleen mukaan siinä, että heillä on väärän tyyppistä tietoa, eikä sielun rationaalinen osa tule täysin käytetyksi. Aristoteleen mukaan vapaitten miesten tulisi elää itsensä oikeuttavaa elämää ja muiden (naisten ja orjien) tulee toimia välineinä sen saavuttamisessa.

Kantin kirjoituksissa naisiin suhtaudutaan kahtalaisesti: välillä otaksutaan, että naiset eivät ole kykeneviä intellektuaalisiin suorituksiin, toisaalla taas sanotaan, että naiset kyllä kykenevät intellektuaalisuuteen, mutta mekaniikkaa tai kreikkaa opettelevasta naisesta tulee parrakas hirviö. Kantin mukaan naiset eivät kykene toimimaan periaatteiden mukaan. Kant yhdistää sensitiivisyyden ja myötätunnon alistuvuuteen, heikkouteen ja epäitsenäisyyteen. Mutta miksi asian pitäisi olla noin? Miksi noita ominaisuuksia ei voitaisi yhdistää yhtä hyvin voimaan, itsenäisyyteen ja itseluottamukseen?

Locke ajattelee, että on olemassa luonnollinen sukupuolien välinen eriarvoisuus. Miehellä on luonnollinen auktoriteetti vaimonsa ylitse. Naisten roolina on lasten tuottaminen ja tuo seikka antaa miehille auktoriteetin sen kautta, että nainen on taloudellisesti riippuvainen miehistä. Avioliitossa oleva omaisuus kuuluu miehelle. Voidaan ajatella, että omaisuuden säilyttäminen miehillä tukee ajatusta naisten pitämisestä miehistä riippuvaisessa asemassa. Yleensä kuin Locken ajatuksia on kommentoitu, naisten alisteista asemaa hänen filosofiassaan ei ole kuitenkaan huomioitu millään tavalla.

Descartesin filosofia oli päämääriltään periaatteessa tasa-arvoista. Hänen tarkoituksenaan ei ollut jättää naisia filosofiansa ulkopuolelle. Kaikesta huolimatta feministisessä filosofiassa nähdään Descartesin näkökulma tyypillisen miehisenä. Länsimaisessa filosofiassa arvostetaan miehisiä ominaisuuksia ja halveksutaan feminiinisiä. Filosofian miehisyys on myöskin sidoksissa maailman miehiseen kokemiseen. Descartesin kuva "itsestä", joka ei ole riippuvainen materiasta ja jota pidetään yllä ajattelun avulla edustaa tyypillistä miehistä regressiota lapsuuden asteelle.

Jane Flax listaa filosofian miehisyyden tuottamia ongelmanratkaisumalleja:
1) Ihmisen erillisyyden korostaminen ja sosiaalisen vuorovaikutuksellisuuden vähättely.
2) Autonomisuutta korostava yksilöllisyys.
3) Vastakkainasettelut ruumiin ja mielen, järjen ja intohimon sekä järjen ja tunteen välillä.
4) Kontrollin, dominoinnin ja tunteiden hallinnan korostaminen.
5) Naisten pelko.
6) Kaiken naisiin liittyvän aliarvostus.
  • Filosofiassa on aliarvostettu sitä, mikä on feminiinistä.
  • Naisia on pidetty jollakin tapaa puutteellisina niin, että he eivät kykene inhimilliseen täydellisyyteen.
  • Feminiinisen aliarvostus ei ole ainoastaan vaikuttanut naisia vastaan, vaan se on vaikuttanut niiden arvojen ja prioriteettien vääristymiseen, jotka keskeisiä inhimillisessä todellisuudessa.

perjantaina, lokakuuta 14, 2005

Hienoja uutisia!

Uutistarjonta on usein kovin negatiivista, mutta välillä Suomeen kantautuu iloisiakin uutisia:
Suomalaissyntyinen tutkija eroaa Feministinen aloite -liikkeestä. Syyksi Rosenberg mainitsee muun muassa Ruotsin poliittisen ilmapiirin muuttumisen feministivastaiseksi. Professori Tiina Rosenberg eroaa Ruotsin feministipuolueen hallituksesta ja keskittyy tutkimustyöhönsä. Maassa, jossa puolueet vielä puolisen vuotta sitten keskenään kilpaillen nimittivät itseään feministisiksi, on feminististä tullut haukkumanimi.
Liberaaliblogissa lisää juttua Tiina Rosenbergistä.

Miksi feminismiä sitten vihataan nyt Ruotsissakin? Artikkeli "Spermaa luovuttaneesta elatusvelvollinen" antaa johdatuksen aiheeseen.

Abuse against men ignored researcher: Just as likely as women to be battered.

Keskustelua naisten asenteesta.

Men think of 'sex' 20 times a day, women 6.

sunnuntai, lokakuuta 09, 2005

Täydelliset naiset

Tosielämän täydelliset naiset:
Jollaksen rouvat ovat kaikki tyytyväisiä elämäänsä. Kotona oleminen on usein ihan luksusta. On ihana hoitaa lasta kotona, katsoa, kun hän kasvaa. Kukaan kolmikosta ei koe, että olisi joutunut uhraamaan uransa tai luopumaan jostakin itselleen tärkeästä asiasta valitessaan kotiäitiyden. Päinvastoin.

Töissä ollessani tunsin huonoa omaatuntoa, kun lapsi oli jatkuvasti sairas ja jouduin jäämään kotiin. Suoraan sanottuna olen paljon tyytyväisempi nyt. En kaipaa takaisin samaan stressaavaksi kokemaani työhön.

Toisen on joustettava. Naiset saavat huonompaa palkkaa ja pääsevät huonompiin virkoihin, joten usein se on mies, joka tekee uran. Me teemme oman panoksemme kotona. Uskon, että monenkaan miehen ego ei kestäisi sitä, jos nainen jyräisi työelämässä ja mies olisi kotona.
Voi tuota naisten logiikkaa...Ensin sanotaan, että kotona oleminen on luksusta stressaavaan työhön verrattuna ja sitten väitetään perään, että "ollaan joustettu". Lokotellaan kotona ja väitetään, että miesten elämä ei moista kestäisi. Minun egoni kestäisi ainakin, kunhan vain löytäisi jonkun elättäjäksi.

Darwinilaisuuden ja sen ideologisen perustan luonnontieteellinen romahdus:
Useimmat ihmiset uskovat, että evoluutioteorian esitteli ensimmäisenä Charles Darwin ja että se perustuu tieteellisiin todisteisiin, havaintoihin ja kokeisiin. Darwin ei kuitenkaan ole teorian luoja eikä teoria perustu tieteellisiin todisteisiin. Teoria muodostuu muinaisen materialistisen filosofian opin soveltamisesta luontoon...Samalla kun darwinilaisuus ruokki rasismia 1800-luvulla, se muodosti perustan ideologialle, joka kehittyi ja peitti maailman vereen 1900-luvulla, natsismin...Kun fasistit ovat darwinilaisuuden oikealla laidalla, vasemmalla ovat kommunistit. Kommunistit ovat aina kuuluneet Darwinin teorian kiihkeimpiin kannattajiin...Kuten olemme tähän mennessä nähneet, darwinilaisuus on erilaisten ihmiskunnalle 1900-luvulla tuhoa merkinneiden väkivallan ideologioiden perustana...Darwinilaisuus kuitenkin näkee ja esittää konfliktin ja väkivallan luonnollisina, oikeutettuina ja oikeina käsitteinä, joiden täytyy toteutua...Jos jotkut ihmiset harjoittavat terrorismia käyttäen islamin, kristinuskon tai juutalaisuuden käsitteitä ja symboleja ja näiden uskontojen nimissä, voi tämän vuoksi olla varma, että ne ihmiset eivät ole muslimeja, kristittyjä ja juutalaisia. He ovat todellisia sosiaalidarwinilaisia.
Muna kädessä.

perjantaina, lokakuuta 07, 2005

Lyhyt nainen on naisellinen

Taller women are more career-driven:
Scots academics questioned 1,220 women from the UK, United States, Canada and Australia and found the taller ones were less broody, had fewer children and were more ambitious. They were also likely to have their first child at a later age.

Taller women are likely to have more testosterone, which could give them more "male" traits, such as being assertive, competitive and ambitious.

"Tall women may have higher levels of testosterone which may cause them to have more masculine personalities. The physiology of the body controls the psychology of the mind."
Lehtijuttuja Tanja Karpelasta: Muutama kommentti tekijänoikeuslaista tähän väliin...puoli blogistania tuntuu olen kuohuksissa uuden tekijänoikeuslain vuoksi. Vaikka laki ei selkeydessään olekaan onnistunut, sen perusidea on kuitenkin ihan järkeenkäypä. Jos joku haluaa musiikkia, videoita tai tietokoneohjelmia, niitä voi mennä kaupasta ostamaan. Näinhän se markkinatalous etenee.

Vauvan paita.

Vinosyöttö.

Diners club:

Merviii! Mä oon vapaa!

torstaina, lokakuuta 06, 2005

Jos elämä tuntuu...

...puuduttavan köyhältä, voi lukea Outi Alasen kirjoituksia.
"Monet ovat kertoneet, että ovat käyneet nettisivuillani. Ihmettelevät, miksi teen tällaista. Olen kuulemma idiootti ja tullut hulluksi. Kehoittavat poistamaan sivut. Mitä vittua? Jos joku kehtaa väittää minulle, että sivuni ovat hullut ja puhun siellä pelkkää paskaa, niin tervetuloa puhumaan siitä kasvotusten kanssani (Paitsi teidän käteenvetäjien, jotka suurimmaksi osaksi käyvät sivuillani herkkulaatikkoni näkemisen toivossa). Käydään vaikka yhdessä kohta kohdalta läpi jokainen tekstinpätkä. Yllätykseksi, kun keskustelumme on jatkunut sivuistani, niin käykin ilmi, että ihmiset eivät lue tekstejäni, paitsi ehkä sinä, NYT-liitteen toimittaja. Nimeäsi en tiedä. Ja aloitit nettisivujeni arvostelun sillä, että ikäänkuin olettaisin, että ihmisten tulisi tietää kuka minä olen. Haista sinä huora vittu. Kerrataan vielä:

Aloitin tekemään sivujani vain itseäni, ja ainoastaan itseäni varten. Ja mielestäni se on teidän ongelmanne ainoastaan, jos eksytte minun, "väärinymmärretyn neron", sivuille. Tässä joukossahan tuntee itsensä jopa älykkääksi. ""

keskiviikkona, lokakuuta 05, 2005

Ruotsissa feminismi ja naisten pahoinvointi etenevät käsikädessä

Ruotsalaisnaisten
yleisimmäksi sairausryhmäksi ovat nousseet psyykkiset sairaudet. Selvityksen mukaan univaikeudet, masentuneisuus, ahdistus, huolestuminen ja muut senkaltaiset vaikeudet ovat lisääntyneet, etenkin nuorilla ja naisilla.
Left Party has proposed a series of equality-related initiatives:
The party proposed a "national cost calculation" of men's violence against women, as well as a treatment programme to encourage men to take responsibility for their violence.

The Left Party also said it wants a survey of the real value of Sweden's pornography market, and the link between pornography and sexualised violence against women. Limiting the spread of pornography was also included in the proposals.

Glamourfeminismillä
tarkoitetaan naisellisista vaatteista ja paljaasta pinnasta pitävää sekä seksistä avoimesti puhuvaa feministiä. Mitä tästä nyt oikein pitäisi ajatella? Glamourfeminismi on sitä, että ylikorostetusti tehdään naisista sellaisia, että he kävelevät vip-jonojen ohi ja aina kun he tulevat paikalle, tapahtuu jotain. He puhuvat valtavan avoimesti seksistä, siis todella avoimesti, sellaisella tyylillä, jolla naiset eivät ole aiemmin seksistä puhuneet.
Ahaa, glamourfeminismi on siis sitä, että hyödynnetään maksimaalisesti sekä naisen seksuaalinen resurssi, että feminismin naisille saavuttamat edut. Pyritään olemaan miesten ihailun kohteita ja jos ihailu suoritetaan väärien miesten toimesta, huudetaan poliisi apuun. Glamourfeminismihän kuulostaa harvinaisen tehokkaalta aatteelta.

tiistaina, lokakuuta 04, 2005

Äidin hoitamat lapset todellakin pärjäävät paremmin

Toddlers who are looked after by their mothers do significantly better in developmental tests than those cared for by nurseries:
The findings will show that those given nursery care fared worst. They exhibited higher levels of aggression and were inclined to become more compliant, withdrawn or sad.

Those looked after by grandparents and other relatives fared a little better.

Youngsters looked after by childminders and nannies came second in terms of their development to those who stayed at home with mother.
A stick to beat women:
Frightening mothers about nursery care is utterly pointless in a work-to-survive society. Mainly, though, I want to know: what is the purpose of a study like this? Who does it help?
Presidentti Tarja Halosen käsitys ihanneperheestä ihmetyttää:
Erityisesti Halosen lausunto isän roolista kimmastuttaa miesehdokkaita. Presidentti Tarja Halonen kertoi viikonvaihteen Iltalehden haastattelussa kannattavansa lesboparien hedelmöityshoitoa. Ihanneperheen käsitteen pitää Halosen mielestä seurata aikaansa. Perussuomalaisten ja kristillisdemokraattien ehdokkaille Halosen perhekäsitys ei käy. Jos puhutaan lesbopareista, niin pitäis puhua homopareista. Onko siinä sitten joku ero, että onko kaksi äitiä tai kaksi isää.

Vielä suurempaa ihmetystä herättää lausunto isän roolista, jota Halonen pitää vaikeampana kysymyksenä. Halonen antaa ymmärtää, että äiti kohtuineen voi luoda lapseen aivan toisenlaiset tunnesiteet kuin isä.
Seksuaalisesti vapautuneitten naisten ryhmäblogeilla näyttää toistuvan sama kohtalo kuin Neuvostoliitolla.

sunnuntai, lokakuuta 02, 2005

Olemme koneita

Miksi ihmisillä ei ole vapaata tahtoa?
  • It is undeniable that one is the way one is, initially, as a result of heredity and early experience.
  • It is undeniable that these are things for which one cannot be held to be in any way responsible (this might not be true if there were reincarnation, but reincarnation would just shift the problem backwards).
  • One cannot at any later stage of one's life hope to accede to true or ultimate responsibility for the way one is by trying to change the way one already is as a result of one's heredity and previous experience. For one may well try to change oneself, but
  • both the particular way in which one is moved to try to change oneself, and the degree of success in one's attempt at change, will be determined by how one already is as a result of heredity and previous experience. And
  • any further changes that one can bring about only after one has brought about certain initial changes will in turn be determined, via the initial changes, by heredity and previous experience.
  • This may not be the whole story, for it may be that some changes in the way one is are traceable to the influence of indeterministic or random factors. But
  • it is foolish to suppose that indeterministic or random factors, for which one is ex hypothesi in no way responsible, can in themselves contribute to one's being truly or ultimately responsible for how one is.
Kuningatar kiipelissä

Men´s violence against women in "equal" Sweden - a prevalence study. ( Eva Lundgren, Gun Heimer, Jenny Westerstrand, Anne-Marie Kalliokoski. pdf)
  • Almost every second woman, i.e. 46 per cent, has been subjected to violence by a man since her fifteenth birthday. 56 percent of all women have been sexually harassed. Nearly one woman in four between 18 and 24 years of age has been subjected to violence in the last year.
  • These numbers illustrate the fact that violence against women is far from being a marginal problem. Nearly every second woman has been subjected to violence at some point since her fi fteenth birthday. In the light of this it is impossible to regard violence to women as a marginal and isolated problem which can be dealt with separately from discussion of relations between men and women in society as a whole.
  • Four questions were asked about sexual violence. The respondent was asked whether her former husband/cohabitant partner had forced her into any form of sexual activity by threatening her, holding her or hurting her in any way, whether he had tried to force her into any form of sexual activity by threatening her, holding her or hurting her in any way, whether he had forced or tried to force her into any form of sexual activity when she was unable to defend herself, e.g. because she was asleep or under the influence of drugs, and finally, whether he had touched her in a sexual way against her will, e.g. by grabbing, holding, kissing or hugging her.
  • Thirteen per cent of the women state that former husbands/cohabitant partners have touched them in a sexual way against their will.
  • A total of 56 per cent of women have been subjected to sexual harassment.
  • More than half of Swedish women have been sexually harassed. Younger women and students are the ones most at risk. Of female students, one in three has been sexually harassed in the last year.
  • The results of the study indicate that violence is widespread in all groups of women. They show that Swedish men are responsible for 82 per cent of the violence infl icted upon women in current marriages/cohabiting relationships. This calls into question the stereotypes of the "violent" immigrant male and the "equal" Swedish male.
  • The women?s reports indicate terminated relationships to be considerably more violent than current ones. The reporting of violence committed by current husbands/cohabitant partners is considerably lower than that of violence by former ones. This difference forms a pattern throughout the women?s responses, applying to the reporting both of controlling behaviour and of violence during pregnancy. The same applies to the children: according to the women?s responses, it is four times as common for a violent former husband/cohabitant partner to have committed violence on the woman?s children as it is for a violent present husband/cohabitant partner to do so. On the whole, a much more favourable picture is painted of current relationships compared with relationships that the women have terminated.
  • In interviews with women who have left violent men, an important difference appears in the women?s retrospective understanding of the violence compa red with the way they rega rded the man?s actions while they were still in the relationship with the man and in the violent situation. It is only when the woman is out of both the relationship and the violence that she can fully put words to her experiences as actually constituting violence.
  • We recommend that like Norway and Finland, Sweden should establish a research programme in order to c rea te a new understanding of gender-related violence in which results from the prevalence study which appear to be particularly interesting are studied more intensively.

lauantaina, lokakuuta 01, 2005

Oon luuseri

Fiktiota kakkosella: Hämeenlinnan kaunein ja suosituin lukiolaistyttö, Iina, tekee jotain scifimäisen merkillistä: hän rakastuu Hämeenlinnan nörteimpään luuseriin.

Testi: Oletko luuseri? (Kyllä, olen pesunkestävä luuseri :-()

Huumoria. ja komiikkaa.
Feministien juomalaulu Ruotsista

"We hate you so much, fucking men. You think you know, you think you can. But you don't know anything about us. You fucking men, you better run, because we hate you so much and we're gonna tear you into peaces".

Video.
Lapsi ei tarvitse biologista isää

Ilta-Sanomat:
Lapsi on yhtä onnellinen kahden äidin, äidin ja isän tai pelkän äidin kasvattamana, jos häntä rakastetaan ja hoidetaan hyvin. Tämä on uusin moneen kansainväliseen tutkimukseen perustuva tieto, joka rikkoo vanhat uskomukset.

- Uudet tutkimustiedot haastavat vanhat teoriamme. Elämä antaa paljon rikkaampia vaihtoehtoja, kuin olemme uskoneet, sanoo lastenpsykiatri Tytti Solantaus.
Oliko tämä yksi niitä vakuuttavista tutkimuksista:
"Raising Boys Without Men: How Maverick Moms Are Creating the Next Generation of Exceptional Men." "Raising Boys" soon devolves into outright advocacy of lesbian parenting. In Drexler's world, lesbian families - protected from fathers and their toxic masculinity - are the best environments in which to raise boys. Married heterosexual mothers try their best, but the positive influence these hapless moms try to impart to their children is overwhelmed by that of the malevolent family patriarch.

According to Drexler, lesbian moms are "more sophisticated about how they teach their sons right from wrong" than heterosexual couples, and there are "real advantages for a boy being raised in this new type of family." Heterosexual mothers don't measure up in "moral attitude" and are less likely than lesbian moms to "create opportunities for their sons to examine moral and values issues." This in turn slows the "moral development in their sons."

Yet Drexler's research has obvious flaws. For one, the families she studied were middle to upper class, older women who volunteered to have their lives intimately scrutinized over a multiyear period - an unrepresentative, self-selected sample.

More importantly, her research suffers from confirmatory bias - Drexler saw what she wanted to see. Drexler is not an objective social scientist, but instead a passionate advocate for lesbian mothers.
Ajatuksia:
  • Biologisen isän ei tarvitse maksaa ilmeisesti enää elatusmaksuja, kun lapsi ei häntä kerran tarvitse.
  • Tutkimuksesta voidaan varmaan vetää myöskin sellainen johtopäätös, että "Lapsi ei tarvitse biologista äitiä". Silloinhan maailma olisi entistäkin rikkaampi, kun olisi taas yksi vaihtoehto lisää.
  • Missä on tasa-arvonäkökulma? Johtopäätökset kuulostavat epäeettisyydessään ennätysmäisiltä: Miestä ei tarvita oikeastaan mihinkään.
Ei me, ne oli ne hullut feministit...

Suomen feministit pesevät käsiään kannssasiskojensa edesottamuksista:

Tiina Kaarela:
Yle palveli isänmaata ja näytti eilen kohutun miesvihadokkarin. Eipä yllätä, että Blogosfäärin kumpikin naisvihaaja on niin innoissaan, että hyvä jos ei pissi tule housuun. . .

Siitäpä saivat, jästipäät, taas oivan tilaisuuden niputtaa kaikki feministit samaan soppaan. Tyypit siis syyllistyvät ihan siihen samaan, mistä nyt näitä dokumentissa esiintyneitä naisia arvostelevat, tehdessään pitkälle meneviä johtopäätöksiä feminismistä heidän esiintymisensä perusteella. Näiden inttäjien päähän ei uppoa, että feminismi pitää sisällään useita eri suuntauksia ja jopa ideologioita.

Vai että meidän feministien pitäisi mennä itseemme ja kysyä, missä nyt mennään kun jostain kiven kolosta on kaivettu esiin pari naispuolista panupetteriä?!?
Yhteiskuntakriittinen feministi:
Tv-2:n Silminnäkijä-ohjelma Miesvihaajat (Könskriget) oli uskomaton rimanalitus tv-journalismilta. Ohjelma onnistui kyllä jossain ihan tärkeässäkin asiassa; se nimittäin paljasti sen että ei Ruotsin Naispäivystyksen johdossa ja Ruotsin hallituksen erityisvustajallakaan ole kaikki ihan kotona.
Yhteiskuntakriittisen feministin tagissa lukee: "Olen radikaali ja leppymätön. Minua kiinnostaa se, kenen käsissä valta on." Merkittäväähän juuri näissä ruotsalaisissa feministeissä on se, että he edustavat virallista valtion rahallisesti tukemaa tahoa. Tahoa, joilla on se valta. Jos joku yksityinen hörhöfeministi laukoo päättömyyksiä, niin kyse ei ollenkaan vastaavan mittaluokan tapahtumasta.

Feministiksihän voi ilmeisesti tunnustautua kuka tahansa kannattamalla mitä tahansa ja kun jostakin syytetään feministejä, niin vedotaan siihen, että "ei me tuota kannateta, ne on niitä hörhöjä". Ihminen ei voi kuitenkaan olla tuosta vaan esim. natsi ja sanoa, että "en mää ole niitä Saksan aikaisia pahoja natseja, mää oon hyvä natsi". Jos joku aate, kuten feminismi on latvasta laho, se pilaa koko puun.